Treenisysteemi debaatti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja greener
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tasan siinä vaiheesa kun nämä typerät viestit jää pois. Ja milloin sä lakkaat tarttumasta joka ikiseen mun sanomiseen negatiivisessa mielessä? Ootko koskaan sanonut mitään positiivista? Mä muistan sun nimimerkin joka toisesta väittelystä, joissa kaikissa "mike sitä mike tätä". Millon te ihmiset osaatte alkaa keskustelemaan asiasta? Ei mee ikinä kauaa kun jo tehdään psykoanalyyseja musta, keksitään kaikkea miten vain voisi dissaa. Pysykää asiassa, johan toi nantes veti mun parisuhteetkin mukaan treenikeskustelussa.

Tossa noiden "En voi ottaa kovaa jalkatreeniä koska kevyt viikko" ja "Monet ovat tahallaan väärinymmärtäviä" kommenttien välissä oli mun silmien mukaan keskustelua kevyiden viikkojen tärkeydestä. Ei siinä mitään väärinymmärrystä eikä asiaan liittymätöntä keskustelua ollut. Ja kuten sanottua, jos väärinymmärrystä ei itse asiassa ollut, niin silloin leikit väärinymmärrettyä. Ymmärrän kyllä että pikkuhiljaa alkaa vituttamaan kun jokaikiseen juttuun tartutaan, mutta kannattaisi siis vähän tarkemmin miettiä viestin sisältöä. Tossakaan ei olisi ollut mitään mihin tarttua jos et tonne väliin olisi laittanut taas yhtä tyhmää pointtia.

Yleensä tykkään lukea täältä erityisesti näitä paskamyrskyjä. Silloin ei hirveästi positiivisia kommentteja näy muidenkaan kirjoittamana.

"Training must get harder over time".

Eli jos tekee "maksimikovan" saman tappotreenin joka kerta, huolehtii palautumisesta et pystyy vetää saman uudestaan ihan yhtä kovaa ja usein kuin aina ennenkin niin... ...ei kehity yhtään mihinkään. :-)

"Training must get harder over time".

Eli jos tekee "maksimikovan" saman tappotreenin joka kerta, huolehtii palautumisesta et pystyy vetää saman uudestaan ihan yhtä kovaa ja usein kuin aina ennenkin niin... ...ei kehity yhtään mihinkään. :-)
No, jos sieltä jotain kehitystä tulee, niin silloinhan saman treenin pystyy tekemään vähän isommilla painoilla, vähän nopeammin, tai voi nostaa vähän volyymia. Tämä siitä huolimatta, että tehdään tappotreenejä. Eihän ne ole toisiaan poissulkevia asioita. Olen kyllä silti sitä mieltä, että järkevä ohjelmointi progressioineen ja jaksotuksineen on toimivampi vaihtoehto.

No, jos sieltä jotain kehitystä tulee, niin silloinhan saman treenin pystyy tekemään vähän isommilla painoilla, vähän nopeammin, tai voi nostaa vähän volyymia. Tämä siitä huolimatta, että tehdään tappotreenejä. Eihän ne ole toisiaan poissulkevia asioita. Olen kyllä silti sitä mieltä, että järkevä ohjelmointi progressioineen ja jaksotuksineen on toimivampi vaihtoehto.
Varmaan sen kaikki ymmärtääkin kyllä, mutta eihän se ohjelmoitu treeni tosiaan tarkota sitä että löysäillään. Se volyymi ja intensiteetti on vaan hallitusti jotta kroppa voi mukautua siihen rasitukseen ja jotta saadaan ohjelman sisällä progressiota oli se sitten volyymi tai intensiteetti tai kg/min tiheyden kasvatus. Mikä se nyt mahtaa ollakkaan kulloisen ohjelman tarkoitus. Yksi esimerkki kovasta ohjemalmasta on Scott Abelin legendaarinen 5-day MET. Varmasti tarpeeksi haastava kaikille volyymin ja intensiteetin puolesta.

Juu toki kehitystä haetaan. Tossa pitää olla aika tarkkana vaan että tekee optimaalisella välillä ja ei aja itseään loppuun, kun mitään paino-, tai sarja tms. progressiota ole. Jos jotain olisi, niin sittenhän tän täysiä homman voisi kirjoittaa ohjelmaksi ja sittenhän siellä alussa tehtäisiin vähemmän kuin lopussa, eli ei vedettäis täysillä..?
No joo, puoliksi saivartelua, mutta yhdyn tohon että on siinä täysillä tekemisessä oltava jotain progressiota kuten sanoit, Mike ehkä hieman provosoivasti markkinoi, kun jättää mainitsematta noita asioita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom