Treenisysteemi debaatti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja greener
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sinä nyt selittelet kaikille, miten tämä sun hardcore-meininki on tie parhaisiin gainsseihin ja kaikki muut on nössöjä ketkä ei uskalla treenata kovaa
Edelleenkään ei, vaan jokaisen pitäisi se oma treeni toteuttaa mahdollisimman kovaa ja haastaa sitä kehoa, eikä tietentahtoen vältellä sitä ja keskittyä keksimään sitten tapoja, miten voisi päästä yksittäisistä treeneistä helpommalla, kuten frekvenssit. En mä missään nimessä ole sanonut, että ainoa tie on tehdä jotain pudotuksia vapaassa kyykyssä triplana. Mut ei kai tästä mitään tule, kun kerta toisensa jälkeen ymmärretään väärin. Jos olisin voimanostaja ja tavoitteet olisi siellä, niin tekisin noita kakkosia, mutta kyllä mä välttelen niitä tosi lyhyitä sarjoja isoilla kuormilla ihan tietoisesti riskien takia. En kyllä uskalla, se pitää myöntää, kerran jo saanut siinä nokilleni. Siksi esim sikakyykky vähän mietityttää vetää loppuun saakka, siinä on niin väsynyt kroppa, että virheitä tekniikassa voi tapahtua. Ja hiihtely nyt ei tarkoittanut varsinaisesti hiihtämistä joka on oma kova lajinsa.

Treenaat tuolla tavalla vain siksi, että tykkäät siitä itse - miksi et anna asian olla vain niin, vaan yrität samalla väittää sen olevan absoluuttisesti paras ratkaisu ja muidenkin välttelevän sitä vain koska eivät ole yhtä kovia jätkiä kuin sinä?
Kyllä mä edelleen perustelin miksi itse niin teen kun siihen otettiin kantaa, en ole väittänyt mun treenien tuovan maksimaalisesti lihasmassaa, olen monta kertaa sanonut, että tarpeeksi kovaa ilman tietoista jarruttelua. Se miten niistä treeneistä saa tarpeeksi kovia aiheuttamaan lihakseen kasvuärsykettä, niin siihen on monia tapoja, erikoistekniikat on yksi.

Mut jos mä lopettaisin tämän haastavien treenien puolustamisen kun tää menee jo nantesin kaltaisiin psykoanalyyseihin ja nyt ne tulee lisääntymään ja ketju kääntyy vallan tohon. Jatkakaa te, Aksu tulee korjaamaan noi valheet mitä Jukka esitti.

Sen verran kyl oman lusikan tänne työnnän et kovilla treeneillä on ollu enemmän hyötyy ku haittaa aikanaan vedin 1 jalkatreenin viikossa domssit noin viikon. Nyt on kolme treenii viikossa ja maks 3 päivää domssit jos sitäkään. Ja tämmöstä kehitystä ei oo vielä ittellä ennen näkynyt. Nyt samaa kiertoo selälle ja painetta ja hapotusta saa parin viikon jälkeen jo vitusti enemmän ku tolla saatanan treenaan lepään kattellaa ohhoijaa nyt on parantunu treenitulokset ei mihinkään. Ps. Levyjä lisää

Sen verran kyl oman lusikan tänne työnnän et kovilla treeneillä on ollu enemmän hyötyy ku haittaa aikanaan vedin 1 jalkatreenin viikossa domssit noin viikon. Nyt on kolme treenii viikossa ja maks 3 päivää domssit jos sitäkään. Ja tämmöstä kehitystä ei oo vielä ittellä ennen näkynyt. Nyt samaa kiertoo selälle ja painetta ja hapotusta saa parin viikon jälkeen jo vitusti enemmän ku tolla saatanan treenaan lepään kattellaa ohhoijaa nyt on parantunu treenitulokset ei mihinkään. Ps. Levyjä lisää

Tämäkin on jälleen yksi esimerkki siitä, että jokaisella on oma toimiva kaavansa, kunhan on valmis kokeilemaan eri juttuja ja kehittämään itseään, eikä keskity muiden haukkumiseen.

Ps. Tää laji ois äärimmäisen helppo jos kyse ois siitä kuka vaan treenaa koviten ja eniten.

Viimeksi muokattu:
Ketjun päähenkilöstä todettakoon sen verran,että Wileniushan itsekkin totesi aikoinaan kun alkoi nykyistä Signature-sarjaa tuottamaan, että treeneistä on suunnitelmallisuus ikävä kyllä puuttunut täysin viimeiset pari vuotta. Totesi myös, että vaikea tietää ollaanko menty eteenpäin kun mitään ei ole papereissa ylhäällä ja vedetty vain fiilispohjalta helvetin kovaa päivä kerrallaan. Eli aivan perusasiat suunnitelmallisuuden ja ohjelmoinnin suhteen ovat tarpeellisia nähtävästi vielä tuollakin tasolla missä Peter menee.

Ainakin omalla kohdallani näiltä Miken jutuilta menee vähän pohja pois jos kerta tavoitteena ei edes ole enää kehittyä mahdollisimman hyvin. Eli koko treenityyli perustuukin siihen mitä tykätään itse tehdä,eikä siihen mikä kehittää kaikista parhaiten. Ja tämän takia haukutaan sitten muiden tapoja treenata. Se kun on aika hemmetin merkityksellinen asia, että onko treenaamisen taustalla halu kehittyä edelleen vai tehdä vain sitä mistä itse tykkää.

Ja tämän takia haukutaan sitten muiden tapoja treenata
Viimeisen kerran, mä dumaan sitä, että perustellaan jatkuvasti miksi ei treenaisi kovempaa, että alistutaan siihen, että keho ei kestä. Voitaisko ymmärtää pllis tämä? Mä en muuta pyydä. Älkää kääntäkö kokoajan väärin. Mitä haukkumiseen tulee, niin:

Screen Shot 2018-03-06 at 10.56.48.png

Viimeisen kerran, mä dumaan sitä, että perustellaan jatkuvasti miksi ei treenaisi kovempaa, että alistutaan siihen, että keho ei kestä. Voitaisko ymmärtää pllis tämä? Mä en muuta pyydä. Älkää kääntäkö kokoajan väärin. Mitä haukkumiseen tulee, niin:

katso liitettä 147285

OHO! Peter heittää vähän läpändeeraa kaverille IG:ssä :D Muiden haukkuminen on siis OK.

Vai näyttääkö vaan ilkeämmältä tekstimuodossa?
No miten mun tekstit sitten on haukkumista kun ne ei kohdistu kehenkään henkilöön, vaan treenitapaan ja nekin on tekstimuodossa? Kovin on yksipuolista. Nantesin avautuminen on ihan fine kaikille, jotenkin vähän outoo touhua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä tuo asetelma on aina ollut nähtävissä Juuson ja Peterin videoissa. Eli Peter välillä siinä hyvän maun rajoilla kyykyttää Juusoa. Varmaan Peter itse ja moni muu pitää tuota sellaisena kaverillisena punttijätkien naljailuna, mutta ei se pelkästään sitä ole, ja heidänkin välillään varsin yksipuolinen on asetelma. Mitähän Peter tykkäisi, jos Juuso alkaisi esimerkiksi heittämään vähän läpyskää Peterin silmäkasseista? No, ei heitä niin paha sanoa. Tuohonkin instakuvaan Peter heitti vielä lisää ei niin mairittelevaa kommenttia, vaikka Juuso asiallisesti vastasikin.

Ylipäätään olen ihmetellyt, kuinka moneen tuo Peter ns. positiivisen ja mukavan tyypin rooli uppoaa. Toki mielipiteensä kullakin, mutta itse näen Wileniuksessa melko lailla mulkun vikaa. Fastin videoissa hymy on aina korvissa ja ollaan niin herrasmiestä, mutta aina välillä verho raottuu ja totuus pilkistää esiin. Esimerkkeinä riehuminen Mayorsilla ja käytös Takamaata kohtaan aikanaan salilla sekä myös kurahousu -kommentit myöhemmin videolla.

Turha sitten ottaa tätä minään negaamisena. Itse vain näen Peterin melko epämiellyttävänä persoonana, vaikka kunnioitettavaa duunia tekee kehonsa eteen.

Itse puhuit jossain pari sivua sitten siitä, että keho tottuu siihen mitä sille antaa, ja tätä pitäisi pyrkiä välttämään lihaskasvun toivossa. Miksi siis vetää joka kerta huuto-oksennustreeni kun voi pikkuhiljaa ja progressiivisesti koventaa omaa treeniään fiksusti ja niin, että sitä treenin koventumista voi myös seurata paperilla? Tottuuhan se keho sunkin treeneihis. Tylsempäähän se fiksu treeni on, mutta helpompi, tehokkaampi ja turvallisempi tie lihaskasvuun. Sitten taas jos mennään siihen, että et edes tavoittele optimaalista lihaskasvua vaan haluat vaan pitää hauskaa salilla, niin sittenhän se on okei. Mut älä nyt täällä nosta itseäsi millekkään jalustalle ja uhmakkaana tarjoile joka toiselle vastaantulijalle omaa rääkkiäsi tyylillä "tulisit säki hiihtelijä mun treeniin niin näkisit miten kovaa treenaan!!", jos siitä ei kerran muuta hyötyä kuin hauskanpitoa. Tällaisenkin treenin jälkeen menisi kavereillasi seuraavat pari treeniviikkoa päin persettä, sillä keholle on annettu täysin turhaan sellainen rasitus.

Itse puhuit jossain pari sivua sitten siitä, että keho tottuu siihen mitä sille antaa, ja tätä pitäisi pyrkiä välttämään lihaskasvun toivossa. Miksi siis vetää joka kerta huuto-oksennustreeni kun voi pikkuhiljaa ja progressiivisesti koventaa omaa treeniään fiksusti ja niin, että sitä treenin koventumista voi myös seurata paperilla? Tottuuhan se keho sunkin treeneihis. Tylsempäähän se fiksu treeni on, mutta helpompi, tehokkaampi ja turvallisempi tie lihaskasvuun. Sitten taas jos mennään siihen, että et edes tavoittele optimaalista lihaskasvua vaan haluat vaan pitää hauskaa salilla, niin sittenhän se on okei. Mut älä nyt täällä nosta itseäsi millekkään jalustalle ja uhmakkaana tarjoile joka toiselle vastaantulijalle omaa rääkkiäsi tyylillä "tulisit säki hiihtelijä mun treeniin niin näkisit miten kovaa treenaan!!", jos siitä ei kerran muuta hyötyä kuin hauskanpitoa. Tällaisenkin treenin jälkeen menisi kavereillasi seuraavat pari treeniviikkoa päin persettä, sillä keholle on annettu täysin turhaan sellainen rasitus.
Sori, mä en ota enää kantaa tähän treenikeskusteluun, mulle riitti, ihan turhaan mä mitään omia kokemuksia täällä jaan.

Viimeisen kerran, mä dumaan sitä, että perustellaan jatkuvasti miksi ei treenaisi kovempaa, että alistutaan siihen, että keho ei kestä. Voitaisko ymmärtää pllis tämä?

Yrität argumentoida nyt yhtä aikaa, että:
1) tuo treenityyli on mielekästä ja euforista etkä luopuisi siitä missään nimessä, mutta
2) kukaan muu ei treenaa niin koska se on niin perseestä eikä haluta treenata kovaa ja kärsiä
Oletko siis foorumin ainoa kova jätkä, joka nauttii rääkistä, mutta tavan kuolevaiset eivät pysty nauttimaan siitä?

Hei haloo! Aivan kuten sinunkin kohdallasi, niin nuo rääkkitreenit on kivoja punttiukkojen mielestä. Mutta nykyään niitä ei tehdä niin paljoa, koska on huomattu, että pitkäjänteinen suunnitelmallisuus tuottaa parempaa tulosta loppupeleissä (siis keskimäärin, älä vedä Jarno Olmala -korttia tai joudun käyttämään uudestaan Ronnie Coleman oli voimanostaja -kortin).

Aivan turhaan uhriudut siitä miten sun sanomisia "käännetään väärin", kun sun viesteistä oikein lemuaa jatkuvasti tuo "löysäilijöiden" halveksunta. Jukallekin heitit, että "katsotaan mihin susta sitten oikeesti on" - mitä vittua? Kyllähän tuollaisista kommenteista nyt on ihan aiheellista olettaa, että dissaat jo valmiiksi muita ja pidät itseäsi jumalana josta on johonkin kun pystyt vetämään älypois-treenejä. Tässä vain puolustellaan näitä löysäilijöitä järkiargumentein, kun sinä väität porukan tekevän näin koska haluavat välttää kärsimystä.

Jos täällä haluttaisiin oikeasti kääntää keskustelu väärin päin ja hyökätä sinun metodeja vastaan niin olisi jo väitetty, että sulla ei ole kärsivällisyyttä tehdä löysäilytreeniä vuodesta toiseen progressiota seuraten, vaan niinkuin pikkulapsi vaahtokarkkitestissä nappaat sen yhden karkin sen enempää miettimättä, sitten kognitiivinen dissonanssi astuu peliin ja pitää perustella miksi oma valinta oli parempi valinta kuin muiden.

E:
ihan turhaan mä mitään omia kokemuksia täällä jaan.
Hyvä että jaat kokemuksia! Mutta jos joku sanoo, että en halua treenata noin koska se ei ole toiminut / ei toimi, niin sitten on vähän urpoa sanoa että vitun nössö et vain uskalla treenata kovaa koska pelkäät kärsimystä.

Mielenkiinnosta, ovatko nämä ''enemmän lepoa'' sitten tyyliä 4pv totaalilepoa vai vain päivä tai kaks?
Mä vastaan jatkossa mun ketjussa mulle esitettyihin treenijuttuihin, en osallistu enää muissa ketjuissa treenikeskusteluihin, liian kauan yrittänyt pointtiani tuoda ja menee aina päin vittua.

Btw, en heitä bensaa liekkeihin, mutta heitän kuitenkin ja tämä liittyy Wileniukseen. Sen kaksi kolme kertaa kun olen ollut M&W:n jumpissa mukana, niin se oli Mike, joka piiputti ensimmäisenä ja jätti lopusta muutaman sarjan tekemättä. Ja muistan kun Wile naureskeli vähän sille, että "aina toi Mike luistaa lopusta". Vai muistanko Mike väärin, vai oliko silloin jotenkin erilailla treenit?

Mä vastaan jatkossa mun ketjussa mulle esitettyihin treenijuttuihin, en osallistu enää muissa ketjuissa treenikeskusteluihin, liian kauan yrittänyt pointtiani tuoda ja menee aina päin vittua.

Tieteelliset seurat ja yliopistot järjestävät kursseja oman kirjallisen ilmaisutaidon kehittämiseen. Tässä taidossa oletkin jo huomannut puutetta itselläsi, niin suosittelisin jonkun kurssin käymistä. Niistä voi olla apua kaltaisellesi suurelle ja aina väärinymmärretylle mediapersoonalle. :) Googlesta löytyy paljon tarjontaa. Luulisin, että Helsingin yliopiston avoimelta linjalta löytyy sinulle lähin ja helpoin ratkaisu. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom