Treenisysteemi debaatti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja greener
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heh, mä treenaan vaan huvikseni Mike. Ei musta tartte repiä mitään enempää irti, olen kehonrakentaja ja se tuntui riittävän silloin kun sillä oli jotain merkitystä. Nyt sillä kumpi meistä kyykkää enemmän, pitäisi tässä vaiheessa olla aika vähän väliä.
No arvaa oliko yllätys ettet tule, mitä yksi treeni, ei se mitään pahaa tee. Ja ymmärsit väärin, ei me mennä sinne kisaamaan, vaan otetaan irti kropasta se mitä irtoo, painot ja toistot on mitä on.

Kuka vaan saa kenet vain paskaksi kun tarpeeksi hakataan.
Mä teen ite kanssa, en mä ketään ole vain kiduttamassa, vaan kärsin mukana.

Niinhän sillä Aksullakin on polvet paskana, kun pistitte haisemaan
No me koitettiin kaikkia liikkeitä Aksulle, jossa jo AIKAISEMMIN oireilleet polvet kestäisi, hackia, smithiä, vapaata. Jalat kun kasvaa parhaiten noilla, niin koitettiin kaikki mitkä olis hyvä, mutta Aksun lonkka ei oikein tykännyt mistään. Se teki omineen päineen mun sanoja vastaan jalkoja ohitte ja liikaa, sanoi sen mulle, että olis pitänyt uskoa. Mitä Leskiseen tulee, niin se ei kovia treenejä pelkää ja kun kerran aina on mukana kun kysyn treeniin, niin en usko sillä ongelmaa olevan. Pitää kysyä siltä mitä se on sulle sitten sanonut. Mä aina varmistan jokaiselta, että onko mitään rajoitteita, kun taas jos alaselkä tulee vähän kipeeksi jostain kovasta soututreenistä, niin se nyt on selvä suurimmalla osalla. Sehän tekee siinä vitusti töitä.

Olen mä sinun treeneissä ollut monesti mukana. Lähdit nyt ihan itse taas ”haastamaan” sun kanssaväittelijää.

Jos haluaisin ihan hirveästi sun treeneihin ylipäätään, niin varmaan treenaisimme yhdessä koko ajan.

Ihan oikea aihe nyt ei ollu kuka kestää sun treenejä ja kuka ei. Vaan se, onko tuollainen paukuttelu enää sullekaan hyödyllistä; virität vain jo aivan äärimmilleen viritetettyä lihaskuntoa ja suorituskykyäsi kovemmaksi.

Voitko rehellisesti väittää, ettet Mike ole aina ollut all-in-tyyppi?

Aika monessa asiassa eteenpäin rohkeesti. Ja mulle on hyödyllistä kaikki mistä tykkään ja saan tehdä. Onko mulle teoriassa hyödyllistä pelata jotain Destinyä, ei, mutta kyllä on käytännössä, se on kivaa ajanvietettä.

Ja mä nyt kysäsin Leskiseltä ja Aksulta vähän tarkennusta noihin sun kommentteihin, mä en pidä siitä, että jos mä olen ihan reilusti vain jeesannut, niin sitten siitä väännetään jotain paskaa mun niskaan.

os haluaisin ihan hirveästi sun treeneihin ylipäätään, niin varmaan treenaisimme yhdessä koko ajan.
No tähän pitää sanoa, että ei todellakaan treenattais. Mä nyt en tiedä mitä sä tolla tarkoitat, mä en sua seuran takia pyytänyt, vaan sen takia, että sä ymmärtäisit mitä mä tarkoitan sillä kun treenin jälkeen oikeasti on olo, että vittu ku meni paremmin ku odotin ja varsinkin kun on todella haastava treeni.

Kysy pois. Aksun mainitsin kun valitteli jalkojaan somessa ja näin kun treenautit häntä kipeänä, peräti kuumeessa ja sanoin hänelle, että ehkä ei kannattaisi vetää noita.

Jari taas monesti sanonut, että ne treenit on hyviä, mutta oma tyyli paras tyyli; sun vetää helposti paskaksi.

Kyllä mä Mike tiedän mitä on kova treeni ja hyvänolontunne.

Heh, aistin pientä suuttumusta sun viesteissä, joten parempi taas siirtyä lurkkaajaksi vain.

Ps. mul on kovempi penkki suhteessa elopainoon

Aksun mainitsin kun valitteli jalkojaan ja näin kun treenautit häntä kipeänä, peräti kuumeessa ja sanoin hänelle, että ehkä ei kannattaisi vetää noita.
Pidätsä mua ihan dillenä? Mäkö muka lähtisin vetämään kuumeiselle treenejä? Vittu että nyt alkaa tosissaan vituttamaan tää paskanjauhanta täällä. Joo, painuppa jukka vittuhun lurkkaamaan ja mä pyydän Aksun tänne sanomaan miten nää asiat oikeasti on mennyt. Mä en kuuna päivänä kellekään kuumeessa mitään treeniä tee, siinä on vaarana sydänlihaksen tulehtuminen. Jos kaveri ite tulee treenille, eikä sano että on kuumetta, niin mistä mä sen voin tietää sitten. Mulle ei missään vaiheessa mistään kuumeesta ole valittanut. Pienessä flunssassakin saa olla varovainen etenkin jalkatreenien kanssa.

Mike, hengitä. Aksu oli kipee ja sano sen kyllä.
No hän saa tulla korjaamaan, se olis todella typerää kuumeessa mennä treenaamaan. Jos jotain nuhaa on, niin se ei pienemmissä lihasryhmissä radikaalia ole, mut kuume on aina ehdoton no no. Joten hengitäppä sinä vain, sä tuut tänne heittään törkeetä paskaa ja sitten alat feidaamaan mulle että hengitä. Kuka vittu sä siinä luulet olevasi?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei oo tullu tänne kommentoitua aikoihin. Mut on pakko kyllä todeta, että miken juttuja vuosia seuranneena olen siihen tulokseen tullut, että vaikka herra kovaa paukuttaakin viesteissä takaisin. On helppo vetää se johtopäätös, että Mike on äärimmäisen huonolla itsetunnollla varustettu mies. Se paistaa niin helvetin selvästi läpi siinä miten toimit ja miten reagoit ihmisten kritiikkiin. Ja ihmisenä muutenkin tuntuu siltä, että sä oot helvetin epävarma jätkä. Sun kohdalla näkyy olevan vuosien saatossa sääntö eikä poikkeus se, että sulla on joku "best" friend aina jonkun aikaa. Duunaat sen kanssa Hetken jotain tiiviisti. Kuitenki vähän ajan päästä teillä on sukset ristissä ja samaan aikaan sulla on jo seuraava Luottomies jonka kanssa jatkatte juttuja. Kunnes sama toistuu.

Sama kuviohan sulla menee myös naisten kanssa. Ja niin myös materiaalin kanssa.

Mun mielestä noi on sellasia asioita mistä voi aika helposti vetää tiettyjä johtopäätöksiä

Pakko muuten lisätä vielä tähän muuten mielenkiintoiseen keskusteluun, että joskus huomaan treenaajissa, ehkä Mikessäkin, että se kova treeni on muuttunut elinehdoksi ja tavoiteltavaksi asiaksi koko salilla käymisessä.

Oikeastaan kun miettii, niin sekin on tietynlaista ”enkkojen” metsästämistä, jossa aina vain on pakko treenata kovempaa. Yhtä lailla kun ajatellaan jonkun treenaavansa liian kevyesti, niin tämä koko ajan kovempaa treenaaminen voisi jollain hyvällä argumentilla olla yhtä vähän enää hyödyllistä.

Aina kiva katsoa esimerkkiä meidän bodyscenen kermasta tällä hetkellä: onko monikaan enää tehnyt mitään merkittävään lihankeruuta omien ”huippukuntojen” jälkeen?

Kireämpänä ollaan ehkä lavalla, mutta omaan silmään hyvin harvalla on todella tullut merkittävää kehittymistä, paitsi ehkä Kille.

Spekuloin vain ääneen, että onko tosiaan siitä hakkaamisesta enää tietyn pisteen jälkeen hyötyä.
Itsekin uskaltaisin spekuloida ääneen tätä viimeisintä eli onko ”hakkaamisesta” hyötyä tietyn pisteen jälkeen? Tuskin on. Monet ”gurut” (en ala nyt tähän luettelemaan) pitävät taukoja ja tarpeeksi usein ja pitkiä välttämättöminä kehitykselle (jos mitataan kehon koostumusta eikä etenkään esim. ”kestävyyttä”). Kehon koostumuksen kannalta tämä lienee niin selviö ettei ole syytä perustella edes pidemmälle. Kaikki riippunee siis tavoitteista.

Edit: vielä voisi todeta, ettei ”hakkaaminen” ole kaikille edes tarpeellista, koska tarpeellista kehitystä saadaan taloudellisemminkin, johon ”muuuttujaksi” tai ”resetiksi” riittää lepo oikein toteutettuna. Tämä on varmaan useimmilla the case (saatan toki olettaa väärin).

Mitään happea kannata ottaa. Kerrankin hyvää ja kärkästä keskustelua.
Mielipiteitä saa ja pitää olla, mutta mun mielestä noi henkilökohtaisuuksiin menemiset vois jättää sinne hiekkalaatikolle ihan jokaisen osalta. Mitään lisäarvoa se ei kenenkään sanoille tuo. Ei tiedepiireissäkään väittelyä käydä sanoilla vitun kukkakeppi saatana ja sitte alkaa vasta itse asia.

Ei oo tullu tänne kommentoitua aikoihin. Mut on pakko kyllä todeta, että miken juttuja vuosia seuranneena olen siihen tulokseen tullut, että vaikka herra kovaa paukuttaakin viesteissä takaisin. On helppo vetää se johtopäätös, että Mike on äärimmäisen huonolla itsetunnollla varustettu mies. Se paistaa niin helvetin selvästi läpi siinä miten toimit ja miten reagoit ihmisten kritiikkiin. Ja ihmisenä muutenkin tuntuu siltä, että sä oot helvetin epävarma jätkä. Sun kohdalla näkyy olevan vuosien saatossa sääntö eikä poikkeus se, että sulla on joku "best" friend aina jonkun aikaa. Duunaat sen kanssa Hetken jotain tiiviisti. Kuitenki vähän ajan päästä teillä on sukset ristissä ja samaan aikaan sulla on jo seuraava Luottomies jonka kanssa jatkatte juttuja. Kunnes sama toistuu.

Sama kuviohan sulla menee myös naisten kanssa. Ja niin myös materiaalin kanssa.

Mun mielestä noi on sellasia asioita mistä voi aika helposti vetää tiettyjä johtopäätöksiä
Ja tämä liitty tähän asiaan mitenkään?

Tavallaan mielenkiintoista keskustelua, mutta silti, jäitä hattuun äijät... Kukaan ei oo mua pakottanut mitään treenejä vetämään ja Mikelta saanut runsaasti hyviä juttuja omiin treeneihin ja kehittänyt monia ominaisuuksia mitkä auttavat treenaamaan kovempaa. Silti olen sitä mieltä, että mun oma treenityyli, minkä oon yli kymmenen vuoden aktiivisen treenaamisen myötä kehittänyt on mulle paras tyyli. Kukin tyylillään. Ei oo mitään oikeita treenityylejä. Mun meriitit osoittavat kuitenkin, että jotain on tehty oikein vuosien varrella. Ei sitä pro korttia pelkillä geeneillä saada. Tekisi mieli kirjoittaa kirja tänne, mutta tauko loppuu töissä ja pakko palata hommiin. Jatketaan myöhemmin.

Elinehto tosiaankin on harrastuksen mielekkyys, koita Jukka ymmärtää, että jotkut voi tykkää siitä kun saa paukuttaa menemään ja tietää tehneensä. Siitä on hyötyä tasan tarkkaan jos siitä tykkää, treenaaminen on iso osa elämäntapaa, miksi siitä pitää tehdä hirvee ressitila itselle? Jos sua ei kiinnosta se, että sua sattuu ja se fiilis kovan jalkatreenin jälkeen, niin se ei kiinnosta, mutta älä sinä suotta ihmettele, että jotkut saattaa tykätä.
Sinä nyt selittelet kaikille, miten tämä sun hardcore-meininki on tie parhaisiin gainsseihin ja kaikki muut on nössöjä ketkä ei uskalla treenata kovaa. Muut yrittää kertoa sinulle (perustelluilla faktoilla), että treenaisivat kyllä noin, jos siitä saisi oikeasti enemmän hyötyä kuin järkevästä treenistä (tähän väliin heitän vielä natu-kortin, sillä se vaikuttaa asiaan). Voisi tulla jotain perusteltuja vastaväitteitä myös, mutta kuittaat asian sanomalla, että "kovaa pitää treenata, muutenhan kävelemälläkin kasvaisi jalat". Olisiko muita vaihtoehtoja kuin ääripäät?

Juuri näin, hiihtele sinä jos haluut, mä voin koska tahansa mennä sinne hippasille ja tehdä kevyesti, mutta pystytkö sä tekeen treenin mun kanssa. Ens viikon perjantaina tuu tekeen jalat, katotaan mihin susta sitten oikeesti on ja tiedätkö sä oikeasti mitä mä tarkoitan edes. Sit ku klenkkaat sinne pukkariin ja teit jotain mitä et uskonut pystyväsi edes tekemään, niin tajuat miksi se on itseasiassa euforisen siistiä. Mä näytän miten susta revitään irti enemmän mitä sä edes tiedät että saat irti ja teen itse esimerkkinä. Sit voit saada siitä idean, että treenin idea tosiaankin on haastaa itsensä ja nauttia siitä, eikä mennä sinne vain hillumaan vähän hauiskääntöä, vittu mitä ajanhaaskausta.
Tässä taas menet aivan ala-astelaisen tasolle. Ei jeesus. Huomautat tekstin alussa "hiihtele sinä jos haluut" - miksi et Mike lähtisi jonkun kovatasoisen hiihtäjän matkaan? Se näyttäis sulle, miten sun keuhkot saadaan paskaksi ja jalat hapoille. Turha sit yrittää selittää, että ei bodarin kannata hiihtää, koska taidat olla vain nössö joka ei uskalla haastaa itseään 50km hiihtolenkillä.

Joka tapauksessa, senkin, joka lihasta haluaa, soisi treenaavan oikeasti riittävän kovaa. Suomen kaikkien aikojen isoin kehonrakentaja Savolainen tuhosi aina totaalisesti lihakset, jos Marko tulisi sanomaan nämä samat asiat, niin munakkaat ja muut persekärpäset eivät väittäis vastaan yhtään.
Jos Marko tulee sanomaan samat asiat, niin kyllä me persekärpäset väitetään silti vastaan. Suomen kaikkien aikojen isoin kehonrakentaja Savolainen tuhosi aina totaalisesti lihakset, mutta teki myös varmaan paljon muuta sellaista, mitä ei kannata tehdä ellei ole geneettinen Marko.

Ps. Ronnie Coleman kyykkäsi raskaita kakkosia, eli argumenttisi on invalidi.

Ja mitä pidempiin taukoihin tulee, niin mä en aidosti ole kokenut ainuttakaan positiivista asiaa niistä mitä en saisi parin päivän levolla. Negatiivista kyllä, kestää taas pari kiertoa, että paineet on takaisin ja voi tehdä kunnolla sitä mistä tykkää.
No sitten et ole treenannut tarpeeksi kovaa, vaan tehnyt kestävyysvoimasettejä joista kroppa palautuu nopeasti. Ota 90% maastavetomaksimistas ja tee sillä kakkosia kolmena päivänä viikossa, niin varmasti alkaa hermosto tukottua. Ai et uskalla vai? No, hiihtele sinä jos haluut.

Musta tuntuu, että nämä kevyemmän treenin ja proteiinisynteesilässynlässyn kannattajat eivät nauti treenaamisesta, vaan se on heille joku pakollinen paha, epämuka asia joka tehdään niin helpolla kuin mahdollista. Ja se on ihan fine, pitää olla sekaisin, että tykkää hulluista treeneistä, ei se ole normaalia että haluaa ehdointahdoin kärsiä kyykkytangon alla ilman kisatavoitteita kun jalatkaan ei koskaan missään julkisesti näy, edes sitä hyötyä ei ole. Siten osa teistä voi ymmärtää, että siitä joku voi tykkää mahottomasti.
Susta saa tuntua ihan miltä huvittaa, mutta asiat kuitenkin on aivan eri tolalla kuin mitä luulet. Taas on Ultimate Mike the Workout Destroyer vs. lässynlää hintti nössöt vastakkainaseteltuna. Kerran kysyin Treeni-puolella sinulta, että jos 5x5 tylsällä treenillä saisi paremmat gainssit kuin sinun nykytreeneillä niin tekisitkö sitä - vastasit, että et.
Treenaat tuolla tavalla vain siksi, että tykkäät siitä itse - miksi et anna asian olla vain niin, vaan yrität samalla väittää sen olevan absoluuttisesti paras ratkaisu ja muidenkin välttelevän sitä vain koska eivät ole yhtä kovia jätkiä kuin sinä?

Ps. voi siirtää pois Peterin ketjusta vaikka Miken ketjuun, mikäli tarve vaatii.
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. Mike, tarkoitus ei ole hyökätä sinua vastaan henkilökohtaisesti (eli marttyyri-korttia ei voi käyttää), vaan vastata näihin sun lapsellisiin argumentteihin hieman samalla tasolla. Tyypit on yrittänyt jo keskustella asiallisesti tästä aiheesta, mutta sinä sitten nostat itsesi kovan treenaajan valtaistuimelle ja kruunaat muut nössöiksi, ohittaen oikeat argumentit täysin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom