Treenipäiväkirja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jubee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sarjat ja painot pysyy mielessä treenin ajan ja kun kotiin pääsen niin naputtelen tapahtumat Fitocracyyn. Osoittautunut ihan näppäräksi tuo järjestelmä, varsinkin kun ovat aika nopeasti paikkaamassa järjestelmän mahdollisia puutteita.

Uusissa WP7 puhelimissa on tuo Office niin tulee laiteltua exceliin salilla jo. Tallentaa joka viikon erikseen numeroinnilla niin voi myöhemmin tehdä niistä vaikka käppyröitä jos haluaa.
Ja jos ei ole koneella Officea niin Live-tunnuksilla voi käyttää Officen web-sovelluksia.

Sitä vaan ei jonkun triplasarjan jälkeen ees kykene näppäileen puhelinta. Ja sen saa salilla rikki + että joku kuitenkin soittaa siihen just silloin kun sitä pitäisi räplätä. Vihko on parempi. Olen vanhanaikainen.

Joo, itsekin kirjannut tuonne VIP päivyriin fiiliksiä. En mä niitä vihkoon jaksa pistää.

Suunnitteleeko muuten moni jo treenit ennakkoon? Mä en kovin pitkälle, mutta katson AINA mitä edellisessä treenissä oli ja sen pohjalta piirtelen sarjatauoilla seuraavia tavoitesettejä valmiiksi, siis laitan kilot valmiiksi ja toistot sitten suorituksen jälkeen. Vois nuot toki tehdä vaikka viikoksi eteenpäin, mutta ei viikot oo veljiä keskenään. Välillä saa pistää vähän joka paikkaan lisäkiloja ja välillä taas ei, eli mulla parempi kun suunnittelee tuossa hetkessä kun tietää että miten treeni kulkee.

Kyllä se treenipäivyri on ihan henkireikä, on kuitenkin niin paljon liikkeitä ja painoja jotka pitäis muistaa, samoin hyvä merkata oliko sarja kova vai jäikö varaa. Samoin aamupainot merkkaan joka päivältä ylös, helppo seurata painon kehittymistä viikkotasolla.

Joo, itsekin kirjannut tuonne VIP päivyriin fiiliksiä. En mä niitä vihkoon jaksa pistää.

Suunnitteleeko muuten moni jo treenit ennakkoon? Mä en kovin pitkälle, mutta katson AINA mitä edellisessä treenissä oli ja sen pohjalta piirtelen sarjatauoilla seuraavia tavoitesettejä valmiiksi, siis laitan kilot valmiiksi ja toistot sitten suorituksen jälkeen. Vois nuot toki tehdä vaikka viikoksi eteenpäin, mutta ei viikot oo veljiä keskenään. Välillä saa pistää vähän joka paikkaan lisäkiloja ja välillä taas ei, eli mulla parempi kun suunnittelee tuossa hetkessä kun tietää että miten treeni kulkee.

Jos ei oo tullu valmista pohjaa määräävältä taholta, niin luonnostelen ite ennen treeniä. Salille haluan mennä vaan tekemään, en ajattelemaan :D Ennakkoon siis pyörittelen edelliset treenit tai jos oon bongannu jostain jotain uutta niin yhdistelen.

No periaatteessa. Jos rauta on ollut kevyttä - korotetaan. Jos rauta on ollu raskasta - pidetään samassa. Mutta enempää kuin että tiedän viime kerran raudat ja toistot treenipäivyristä, niin en ennakkoon suunnittele. Treeni on sama päivästä riippuen.

Mitään fiiliksiä en yleensä laita vihkoon. Hymiö joskus hyvänä päivänä, mutta niitä on kerran kaks vuodessa.

Itsellä kans perus kierrevihossa treenit ylhäällä ja siitä ne tulee siirreltyä vielä vip treenipäiväkirjoihinkin nykyään. Oikeestaan sama kuin kairalla että salilla tykkään ku nään heti mitä liikkeitä tänään ja millä painolla viimeks tehny, salilla siis treenataan ja muualla suunnitellaan :) Ei tarvi arpoa että mitä tekis ja millä painolla vaan voi keskittyä täysillä treenaamiseen!

Itse tavoittelen jokaiseen sarjaan yleensä yhtä lisätoistoa. Jos toistoja on saatu riittävästi, lisätään painoa ja tsekataan uusi tavoitetoistomäärä aikaisempien siirtymien mukaan (usein luokkaa 12 -> 7). Jollei yhteenkään settiin saa lisää kehitystä, reeni on mennyt mielestäni perseelleen tai sitten jossain osa-alueessa mättää. Nyt kun ollaan puolivälissä dieettiä, olen höllännyt sen verran että noin puolissa sarjoista tavoitellaan lisäystä. Luultavasti parin viikon päästä siirrytään 0-progressioon loppudieetin ajalle. Palautuminen kun alkaa olemaan hitaampaa ja treenien kestot venyneet. Kroppaa kuunnellen mennään ja ennen treeniä on aika tarkka kuva siitä mitä tulee saada aikaiseksi.

Tykkään silloin tällöin vilkuilla noita vanhempiakin treenivihkoja. Silläkin on oma tunnearvonsa, kun jokin alkuaikojen uusi treeniennätys on rikottu ja raapusteltu palkkarin tahraamaan vihkoon tärisevin käsin, innostuneiden fiilistelyjen kera. Samoin mm. vanhat penkkispedeilyt ja kommenteista paistava historia tuottaa omanlaistaan huumoria. Joskus voisi huvikseen piirrellä näistä vihkoista vaikka koko treenihistorian kehityksen excel-käppyröiksi ja taulukoiksi :).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ennen käytin pientä vihkoa johon merkkasin aina sarjojen välissä painot ja toistot. Kyllästyin tähän ja vihko meni usein aikas paskaan kuntoon ku pyöri tuolla treenikassissa. Nykyään laitan jokaisen treenin viptreenipäiväkirjaan, näin kaksijakoisella treenatessa muistaa kyllä aina, että millä painolla ja montako toistoa teki. Tosin vempsutteluliikkeiden painoja en välttämättä tuonne kirjaa, esim. jossain ristikkäistalja pushdownissa kun on yleensä aina sama paino.

Toi on kyllä hyvä tapa. Itsekin aina katson ennen treenejä pääliikkeiden tehdyt sarjat viimeisen 2-3 viikon ajalta, niin pystyy pitämään edes jonkinlaista progressiota yllä. Tai sitten vaan huomaa, että on tehnyt viimeiset viikot (lue: vuodet) samoilla painoilla. :D

Toi on kyllä hyvä tapa. Itsekin aina katson ennen treenejä pääliikkeiden tehdyt sarjat viimeisen 2-3 viikon ajalta, niin pystyy pitämään edes jonkinlaista progressiota yllä. Tai sitten vaan huomaa, että on tehnyt viimeiset viikot (lue: vuodet) samoilla painoilla. :D

Joo, ei viitti ees katella jotai muutaman vuoden vanhoja päivyreitä kun huomaa ettei ole kehittynyt juuri mitään.

Mutta siis itsellä menis kyllä laiskotteluksi jos ei ois sitä viikon vanhaa treeniä pohjalla. Sen avulla yrittää aina saada vähän enempi toistoja tai johonkin settiin lisää painoja. Kai sitä siis oikeasti kehittyykin, mutta ei sitä enää 10 vuoden jälkeen ole kehitys mitään rakettimaista tietenekään.

Jos voimailua harrastaa niin semmonen kattava päiväkirja on kyllä aika arvokas... Pystyy ennen kisoja kattomaan että mikä on toiminu ja mikä ei + pysyy ainakin jonkinlainen progressio päällä :)

Minulla on kohta vuoden verran ollut käytössä Android-puhelimessa Jefit-treenilokiohjelma, johon saa kätevästi lisättyä ohjelmia ja liikkeitä valmiista liiketietokannasta. Lähinnä merkkaan painot ja toistot sen jälkeen, kun olen päässyt pukuhuoneeseen. Salille en jaksa puhelinta ottaa mukaan, vaikka sitä kautta voisi hyödyntää myös mm. ohjelman lepotaukoajanottoa ja muita toimintoja. Ohjelmassa on myös jonkinlainen synkronointi nettipalveluun, mutta sitä puolta en ole kokeillut.

Kyllä mulla on semmonen pikkunen vihko ja kynä taskussa joka treenissä. Sieltä sitten lunttailen viime treenin tuloksia ja pistän paremmaksi! Vaikka se sivustakatsojan mielestä saattaa urpolta näyttää kun tämmönen kynis hikisenä vetelee merkkejä vihkoonsa liikkeitten välissä niin mitä sitten :) mielenkiintoistahan se on seurata omaa kehitystä (jos sellaista on havaittavissa). Merkitsen siis päivämäärän, treenin alkamisajan, kilomäärät, toistot ja palautusajat.

Back
Ylös Bottom