Treeniohjelma!! (iso kasa ohjelmia)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt alkaa näyttään hyvältä. :) 9 sarjaa riittää ihan varmasti, ehkä vähempikin. Kaikki riippuu siitä miten kovaa treenaa. Jos tuntuu että pystyt tekemään 9 sarjaa, niin tee. Jos taas olet jo kuuden sarjan jälkeen ihan lopussa niin se riittää. Epäkkäille on parhaita liikkeitä olankohautus ja sama taaksepäin tehtynä. Eli vaikka alataljassa, pidät kädet suorana ja vedät vain lavat yhteen. Normaali olankohautuksessa tangolla olen huomannut parhaaksi tavaksi ottaa pienen etukenon, siis tosi pienen, ja katsoa koko sarjan ajan hieman ylöspäin. Kokeilemalla huomaat itsekin mikä tuntuu parhaalta. Tai siis pahimmalta... ;)

typerää tuo jauhaminen että naturaalina ei palaudu ja että viikossa ei voi tehä ku yhen sarjan sitä ja toisen tätä.natuna pitää treenata entistä kovempaa mutta tietenki järki mukana jokainen tuntee kropassa millon ei oo palautunu ja silloin ei pidä salille mennä.ruokavalio kuntoon niin natunaki palautuu kyllä hyvin,mutta natuna ei kannata aatellakaan mitään 2kertaa päivässä juttuja.natuna voi kehittyä.roinaajia vaan ottaa päähän ku eivät oo ite natuna päässeet mihinkään ja taisteelleet vuosikausia 150 kans penkissä.eli ei muuta ku kovaa treeniä kaurapuuron voimalla:0)

karppa78 sanoi:
typerää tuo jauhaminen että naturaalina ei palaudu ja että viikossa ei voi tehä ku yhen sarjan sitä ja toisen tätä.natuna pitää treenata entistä kovempaa mutta tietenki järki mukana jokainen tuntee kropassa millon ei oo palautunu ja silloin ei pidä salille mennä.ruokavalio kuntoon niin natunaki palautuu kyllä hyvin,mutta natuna ei kannata aatellakaan mitään 2kertaa päivässä juttuja.natuna voi kehittyä.roinaajia vaan ottaa päähän ku eivät oo ite natuna päässeet mihinkään ja taisteelleet vuosikausia 150 kans penkissä.eli ei muuta ku kovaa treeniä kaurapuuron voimalla:0)

Ootkos yrittäny ikinä treenata kunnolla koko kroppaa läpi 2 kertaa viikossa. Ei onnistu. Ensinnäkin treenipäiviä tulee liikaa tai sitten treeneistä liian pitkiä jolloin niitä ei jaksa viedä täysillä läpi. Ohjelman suunnittelukin on vaikeaa. Jos sä väität palautuvas niin nopeesti että voit ylihuomenna tehdä saman treenin, niin treenaat aivan liian löysästi. Ja jos nyt väität et ei sulla ainakaan lihakset oo sillon kipeet, niin se ei kuitenkaan tarkoita sitä että ne olisi palautuneet. Joku hst-treeni on vähän eri juttu, koska siinä treenataan niin vähän kerralla. Mielestäni se ei kuitenkaan sovi ympärivuotiseen käyttöön, vaan välillä otettavaksi vaihtelun vuoksi ja boostaamaan kehitystä. Tosta 2 kertaa päivässä - jutusta voisin kysyä, että miksi se ei sovi natulle? Parempihan vaan olis tehdä aamulla esim. selkä ja illalla hauis. Ei siinä tuu palautuminen esteeksi eikä mikään muukaan. Jaksaa vaan paremmin.

No, sama se mulle on miten sä treenaat. Hyvä jos kehitystä tulee, jota kyllä epäilen jos et sitten ole ihan aloittelija.

powerhousu oot aivan oikeassa en tarkoitakkaan että jos teet esim.penkin maanantaina että voisit tehä sen keskiviikkona uudestaan mutta esim ristitaljan pystyy huoletta tekeen.ite oon tällä hst oma sovellus systeemillä painanu 8kuukautta sillain että joka 6viikko on kevyt viikko ja hyvinhän tuo rauta liikkuu ainaki verrattuna perinteisiin ohjelmiin.en oo todellakaan mikään aloittelija.edellisellä sivulla on ohjelmastani enemmän tietoa.aion jatkaa tällä hst oma sovelluksella niin kauan ku kehitystä tulee.eikai sitä hyövää lopettaa jos toimii.treeni taustaa noin 10-v joista viimeset 5-v kunnollista treeniä eikä mitään nuorukaisen räpistelyä niinku ennen :thumbs:

jotku sanoo että ohjelmaa tulisi vaihtaa 2-3 kuukauden välein niin oon ehottomasti täysin eri mieltä ei oo mitään järkeä vaihtaa niin usein nimittäin niin lyhyesssä ajassa ei vielä nää ees miten ohjelma todellisuudessa toimii.ite oon kokeillu todella monia eri ohjelmia ja tää toimii mulla ehottomasti parhaiten,mutta jokainen tietenki treenaa niinku parhaalta tuntuu ja kulkee.

Massaatuova ohjelma

Voisko joku kertoo mulle jonkun hyvän ohjelman jolla sais lihasmassaa. Oon käyny pari vuotta salilla, tällä hetkellä käyn sellasen 4 kertaa viikossa

herkkoryynänen sanoi:
Voisko joku kertoo mulle jonkun hyvän ohjelman jolla sais lihasmassaa. Oon käyny pari vuotta salilla, tällä hetkellä käyn sellasen 4 kertaa viikossa

Pilailetko? Vaikka eihän tässä threadissa olekaan vasta kuin 16 sivua linkkejä ohjelmiin... (+FAQ:ssa ehkä fantastiljoona lisää)

Näin menee tällä hetkellä, kierto läpi viikossa, päivät vaihtelevat välillä.

A) Jalat
1. kyykky 1x12, 1x8, 1x6 1x3
2. etureidet 3x10
3. takareidet 3x10
4. prässi 3x8
5. pohkeet 3x10
(6. vatsat)

B) Rinta+olkapää+ojentaja
1. penkki 1x12, 1x8, 2x6
2. vinopenkki 3x8
3. vipunosto sivulta maaten 3x10

4. ranskis 3x8
5. kapee penkki kp 3x8
6. ojentaja-laite 3x10

7. pystypunnerrus kp. 3x8
8. viparit taakse 3x8
(9. vatsat)

C) Selkä, hauis
1. mave 1x10, 1x8 1x6, 1x3
2. leuat 3x
3. kulmasoutu laitteessa vuorokäsin 3x10
4. ylätalja V-kahva 3x8

5. hauis z-tanko 1x16, 1x12, 1x8, 1x6
6. vasarakääntö kp 3x8
7. hauis taljassa 3x8
(8. vatsat)

Liikkeiden nimistä en ole 100% varma, ojentaja-laite on sellainen "vasaraotteella" tarttuva vehje, josa kädet sitten suoristetaan. Vinkkejä saa antaa. Harkinnassa on pitäisikö selälle lisätä jokin liike ja toisaalta forkuille joku, kun ne ovat niin auttamattoman pienet..

Mitä mieltä muuten olette maastavedon tekemisestä semmosen boxien päältä? Pituutta kun on päälle 190, ni tuo normaali mave tuntuu nii hemmetin vaikeelta tehdä (tällä hetkellä olen vääntänyt sitä "jalat leveellä"-tekniikalla). Esim. vetäisi normaalin maven pari sarjaa vähän kevyemmillä, ja sitten noiden boksien päältä pari vähän kovempaa? Tollon saattas oppia tekniikkaa kunnolla, mutta saisi varmaankin paremman hyödyn treenistä myös?

Miggo sanoi:

Ojentajille ja hauiksille riittää vähempikin treeni. On kuitenkin niin pienet lihakset että alkaa yli 8 sarjaa olla liikaa, tai ainakin hyödytöntä. Itse en tee kuin 4 sarjaa ja hyvin riittää. Tosin ne on sitten kovia sarjoja. Olkapäille kannattaa lisätä viparit sivulle ja rannekääntöjä olisi hyvä tehdä. Onneksi tajusit sen itsekin. Epäkkäitä hinkkaisin myös erikseen.

Edit: Takareisille lisäksi 2 sarjaa sjmv:tä ja pohkeita kannattaa treenata 2 sarjaa seisten ja 2 sarjaa istuen tjsp...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Powerhousu sanoi:
Ojentajille ja hauiksille riittää vähempikin treeni. On kuitenkin niin pienet lihakset että alkaa yli 8 sarjaa olla liikaa, tai ainakin hyödytöntä. Itse en tee kuin 4 sarjaa ja hyvin riittää. Tosin ne on sitten kovia sarjoja. Olkapäille kannattaa lisätä viparit sivulle ja rannekääntöjä olisi hyvä tehdä. Onneksi tajusit sen itsekin. Epäkkäitä hinkkaisin myös erikseen.

Edit: Takareisille lisäksi 2 sarjaa sjmv:tä ja pohkeita kannattaa treenata 2 sarjaa seisten ja 2 sarjaa istuen tjsp...

Jep, yleensä kaksi hauisliikettä olen tehnytkin, tuo taljassa tehty vähän semmonen "fiilistely"-liike välillä jos paukut riittäny. Tekeekö muuten kukaan muu ojentajille kapeeta penkkiä käsipainoilla ja millä otteella sen teette? Itse vääntänyt sitä niin että lähtöasemassa käsipainot vartalonsuuntasesti ihan kropassa kiinni, ja siitä sitten ylös (eli kädet 90 asetetta erisuunnassa ku tangolla tehdessä :). Olisiko tässä mitään hyötyä tehdä liike "kiertäen", eli yläasennossa kämmenet osottaisivat toisiaan kohden?

Miggo sanoi:

B) Rinta+olkapää+ojentaja
1. penkki 1x12, 1x8, 2x6
2. vinopenkki 3x8
3. vipunosto sivulta maaten 3x10

4. ranskis 3x8
5. kapee penkki kp 3x8
6. ojentaja-laite 3x10

7. pystypunnerrus kp. 3x8
8. viparit taakse 3x8
(9. vatsat)

Tuossa on mun mielestä ehdottomasti liikaa yhdelle treenikerralle, 24 sarjaa + vatsat. Itselle olisi ainakin 24 kovaa sarjaa ihan liikaa.

Ehdotus: vaihtele esim. ranskalaista ja kapeaa penkkiä vuoro viikoin ja olkapäiltä pystypunnerrus pois. Etuolkapäät rasittuu penkissä ja vinopenkissä tarpeeksi. Olkapäille itse tekisin viparit sivuille ja taakse. Tai yksi vaihtoehto ottaa dippi mukaan esim. pääliikkeeksi ojentajille ja samalla rinnalta jotain pois, koska myös rinta saa kyytiä dipissä.

Orid sanoi:
Tuossa on mun mielestä ehdottomasti liikaa yhdelle treenikerralle, 24 sarjaa + vatsat. Itselle olisi ainakin 24 kovaa sarjaa ihan liikaa.

Ehdotus: vaihtele esim. ranskalaista ja kapeaa penkkiä vuoro viikoin ja olkapäiltä pystypunnerrus pois. Etuolkapäät rasittuu penkissä ja vinopenkissä tarpeeksi. Olkapäille itse tekisin viparit sivuille ja taakse. Tai yksi vaihtoehto ottaa dippi mukaan esim. pääliikkeeksi ojentajille ja samalla rinnalta jotain pois, koska myös rinta saa kyytiä dipissä.

Noiden ojentajaliikkeiden vaihtaminen on varmaan hyvä juttu, niin ei tosiaan tule niin paljon sarjoja. Täytyy noita olkapääjuttuja vähän tunnustella että miltä mikäkin tuntuu.

Tuossa ylempänä tarkoitus oli sanoa, että yläasennossa kämmenet osottavat eteenpäin.

Eikö muuten "hauiskääntö myötotteella" vahvista noita forkkuja myös? Jos tekisi tämän ja rannerullauksen tuollon selkä-hauis-päivänä?

ps. Tällä foorumilla ei ilmeisesti pysty omia viestejään editoimaan enää 10min jälkeen postauksesta?

Miggo sanoi:
Eikö muuten "hauiskääntö myötotteella" vahvista noita forkkuja myös? Jos tekisi tämän ja rannerullauksen tuollon selkä-hauis-päivänä?

ps. Tällä foorumilla ei ilmeisesti pysty omia viestejään editoimaan enää 10min jälkeen postauksesta?

Hauiskääntö myötäotteellahan on melko puhtaasti forkkuliike. Ottaa olka-värttinäluulihakseen eniten.

Ja kyllä, editointiraja on 10 min.

Jäipä pahasti huomamatta toi yhden päivän sarjamäärä. Itse olen samoilla linjoilla. Vaihtelet vähän liikkeitä niin ei tarvitse tehdä yhtenä päivänä niin paljoa. Toinen vaihtoehto on siirtyä suosiolla nelijakoiseen ohjelmaan.

Miggo jos sun pitää ehdottomasti nuo liikkeet tehä niin siirry todellakin 4jakoseen ohjelmaan tossa ei oo oikein järkeä esim.penkkiä ja etupunnerrusta tehä samana päivänä.,mutta älä missään nimessä jätä etupunnerrusta pois vaan muutat tosiaan tuota jakoa esim.4 jakoiseksi.ps 3*ranskalaiset ja sen jälkeenpä ei muita enää sinä päivänä pystys ojentajille tekemäänkään menee niin turraksi että huh huh.ainaki mulla

sanokaa ku treenaan rintalihakset ni tuntuu et vaa rintalihaksien ylä osassa on treenien jälkeen "kipua" kehittymässä... mut ala osat rintalihaksista ei tunnu kipeytyvän.... missähän vika... oisko joku hyvä liike niille..?

tällä hetkellä:

rinta päivänä:

penkki 3*8-10
vinopenkki käsipainoilla 3*10-12
vipunostot maaten 3*10

miten saan vaikutusta lisättyä rintalihasten ala osiin vai onko yleistä että "kipeys tuntuu vaan rinta lihaksien ylä osissa...??
kommentteja????

major sanoi:
miten saan vaikutusta lisättyä rintalihasten ala osiin vai onko yleistä että "kipeys tuntuu vaan rinta lihaksien ylä osissa...??
kommentteja????

Kun siirrät esim. penkkipunnerruksessa penkin jonkinverran alaviistoon (so. pää alemmalla tasolla kuin napa) niin vaikutus kohdistuu enemmän rintalihaksen alaosaan. Samoin dippi vaikuttaa myös enemmän rintalihaksen alaosaan.

Mitä mieltä tästä ohjelmasta?
1.Rinta,ojentajat, vatsa
1.penkki 5x8
2.rinnat käsipainoilla (maaten) 4x8
2.rinnat käsipainoilla (maaten) sivulle 4x8
3.Ojentajat tangolla (maaten) 4x8
4.Ojentajat taljalla(seisten) 4x8
5.vatsat 4-6x30

2.Selkä, hauis
1.hauis sctott 4x8
2.hauis käsipainoilla 4x8
3.kulmasoutu 4x8
4.ylätalja 4x8
5.(en tiiä tän nimee mut siin istutaan ja ja vedetään vatsan kohdalle se kahva :)) 4x8
6.perus alaselkäliike painon kanssa 4x8

2.Jalat, olkapäät, vatsa
1.prässi 5x8
2.kyykky 4x8
3.pohkeet koneessa 4x8
4.pohkeet toisenlaisessa koneessa 4x8
5.olkapäät tangolla (istuen) 4x8
6.olkapäät "lepakko" 4x8
7.vatsat 4-6x30

Buddy sanoi:
Mitä mieltä tästä ohjelmasta?
Ei välttämättä tarvitse ihan noin paljoa sarjoja rinnalle. Sitten 2. päivänä kannattaisi treenata selkä ennen hauiksia. Jaloille kannattaa ottaa joku liike myös takareisille. Voit ottaa vaikka prässistä vähän sarjoja pois ja lisätä ohjelmaan sjmv ja/tai reidenkoukistukset.

Nyt mä lähen nukkumaan. Mä tipun kohta tuolilta. :zzzz:

Suositut

Back
Ylös Bottom