Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Maanantaisessa savon sanomissa oli juttua keihäänheittäjä antti ruuskasesta,kertoili siinä että salitreenit kestää aina yli pari tuntia.. Mutta sehän ei kyllä patin kasvatus treeniä teekkään..
no eikö tämä ole ihan itsestään selvyys. vai eikö porukka laske täällä kaikkea mukaan siihen. jos tuollain ajattelee niin eihän niitä lepotaukojakaan silloin kannattais laskea. laskee vain sen mitä reeniin menee. ainakin minä lasken ajan siitä kun aukasen oven ja loppuu siihen ku suljen oven olettaen että en jää sinne salille läyryämään kenenkään kanssa reenin jälkeen.Varsinkin kun yleisurheilijat tuppaavat laskemaan salilla tapahtuvan alkulämmön + venyttelyn sekä loppuverkan + venyttelyn siihen treeniin mukaan.
typerintä on tuijottaa kelloa salilla ja edetä sen ehdoilla.
Typerää tai ei, mutta ite katon aina palautusten kestot kellosta, vieläpä sekuntikellosta. Muuten venyy tauot lähes poikkeuksetta ylipitkiks, varsinkin jos on kaverita samaan aikaan reenamassa. Joskus käy kyllä toisinkin päin. Unohin nimittäin kerran kellon himaan, enkä enää viittiny sitä lähteä hakemaan. No reenailin siinä sitten ilman kelloa ja kaikki tuntu vitun raskaalta. Jälkeenpäin huomasin että olin vetänyt normaalisti tunnin kestävän reenin n.45 minuuttiin. En siis edes osaa reenata enää ilman kelloa!:itku:
Niin ja reenikeston lasken ensimmäisen työsarjan alusta vikan työsarjan loppuun.
Mulla taas on toisinpäin. Jos kellosta katon sarjojen välissä ajan(sekuntikellolla), tuntuu treeni ns. pakkopullalta, enkä sellasta jaksa pitkään. Aikoinaan tein tollasta, ja aina vitutti mennä salille ku tiesi sen rumban alkavan.
... laskee vain sen mitä reeniin menee. ainakin minä lasken ajan siitä kun aukasen oven ja loppuu siihen ku suljen oven olettaen että en jää sinne salille läyryämään kenenkään kanssa reenin jälkeen.
Sanotaan, että treenin pituus kannattaisi pitää maksimissaan tunnissa. Mihin tämä perustuu ja mitä haittoja oikeasti on treeniajan venymisestä esimerkiksi kahteen tuntiin?