Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No ei reilu pari tuntia koko kropan treeniin oo mahdottoman paljon, varsinkin jos vähän lyhyempää voimasarjaa tekee ja palautukset on sen mukaiset. Jos ne tosta alkaa paljon yli venymään niin sit kannattaa miettiä, onko yhdelle päivälle sullottu vitusti liikaa duunia.Voihan kääk. Vaihdoin kesän ajaksi 2-jakosesta 1-jakoseen koska ulkoliikuntaa paljo kesällä. Käyn nyt kesällä kaks kertaa viikossa, ja mun treenit kestää kaks tuntia tai yliki! Tossa lämmittelyt mukana. Palautukset vaihtelee teenkö pitkää vai lyhyttä sarjaa mut sarjoja on 3-6. Onko tuosta jotain haittaa?
Jaksan hyvin, oon syönyt ennen salia ja heti salin jälkeen pukkaris banaani tms. Ohjelmaani kuuluu perus penkit mavet kyykyt viparit ym.
Ookoo, näin mä itekki kyllä järkeilin..No ei reilu pari tuntia koko kropan treeniin oo mahdottoman paljon
Voihan kääk. Vaihdoin kesän ajaksi 2-jakosesta 1-jakoseen koska ulkoliikuntaa paljo kesällä. Käyn nyt kesällä kaks kertaa viikossa, ja mun treenit kestää kaks tuntia tai yliki! Tossa lämmittelyt mukana. Palautukset vaihtelee teenkö pitkää vai lyhyttä sarjaa mut sarjoja on 3-6. Onko tuosta jotain haittaa?
Jaksan hyvin, oon syönyt ennen salia ja heti salin jälkeen pukkaris banaani tms. Ohjelmaani kuuluu perus penkit mavet kyykyt viparit ym.
Mulla menis varmaan yhtä kauan, jos lämmittelisin enemmän kuin viisi minuuttia :D Nykyisin yritän olla kahteen tuntiin valmis, mutta kyllä se usein lipsuu yli.Tasasta kolmea tuntia menee täällä
Mulla menis varmaan yhtä kauan, jos lämmittelisin enemmän kuin viisi minuuttia :D Nykyisin yritän olla kahteen tuntiin valmis, mutta kyllä se usein lipsuu yli.
Näinpä. Mulla nyt harvemmin on yli kuutta työsarjaa per liike, mutta useiden noususarjojen ja mahdollisen yliraudan kautta työsarjoihin edetessä menee kyllä oma aikansa joka tapauksessa.Joo mulla menee 20-30 min jo yleislämppään ja noissa voimanostoliikkeissä saattaa olla 8+ työsarjaa pitkillä palautuksilla. Ihan normisettiä voimailussa.
Niin minkäsortin haittaa? Riippuu ihan täysin siitä, mitä siellä salilla tekee. Jos tekee kolme tuntia hauiksia puolen minuutin palautuksilla, niin varmasti on enemmän haittaa kuin hyötyä. Jos istuu reidenloitonnuskoneessa lukemassa äpyllä iltapaskan sivuilta uutisia välillä syöden, juoden ja torkkuen, niin kyllä siellä salilla voi olla vaikka viikon. Jos tekee hyvät lämmittelyt, vääntää koko kropan voimatreenin pitkillä palautuksilla ja loppuun vielä putkirullailee ja käy suihkussa, niin pari kolme tuntia on useimmille varmaan ihan passeli.Eli ei täs sit oo mitää hätää. Toisaalta, jostain luin et yli tunnin treenistä vois olla jopa haittaa pitkällä aikavälillä? En nyt tosiaa muista mistä luin..
Eikös reenaaminen ole katabolista ihan alusta alkaen.Onhan noita tutkimuksia, että kun jaksaa vähän googlettaa. Tosiaankin sehän siinä määrää, mitä siellä sen aikansa tekee ja mitkä on tavotteet ja jopa sukupuoli. Intensiivisellä (eli tässä tapauksessa reipastempoisella) lihaskasvua tavoittelevalla treenillä puolesta tunnista tuntiin (yksilöllistä) on kutakuinkin optimi, sillä sen jälkeen testosteroinit alkavatkin sakata ja alkaa luisua katabolian puolelle. Itellä menee puolitoista tuntia per rykäsy tällä hetkellä, kun käytännönsyistä kaksijakoisella mentävä. Rasvaahan voi toki polttaa vaikka lenkkeilemällä viikon putkeen.
Sitten pitää myös huomioida yksilöllisyys ja tankkaus ennen treeniä ja treenin aikana. Varmaan ihmisissä on eroja siinä miten hiilareita käyttää. Itse olen aineenvaihdunnaltani kuin pikkulintu ja kahden tunnin treenin aikana kävisin jo syömässä, vaikka voimailen, eikä sarjat ole siksi pitkiä. Päivisin ilman liikuntaa voin olla vaikka aamusta iltaan syömättä, mutta minulle tulee tosi heikko olo jos verensokeri laskee pahasti. Treenaamaan en tosiaan menisi paastolla, mutta vaikka olisi syönytkin, saattaa energia loppua kesken jos ei ole maha pullollaan viitsinyt lähteä treenaamaan. Kyllä sen sitten huomaa että väsyminen ei johdu oikeista syistä.
Bodaustyyppistä treeniä teen vajaan tunnin ja voimailua max puolitoista, niin tunnen jaksavani hyvin. Toki syytä energian loppumiseen on siinäkin, että tulee pidettyä liian lyhyitä taukoja ja jos pummaan tai muuten tekniikka hajoaa, en malta olla tekemättä lisää ykkösiä, ja kohta voimailuykköset onkin aerobista treeniä isolla kuormalla, eikä minulla ole mitään urheilujuomaa kun en ollut valmistautunut maratoniin...
Jaarituksen pointti oli että jos tuntuu hyvältä ja kulkee, niin ehkä pidemmänkin treenin pituus voi olla ok, mutta jos loppua kohti menee tahmeaksi ja ei niinkään tunnu lihakset väsyneiltä vaan lähinnä heikottaa, niin silloin voi olla tankkaus riittämätön tai treeni liian pitkä.