Treenin kesto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jippuli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse olen huomannut Vitargon hyödyt intrajuomassa, enää ei tule koskaan hyytymistä vaan jaksaa painaa.

Ja sitten on ne oikeat painot ja lopuksi vielä puolet painoista "jäähyttelyksi". Totta tai tarua, mutta ainakin minulla se viimeinen vajaa sarja tuntuu tekevän selkeän eron seuraavan päivän jumeihin, hyvällä tavalla.

Jäähdyttely taitaa olla lämmittelyäkin laiminlyödympi osuus. Nimimerkillä syyllinen. Jalkoja saattaa jäähdytellä jos kävelee johonkin treenin jälkeen, mutta aika lailla siinä se. Ehkäpä pitäisi ottaa tavaksi ihan vaikka keppijmppaa tai tangon kanssa jumppailua loppuun sen verran että veri vielä kiertää joka paikassa.

Yksijakoisella mennään ja treenit kestää sen 120-150min + liikkeiden määrä vaihtelee 8-15 välillä riippuen onko voima vai kestävyyspäivä. Voimillehan tuo ottaa, mutta tuloksiakin on tullut paremmin verrattuna aiempaan minimalistiseen treenitapaan.

Mä tykkään olla salilla eli sellainen pari tuntia menee helposti nyt 1-jakoisella voimaohjelmalla. Nopeamminkin ehtisi mutta musta on terapeuttista treenata kaikessa rauhassa. Tykkään lämmitellä ja availla mestoja kunnolla ja jauhaa paskaa tuttujen kanssa sarjojen välissä. Olen sikäli hyvässä asemassa että asun 100m päässä salilta ja minulla on melko reilusti vapaa-aikaa. Voin siis jakaa nuo 1-jakoisen treenit vaikka kahteen treeniin päivässä. Jos ohjelmassa on vaikka 8-10 sarjaa kyykkyä +70% romuilla ja saman verran penkkiä + jonkin verran apuja niin teen mielummin kyykyn aamulla ja penkin illalla tai pääliikkeet aamulla ja avut illalla.

Joitain vuosia sitten treenasin aina alle tunnin kerralla lämmittelyt mukaan lukien, hyvin toimi niinkin. Riippuu siis pitkälti ohjelmasta ja elämäntilanteesta.

3-jakoisella on tultu tehtyä nyt jonkun aikaan ja useimmiten menee se 1.5h - 2h. Lähempänä pari tuntia. Pääliikkeiden ensimmäiseen työsarjaan varmaan menee lämmittelyineen se lähemmäs 30min kun mennään suht rauhassa ja sit useimmiten pääliikettä tulee tehtyä 4-5 työsarjaa 4-6 toistohaarukalla niin palautusajat sen mukaiset. Varmasti tehokkaamminkin voisi asiat tehdä mutta itse viihtyy salilla eikä jaksa muutenkaan ressata. Sit jos yli 2 tuntia menee niin pistää miettimään että mitä sitä on oikein tullut tehtyä :D

Hirveitä aikoja porukka viettää salilla! Teen nyt 2-jakoisella ohjelmalla, aikaa menee n. 1h. Perusvoima-kaudella meni reeniin joku 50min lämmittelyineen.
Alkaiskohan rauta nousta paremmin jos olis kauemmin salilla?:p

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hirveitä aikoja porukka viettää salilla! Teen nyt 2-jakoisella ohjelmalla, aikaa menee n. 1h. Perusvoima-kaudella meni reeniin joku 50min lämmittelyineen.
Alkaiskohan rauta nousta paremmin jos olis kauemmin salilla?:p
Mulla menee kans se max tunti, mut treenaan aika kovalla tahdilla noin minuutin tauot yms sekin vaikuttaa toki.

Alussa meni aina 1h 45min - 1h 55min. Johtui pääasiassa huonosta kunnosta ja pitkistä sarjatauoista. Olen huomannut että nykyään pääsee 1h 5min - 1h15min pois riippuen miten paljon lämmittelee, tauot on aika lyhkäsiä. Pistän sykemittarin päälle yleensä kun alan sitomaan kenkiä. Aika tappotahdille se kyllä välillä tuntuu kun teen full body treeniä, joka kerta 6-7 liikettä ja aina joku variaatio penkistä, kyykystä, mavesta ja pystäri joka toinen kerta. Kaveri ainakin maininnut että vaikuttaa aika hullulle ohjelmalle ja että varmaan kasvattaa voiman lisäksi kuntoakin.

Tiedostan ettei tätä loputtomiin voi vääntää mutta ainakin näin ensimmäsenä vuotena on tullut kehitystä hyvällä vauhdilla miinuskaloreillakin. Tulevaisuudessa varmaan jotain volyymipäiviä ja muuta ohelle.

Alussa meni aina 1h 45min - 1h 55min. Johtui pääasiassa huonosta kunnosta ja pitkistä sarjatauoista. Olen huomannut että nykyään pääsee 1h 5min - 1h15min pois riippuen miten paljon lämmittelee, tauot on aika lyhkäsiä. Pistän sykemittarin päälle yleensä kun alan sitomaan kenkiä. Aika tappotahdille se kyllä välillä tuntuu kun teen full body treeniä, joka kerta 6-7 liikettä ja aina joku variaatio penkistä, kyykystä, mavesta ja pystäri joka toinen kerta. Kaveri ainakin maininnut että vaikuttaa aika hullulle ohjelmalle ja että varmaan kasvattaa voiman lisäksi kuntoakin.

Tiedostan ettei tätä loputtomiin voi vääntää mutta ainakin näin ensimmäsenä vuotena on tullut kehitystä hyvällä vauhdilla miinuskaloreillakin. Tulevaisuudessa varmaan jotain volyymipäiviä ja muuta ohelle.
Mä jaksoin muutaman kuukauden, kävin n. 2kertaa viikossa, siihen cardiot päälle. Jaoin kahdella nyt kropan ja taas jaksaa! Jos tekee koko kropan, niin kannattaa miettiä, että vetääkö jonkun kyykkytreenin ihan täysiä heti alkuun. Multa ainakin vei loppuvaiheessa kaikki mehut ja piti jättää treeni kesken! :(

Mä jaksoin muutaman kuukauden, kävin n. 2kertaa viikossa, siihen cardiot päälle. Jaoin kahdella nyt kropan ja taas jaksaa! Jos tekee koko kropan, niin kannattaa miettiä, että vetääkö jonkun kyykkytreenin ihan täysiä heti alkuun. Multa ainakin vei loppuvaiheessa kaikki mehut ja piti jättää treeni kesken! :(
On tätä kohta puoli vuotta veivattu kolmesti viikossa. Nyt on mukana cardiota 2-4x viikossa ja kyllä välillä saa miettiä palautumista tosissaan mutta isoja ongelmia ei ole ollut.

Se on totta että pirun raskaita nuo treenit on ja ihan lähtökohtasesti saa vetää vajaan 1k kaloria missä on hyvä osa proteiinia ennen treeniä että sen pystyy tekemään läpi. Vettä menee 1-1.5 litraa siinä sivussa. Kokonaiskalorit on silti miinuksella ja olen yllättnyt että on toiminut näinkin hyvin kun on. Kerran tai pari syönyt huonommin ennen salia ja sillon kroppa sano että ei enempää, ei vaan jaksanut.

Eikös Yates joskus pitänyt 45 minuuttia optimina? Siinä oon yrittänyt pysyä, joskus menee puolessakin tunnissa. En oikein hiffaa miten perus jaoilla ja podaustreenillä saisi sen enempääkään menemään.
En toki juurikaan lämmittele, paitsi jalkapäivänä. Enkä varsinkaan jäähdyttele :)

Eikös Yates joskus pitänyt 45 minuuttia optimina? Siinä oon yrittänyt pysyä, joskus menee puolessakin tunnissa. En oikein hiffaa miten perus jaoilla ja podaustreenillä saisi sen enempääkään menemään.
En toki juurikaan lämmittele, paitsi jalkapäivänä. Enkä varsinkaan jäähdyttele :)
Samanlaista settiä. Eilen rintaa 12 sarjaa minuutin palautuksilla. N. 30min. En tiiä kehittyykö tolla, mutta kun ei oo oikein motivaatiota. Jos tuo nyt ainakin ylläpitäisi. :D

Samanlaista settiä. Eilen rintaa 12 sarjaa minuutin palautuksilla. N. 30min. En tiiä kehittyykö tolla, mutta kun ei oo oikein motivaatiota. Jos tuo nyt ainakin ylläpitäisi. :D
Varmasti kehittyy, jos vain tekee kunnolla.. Mutta sanoitkin jo tossa, ettei ole motivaatiota, niin tuskin kehittyy.

Pistän joka harkan keston ylös treenipäivyriin. Alla nykyisen 2-jakosen ohjelman (4krt/vko) treenit. Lämmittelyineen.

18.9.: 56min
20.9.: 1h 13min
21.9.: 1h 5min
24.9.: 1h 20min
25.9.: 1h 0min
27.9.: 1h 5min
28.9.: 1h 13min
1.10.: 1h 20min
2.10.: 59min
4.10.: 1h 11min
5.10.: 1h 18min
8.10.: 1h 36min
10.10.:55min
11.10.: 1h 10min
13.10.: 1h 18min

Omalla kotisalilla (vierashuoneessa) saan tehtyä treenit ilman häiriöitä ja tehokkaasti. Yleensä kolmesti viikkoon koko kroppa läpi joka kerta ja menee 60-70 min plus lämmittelyt päälle, minuutin palautukset, jotkut liikkeet non-stoppina vain jalkaa vaihdellen. 12 eri liikettä tai oikeastaan 15, mutta lasken tuon viimeisen samaan nippuun joka sisältää treenin loppuun aina olkapääjumpan neljällä eri liikkeellä, 3 kg punteilla. Se vie n. 10-15min, kyykkypäivänä lisäksi huoltavaa loppuun jaloille tyyliin jalat eri suuntiin omatekoisella rissaviritelmällä (hitsattu vaijerilaite). Omatekoinen, teräksinen kyykkyteline, kuntopyörä, punnerruspenkki, leuanvetotanko, vatsa/selkäpenkki, soutulaite, punttisarjat, levytanko ja painot, kaikki hiukka alle 10 neliön huoneessa jossa myös sänky ja isohko pöytä. Juoksumatto on sentään isommassa makkarissa. Mutta tosiaan aikaa saisi menemään helposti vaikka 90 min, mutta olen rytmittänyt liikkeet niin että pystyn etenemään koko ajan n. minuutin palautuksin, kestävyysjuoksutausta ja luontaiset ominaisuudet vaikuttaa myös tietty. Vastaavasti toisaalta voima/lihas "ei tartu" niin hyvin, mutta eteenpäin on menty, kuten Jutilan Timppa. Painoa on ainakin tullut useampi kilo parissa vuodessa, ja alkaa olla rajoilla että pitäs lähteä vaatekauppaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom