- Ikä
- 43
Risumies on ehkä parasta mitä pakkikselta tällä hetkellä löytyy. ;)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Risumies on ehkä parasta mitä pakkikselta tällä hetkellä löytyy. ;)
Mut sillonhan joutuu juuri käyttään niitä lasten painoja, eikä ihan tässä iässä viitsisi sellaseen alentua. Tietysti jostainhan se on aloitettava, mutta jos aloittaa juuri tuosta 70-80 kg:sta. Tavallaan hyppää vähän yli.
Nyt olis sitten tulostavotteena vuoden loppuun mennessä penkissä, mavessa, sekä kyykyssä 120 kg. En sitten tiedä miten, mutta vaikka 3 x viikkoon treenit ja pelkästään noita liikkeitä.
En kyllä tiedä, miten onnistuu (luultavasti ei mitenkään), mutta lihasta tuskin tulee mitenkään? Vaikka söisikin yli kulutuksen, koska voimatreenistä on kyse?
Ja myös offtopikkina, niin kuinka todennäköistä ylipäätään on, että noissa liikkeissä nousisi yli 200 kiloa? Jos ei mitään loukkaantumisia tapahdu ja treenaa niin kauan kuin pystyy ja treenaa täysillä ja tosissaan? Penkki varmasti kaikkein vaikein?
Jos onnistut nostamaan penkkitulosta sinun 55 kg:sta 120 kg:aan neljässä kuukaudessa niin kerro toki minullekin sinun treeniohjelmasi sisällön, olisin erittäin kiinnostunut.Nyt olis sitten tulostavotteena vuoden loppuun mennessä penkissä, mavessa, sekä kyykyssä 120 kg. En sitten tiedä miten, mutta vaikka 3 x viikkoon treenit ja pelkästään noita liikkeitä.
Nyt olis sitten tulostavotteena vuoden loppuun mennessä penkissä, mavessa, sekä kyykyssä 120 kg. En sitten tiedä miten, mutta vaikka 3 x viikkoon treenit ja pelkästään noita liikkeitä.
En kyllä tiedä, miten onnistuu (luultavasti ei mitenkään), mutta lihasta tuskin tulee mitenkään? Vaikka söisikin yli kulutuksen, koska voimatreenistä on kyse?
Ja myös offtopikkina, niin kuinka todennäköistä ylipäätään on, että noissa liikkeissä nousisi yli 200 kiloa? Jos ei mitään loukkaantumisia tapahdu ja treenaa niin kauan kuin pystyy ja treenaa täysillä ja tosissaan? Penkki varmasti kaikkein vaikein?
Mä olen treenannut melkein 10 vuotta ilman taukoa. Mun oma keinoni säilyttää treenimotivaatio on treenata hieman vähemmän kuin todella haluaisin. Nopeita treenejä ja enintään 3 päivää salissa joka viikko. Tällä tavalla olen aina innoissani lähteä salille, eikä tulee burnouteja. :thumbs:
Jos meinaat pitää motivaatiota yllä, niin kannattaa ehkä miettiä vähän maltillisempia tavotteita. Jos tosiaan penkkitulos on nyt 60kg luokkaa ja meinaat sen tuplata vuoden loppuun mennessä, niin joka treenissä pitäs pukata about 5kg lisää olettaen että teet penkin kerran viikossa. Ymmärtääkseni olet kuitenkin jossain vaiheessa jonkin verran salilla viettänyt aikaa, niin vaikuttaako tuo realistiselta?
200kg ylitys eri liikkeissä on tietenkin kovin yksilöllistä. Penkissä tuskin nostat koskaan 200kg, kyykyssä saatat päästä vähän lähemmäksi ja mavessa tuo pitäisi olla pala kaakkua. Natikkapenkkaajista 200kg elämänsä aikana nostaa ilman paitaa varmaan 0,1% ja ymmärtääkseni et ole mikään yksi tuhannesta oleva lahjakas luonnonoikku? Mavesta sen 200kg ottaa ehkä 10% ja kyykystä sitten jotain siltä väliltä. Okei noi luvut on ravistettu hihasta ja hatusta, mutta pointti oli se että aika harva sua lahjakkaampikaan kaveri moisia tuloksia pelkällä puurolla pukkaa.
Unohda tässä vaiheessa ne 200kg romut ja tähtää siihen seuraavaan viiden kilon lisäykseen. Sitten kun se on voitettu kanta, niin seuraava vitonen tähtäimeen. Hitaasti hyvä tulee.
enkä tuota 200 kg:ta tule koskaan nostamaan, edes lähelle.
Nyt sitten treenailen ilman tavoitteita ja katson, kuinka kauan jaksan. Sarjapainot nousee, jos nousee. Treeniä mielen mukaan. Eli mitään väliä ei ole, nouseeko penkistä edes 50 kg:ta koskaan.
Dorian Yates sanoi:Another problem area for bodybuilders is setting big goals while neglecting the small goals in between. Here's what I mean: Many bodybuilders tell me that they want bigger arms. I ask them how much bigger. They'll say something like four inches and they'll totally be discouraged at reaching only the small goals along the way. They're concentrating only on reaching the big goal and when that doesn't come fast enough, they'll get frustrated and many quit.
You should look at the big picture but in small ways. For example, if I want to add size to my arms, I'll set the goal of one-fourth inch within a certain time period. Once I reach that goal, I'll set another one-fourth inch goal and another and another and so on. Before I know it, I've reached my big goal while enjoying the process along the way.
Motivaation katoaminen on kyllä mulla ainakin kovin tuttua. Mä olin jo viitisen vuotta sitten päättänyt pudottaa painoa ja onnistuinkin siinä: 130 kilosta pääsin +/- 90 kiloon ja siihen meni parisen vuotta.
Eli joo, motivaatio on matkan aikana ehtinyt kadota parikin kertaa.. Mutta kun mä pääsen siihen liikkumisen makuun sitä ei kertakaikkiaan pysty lopettamaan kunnes tulee tahtomatta pakollinen tauko ja se hyvänolontunne unohtuu: silloin alkaa olemaan vaikeeta lähteä. Muutaman päivän tauko ei tätä onneksi aiheuta vaan päinvastoin, silloin tuntuu että on pakko tehdä edes jotain tai pää hajoaa ja mökkeydyn. :D