Treenimotivaation katoaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja What
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
hei haloo,kuinka moni nostaa natikkana 2markkaa?ei kovin moni

No olisiko sitten mahdollista aloittaa esim. roinaaminen tai horkan veto? Tiedän, ei kovin järkevää, mutta eikö kyse nimenomaan ollut kovasta työnteosta?

Niin, sitä juuri tarkoitan, että kun ei ole pienestä pitäen harrastanut liikuntaa tai urheilua, niin se kostautuu nyt, kun jotain yrittää.

Yleisesti ottaen juuri ne nostavat kovimpia rautoja, jotka aloittavat tyyliin 15-vuotiaina tai joilla on jotain liikunta ja urheilutaustaa. Nyt on sitten helvetin vaikeaa aloittaa.
NGV?

Joko lopetat trollaamisen tai kasvatat pallit. Sulla puuttu motivaation lisäksi itseluottamus.

Aivan varmasti kehityt, kun laitat treeni- ja ravintopuolen kuntoon henkisten juttujen lisäksi. Kaikki pystyvät kehittymään, vaikka jokainen ei lavalle tai kisoihin asti pääsekkään.

Tiiätkö J88 jos sulla ei ole muuta sanottavaa kun toi itsesäälipaska niin voisit lähteä vittuun tältä foorumilta, alkaa vituttaa

Mut sillonhan joutuu juuri käyttään niitä lasten painoja, eikä ihan tässä iässä viitsisi sellaseen alentua. Tietysti jostainhan se on aloitettava, mutta jos aloittaa juuri tuosta 70-80 kg:sta. Tavallaan hyppää vähän yli.
Kyllä on asenne kohdallaan. Mä aloitin punttaamisen noin 3 vuotta sitten 69 kg painavana naruna (pituutta 187cm) ja ikää oli reilut 30v. Penkistä meni tuolloin juuri ja juuri joku 5 toistoa 50 kilolla. Nyt 3 vuotta myöhemmin olen suunnilleen normaalimitoissa - kroppaan on kertynyt 17kg lisää painoa, ja tulokset menee hitaasti mutta varmasti ylös kun vaan syö ihan jatkuvasti ja pitää treenin kaikin puolin järkevänä ja monipuolisena. Ihan turhaa selittelyä tuollaiset "no mut kun mä en alottanu viistoistavuotiaana ja mullei menny ekalla kerralla 80 kiloa penkistä", ei siinä muusta ole kyse kuin periksiantamattomuudesta treeniin liittyvissä asioissa ja tietynlaisen rutiinin muodostamisesta. Ei sun tilanteessa ole mitään poikkeavaa useimpiin muihin treenaajiin verrattuna.

Jos se punttaus nyt sittenkin tosiaan on niin helvetin vaikeaa ja turhaa, niin suosittelen poliitikon uraa. 22000 lukua ja 21 sivua vastauksia tässä ketjussa, jotka koostuvat pääasiassa samojen asioiden kelaamisesta eri sanankääntein.

Epäilen suuresti pystyisinkö samaan toistamalla lausetta "olen lahjaton ja geenitön väliinputoaja jolla ei ole tulevaisuutta punttipuolella" parisen kymmentä kertaa. Villi veikkaus: tuskin.

Kyllä tässä viedään foorumia niinkuin pässiä narussa. Ei voi kuin ihailla.

Sarjapainot nousee, jos nousee. Treeniä mielen mukaan. Eli mitään väliä ei ole, nouseeko penkistä edes 50 kg:ta koskaan.

Sarjapainot ei nouse itekseen, niitä nostetaan.

Itsellä on oma vika, kun ei jo esim. 15-v. aloittanut panostamaan tähän hommaan. Parhaimmillaan useita kymmeniä kiloja on saattanut jo saattanut menettää, kun tämän ikäisenä joutuu aloittamaan näin alhaalta. Varsinkin kun lahjoja tähän touhuun on todella heikosti.
:anssi: ja :itku:

Minä aloitin maastavedon noin vuosi sitten pelkällä tangolla. 40kg kohdalla tuntui ettei paikat kestä ja vähän myöhemmin 60kg meinas jumittaa.
Nyt ykkösmaksimi on jotain 130-140 ja sarjapaino 125...

Ai niin, ekan kerran taisin penkkiäkin tehdä vähän reilu vuosi sitten, aloituspainona taas se tanko...

Jos motivaatiosta vielä sen verran, että nyt pohjalla viikon vapaaehtoinen tauko ja viikko lenssussa perään.

Seuraava salikerta on pienen taistelun takana...

Miksi kaikki pitäisi saada heti?
Miksi et panosta siihen treeniin ja siihen, mitä lihaksissasi tuntuu?
Mitä noilla painoilla/luvuilla on mitään väliä pitkällä aikavälillä?
Jos et tajua tätä, unohda se salilla käynti vähäksi aikaa ja tee jotain muuta!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä on asenne kohdallaan. Mä aloitin punttaamisen noin 3 vuotta sitten 69 kg painavana naruna (pituutta 187cm) ja ikää oli reilut 30v. Penkistä meni tuolloin juuri ja juuri joku 5 toistoa 50 kilolla. Nyt 3 vuotta myöhemmin olen suunnilleen normaalimitoissa - kroppaan on kertynyt 17kg lisää painoa, ja tulokset menee hitaasti mutta varmasti ylös kun vaan syö ihan jatkuvasti ja pitää treenin kaikin puolin järkevänä ja monipuolisena. Ihan turhaa selittelyä tuollaiset "no mut kun mä en alottanu viistoistavuotiaana ja mullei menny ekalla kerralla 80 kiloa penkistä", ei siinä muusta ole kyse kuin periksiantamattomuudesta treeniin liittyvissä asioissa ja tietynlaisen rutiinin muodostamisesta. Ei sun tilanteessa ole mitään poikkeavaa useimpiin muihin treenaajiin verrattuna.

No, miksi sitten niin moni ikäiseni treenaaja nostaa liikkeessä kuin liikkeessä enemmän kuin itse nostan? Esim. 18 vuotiaatkin nostavat 100 kiloa penkistä, mutta ovat silti kolme vuotta nuorempia. Tällöinhän heillä on paremmat mahdollisuudet nostella kovempia painoja kuin itse nostan.

Voinhan vielä kehittyä, mutta kuinka paljon? Tietääkseni mitä nuorempana on aloittanut, sitä kovempia tuloksia yleisesti ottaen aikoinaan nostelee.

Toinen vaihtoehto on sitten horkan veto. Ei todellakaan kannattavaa, mutta eipä oikeastaan ole muutakaan vaihtoehtoa. Jos sen 200 kiloa meinaan joskus nostaa. Itselle ainakin on totaalinen pettymys ja treenailun hukkaan heittäminen, jos 200 kiloa ei nouse. Mutta kun ottaa huomioon faktat, niin ei hyvin mene.

Esim. sinä thek? Nostatko itse 200 kiloa penkistä? Tai tuletko ikinä nostamaan?

No, miksi sitten niin moni ikäiseni treenaaja nostaa liikkeessä kuin liikkeessä enemmän kuin itse nostan? Esim. 18 vuotiaatkin nostavat 100 kiloa penkistä, mutta ovat silti kolme vuotta nuorempia. Tällöinhän heillä on paremmat mahdollisuudet nostella kovempia painoja kuin itse nostan.

Voinhan vielä kehittyä, mutta kuinka paljon? Tietääkseni mitä nuorempana on aloittanut, sitä kovempia tuloksia yleisesti ottaen aikoinaan nostelee.

Toinen vaihtoehto on sitten horkan veto. Ei todellakaan kannattavaa, mutta eipä oikeastaan ole muutakaan vaihtoehtoa. Jos sen 200 kiloa meinaan joskus nostaa. Itselle ainakin on totaalinen pettymys ja treenailun hukkaan heittäminen, jos 200 kiloa ei nouse. Mutta kun ottaa huomioon faktat, niin ei hyvin mene.

Esim. sinä thek? Nostatko itse 200 kiloa penkistä? Tai tuletko ikinä nostamaan?

Koska he ovat menneet sinne salille, eivätkä itkeneet täällä.

J88: Hanki Vasemmistoliiton puoluekirja ja ala panostaa siihen suuntaan, sulla vois olla enempi lahjoja sillä saralla. Kitiseminen ja asioiden vaatiminen itselle ilman mitään omaa panostusta. Kuulostaako tutulta?

Koska he ovat menneet sinne salille, eivätkä itkeneet täällä.

No, itsellä ei ole enää mahdollisuutta mennä salille 18 vuotiaana.

Tän viikon treenit on menny muutenkin täysin päin peetä. Penkki ei nouse, sekä kyykyn tekniikka on jotenkin pielessä.

Usko tuon tavoitteen toteutumiseen on täysin kadonnut. Tuntuu niin ufojutulta, että vielä 600 kilon yhteistulokseen pääsisi. Se vain tuntuu niin ufolta.

Ja kyllähän treenaan sen 3 kertaa viikossa, mutta se vain menee päin persettä.

Onkohan tämä trolli?

Tuli vaan mieleen kun monta viikkoa saanu lukea tuota kitisemistä. Mene sinne salille ja nostele painoja...kyllä sitä tulosta tulee kun syö hyvin ja tekee asiat oikein. Montakohan kertaa tuokin on sanottu?

Ja miksi mietit jotain "200kg pakko saaha muuten kaikki on menny hukkaan"? Etenet vaan omalla tahilla ja jos se tulos tulee joskus niin sitten tulee. Ei se varmaan niin kauheaa ole vaikka et ikinä nostaisikaan penkistä 200? Eikö esim. 150kg kelpaa? Kannattais kuitenki eka ruveta tekee kunnolla töitä eikä valittaa täällä. Se nousee joskus jos nousee....jos ei nouse niin so what?

Onkohan tämä trolli?

Tuli vaan mieleen kun monta viikkoa saanu lukea tuota kitisemistä. Mene sinne salille ja nostele painoja...kyllä sitä tulosta tulee kun syö hyvin ja tekee asiat oikein. Montakohan kertaa tuokin on sanottu?

Ja miksi mietit jotain "200kg pakko saaha muuten kaikki on menny hukkaan"? Etenet vaan omalla tahilla ja jos se tulos tulee joskus niin sitten tulee. Ei se varmaan niin kauheaa ole vaikka et ikinä nostaisikaan penkistä 200? Eikö esim. 150kg kelpaa? Kannattais kuitenki eka ruveta tekee kunnolla töitä eikä valittaa täällä. Se nousee joskus jos nousee....jos ei nouse niin so what?

No, ite jos jotain teen, niin sitten teen sitä kunnolla. Esim. aloitan jo varhain sitä tekemään, tässä tapauksessa olisi pitänyt aloittaa jo useita vuosia sitten.

Eikä mielestäni ole mitään itua alentaa tavoitteita sen takia, ettei saa niitä aikaisempia saavutettua. Siinä taas ei ole mitään järkeä.

150 kiloa ei ole itselleni mikään saavutus, enkä jaksa sellaisen takia panostaa. Pyöräilessä itsellä ei ole mitään tavotteita, pyöräilen siten kuten huvittaa. Salilla käymisessä kun kuitenkin on jokin tavoite, niin sitä sitten yrittää.

Luultavasti treenissäkin pitäisi tehdä samoin, ei mitään tavoitteita.

No, ite jos jotain teen, niin sitten teen sitä kunnolla. Esim. aloitan jo varhain sitä tekemään, tässä tapauksessa olisi pitänyt aloittaa jo useita vuosia sitten.

Eikä mielestäni ole mitään itua alentaa tavoitteita sen takia, ettei saa niitä aikaisempia saavutettua. Siinä taas ei ole mitään järkeä.

150 kiloa ei ole itselleni mikään saavutus, enkä jaksa sellaisen takia panostaa. Pyöräilessä itsellä ei ole mitään tavotteita, pyöräilen siten kuten huvittaa. Salilla käymisessä kun kuitenkin on jokin tavoite, niin sitä sitten yrittää.

Luultavasti treenissäkin pitäisi tehdä samoin, ei mitään tavoitteita.

Tavoitteita pitääkin olla. Ei tosin tuollaisia kuusesta temmattuja kuten omasi.

Eli voin suositella, että lopetat salilla käymisen ja jatkat sitä huvikseen pyöräilyä. Tai käy vaikka kalassa.

EDIT: Nostat penkistä 50kg ja 150kg ei ole mikään saavutus :D trollipa trolli.

No ehkä kannattaisi laittaa ne tavoitteet hieman lähemmäksi omaa tilannettasi. Esim. 100kg näin aluksi. Ja sitten suunnitelet miten pääset tuohon 100kg ja siitä taas eteenpäin. Se 200kg voi olla siellä kaukana tulevaisuudessa...jos ikinä.

Edit: joo trolli..en jaksa tuhlata aikaa enää tähän keskusteluun.

Tavoitteita pitääkin olla. Ei tosin tuollaisia kuusesta temmattuja kuten omasi.

Eli voin suositella, että lopetat salilla käymisen ja jatkat sitä huvikseen pyöräilyä. Tai käy vaikka kalassa.

EDIT: Nostat penkistä 50kg ja 150kg ei ole mikään saavutus :D trollipa trolli.

No onhan se saavutus, mutta tarkoitan kunnon saavutusta, mikä itselle riittää.

Mutta eipä se auta, että täällä jankkaan. Eihän itsellä ole edes treeniohjelmaa, millä treenata. Ts. jokin voimaohjelma pitäisi saada. Ainoa ongelma on se, että jos voimatreenillä ei tule lihasta, niin miten se massa tulee? Läskilläkö?

Itse kun en ole saanut käytännössä mitään treeniä toimimaan, vaikka tajusinkin, mitä siinä haettiin takaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom