Treenimotivaation katoaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja What
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Edit. Ja aiheesta, kyllä nuo videotkin auttaa motivoitumaan. Pitää se jotain treenaamiseen liittyvää katella joka päivä, myös välipäivinä. Jos vaikka pariksi päiväksi unohtaa koko aiheen ja havahtuu taas, tuntuu olo ihan treenaamattomalta.

Erilaiset videot kuitenki motivoi ihmisiä. Mä katon mielummin vaikka Milko Tokolan treenivideoita tai jotain pakkiksen voimanosto/painonnostoketjuihin postattuja videoita. Noi "motivaatiovideot" on ainakin omaan makuun vähän liian "cheesy" (mikähän on hyvä suomenkielinen vastine tälle?). Sama pätee kaikkiin "motivoiviin lainauksiin" jne, yleensä ne on lähinnä korneja. Toi Calum-pätkä on kyllä huomattavasti parempi kuin useimmat, vaikka edustaakin just tätä videokategoriaa mikä mua ei koskaan oo napannu.

Kun 15-vuotiaana läskinä tyttönä kävi salilla, niin paljon uusi ulkonäkö motivoi kun alkoi kilot karisemaan. Nykyään kun voimat kasvaa, niin ei oikeastaan edes ajattele ulkonäköä niin paljon. Dieetti mulla on käynnissä, mutta silti se oleellisin syy käydä salilla on se, kuinka huomaa pystyvänsä aika hienoihin juttuihin, mihin ei kaikki ei pysty. Se on vaan niin pirun hienoa on vahva tyttö, ja se on se tärkein motivaattori. :)

Tavoitteet tekee itselle nykyään sen motivaation.

Joku aika sit innostuin kaikista oman kehon painolla tehtävistä liikkeistä ja nyt tekis mieli vaikka joka päivä reenaan. Ennen treeni oli ehkä vähän sellasta pumppailua ja isompien lihasten sekä voimien tavottelua. Nykyään ois taas hienoo osata seistä käsillään ja punnertaa siitä.

Itsellä hyvänä motivaationa toimii peiliin katsominen. Miettii missä kunnossa oli ennen kuin alkoi treenaamaan ja katselee niitä jo saatuja tuloksia peilistä. Myös hyvät treenikaverit sekä hyvä ilmapiiri salilla motivoi suuresti sinne lähtemään.

Mulla täysin sama tilanne eli taukoa tuli muutama kuukaus. Motivaatiota ei tarvitse jäädä venailemaan sohvalle ja miettiä, että jaksaisko sitä tänään. Pakkaa vaan treenikassin ja sekottelee aminohapot yms. veteen ennen salille lähtöä, valmistaudun siis ihan konkreettisesti salille lähtöön (ei pelkästään henkisiä harjoituksia sohvan pohjalla). Tän voi tehdä vaikka tuntia ennen kun pitäis lähteä, toimii aina vaikka ei heti huvittais. Parin viikon jälkeen siitä tulee taas rutiini, eikä sitä sen jälkeen enää jää mietiskelemään.

e. Crafin sen tossa jo kertoikin..

Osta vitun kallis treenibuusteri ja vedät naamaan. Ei sen jälkeen viitti olla lähtemättä salille ku muuten se raha ois menny täysin hukkaan. Se varmaa muutenki on noiden buustereiden salaisuus

No mut tosissaan mene sinne vaik ei välttämättä jaksais, tauon jälkeen on hankalaa mut kyl parin kerran jälkeen se kärpänen taas pistää ja ne välipäivät on niit vaikeimpia

Selkeät tavoitteet, hyvää musaa ja kofeiini! Ennen oli pakko vetää buustereita jne. nyt tiedän että ei ole varaa olla treenamatta jos haluan saavuttaa mun tavoitteita

mun ongelma on lähinnä se, että miten saisin motivaation pysytellä kotona :D jotenki tuntuu niin turhalta välillä vaan olla ja röhnöttää sohvalla ku vois mennä salillekin.. en oo oikein sisäistäny ton lepopäivän merkitystä viel.
Mut sinne salille on vaan pakko päästä, ei oo ollu piiitkää aikaa minkäänlaista motivaatio-ongelmaa, eikä tule!!

Pakko myöntää että tänä talvena on ollut hieman motivaatio-ongelmia. Vitunmoinen väsymys kokoajan kun on noin helvetin pimeetä. Sitten kun muutenkin kiirettä koko ajan, niin tuntuu ettei paljon muuta päivässä ehdi kun syödä, tehdä duunia ja käydä salilla. Joku treenikaveri vois lisätä aika hyvin motivaatiota ja potkia perseelle, mutta niin huonot treeniajat ettei kukaan samoihin aikoihin treenaile. Vois melkein vetää jonkun älyttömän sikabulkin niin ois motivaatiota kun pitäis laihduttaa kesäkuntoon.

Itselläni oli leikkaus tässä, mikä pisti kaikki treenit hyllylle kuukaudeksi. Sitten iski sairastelut ja tauko venyi kahteen kuukauteen, lopulta alkoi iskeä se tunne, ettei halunnut salille mennäkään "Huomenna sitten meen." Ja videopelit, internet, elokuvat ja paskamättö on täyttänyt vapaahetket, salin sijaan. Kolmisen vuotta vähän reilu olin salilla käynyt ennen sitä. Tulokset junnasivat paikallaan loppuvaiheessa, mikään tulos ei tuntunut nousevan, samoilla painoilla mentiin vaikka mielestäni treenasin tarpeeksi kovaa. No, sittenhän se motivaatio lopahti.

Nyt sitten tässä katsoin yksi päivä vanhoja valokuvia 3 vuoden takaa, missä olen armoton kynäniska. Kädet ohuet kynät, olemattomat forkut, pohkeet kuin teuraskanalla, kaula sellainen ohut joutsenkaula. Havahduin tajuamaan, miltä ennen olen näyttänyt. Siihen aikaan en pitänyt itseäni mitenkään säälittävän näköisenä, ajattelin olevani ihan normaalimiehen näköinen. Ja ehkä olinkin, mutta armoton kynis nykymittapuullani. Ja tajusin miten paljon olen edistynyt, sitä ei tajunnutkaan ennen kuin katsoi kuvat, koska muutos on tapahtunut niin hiljakseen, että peilikuvaansa on vähitellen tottunut. Nykyään näyttää ihan eri mieheltä, on tullut raamia äijään. Mutta tajuisin nyt, ettei se ole ikuista. Nuo 3 vuotta vanhat valokuvat tosi dramaattisesti toi sen esiin, että puntti on todellakin vaikuttanut. Ja havahdutti tajuamaan että nyt jos koskaan salille, ennen kuin tehdyt tulokset katoavat kokonaan. Vitut siitä että voimatasot on pudonnut, nyt on pakko aloittaa.

Toissapäivänä kävin salilla, nyt on paikat todella kipeät mutta helvetin hyvä olo oli salin jälkeen. Vaikka voimatasot oli pudonnut 2 kuukaudessa todella paljon, vaikkei ulkomuoto ole paljon muuttunut, silti hyvä fiilis ja tästä lähtee taas.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mun ongelma on lähinnä se, että miten saisin motivaation pysytellä kotona :D jotenki tuntuu niin turhalta välillä vaan olla ja röhnöttää sohvalla ku vois mennä salillekin.. en oo oikein sisäistäny ton lepopäivän merkitystä viel.
Mut sinne salille on vaan pakko päästä, ei oo ollu piiitkää aikaa minkäänlaista motivaatio-ongelmaa, eikä tule!!

sama mutta ei voi muutakaan ku ollu lähisali kiinni:( onneks aukee nyt

No viimeksi erosin muijasta, niin paino tippui aika rankasti ja dokasin vitusti. Salilla nyt kävin kuitenkin, mutta turhaahan se on jos muu kusee. Toki siitä nyt on jo aikaa. Treenimotivaatio palas, kun pää alko toimimaan taas.

Suositut

Back
Ylös Bottom