Treenimotivaation katoaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja What
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse olisin iki onnellinen jos pystyisin penkkaamaan 150 kg. Näillä näkymin se tulos ei kyllä ole lähelläkään, mutta ei se haittaa. Treenaaminen on hauskaa ja kyllä ne tulokset paranee kun jaksaa panostaa. Itellä ne on näkynyt vuoden sisällä jopa aika vahvasti, kun eka pudotin 20 kiloa läskiä pois ja sain sen jälkeen kivasti lihasta tilalle. Fiilis on 10 fyysisesti sekä henkisesti ja kaikki on tullu helvetin kovalla työllä, koska mulla ei ole lahjoja tai minkään näköstä taustaa urheilun tai kuntoilun saralla ollut. Nykyään jouksee kevyesti tunnin lenkkejä ja kuulee kehuja siitä miten paljon oon muuttunut ja sehän vaan innostaa mua tekemään enemmän! :whip:

itseäni motivoi ylittää itsensä salilla ja nähdä kuinka kroppa hiljalleen muuttuu. aluksi motivaatio oli vähän hakusessa kun ei tiennyt ruokajutuista mitään saatikaan liikkeistä ja niiden nimistä. päätin kuitenkin alkaa "opiskelemaan" kehonrakennusta ja tuloksia alkaa näkymään. muutin myös vieraalle paikkakunnalle niin myös treenikaverin puute vaivasi, mutta kaikkeen tottuu ja nykyään osaan paremmin keskittyä kun treenaan yksin.. kyllähän se kaveri skarppais kuitenki välilllä paremmin kuin oma pää =D

Kuten mukila hyvin totesi, se onnettoman sadan kilon penkkaajakin lasketaan lähes kaikkialla kovakuntoiseksi kaveriksi ja se on jo paljon parempi vaihtoehto kuin olla ikuisesti täysi vinkuheinä siksi, ettei viitsi tehdä mitään jollei voi päästä maailmanluokan tuloksiin.

No onhan 100 kiloa penkistä siinä mielessä kova saavutus, mutta jos rehellisiä ollaan, niin en tuota 100 kiloa tule penkkaamaan ikinä. Eli olen vinkuheinä, vaikka kymmeniä vuosia treenaisinkin. Kahdessa vuodessa penkkiin tullut lisää painoa 5 kiloa, eli tällä hetkellä 55. Tasaisella kehityksellä nostaisin tuon 100 kiloa 39 vuotiaana. Eli mitään merkittävää muutosta en aikaan saa. Kun on heikkorakenteinen, niin on. Ei ole lahjoja tai geenejä.

Ja sitten jotkin (esim. nimimerkki marde84 täällä) nostaa reilun parin vuoden treenillä, saman kuin itsellä, 150-160 kiloa penkistä. Ei mitään järkeä. Eli annan vastedes niiden treenata, jotka siihen, jotka jotain tuloksia saavat aikaan.

Kun ei vain ole lahjoja tähän, ei ole lahjoja tähän. Mielummin vinkuheinä ilman että yrittää mitään, kuin vinkuheinä, vaikka kuinka yrittää.

Ja kaikki kunnia niille, jotka tuloksia saavat aikaan (esim. marde84, kova tulevaisuus edessä, jos vain jaksaa treenata.) Aion kyllä seurailla tätä palstaa, miten kullakin menee.

No onhan 100 kiloa penkistä siinä mielessä kova saavutus, mutta jos rehellisiä ollaan, niin en tuota 100 kiloa tule penkkaamaan ikinä. Eli olen vinkuheinä, vaikka kymmeniä vuosia treenaisinkin. Kahdessa vuodessa penkkiin tullut lisää painoa 5 kiloa, eli tällä hetkellä 55. Tasaisella kehityksellä nostaisin tuon 100 kiloa 39 vuotiaana. Eli mitään merkittävää muutosta en aikaan saa. Kun on heikkorakenteinen, niin on. Ei ole lahjoja tai geenejä.

Kun ei vain ole lahjoja tähän, ei ole lahjoja tähän. Mielummin vinkuheinä ilman että yrittää mitään, kuin vinkuheinä, vaikka kuinka yrittää.

Voisin vaikka lyödä vetoa että jos vaan alkaisit syömään kunnolla (ja treenaan?), niin tulokset nousisi helposti. Itsekkin aloitin 53 kilosena, penkki 30kg eikä mitään lahjoja. Nyt noussee penkistä varmaan juuri se 100kg.

oli puolen vuoden motivaationpuute jatkuvan polvivamman takia ja ennen oli penkkimaksimit 110 ja nyt kun jatkoin niin 85.. aloin miettimään että onkoha kyse jonkilaisesta lahjakkuudesta jos vuodessa saa 38->110. ehkä vaan nopeaa alkukehityst mut noin nopee kehitys sai motivaation takasin

Uskon että jokainen normaali ihminen joka viitsii vaan treenata kunnolla ja oikein pystyy sen 100 kiloa penkistä nostamaan. Itsellä nousi parissa kuukaudessa noin siitä 40-50 sinne 75-80 ja nyt varmaan 100 männöö.

Ei välttämättä tuo 100 kiloa nouse, vaikka kuinka yrittäisi. Itsellä ei mitään voimia ole, joten ihme, jos edes 110 % yrittämisellä tuo ylös nousee.

Ja vaikka nousisikin, niin alkaa jo varmasti iän puolesta tulokset heikkenemään. Itse kun ajattelin treenaavani kunnolla voimaa ja lihasmassaa, niin jääpi nuo toteutumatta.

Peräänkuulutan edelleen henkilöitä, jotka parin vuoden treenillä saavat 130-160 kiloa rautaa ylös penkistä. Jos itse olisin samanlainen, niin olisi omassa treenailussa jotain järkeäkin. Kunnon voimatasot jäävät itseltä kuitenkin saavuttamatta.

Tietysti jokaisella on oma tyylinsä treenata, mutta itsellä tavoitteet on paljon isommissa voimatasoissa ja lihasmassassa.

Siis mitä helvettiä? Jannu on puheittensa mukaan 21v ja alkaa kuulemma jo ikä painamaan. Vaihda jo lajia jos se on noin vaikeata. Lopeta jo tuo itsesäälissä rypeminen ja ota ittees niskasta kiinni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse olen aina ollut pienestä saakka kevytrakenteinen kuin joku maratoonari ja luustonikin puolesta olen tavallista kapeampi, samoin kuin isänikin. Olen realisti, enkä esim. salettiin tule koskaan sataa kiloa nostamaan penkistä, en tällä ruumiinrakenteella. Mutta vaikka lahjoja ei siis voimailuun todellakaan ole, niin ei se estä salilla käymistä - olen toki yhä heikko, enkä tod.näk. koskaan tule "vahvaksi", mutta olisin varmasti vieläkin heikompi jos ei sitä rautaa olisi tullut retuutettua. Jokainen pelaa niillä korteilla jotka on jaettu.

Itse oon ollut viikon kuumeessa ja nyt todettiin sitten keuhkokuume.. Eli päälle viikko pitäisi vielä huilata eikä ruoka maistu ollenkaan. Paino pudonnu 84-79, pelottaa ajatuskin että kun pääsee taas salille niin miten nollista siellä pitää taas aloittaa. :(

Tossa sulle tulosten heikkenemistä iän puolesta:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=81551

No, Äijö onkin ammattinostaja, kun taas itse olen tavallinen pulliainen. Kovin paljoa eläkeiässä ei ennätysrautoja nostella. Ja tavallisella pulliaisella ei varmastikkaan lihashuolto ole samaa tasoa, mitä ammattilaisilla.

Tuolla "ikä alkaa painamaan" tarkoitin sitä, että kun itsellä tuo kehitys on melkein olematonta, olisi treenailu pitänyt aloittaa jo esim. 13-vuotiaana, että saisi edes jotain kehitystä. Tietysti 13-vuotiaana ei kuulemma edes punttailua kannata aloittaa, mutta kuitenkin.

J88 Älä täällä poraa vaan painu sinne salille, kyllä sitä väkisinkin kehittyy vaikka olis kuinka paskat geenit ja IMO turha syyttää mitään geenejä. Aseta sellaset tavotteet mihin uskot rahkeitten riittävän. Ite en edes tavotteita tarvi kun tunnen euforiaa itse reenaamisesta, enkä niinkään ajattele hirveen kauas eteenpäin. Pitää osata elää tässä hetkessä niin hyvää tulee!

J88 hakee nyt vaan jotain huomiota ja sääliä täällä. Kehitystä tapahtuu kun tekee töitä asioiden eteen. Joillakin helpommin ja joillakin vähän vaikeammin. Itse kuulun jälkimmäisiin ja voin sanoa, että ota selvää asioista (kunnon treeniohjelma, ruokavalio, yms) ja panosta siihen jos se kiinnostaa. Jos ei kiinnosta, niin vaikene nyt ja mene peiton alle itkemään.

Viimeisenä oljenkortena sun J88 kannattaisi ehkä yrittää löytää joku kokeneempi katsomaan sun treenit läpi ja opastamaan ihan IRL, kukaan terve ihminen ei nimittäin voi olla niin lahjaton ettei kehittyisi paremmin kuin sinä tähän mennessä jos asioita tekee edes sinne päin oikein ja näin netin välityksellä kukaan ei voi varmasti sanoa, missä olet mennyt metsään.

J88, nyt kävelet kauppaan ja ostat kunnon sapuskaa, ja maitorahkaa yms ja ruveet vetää niin että napa paukkuu...sit salilla rupeet tekee arskan kultaista kutosta 3x viikossa ja avot.

Turha puhua ettei tule kehitystä tai ei ole geenejä. Vaikka olisi geenejä niin ei ne tule ilman treenamista PISTE.

Eiköhän tämäkin itkupotku topic ollu tässä.

Pakko sanoa silti tähän, koska olen tuntenut heikkoina hetkinä juuri niinkuin J88. Ja sen voin sanoa, että yksi pahimmin motivaatiota syövä tekijä on omien tulosten ja/tai kropan vertaaminen muihin. Kuten täällä joku totesikin, jokaisen on pelattava niillä korteillä mitä saa. Toiset saa ne kortit, joilla rautaa nousee ja lihaa tarttuu ja toiset - kuten minä - linnunluisen rääpäleen kropan, johon lihas tarttuu heikosti mutta se vähäkin hankittu lihas katoaa nopeasti, kun pintaläskejä yrittää laihduttaa.

Eli J88, aseta itsellesi realistisempia tavoitteita kuin esim. 100 tai 150 kilon penkkaaminen.

Lisäys: Vaikka et ole treenivuosien perusteella aloittelija, suosittelen Starting Strenght -ohjelman tekemistä. Minulle se antoi lisälihaa nopeasti, vaikka luulin luonnollisen kehityksen katon tulleen vastaan.

Itse olen aina ollut pienestä saakka kevytrakenteinen kuin joku maratoonari ja luustonikin puolesta olen tavallista kapeampi, samoin kuin isänikin. Olen realisti, enkä esim. salettiin tule koskaan sataa kiloa nostamaan penkistä, en tällä ruumiinrakenteella. Mutta vaikka lahjoja ei siis voimailuun todellakaan ole, niin ei se estä salilla käymistä - olen toki yhä heikko, enkä tod.näk. koskaan tule "vahvaksi", mutta olisin varmasti vieläkin heikompi jos ei sitä rautaa olisi tullut retuutettua. Jokainen pelaa niillä korteilla jotka on jaettu.
Tätä ei nyt ole tarkoitettu vittuiluksi, mutta voiko todella olla sellaiset geenit, että jo sadan kilon penkkaaminen olisi mahdottomuus? Siis vaikka treenaisi ja söisi oikein vuosien ajan?! Olettaen tietysti, että on terve, tietysti sairaudet voi estää harjoittelun ja/tai kehittymisen.

Ja siis itsehän en myöskään saa sitä satasta ylös, ja olen aina ollut ruipelo. Mutta tiedän tasan tarkkaan, ettei se ainakaan omalla kohdallani johdu geeneistä, vaan harjoituksen puutteesta. Lähdenkin siis nyt salille tekemään golden sixiä lasten painoilla. :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom