Treeni-osion yleiset kysymykset

Ennen kuin teen maastaveto sarjan tykkään tehdä yhden lämmittely toiston hieman kevyemmällä painolla. Tämän lämmittely toiston jälkeen meinaa aina silmissä sumentua ja tuntuu että vois melkein taju lähteä. Varsinaisessa työsarjassa tätä tunnetta ei sitten koskaan tule. Mistäköhän johtuu?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lämmittely..."toisto"...? Varmaan sarja? Millä painolla teet sen lämppäsarjan ja kuinka monta toistoa? Ja millä sen työsarjan?

Hei,

Hammaslääkäri totesi, että hampaani ovat hieman kuluneet narskuttelun vuoksi. En kuitenkaan kuulemma puolison mielestä narskuttele nukkuessa, niin sitten tulikin mieleen, että salilla kovien sarjojen yhteydessä puren hampaita voimakkaasti yhteen.
Olisiko teillä vinkkejä tähän ongelmaan? Onko treenaajille olemassa jotain purentakiskoja tai vastaavia treenin ajaksi?

Hei,

Hammaslääkäri totesi, että hampaani ovat hieman kuluneet narskuttelun vuoksi. En kuitenkaan kuulemma puolison mielestä narskuttele nukkuessa, niin sitten tulikin mieleen, että salilla kovien sarjojen yhteydessä puren hampaita voimakkaasti yhteen.
Olisiko teillä vinkkejä tähän ongelmaan? Onko treenaajille olemassa jotain purentakiskoja tai vastaavia treenin ajaksi?
Kai siihen mitkä vaan hammassuojat piisaa, mutta googlaa vaikka weightlifting mouthguard niin alkaa löytyä.

Tuli mieleen semmone tilanne ku salilt yks heppu kysy mua spottaamaan penkkipunnerrusta käsipainoilla ja mä sit kieltäydyin ja sanoin etten ole ikinä aikasemmin tehnyt sitä. Ajattelin et ois ollu vaarallista ku oli isot painot kuitenki käytössä kaverilla. Olinko mä töykeä?

Tuli mieleen semmone tilanne ku salilt yks heppu kysy mua spottaamaan penkkipunnerrusta käsipainoilla ja mä sit kieltäydyin ja sanoin etten ole ikinä aikasemmin tehnyt sitä. Ajattelin et ois ollu vaarallista ku oli isot painot kuitenki käytössä kaverilla. Olinko mä töykeä?
Ei käsipainoilla mitään varmistajia tarvi. Ottaisi pienemmät painot jos ei omin voimin saa niitä ylös.

Minä näkisin asian niin että siinä käsipainopenkissä varmistajan rooli on varmistaa se että ne käsipainot ei pääse kippaamaan taaksepäin (pään yli tavallaan)

Jos kippaa eteen tai paino jää rinnalle niin eiku vaan heittää painot pois käsistä, mutta taaksepäin kipatessa ei tarvitse tulla paljoakaan niin saattaa sattua olkapäihin/kiertäjiin.

Monilla videoilla näkee kun tehdään käsipainopenkkiä/vinopenkkiä, niin avustaja/varmistaja nostaa aina kyynärpäistä, tämä on toki hyvä jos halutaan tehdä pakkotoistoja mutta vain varmistaessa itse nostoa, pitäisin itse varmistajana käsiä valmiina siellä ranteiden seudulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom