Treeni 2 kertaa päivässä?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko jokseenkin hyvä tai huono jos reenaa aina joskus 2 kertaa päivässä? Aamulla ja sit illalla..

Välissä söisi hyvin ja ottais pikku nokoset?

ps.Palautus juomaa ja proteiinia tulee otettua ja kreatiini kuuri on päällä..

:evil: monohydraatti on...:down: :wall: !! Joka paikka vettä täynnä..

Onko jokseenkin hyvä tai huono jos reenaa aina joskus 2 kertaa päivässä? Aamulla ja sit illalla..

Jaa, mitä tavoittelet sillä? Yleisesti ottaen sanoisin, että hyötyä et siitä saa.

Ainakin omalta osalta lihasten jännekkyys on parantunu, eli kiinteytystä on tullu ja lihakset ei ole karissu pois! Korkeintaan parempaan suuntaan ollaan menossa..

No mikä ettei, kunhan treenattava lihasryhmä on valmis treenattavaksi.
Viikonloppuina tulee useinkin aamu & iltatreenit samana päivänä.

Uskoisin että mitä useammin treenaa sitä parempi mahdollisuus on saada ns. "jäntevä" vartalo. Miettikää vaikka kyynärvarsia ja pohkeita, jotka siis rasittuvat jatkuvasti. Saa olla melko bulkkikunnossa ennenkuin niistä ei lihat erotu(ja pohkeille varsinaista treeniä olen tehnyt varmaan harvempia kertoja kuin treenivuosia takana :jahas: ). Kesällä ainakin tuli huomattua että ihan mukavasti kehittyy kun treenaa montakertaa päivässä erilaisia juttuja kuten sali, uinti, vapari, nyrkkeily, koris...(3 parhaimmillaan pidemmän ajan) ja tuohon tottuu varsin nopeasti vieläpä(kunhan ei mitään ihan hulluja punttitreenejä tee).

Kyllähän tuo varmaan onnistuu, jos vain säätää treenit sillä tavalla sopiviksi, ettei vedä kahta kertaa sellaista treeniä minkä "normaalisti" tekisi kerran. Mutta kahden treenin yhteinen määrä voi kuitenkin olla suurempi kuin yhden niitä vastaavan(?). Tai tekee jotenkin silleen että aamuisempi, siis oletettavasti kovempi treeni on aina mahdollisimman tuoreelle lihasryhmälle, ja iltapuolen 2. treeni on vain sellainen "pikkuärsyke" jollekkin juuri päivä tai pari sitten treenatulle lihakselle. Itse kuitenkin tekisin jotain ihan perinteistä 1-5 jakoista, 3-5 kertaa viikkoon.

Onhan tästä vaikka missä juttua, ja on mulla parissa kirjassakin näitä ohjelmia, mutta en jaksa nyt niitä tonkia. Ei tuolla mitään uskomatonta etua (kuten ei millään tavalla) saavuteta, vaihtelua kuitenkin.

veijari sanoi:
Uskoisin että mitä useammin treenaa sitä parempi mahdollisuus on saada ns. "jäntevä" vartalo.
Nääh, jäntevän vartalon saa kun vetää rasvat kropasta helvettiin. Eipä nuo enemmän aerobiset (?) lajit "uinti, vapari, nyrkkeily, koris" taida kovin paljon lihaksiin kokoa lisätä, toki energian kulutus kasvaa helvetisti kun koko päivän touhuilee -> jos ei safkaa tarpeeksi niin rasva palaa ja kas kummaa, 2-3kk kesän aikana jäntevöidyt.

Kokeilin tuossa kun oli aikaa ja motivaatiota treenata parin kuukauden ajan koko kropan 8 kertaa viikossa läpi. Käytännössä neljä treenipäivää ja kunakin päivänä aamu- ja iltatreeni. Aamulla kovemmat romut (sarjoja 6-8, toistot 3-4), illalla enemmän pienemmät painot (sarjoja 2-3, toistoja 12-14). Kehitys oli kyllä kova. Toimii.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kokeilin tuossa kun oli aikaa ja motivaatiota treenata parin kuukauden ajan koko kropan 8 kertaa viikossa läpi. Käytännössä neljä treenipäivää ja kunakin päivänä aamu- ja iltatreeni. Aamulla kovemmat romut (sarjoja 6-8, toistot 3-4), illalla enemmän pienemmät painot (sarjoja 2-3, toistoja 12-14). Kehitys oli kyllä kova. Toimii.
Kerrotko hiukan lisää systeemistäs? Vois vaikka kokeilla kuukauden tai kaksi. Itselläkin on aikaa vaikka muille jakaa.. :D

Kyllähän tuo varmaan onnistuu, jos vain säätää treenit sillä tavalla sopiviksi, ettei vedä kahta kertaa sellaista treeniä minkä "normaalisti" tekisi kerran. Mutta kahden treenin yhteinen määrä voi kuitenkin olla suurempi kuin yhden niitä vastaavan(?). Tai tekee jotenkin silleen että aamuisempi, siis oletettavasti kovempi treeni on aina mahdollisimman tuoreelle lihasryhmälle, ja iltapuolen 2. treeni on vain sellainen "pikkuärsyke" jollekkin juuri päivä tai pari sitten treenatulle lihakselle. Itse kuitenkin tekisin jotain ihan perinteistä 1-5 jakoista, 3-5 kertaa viikkoon.

Onhan tästä vaikka missä juttua, ja on mulla parissa kirjassakin näitä ohjelmia, mutta en jaksa nyt niitä tonkia. Ei tuolla mitään uskomatonta etua (kuten ei millään tavalla) saavuteta, vaihtelua kuitenkin.

Nääh, jäntevän vartalon saa kun vetää rasvat kropasta helvettiin. Eipä nuo enemmän aerobiset (?) lajit "uinti, vapari, nyrkkeily, koris" taida kovin paljon lihaksiin kokoa lisätä, toki energian kulutus kasvaa helvetisti kun koko päivän touhuilee -> jos ei safkaa tarpeeksi niin rasva palaa ja kas kummaa, 2-3kk kesän aikana jäntevöidyt.

No siis selitin epäselvästi, mulla kyllä nousi paino tuona aikana mutta kunto silmämitalla parani selvästi. Eli siis syö runsaasti ja ärsyttää lihaksia kokoajan niin se _tuntuisi_ toimivan paremmin kuin perinteinen 1-5x punttia viikossa. Toki tälle ei ole mitään perusteita (kait?) mutta empiiristen kokemusten perusteella tätä juttua heitän.

No siis selitin epäselvästi, mulla kyllä nousi paino tuona aikana mutta kunto silmämitalla parani selvästi. Eli siis syö runsaasti ja ärsyttää lihaksia kokoajan niin se _tuntuisi_ toimivan paremmin kuin perinteinen 1-5x punttia viikossa. Toki tälle ei ole mitään perusteita (kait?) mutta empiiristen kokemusten perusteella tätä juttua heitän.
Juu siis asia erikseen on taas se että lisätään vitusti kulutusta, ja syödään vielä enemmän. Vaikka on saman verran plussalla (kulutus vaikka 3000 ja syö 3500 vs k4000 syö 4500) niin ilmeisesti painonnousun lihas/läski suhde paranee.

Kyse niinkuin tästä.

Jos aikaa ja halua on treenata niin paljon, niin varmsti tulee hyvää tulosta. Tuolla vetää kropan läpi neljästi viikossa kolmijakoisella ja jää vielä yksi lepopäiväkin. Treenit lyhyitä (alle tunti) ja teräviä (sarjoihin varaa). Tietenkin pitää sitten jaksottaa hyvin ja ei heti hypätä noin korkeaan frekvenssiin.

vähän off topic, mutta mitä ootte mieltä siitä jos käy viitenä päivänä peräkkäin salilla? ohjelma on nelijakonen, että ei kuitenkaan samaa ryhmää treenata kahta kertaa peräkkäin. Ja tämähän ei ole mikään jatkuva tapa, vaan ihan poikkeus tilanne :) yleensä mennään 2 treeniä - lepo - 2 treeniä periaatteella

vähän off topic, mutta mitä ootte mieltä siitä jos käy viitenä päivänä peräkkäin salilla? ohjelma on nelijakonen, että ei kuitenkaan samaa ryhmää treenata kahta kertaa peräkkäin. Ja tämähän ei ole mikään jatkuva tapa, vaan ihan poikkeus tilanne :) yleensä mennään 2 treeniä - lepo - 2 treeniä periaatteella

Ei mitään ongelmaa. Oikein tehtynä voi treenaa viitenä päivänä peräkkäin koko kropankin.

Kirjassa Megaduty update sanotaan että kaksi kertaa päivässä treenaaminen on todella typerää lihasmassan hankinnan kannalta, ja ammattilaisetkin harrastavat sitä vain kisadieetin aikana. Tämä sen vuoksi että treenaaminen lisää kulutusta ja se aiheittaa liikaa kataboliaa jos sitä tekee kahdesti päivässä.

Toisaalta sitten taas kirjassa Massaa! Voimaa! suositellaan kahdesti päivässä treenaamista lämpimästi kaikille. Itse olen myös enemmän sen kannalla, että kahdesti päivässä treenaaminen on hyvä juttu. Varsinkin jos treenaa 2-jakoisella, kuten itse treenaan, eivät yksittäiset treenit veny liian pitkiksi jos ne hajoittaa aamuun ja iltaan.

Kiitos kaikille vastauksista!! Eli jatrkan samaan malliin.. ainakin mula tuntuu toimivan!!

Suositut

Back
Ylös Bottom