Treeneistä palatessa kaikki käy hermoille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Belmondo
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Viime aikoina aina treeneistä tullessa on ollut räjähdysherkkyys päällä. Kunnon HULK SMASH! -meininki on päällä 20 min verran, kunnes saan palkkarin alas ja alkaa vähän helpottaa. Tulen kotiin suoraan vikan sarjan jälkeen ja jos jalkaan takertuu muovipussi tai radio soittaa väärää musiikkia -> WOEWITTUSAATANA:curs: YRITTÄÄKSJOKU:curs: OLLAKOVEMPIKUMINÄ :curs: :curs: :evil: *paska lentää tuulettimeen*

00657809.zoom.a.jpg

Kuvassa Belmondo MURSKAA jalkaan takertuneen muovipussin.

Palkkari imettynä olo alkaa hiljalleen helpottaa. Mutta ilmiö on harmittava, ei ainoastaan siksi etten tykkää olla kilari, vaan myös siksi että ehkä teen jotain väärin kun näin käy?

Treenaan DF:llä mikä on tietty ajoittain melko rankkaa. Treeni kestää n. tunnin + vartti lämpöä aluksi + 5 min kotimatka.
Olen ollut tässä sekä dieetillä että vähän plussalla, ei eroa.

Johtuuko kyseinen vitutus siitä että:

a)treeni on liian kova/kestää liian kauan ja testotasot tms. ehtii romahtaa ja stressihormonit jyllää
b)ei ole tarpeeksi kaloreita/hiilareita käytössä
c)olen oikeasti vittumainen jätkä, ja käytän tätä tekosyynä remontoida kämppää
d)joku muu, mikä?

Mulla on myös samanlaista räjähdysherkkyyttä. Treenistä palatessa pitää saada palkkari HETI naamariin, ja mieleellään vielä jotain hiilaripitoista syömistä, esim banaani.
Myös aamulla olen kuin liian-lyhyellä-kettingillä-patteriin-sidottu-luonnevikainen-susikoira, jos en saa heti syötyä jotain.

Epäilen, että tämä johtuu turhan alhaisesta verensokeritasosta. Verensokerin taso heittelee, koska syö liian harvoin.
Varmaan pitäisi tankata useammin hiilaripitoista sapuskaa, eli valintani on Belmondon listasta kohta b).

Outoa, minulla on juuri päinvastoin. Ennen treeniä on hermot niin kireällä kuin olla voi, kun taas treenin jälkeen olen lauhkea kuin lammas ja yleensä hyvin hilpeällä tuulella.

Aika varmaks voisin veikata että kyseessä on juurikin se verensokerin heilahdus kovan treenin takia. Saattaiskohan samasta johtua, kun joskus tulee palautusjuomasta hetkellisesti vähän oksettava olo? Siis kun palkkari imeytyy kuitenkin aika nopeesti...
Vähän sama vika täälläkin, olen yleensä perus-mulkku, mutta kun sokerit on alhaalla olen über-mulkku. :evil:

Mulla on täysin sama meininki! Kun tuun reenistä kotiin niin on parempi, ettei kukaan soita tai tule käymään puoleen tuntiin. On sellainen pieni tärinä vielä päällä ja haluaa olla vähän aikaa ihan rauhassa ja käydä suihkussa. Nykyään teen usein niin, että juon palkkarin heti salilla ja jään vielä vähäksi aikaa jauhaamaan paskaa ennen kuin lähden kotiin, helpottaa kummasti:D

Joskus on kyllä treenien jälkeen niin megapöhnäinen ja tuskainen olo ettei mitään rajaa. Sellanen fiilis ku olis jossain kokovartalokipsissä ja sisällä kymmenen kilowatin lämpöpatteri puskemassa tuskan hikee pintaan, sillon kyllä keittää melkei mistä vaan yli. Tekis mieli vaan repiä kivekset irti ja sukeltaa avantoon!

Outoa,itellä tuppaa lähes aina olemaa melkeinpä ylienerginen olo treenin jälkeen,olipa mite kova treeni tahansa.
Mutta aamulla sitten onkin aina:evil:

Tomppa85 sanoi:
Outoa, minulla on juuri päinvastoin. Ennen treeniä on hermot niin kireällä kuin olla voi, kun taas treenin jälkeen olen lauhkea kuin lammas ja yleensä hyvin hilpeällä tuulella.

Sama täällä. Tämä kuuluisi oikeastaan parhaimmat salimuistot trediin mutta niitä kertoja muistelee oikein lämmöllä kun on lähtenyt ihan räjähtämispisteessä treeneihin mutta sitten treenin jälkeen on suunnilleen yhtä hyväntahtoinen kuin jeesus ;)

Mulla vituttaa vaan jos treeni ei ole mennyt hyvin, tai jos joku yrittää tulla juttelemaan jotain tyhjänpäiväistä salilla..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mulla jää kaikki patoutumat ja vitutuksen aiheet sinne salille, tarkemmin sanottuna kyykkyyn tai maastavetoon. Pukkarissa on sitten sellanen "lämmin" kaikkensa antanut olo, jos treeni on mennyt hyvin. Sitten höyryävän kuumaan suihkuun ja edelleen saunaan, siitä hissukseen pyörällä kotiin/opiskelemaan. Jos treeni on menny paskasti niin se vituttaa enimmäkseen siellä nostellessa, kyllä sitä sitten aina keksii jotai ylimäärästä niin että tulee tyytyväiseksi.

Salitreeni on mulle hyvää paineiden purkua. :thumbs:

SIC- sanoi:
Minua aina panettaa ihan sikana treenien jälkeen.

Sama vika. Harmi että treenaan aamuisin... muija ei oikein pysy perässä viikonloppuna kun sunnuntaiaamusta klo 11:00 soitan ja totean että tekis mieli tarjota kyydit. :D

Tomppa85 sanoi:

Samoin täällä on niin rauhallinen olo treenien jälkeen, mukavan rento, niin kuin urheilusuoritusten jälkeen kuuluukin olla.

Joskus aiemmin saattoivat hermot olla tosi kireällä ennen treeniä. Tuolloin myöskin kovan treenin jälkeen olo oli usein mitä sekavin; kerran onnistuin unohtamaan nostovyön auton katolle kun lähdin ajelemaan kotia kohti. Taustapeilistä sitten huomasin jonkun esineen lentävän auton katolta ja vyöhän se siellä vilahti :D Löytyi kumminkin tien poskesta, onneksi.
Enää ei olo ihan niin sekava treenin jälkeen ole, tosin melko zombiena tulee kyllä salilla oltua. Kutsumme porukassamme tuota tilaa "tinniksi". Tuota ilmaisua käytetään usein myös salin ulkopuolella; jos joku säätää jotain omituista, on hän silloin tinnissä :)

Nykyään olo on mukavan rauhallinen kovan treenin jälkeen

Belmondo sanoi:
c)olen oikeasti vittumainen jätkä, ja käytän tätä tekosyynä remontoida kämppää
:D Kyllä toi meikälläkin vaan toisinpäin menee. Ennen treeniä kun eksyy vaikka kauppaan ruokaostoksille lauantai-iltapäivästä mukavaan ruuhka-aikaan, niin ai että millaset agret siellä saakaan kerättyä! :curs:

Ne on ne proteiinihormooooonit, jotka saa teijät kaikki flippaamaan :eek:
Toista se ois light siideri dieetillä :hyper:

Mua yleensä vituttaa ennen reeniä mutta reenin jälkeen olo on raukee kuin..kuin..no vittu mä mitään hyvää sanaa tähän nyt keksi. Mutta jos reeni sattuu menemään vähänkin perseelleen niin sitten olo on kuin norsun raiskaamalla rukkasella syyssumun aikaan :curs: :D

Luonteestahan tuo enimmäkseen johtuu. Itsellä ei heittele tunteet suuntaan tai toiseen. Ikähän tuohon vaikuttaa (usein, ei aina) tasoittavasti, ei sitä näin vanhana enää edes jaksa turhista ottaa pulttia. Kaikki ylimääräinen tuskailu vie vain energiaa.

Joo, kyllä toi todennäköisesti verensokerin heilahteluista johtuu. Varsinkin jos sitä treeniä edeltävästä ruokailusta on pitkä aika. Treenin aikana voi ihan hyvin nauttia laimeaa (esim. 2%) hiilihydraattiliuosta, jossa on mukana hiukan (pari grammaa) suolaa. Tämän ansiosta verensokeri pysyy tasaisena treenin aikana ja myös nesteytyksestä tulee huolehdittua. Valmiita urheilujuomia löytyy vaikka millä mitalla jos ei jaksa itse sekoitella. Luultavasti ei tekisi myöskään haittaa lisätä siihen hiukan heraa, mutta kannattaa kuunnella pakkia ja mennä sen mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom