SUPERCARB 1kg -40%

Treenaavat äidit (myös tulevat) ja vauvat

Äh nyt on sit menny se 70kg rikki tällä vkolla. Toisaalta hyvä kun painoa tulee mut ihteä ahistaa. En oo koskaan painannu näin paljoa. Pienoinen sisäinen kriisi käynnissä. Nyt menossa rv 21+2 ja painoa tullu tähän mennessä noin 5, 5kg. Tällä tahilla tuleeyli 10kg yhteensä raskauden aikana. Toivottavasti suurin osa jää synnärille ja et saisin loputki sit mahollisimman nopeasti pois...

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Onko kukaan imettävistä punttimimmeistä huomannut kovan treenin vaikuttavan maidontuloon?

Kyllä mulla saattaa vähentyä maito liikunnan takia, vaikka yleensähän sen pitäisi lisääntyä..? Toki luulen omalla kohdallani syynä olevan enemmänkin sen, ettei tule sitten syötyä tarpeeksi. Heti jos jää ruokailuja väliin niin on tyhjät tissit. Syömingeistä on pidettävä huolta.

Strutsi, minä myös kamppailen. Jätin kontaktit raskausaikana mutta muuten olin mukana oman lajini harjoituksissa. Saattoipa sitä joku kauhistella, mutta tein harjoituksia oman fiiliksen mukaan ja niin, että maha oli koko ajan turvassa. Sen verran oli kannustusta omassa seurassa, että harjoituksissa huomioitiin mukana oloni.

Äh nyt on sit menny se 70kg rikki tällä vkolla. Toisaalta hyvä kun painoa tulee mut ihteä ahistaa. En oo koskaan painannu näin paljoa. Pienoinen sisäinen kriisi käynnissä. Nyt menossa rv 21+2 ja painoa tullu tähän mennessä noin 5, 5kg. Tällä tahilla tuleeyli 10kg yhteensä raskauden aikana. Toivottavasti suurin osa jää synnärille ja et saisin loputki sit mahollisimman nopeasti pois...

Mulle tuli about 11 kg raskausaikana, ja laitokselta kotiutuessa jäljellä oli vain 2,5 kg MUTTA imetyksen aloitus nostatti ruokahalun ihan tajuttomiiin sfääreihin, joissa se on valitettavasti vieläkin :( Oon onnistunut 3 kk:n aikana keräämään +3 kg painoa vaikka lähes täysimetän.

Joulun jälkeen oon yrittänyt keventää syömisiä, mutta täytyy sanoa että painonhallinta ei koskaan ole tuntunut näin vaikealta. Vaikka kuinka yritän syödä järkevästi ja säännöllisesti niin viimeistään illalla repsahtaa tai aivan viimeistään yöllä kun herään imettämään ja sitten en saa nälältä unta. Osansa on varmasti myös sillä että olen elänyt todella passiivista elämää, vaunulenkit ainoana liikuntana. Kovasti odotan kiinteiden ruokien aloitusta muksulle niin ei ole ihan niin koko ajan tisseistä kotona kiinni.

Mulla oli molemmisssa raskauksissa tullu puoliväliin mennessä jo 10kg. Ekasta tuli kaikenkaikkiaan 18kg ja tokasta 23kg. Tasaseen 1-2kg kuussa. Kaverilla tuli 30kg, vaikka söi tosi fiksusti ja liikkui (lenkkeily, pyöräily) loppuun saakka. On niin yksilöllistä toi painonnousu.

Mettäpöyröö..
Mä oon treenannut salilla sekä joogannut ja hölkkäillyt lenkkiä nyt n.3kk, tyttö reilu 4kk. Maitomäärä on mulla melkolailla suoraan suhteessa syömisiin ja juomisiin, treenaamisen en ole huomannut vaikuttavan ainakaan vähentävästi.. Juon ainakin 3L vettä päivässä ja syön kunnolla, silti raskauskilot tippuivat ja oon kevyempi kuin ennen raskautta.. treenipainot olen saanut jo nostettua entisiin. Jos jälkitarkastuksessa lääkäri antaa luvan urheilemiseen, niin siitä vaan :)

Minkä ikäisiä lapsia olette vieneet salille lapsiparkkiin? Omani on vielä niin pieni, etten vielä halua, mutta pian tää aika menee ja tyttö kasvaa..

Moro naiset

Mä taas kyselen noista proteiinilisistä. Oletteko uskaltaneet käyttää imetysaikana tai miksi ette olisi uskaltaneet käyttää? Nyt imettäessä tuntuu tuo proteiinin saanti kovin hankalalta, ei meinaa saadda edes "perus"suositus määrää kerättyä..

En tajua, miksi joku ei uskaltaisi käyttää maustamattomia /luonnonainein maustettuja proteiinilisiä. Nehän ovat vain ravintoa, eivät mitään mömmöjä.

En tajua, miksi joku ei uskaltaisi käyttää maustamattomia /luonnonainein maustettuja proteiinilisiä. Nehän ovat vain ravintoa, eivät mitään mömmöjä.

Näin minäkin ajattelin.Ihmettelin vain miksi herapussini kyljessä lukee ettei suositella raskauden aikana. Haluaisin vain tietää, onko joku ottanut asiasta selvää.

Näin minäkin ajattelin.Ihmettelin vain miksi herapussini kyljessä lukee ettei suositella raskauden aikana. Haluaisin vain tietää, onko joku ottanut asiasta selvää.

Mahtaisiko kyseessä olla valmistajan vastuuvapautus?
Kyllähän lähes kaikkien lääkkeidenkin tuoteselosteessa lukee, että "keskustele lääkärisi kanssa ennen käyttöä raskauden aikana" vaikka kyseessä olisi joku täysin turvalliseksi todettu ja maailman sivu raskaana olevilla käytetty valmiste.

Miten usein olette käyneet salilla ja oletteko erikseen hankkineet uutta ohjelmaa tms raskauden edetessä? Itsellä olo ollut hyvä koko raskauden ja olen hyvin pystynyt reenailemaan, mutta painoja olen tiputellut ja tahti muutenkin on "hitaampaa" salilla.

Ja millaisia jalkaliikkeitä olette vielä tehneet? itse olen pystynyt vielä tekemään leveää kyykkyä ilman painoja, pohkeita ja reisiä..mutta eihän sitä tule sellaisia kunnon sarjoja otettua enää..

Mitä luulette, missä kunnossa lihaksisto yleensä pysyy? Lähteekö lihakset vai saako niitä pidettyä edes jollain tasolla? Kuitenkin, jos käyn sen 3-5 kertaa salilla..näillä keleillä tulee myös harrastettua pyöräilyä salilla, kun ei ole voinut oikein lenkkeillä säiden takia. Ruokaa on uponnut edelleen päivässä n. 2300-3000 kcal, hiilareita tullut enemmän syötyä, mutta proteiinin olen myös aika lailla saanut pidettyä hyvissä lukemissa. Joinain päivinä ei ole sitten maistunut ruoka ja olen iltaisin yrittänyt saada syötyä enemmän..

Painoa tullut nyt n. 8 kg..aika paljon, mutta ei kukaan ole neuvolasta vielä ainakaan mitään valittanut. rauta-arvot olleet koko ajan hyvät n.125 ja paineet 120/70 suurin piirtein. Sokeriarvo 5,8 % ja nyt siirryn seurantaan äippäpolille 2 viikon välein, kun diabeetikoilla vauvan kasvua aletaan tarkemmin seurailla nyt.

Lisäravinteista ainakin jossain blogissa joku sanoi, että on käyttänyt Fastin Hera 80 maustamatonta raskaana. Itse olen nyt pärjännyt ihan normiruoalla ja valion profeel juomia olen myös usein ottanut, kun töiden jälkeen olen salille mennyt suoraan ja banaania kaveriksi.

Tulipa elämänkertaa tässä, mutta talviloma alkoi eilen ja tuntuu jo nyt että tylsyys alkaa iskeä, mutta ihanaa kun ei tarvitse niin aikaisin nousta ja saa nukkua ensi viikolla piiiitkäään :hyvä:

Hyviä vointeja kaikille odottaville :)

Ääh ku ois intoa ja virtaa juosta vaikka maratooni tai semmonen fiilis ois nytte päällä ku kuuntelee reeni musiikkia koneelta. Ei jaksais oottaa kesään asti ei sitte millään. Kauhiat patoutumat ku ei oo päässy salille noin puoleen vuoteen. Mut enää ei oo paljoa jäljellä kun on "jo" rv 24+3 meneillään. Toivottavasti tätä intoa on jäljellä vielä kun sitten aikanani pääsen sinne salille.

Terveysmielessä liikkumista olen koittanut jatkaakin, on vähän taipuvaisuutta raskausajan diabetekseen mutta toistaiseksi olen säästynyt siltä katsomalla syömisiä ja liikkumalla (kävelylenkit). Sali on jäänyt nyt kokonaan pois ja lenkeilläkin vauhti huomattavasti hidastunut lantiosärkyjen takia jotka ilmeisesti johtuvat lantion löystymisestä. Samaa oli viime raskaudessa, tosin viikoilta 37 eteenpäin ja nyt jo viikoilta 20 :jahas: virtaa kyllä olisi liikkua ja treenata vaan kroppa ei anna periksi!

Supistelu vähentynyt huomattavasti, syynä niihin oli ihan muu kuin treenaus, ei se mitään muutoksia kohdunsuulla ollut aikaan saanut, niinkuin ei aiemmissakaan raskauksissa joissa myös ollut supistuksia aikalailla läpi raskauden. Tietenkään en olisi tehnyt mitään kuormittavaa jos olisin edes epäillyt sen olevan vaaraksi vauvalle tai itselleni :)

Vaakaa olen vältellyt taitavasti vaan to taas neuvolassa passitetaan puntarille :D viimeksi näytti +3kg.

Rv 28+3

Tuli tässä mieleen nyt kun talvi alkaa oleen ohi ja kevät tulossa ja la lähenee koko ajan vaikkei sitä ihte uskokkaan nii et mimmosta ruokavaliota ootte noudattannu imetyksen aikana? Onko neuvolassa sanottu jokin tietty ruoka mitä ei sais syödä? Entä proteinivalmisteet, palautusjuomat yms? Saako niitä juoda ihan huoletta vai kuinka?:)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Pääseekö tänne vielä mukaan uutena tyyppinä? Mulla kolme lasta: 8v, 2v ja 10kk. Nyt olen päättänyt laittaa kroppani kuntoon, mutta olen ihan hukassa millaista treeniä ja miten usein... Mitat mulla on 162/58 eli ei varsinaisesti paljoa ylimääräistä, mutta löysää riittää. Aiemmin olen vain halunnut laihtua, mutta nyt haluan olla timmi mimmi:) Kaikki vinkit otetaan vastaan:) Meillä ei salilla ole tankoa ollenkaan. Laitteita löytyy kyllä joka lähtöön, mutta ilmeisesti laitteet ovat aika turhia? Käsipainoja löytyy myös ja kotona mulla on 6kg ja 8kg kahvakuulat. Lähinnä pyllyä ja reisiä pitäisi trimmata. Apuja?

Pyöräytin lauantaina kolmekiloisen tyllerön, nyt alan suunnitella kotitreeniohjelmaa, salille palaan ehkä kesäkuussa :)

Kaipailisin nyt vähän vinkkejä teiltä ketkä olette jo (olleet) raskaana että mitä kaikkea teette.

Itse aloitin aktiivisemman (3x/vko) saliharrastuksen joulukuussa keskenmenon jälkeen ja helmikuussa sitten plussa pärähti testiin ja vieläkin on pienellä kaikki hyvin.

Ehdin siis käydä lähes 3kk kohtuu hyvällä temmolla salilla, kunnes olot sitten vetivät sen verran lakoon, että salitaukoa tuli.
Juttelin valmistuneen pt-ystäväni kanssa, ja hän oli sitä mieltä että esim jalkaprässiä ja maastavetoja sekä kyykkyjä tulisi välttää koska liike vastaa ponnistusvaihetta.
Oletteko te kuulleet tämmöisestä ? Yritin nimittäin googletella ja blogit joihin törmäsin, niin siellä kyllä menty alkuraskaudessakin ihan ohjelman mukaan. Lisäksihän kaikkialla toitotetaan että alkuraskaudessa ei tarvitse vanhoja lajeja hylätä ellei nyt sitten kyseessä ole oikeasti riskilajeiksi luokiteltavat lajit.

Kävin yksi päivä pyörähtämässä salilla ja joo, maastaveto edes pelkällä tangolla tuntu ihan väärällä puolella kehoa joten totesin etten ainakaan nyt sillä kerralla niitä tee. Muutenkin tässä nyt on saleilusta ollut 3kk:n tauko niin pitänee aloitella taas rauhaksiin - nyt kun olot ja ehkä henkinenkin kantti jaksaa muutakin kuin aerobiset liikunnat.

Ps. Mopsille onnittelut tyttösestä!

Suositut

Back
Ylös Bottom