SUPERCARB 1kg -40%

Treenaavat äidit (myös tulevat) ja vauvat

Minäkin aattelin taas ryhdistäytyä treenien suhteen kun sain tuon koulun pakettiin. Mulla on kolme lasta, 6v, 5v ja 3v. Ihania ja rakkaita, mutta välillä niiiin koettelee herrmoja! Kiva tällanen ketju täällä!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Löytyi tällainenkin keskustelu :)
Itsestäni sen verran että mulla on pojat 2v3kk ja toinen 9kk. On siis hivenen haastavaa välillä löytää aika treenaamiseen, mutta arjen rutiineilla se onnistuu! :)

Päiväunista, meillä ainakin pienempi sankari vetelee päikkärit ulkona ja nukkuu huomattavasti pidemmät päikkärit raittiissa ilmassa.
Isompi poika oli reilun vuoden ikäinen kun siirtyi nukkumaan päikkärit sisälle.

Täällä kans yksi 5kk:n ikäisen pojan äiti kirjottelee...

Ihan mielenkiinnosta kyselisin, kuinka teillä vähän vanhempien lapsien äideiltä on toi vatsan seutu palautunut? Ja arpeuduitteko minkä verran?
Mullahan ton raskauden myötä tuli siis 25kg lisää ja arpia vatsaan niin ***keleesti. Fläsää on aika hyvin lähteny, mut lähinnä pelottaa kuinka tollanen arpeutunu iho
palutuu, vai jääkö se ikuisesti sit säkittää. Toki joo yksilöllistä, mut lähinnä kiinnostaa onko MITÄÄN toivoa! :)

Ihan mielenkiinnosta kyselisin, kuinka teillä vähän vanhempien lapsien äideiltä on toi vatsan seutu palautunut? Ja arpeuduitteko minkä verran?
Mullahan ton raskauden myötä tuli siis 25kg lisää ja arpia vatsaan niin ***keleesti. Fläsää on aika hyvin lähteny, mut lähinnä pelottaa kuinka tollanen arpeutunu iho
palutuu, vai jääkö se ikuisesti sit säkittää. Toki joo yksilöllistä, mut lähinnä kiinnostaa onko MITÄÄN toivoa! :)

Mulla on viimeisimmästä raskaudesta yli 4v. ja vaikka tiputtelin raskauskilot pois ja treenaan kuin hullu niin ei tuosta mahasta kaunista enää saa. Arvet muuttuu valkoisiksi jne. mutta kamala on silti :/ Asiaan vaikuttaa kuulemma geenit yms, osalla kai palautuu maha kauniiksi jopa ilman treeniäkin, epistä :/

Kyllä muuten ansaitsee paaaljon isommat rispektit nainen, joka äitiydestä huolimatta saavuttaa ja säilyttää timmin kropan. Kyllä se vain niin paljon monin tavoin vartalonmuokkausta koettelee, että ne jotka sitä eivät ole kokeneet, eivät tajua kuinka helppoa heidän olisi pistää kroppa kuosiin vrt. synnyttänyt, imettänyt ja vauvan takia valvonut nainen :O

Mulla synnytyksestä 3 vuotta ja mun vatsassa on pikkunen rasvakerros edelleen, vaikka olen suht hoikka, enkä usko että se tosta mihinkään lähtee kun ei ole tarkoitus laihtua. Ja jos kumarrun tai istun, niin vatsan nahka rypistyy. Mutta eipä se haittaa, kun paita päällä näyttää ihan hyvältä. En mä varmaan tavallisissa bikineissä viitsis hengailla ihmisten ilmoilla kylläkään (tosin en ole tehnyt niin moneen vuoteen muutenkaan).

Harvinaisen totta mitä mopsi80 sanoi! Rispektiä äideille jotka jaksaa itsensä kuntoon saada. Minunkin kroppa näyttää ihan kivalle vaatteet päällä (kenties jopa paremmalle nykyään) joten ei asia kamalasti harmita, ja raskauksia minulla takana aika monta (5) eikä vain yksi. Tottakai aikuisen naisen ja äidin kroppa on erilainen kuin nuoren tytön, tuskin kukaan muuta kuvitteleekaan! Ei onneksi ole elämä kiinni raskausarvista. Tsemppiä mammat jumppaan!

Heipparallaa punttimammat!

Täällä 1kk vauvan aloitteleva treenimamma kirjoittelee. Nyt en vielä pääse salille, kun vauva on niin pieni ja täysimetyksellä. :/ Ajattelin kuitenkin pohjustaa salitreeniä kotitreenillä, ettei ihan kylmiltään lähde, sitten kun pääsen salille. Kiva että täällä on tällainen keskustelu, että pääsee omia ajatuksiaan purkamaan tänne :)
Tsemppiä treeneihin ja lapsien hoitoon :)

Täällä ois kanssa yks mamma lisää joukkoon. Lapsia kaksi, 2v. taapero ja 5kk vauva. Treenit aloitin varovasti noin 6vk synnytyksestä ja ihan kivasti jo saa painaa menemään. :) Kaksi suht peräkkäistä raskautta verottanut voimia paljon ja työtä on edessä ihan mielettömästi, että edes johonkin kuntoon vielä pääsisin. Paino on tällä kertaa laskenut ennätysmäisen nopeasti ja nyt ollaan jo alta alkuperäisen lähtöpainon, viimeksi en yhtä onnekas ollut. Vartalon koostumus vaan on jotain ihan toista. :D Pitäisi yrittää olla itselle armollisempi, mutta minkäs teet, kun koko iän kärsinyt huonosta itsetunnosta. Ja tohon mahan palautumiseen. Mulla nyt tietysti synnytyksestä vasta hyvin vähän aikaa, mutta näyttäisi siltä, että juurikin kumartuessa ja istuessa se nahkapussi sieltä ilmestyy. Veikkaanpa, että tilanne vaan pahenee, kun saa tän lopunkin ylimääräsen rasvan sieltä nahan alta sulatettua pois. Seistessä ei enää niin pahalta näytä, pikkunen pömppis alamahassa, mutta ei se koskaan mikään pyykkilauta oo ollutkaan. ;) Arvilta oon välttynyt, rinnat tosin ottanut osumaa senkin edestä. Tsemppiä kaikille treeneihin!

Itsellä nyt synnytyksestä 5kk, ja aloin liikkumaan jo 3vk kuluttua synnytyksestä. Pari raskausarpea löytyy itseltäni, mutta muuten maha on kyllä palautunut tosi
hyvin. Raskauskiloja tuli +20, mutta nyt ne on kaikki karistettu pois ja vähän ylimääräistäkin. ;)
Mulla yhdellä kaverilla maha on ihan "ryppyinen" kauttaaltaan, ja synnytyksestä kulunut hänellä puoli vuotta.
Kai siihen palautumiseen vaikuttaa geenit mutta myös ravinto sekä liikunta. Omasta mielestä mulla on nyt
nätti maha, toki kiristeltävää löytyy vielä. ;)

Hei! Muistaako kukaan missä lehdessä oli juttu raskaana olevien kuntoilusta tai ehkä rajatummin painonnostosta? Se perustui aiheesta kirjoitettuun kirjaan, joten jos joku tietäisi kirjan, niin vielä parempi. Tai osaatteko suositella jotain muuta kirjallisuutta tai nettisivua aiheesta? Kaikessa raskauteen ja liikuntaan liittyvässä mitä olen tähän mennessä lukenut, on sanottu, että liikuntaa voi harrastaa samalla tavalla kuin ennenkin, mutta uusia laleja ei pitäisi aloittaa (ja tietenkin riskilajit ovat asia erikseen). Luin kuitenkin kirjasta "Ihana odotus -kauneutta, terveyttä ja hyvää olo raskauskuukausiin (Glanville-Blackburn, 2004, s. 40), että "kaikkea voimaperäistä liikuntaa, joka kohottaa liikaa verenpainetta ja ruumiinlämpöä, pitäisi välttää". Nyt haluaisinkin tietää että miten kovaa sitä viitsii kuntosalilla tehdä ja mitä liikkeitä pitäisi välttää ja mitkä ovat hyviä.

Toinen kysymykseni liittyy vatsalihaksiin. Malla Rautaparta sanoo kirjassaan Raskaus, synnytys ja äitiys (s. 42), että suorien ja vinojen vatsalihaksien harjoittaminen ei ole raskausaikana suositeltavaa, mutta poikittaisen vatsalihaksen vahvistaminen on tärkeää. Olen kuullut että kätilöt ovat kommentoineet jonkun vatsalihaksia tiiliskivimäisiksi, mikä teki synnyttämisestä vaikeampaa. Toisaalta vatsalihakset siirtyvät kuulemma sivuun synnyttäessä. Vaikuttaako Rautaparran näkemykset järkeenkäyviltä? Entä millä liikkeillä poikittaista vatsalihasta vahvistetaan?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Wannabe- puolelle menee vielä tälläkin mammalla. Ensimmäinen lapseni on puolitoista vuotta ja toinen syntyy syyskuussa. Kuvittelin niin virheellisesti että tässä raskaudessa pystyis liikkumaan ja tekemään mutta toisin kävi... Supistukset alkoi vaivaamaan jo alkukesästä, joten aika rauhallisesti pitää ottaa. Tässä paikallaan pysymisessä on se hyvä puoli, että motivaatio salihommiin ja kaikkeen liikuntaan on huipussaan. Esikoinen on suhteellisen kova poitsu menemään ja kaikki mitä sanot, tulee papukaijana perässä ja joitain uhmismerkkejäkin näyttäis olevan havaittavissa. :) Ihana tapaus.

Kysymys urheilulisäravinteista raskausaikana : mitä olette käyttäneet jos mitään? Mä en mielelläni lopettaisi l-tyrosiinin käyttöä, mikäli tässä kohta olis pikkukakkonen tulollaan. Maustamatonta heraa käyttäisin myös, lasken sen ruuaksi enkä varsinaiseksi lisäravinteeksi. Muita lisäravinteita entiseen tapaan, ellei purkissa kielletä käyttöä raskaana.

Täällä esikoistaan odottava liikkuja. Viikkoja nyt 19, olen voinut todella hyvin ilman mitään "perusoireita", mutta närästys ja hengästyminen on muuttanut treenin aika rauhalliseksi (lue: tylsäksi). Vatsalihakseet vaan tuppaavat ilmeisesti haraamaan vastaan, etenkin alaosasto kramppaa ja leukoja en saa vedettyä, kun viimeisessä vaiheessa vatsalihakset lyö aina kramppiin.

Crossfitmaailmassa olen nähnyt paljon naisia treenaavan tosi pitkälle (tosin kevyemmillä painoilla, matalammalla intensiteetillä, lyhyemmillä sarjoilla), mutta painonnostopuolesta ei ole oikein kokemuksia. Tempausta ja rinnallevetoa en voi oikein enää tehdä, kun maha on tiellä, joten vapaapainoilu on mennyt kyykkäämiseen, maastavetoon eri versioina, penkkiin, askelkyykkyihin ja työntöihin. Mua kiinnostaisi myös ihan faktat siitä, kuinka kovin voimatreeniä (esim. kyykky, mave) voi tehdä? Oon nyt tehnyt sarjoja n. 40-50% maksimista, eikä mitään huonoja tuntemuksia ole ollut. Kahvakuula heiluu ja kehonpainoliikkeet onnistuvat, lisäksi ratsastan useamman kerran viikossa - mutta vain käyntiä ja laukkaa, ravi saa vatsalihakset kramppiin. Kävelylenkkejä tulee myös tehtyä. Ruokavaliossa on muutoksia tapahtunut, aiemmin olin pitkään alakarpilla, nyt olen lisännyt marjojen, hedelmien, vihannesten, maitotuotteiden ja kasvisten määrää - jopa uusia perunoitakin on tullut syötyä. Paino on kuitenkin pysynyt samana, ja toivoisin, ettei se nyt kauheasti nousisi. Lisäravinteita en ole juuri käyttänyt koskaan, lähinnä protskupuddingia ja maustamatonta heraa hyvin satunnaisesti.

Toivottavasti sitten synnytyksen jälkeen pääsisi pian treenien pariin ja jaksaisi muksunkin kanssa käydä lenkillä ja jumpata. Käykö moni teistä vaunujen kanssa juoksemassa? Olisi kiva kuulla suosituksia hyvistä, kevyistä ja näppäristä juoksuvaunuista/-rattaista, tuo ratasviidakko kun on jo ihan perusvaunuille niin valtava... :face:

Tsemppiä muillekin odottajille ja etenkin äideille, meillähän tämä on vielä aika helppo yhtälö :)

Kysymys urheilulisäravinteista raskausaikana : mitä olette käyttäneet jos mitään? Mä en mielelläni lopettaisi l-tyrosiinin käyttöä, mikäli tässä kohta olis pikkukakkonen tulollaan. Maustamatonta heraa käyttäisin myös, lasken sen ruuaksi enkä varsinaiseksi lisäravinteeksi. Muita lisäravinteita entiseen tapaan, ellei purkissa kielletä käyttöä raskaana.

en ole käyttänyt mitään, mut olisin voinut käyttää normi heraa, jos ois kurkusta saanu alas.

en ole käyttänyt mitään, mut olisin voinut käyttää normi heraa, jos ois kurkusta saanu alas.

Koeilitko smoothien seassa, johon tuli jäisiä marjoja?

Mitä mieltä muuten olette juuri mediassa esillä olevasta beautiful body - kampanjasta, jossa ns. tavalliset naiset julkistavat itsestään vähäpukeisia tai nakukuvia?

Koeilitko smoothien seassa, johon tuli jäisiä marjoja?

Mitä mieltä muuten olette juuri mediassa esillä olevasta beautiful body - kampanjasta, jossa ns. tavalliset naiset julkistavat itsestään vähäpukeisia tai nakukuvia?

koitin, mutta ei mennyt alas... mä oksensin viime raskauden alusta loppuun ja ainoot mitä pystyin syömään oli kauravelli, mannavelli, kasvissosekeitot(jossa raejuustoa), jotain hedelmiä meni myös. Mulla kuihtui melkein kaikki lihakset ton raskauden aikana pois, kun ei yksinkertaisesti ollut energiaa treenata.

tietty söin koko raskauden raskaus&imetys multi-vitaa.

Ja toi beautiful body- kampanja on ihan jees, näkee vähän, miten muilla on raskaudet vaikuttanut kroppaan ja ovat sinut kroppansa kanssa(mahtava asia!)... mulla ei raskauksissa tullut arpia tms, mutta jo nuorena tuli reisien kasvaessa(kun pelasin jääkiekkoa) hyvin suuret raskausarvet sisäreisiin, ne on niinkuin tiikeri olisi raapinut ihon rikki, edelleen todella suuret ja erottuvat. Edelleen yritän peitellä niitä.

^voi kauheaa mikä pahoinvointi! Vaan eipä sitä etukäteen tiedä, miten raskaus kroppaan vaikuttaa.

Mä suhtaudun kampanjaan isolla varauksella, sillä ei se raskaus ketään pysyvästi lihota, kuten monet tuntuvat antavan ymmärtää. Enkä usko monenkaan siihen osallistuneen luopuneen laihtumishaaveista. Mutta mikäli kampanjan sanoma tiivistyy siihen, ettei kenenkään pitäisi hävetä vartaloaan, niin se on oikein!

Mullakaan ei ole yhtään raskausarpea, mutta alaselkä on viiruinen varhaisteini-iän kasvupyrähdyksestä.

ekassa raskaudessa oli vaan pahoinvointia n.7viikkoa, oksensin pari kertaa, tokassa oksensin päivittäin n.10 kertaa... yöh, ällöttää ajatellakkin.

Plussasin eilen :) ja olen ajatellut jatkaa l-tyrosiinin käyttöä, koska purkissa ei sitä kielletä enkä löytänyt netistäkään mitään kieltoja. Treeniä aion löystää vain siten, että jätän vatsalihasliikkeet ohjelmasta pois, kun saavat riittävästi treeniä muiden liikkeiden ohessa. Siis 1-jakoisella 3 krt/vk on tarkoitus jatkaa, mutta tietysti olotilan ehdoilla. Pahoinvointi on ollut toistaiseksi hyvin lievää, kahvinjuontia pitää vähän vähentää, vaikka väsymys saattaa lisääntyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom