SUPERCARB 1kg -40%

Treenaavat äidit (myös tulevat) ja vauvat

Täälläkin kamppaillaan tämän alkuraskauden yökötyksen kanssa. Viikkkoja nyt 9+5 ja hartaasti odottelen sitä maagista 12-14 viikon rajaa jolloin ainakin kaikkien opuksien mukaan tämän pahoinvoinnin ja väsymyksen pitäisi loppua. Salilla olen viimeeksi käynyt vissiin kolme viikkoa sitten ja viime viikolla viimeeksi koiran kanssa heitin kevyen puolen tunnin lenkin ja meinasi taju lähteä.Tällä hetkelle tuntuu, että kaikki energia menee siihen, että selviää työpäivän alusta loppuun kunnialla.

Ahdistaa ihan hemmetisti tämä liikkumattomuus ja turvonnut ja pöhöttynyt olo. Lihomista tässä nyt ei pitäisi käytännössä olla tapahtunut kun päivittäin jää kalorit usein ihan reippaasti vajaaksi. Ei vaan pysty syömään kunnolla ja joka päivä löytyy uusia ruoka-aineita jotka etoo.

Ja tosiaan niin kuin joku tuolla aikaisemmin totesi, ettei se raskaus kuitenkaan ole kuin sen 40 viikkoa ja menee loppujen lopuksi nopeasti. Kuitenkin olisi kiva jos pystyisi monipuolisesti liikkumaan ja käymään siellä salilla, ettei olisi ihan rapakunnossa synnytyksen jälkeen. Nyt vaan sormet ristiin ja toivomaan, että parin viikon kuluttua alkaisi elämä voittamaan :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
mun napero on just 1v 8kk ja kiinnostais kovin miten saatte treenin ujutettua arkeen? Itse suhaan salille heti aamusta kun oon vieny lapsosen hoitoon, mutta oman haasteensa tuo miehen vuorotyöt ja oman yrityksen pyörittäinen....ainakaan mulle ei jää yhtään nk. omaa aikaa...siis jos salitreeniä ei lasketa mukaan.

Vuosi sitten aloitin kuntokuurin Fitfarmin ohjeilla ( pudotettavaa oli 16 kiloa) ja nyt kun oon tavoitepainossa on vuorossa muskelien metsästys :rock:
Kiinnostais kuulla muitten äippien tavoitteista ja arjen pyörityksestä:)

mun napero on just 1v 8kk ja kiinnostais kovin miten saatte treenin ujutettua arkeen? Itse suhaan salille heti aamusta kun oon vieny lapsosen hoitoon, mutta oman haasteensa tuo miehen vuorotyöt ja oman yrityksen pyörittäinen....ainakaan mulle ei jää yhtään nk. omaa aikaa...siis jos salitreeniä ei lasketa mukaan.

Vuosi sitten aloitin kuntokuurin Fitfarmin ohjeilla ( pudotettavaa oli 16 kiloa) ja nyt kun oon tavoitepainossa on vuorossa muskelien metsästys :rock:
Kiinnostais kuulla muitten äippien tavoitteista ja arjen pyörityksestä:)

Joo kyllä se välillä tuppaa olemaan "vähän" säätöä löytää se aika sille treenaamiselle :dance: tälläkin tyylillä että on kotona kahden kanssa ja kolmas masussa :) mies vuorotöissä ja jokunen harrastus - kerhopvä viikossa heilläkin ja ovat vielä niin pieniä ettei oikein kuntosalin lapsiparkki vielä ole meitä varten. Senpä takia treenaankin kotioloissa tällä hetkellä ja poistun kellariin aamuisin jos mies kotona. Olen ehdottomasti aamu treenaja. I Love it!

Omat tavoitteet on tällä hetkellä lähinnä pysyä kunnossa ja syödä terveellisest nimimerkillä home made pizza ja irtokarkki överit juuri eilen illalla :hyper:

Voi tuota aikaa minä muistan ja tuon odotus ajan voisin vielä kokea samoin sen ajan kun lapsi on alle 9kk imettäminen oli ok aikaa. Mutta sitten alkaa se h....ttiei enää ikänä kiitos. Nyt nuorempi 7v vanhempi 13v. nyt alkaa elämä helpottua, meen nuorempi kun on ylivilkas eikä omaa vieläkään minkäänlaista itsesuojeluvaistoa. esim viimex kun nuorempi oli mukana prismassa sain sitä kuuluttaa yhen kauppareissun aikana 2kertaa ja juosta ympäri kauppaa ihan juoksemalla. Kotona hän voi yht äkkiä hilpasta metsään ja meillä tuota metsää pitkin pääsee 100km niin ettei taloa/tietä tuu vastaan. Lumiaikaankin hän kipittää hangenpäällä ite humpsahtaa kainaloitamyöden lumeen että meehän siin perässä.
ja tuohon painon tuloon raskaus aikana ekasta 36kg nousua toisesta vain 25kg kun en pystynyt oleen paikallani onnex oli jo sillon noita huskyja lenkkikavereiksi.Muttta arvatkaapa vaan luinko odotus aikaan mitä saa syödä vai ei no eka ihan normaali muksu no tuo toinen johtuuko mun monen litran päivittäisten kahvinautiskelujen vai minkä sapuskan syömisestö no alkoo en ottanut tippaakaan kummastakaan ja tupakki oli tauolla molemmista ja iteasiasssa jäi pois toisenjälkeen vallan.

Onnea kaikille odotukseen ja siitä eteenpäinkin.

Mulla on nyt rv 20 olo ihan hyvä eikä juuri mitään kolotuksia tai vaivoja siis ole, MUTTA väsyttää niin paljon, ettei todellakaan huvita treenata, kun juuri ja juuri jaksaa töissä käydä. Kävellyt olen jonkin verramn lähes päivittäin ja vähän venytellyt, mutta siinä kaikki liikunta. Painoa on tullut n. 7 kg, mielestäni joukossa ei ole turvotusta, kun kerran sormukset eivät ole alkaneet puristaa. Mua varmaan väsyttäisi tähän aikaan vuodesta (töihin heräämisen takia) joka tapauksessa, mutta kyllä vuosi sitten ei-raskaana kävin tähänkin aikaan vuodesta salilla 2-3 krt....

Mulla tytär on kohta 5kk. Salillakäymiset olen saanut hyvin ujutettua mukaan, aina kun mies on kotona. Käyn salilla 3-4x viikko ja lisäksi 2x viikossa jumpassa, zumbassa ja body trainingissa (joka on lihaskuntoa.)
Liikunnat antaa vain niin paljon energiaa jaksamiseen vauvan kanssa! :)

Imetin 3kk, jonka jälkeen tyttö lopetti kokonaan tissin syömisen. Imetyksen loppuminen vaikutti siten, että kaloreita piti vähentää reilusti. Paino oli lähteny raskauden jälkeen jo ekan viikon jälkeen, ja mullehan tuli 14 kiloo, joista 10 jäi synnärille ja 4 lähti viikossa. Mutta kropan muoto on kyllä ihan eri ku ennen raskautta! Edelleen.

Saakeli. Päätin tehdä paluun salille 1.1.14, jolloin on rv 25. Olen nyt ollu 2 vk flunssassa, sis. etelänmatka ja vuosilomaa. Helvetinmoinen tuuri, sano. Raskaus sentään ei kolota, mutta mieliala oli ihan järkyttävä - kunnes päätin palata salille, meni treenit sitten syteen tai saveen. En saa aikaiseks mitään kotijumppia, eikä se oikeastaan haittaa, vaikka joku katsoisikin kieroon pallomahaani siellä sitten. Mikäli ongelmia ei tule, ehdin käydä 3 kk ennen kuin la on parin viikon päässä, jolloin lienee paras lopettaa, tai sitten ei. Mutta pääpointtina siis se, että pääni ei kestä kuukausien salitaukoa. Nyt taukoa on ollut n. 4 kk.

Kuin myös täällä vain haaveillaan salille paluusta. Oikeastaan itse kävisin siellä vaikka joka päivä kun vointi on kohentunut. Ei ole åahoinvointeja niin useasti jne mutta kun ukko ei anna lupaa niin se ei anna. Se haluaa et kaikki menee hyvin ja on ylisuojeleva mikä on toisaalta suloista samalla hyvin ärsyttävää. Mutta on se luvannu et sitten kun vauva on saatu synnytettyä ja arki alkaa luistamaan saan ottaa pt paketin sslilta. Sitä saa kyllä vielä odottaa melkein sen puoli vuotta vielä. Nyt koitan vain keskittyä syömiseen. Niin että söisin monipiolisesti ja terveellisesti ettei paino nouse älyttömiä määriä.

Täällä lähenee rv 20 ja kolmas lapsi tulossa. Salilla säännöllisesti olen alkanut käymään vasta tämän raskauden aikana eikä sieltä enää maltakaan pysyä pois, eipä kyllä ole syytäkään kun rytmiin on päässyt :dance: varmasti tulee käytyä niin pitkään kun voi, synnytykseen saakka ja sen jälkeenkin kunhan palautunut. Painoa ei vielä tässä raskaudessa ole tullut yhtään ja kun tuota ylipainoa on niin sama (parempi) vaikkei tulisikaan, muutama kilo korkeintaan.

Väsymystä täällä kyllä meinaa olla ilmassa ihan törkeän paljon, pitäis varmaan tarkastuttaa hb :zzzz:

28. rv, että ei enää flunssaa eikä kylkikipua, mutta ärsyttävät uniongelmat arkiviikolla : herään nukuttuani 4-5 h enkä meinaa päästä uudestaan uneen. Ja sit soi herätys :(
Mutta. Olen nyt sittenkin päättänyt treenata taas pienimuotoisesti kotona kahvakuulalla ja kehonpainolla (vielä 2kg lisääniin oolen bmi:n mukaan ylipainoinen :D)

Minnuuki kiinnostais teidän kokemukset myös noista lisäravinteista, onko kukaan uskaltanu käyttää? Kyselin juuri neuvolasta proteiini ja aminohappolisien käytöstä. Vastaus oli lähinnä ettei ravitsemusterapeuttti ymmärrä miksi niitä pitäis käyttää :D ei kielletty muttei kovasti suositeltukaan. Itte oon nii jääräpää etten millää tahtoin pelkällä ruoalla mennä jossei oo todisteita vastaan.

Mulla on ikää 32v. ja on 1,4v. lapsi. Kävin salilla 7 kuulle asti, sen jälkeen rupes supistelee niin ettei pystyny ees kävelee normivauhtia joten piti jättää kaikki liikunta, jäljelle jäi hidas lyllerrys jos sitä liikkumiseks voi sanoa...

Vatsa palautu nopeesti littanaks mut kyl sitä ylimäärästä on jääny kun ennen raskautta ei vatsaan ees kertyny läskiä vaan jos lihoi, ne meni tonne takapuoleen ja reisiin. Raskausarpia ei tullut, nahka on vielä pikkasen löysää mut on kiinteytyny jatkuvasti. Painoa tuli 25 kg joista vielä jäljellä 5 kg, lähinnä motivaation puutteesta. Salille palasin synnytyksen jälkeen vasta kun lapsi oli 8 kk kun mun maidontuotanto oli niin runsasta että kun vähänkin hikoili, tuli liivinsuojuksista läpi.

Nyt ois tarkotus tehdä toinen lapsi. Mulla on ollu vähän motivaatio kateissa tän uuden raskauden yrityksen takia. Sain joulukuussa keskenmenon ja sen jälkeen oli vähän huono kausi. Nyt tuntuu että treenimotivaatio on taas palannut mutta taka-alalla on pelko taas uudesta keskenmenosta tai uuden raskauden aiheuttamasta väsymyksestä ja pahoinvoinnista.

Nyt kysyisin teiltä miten saatte motivoitua itsenne salille?

Pahoittelut keskenmenosta Hourglass. Voimia uuteen yritykseen.

Keskenmenon pelko on itselläkin mielessä kokoajan. Mielessä kummittelee teini-iässä tehty abortti ja kuvittelen sen kostautuvan.. Nyt ensimmäinen toivottu tekee tuloansa, rv 7. Tällä viikolla oli aika ikäviä vatsanväänteitä ja otin salilla aika rauhallisesti. Eilen onneksi alko jo helpottamaan.

Itselläni ei ole lapsia, mutta motivaatiota pitää hakea välillä tääläkin. Parhaiten mulla on toiminut että menen samoina päivinä samaan aikaan salille enkä mieti vaihtoehtoa jäisinkö menemättä. Peilikuva ja itseluottamus, ainakin omissa silmissä, huononee nopeasti kun jää laiskottelemaan ja on pakko raahautua treenaamaan. Salin jälkeinen fiilis on niin hyvä.

Nyt kysyisin teiltä miten saatte motivoitua itsenne salille?

Mulla ei varsinaisesti hävinnyt motivaatio raskauden aikana eikä sen jälkeen mihinkään. Mulla motivaattorina on oma peilikuva, halu olla voimakas ja etenkin se, että jaksaa olla lapsen kanssa HYVÄNTUULISENA. Kuten Ruse, minä kanssa pidän salin jälkeisestä olotilasta mutta myös itse liikunnasta.

Mä voin lähes koko raskausajan hyvin ja jaksoin liikkua. En sitten tiedä, olisko sillä että liikuin, merkitystä siihen omaan hyvinvointiin vai sattuiko vain olemaan helppo raskaus. Kuitenkin, kun sain ja pystyin liikkumaan, olo myös pysyi hyvänä loppuun saakka. Kyllähän mua välillä väsytti niin perkeleesti ja alussa oli joinain päivinä huono olo. Mulla vaan liikunta toimi noihin niin, että kun sain itseni liikkeelle, olokin koheni. Toki levon tarvetta ei voi eikä sais vähätellä. Itse välillä lähdinkin väsyneenä liikkumaan, mutta siitä seurasi hyvä olo ja paremmat yöunet.

Mutta onko sinun, Hourglass, pakko lähteä salille? olisiko muita hyviä liikuntamuotoja, jotka motivoisi enemmän?

Onnea kuitenkin uuteen raskausyritykseen, ei pidä luovuttaa.

Tykkään nimenomaan painojen nostelusta, jumpat ei oo mua varten:)

En tavottele täydellistä ulkomuotoa enkä rasvatonta kehoa, mua motivoi eniten voima ja jonkinnäkönen lihasten erottuvuus. Onhan tässä 8 kuukaudessa tullut kehityttyä mut oon ehkä vähän kärsimätön ja välillä teen liian isoilla painoilla ja saan jonkun krampin ja sit pitää taas levätä ja se vähän ottaa pattiin.

Viimeks tulehtu hartialihas kulmasoudussa, todennäkösesti venyttelin vähän liikaa ja lihas ei kestäny. Toinen hartia oli sit niskasta ranteeseen asti ihan tulessa muutaman päivän.

Himmailu saa mun innon sit taas hyytymään:(

Plääh! Täällä on salista ollut jo pari viikkoa taukoa kun nivuset ja lantio on alkanut kettuilemaan.. Ohjelmaa muutettu nyt niin että se keskittyy lähinnä yläkeoppaan vaan, jaloilla ei oikeen voi tehdä mitään kun lenkkeilykin jo sattuu, sitä en silti ole lopettanut enkä lopeta. Kivuliaita supistuksiakin tulee vähintään kerran päivässä, odotan että pääsee lääkärille niin saa kohdunsuun tilannettakin tietoon, sitten uskaltaa vähän panostaa enempi siihen saliin taas :D

Plääh! Täällä on salista ollut jo pari viikkoa taukoa kun nivuset ja lantio on alkanut kettuilemaan.. Ohjelmaa muutettu nyt niin että se keskittyy lähinnä yläkeoppaan vaan, jaloilla ei oikeen voi tehdä mitään kun lenkkeilykin jo sattuu, sitä en silti ole lopettanut enkä lopeta. Kivuliaita supistuksiakin tulee vähintään kerran päivässä, odotan että pääsee lääkärille niin saa kohdunsuun tilannettakin tietoon, sitten uskaltaa vähän panostaa enempi siihen saliin taas :D

Hmm..jos tulee kivuliaita supistuksia (ennen kuin synnytyksen jo soisi käynnistyvän), treenaaminen ei vissiin ole suositeltavaa?

Itse olen sitä mieltä että terveys ennen kaikkea ja raskaana ollessa on vastuussa siitä oman kehon sisällä kasvavasta uudesta ihmisestä joten jos joku asia on riski, sitä kannattaa välttää.

Kuntosali on kuitenkin itsekäs harrastus ja kuntoa ehtii kohentaa sen jälkeen kun on selvitty raskaudesta. Jokaisella on oikeus tehdä niin kuin haluaa mutta jos omassa raskaudessani tulisi komplikaatioita jonkin asian takia johon itse olisin voinut vaikuttaa, tuntisin kyllä rankkaa syyllisyyttä asiasta.

Tsemppiä kaikille raskaana oleville ja pienten vauvojen äideille, kyllä niitä treenivuosia ehtii kartuttaa sitten myöhemminkin:fuckyeah:

Onko kukaan imettävistä punttimimmeistä huomannut kovan treenin vaikuttavan maidontuloon?

Itse 3 kk ikäisen pienen pojan äitinä jo kova hinku takaisin salihommiin, mutta maitoa ei tule kyllä yhtään ylimääräistä. Nytkin jo välillä pakko antaa korviketta lisänä kun ei tuota raukkaa viitsi tunteja tyhjien tissien äärellä iltaisin huudattaa ja painonnousuakin seurataan neuvolassa tiivistetysti.

Itse olen ollut huomaavinani, että mulla jo syömisen kevennys pistää maidot tiukemmalle. Joulun aikaan olin oikein lypsylehmä kun tuli syötyä suklaata ja leivoksia oikein olan takaa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Moikka! Mie oon ihan uus ja sain vastikään viivoja raskaustestiin ;). Muutaman päivän kerkesin hypettää kunnes tajusin et hitto on yksinäistä olla raskaana :D. Satun harrastamaan kamppailulajeja, joten sinne nyt jäi nekin harrastukset ja sosialiset kontaktit. Punttisali löytyy duunista, mutta siellä ei koskaan käy muita kun minä ja noihin säkinhakkaus reeneihin paljoa tarvii kavereita pyytää. Ajattelin josko täältä löytyis vähä vertaistukea.

Suositut

Back
Ylös Bottom