SUPERCARB 1kg -40%

Treenaavat äidit (myös tulevat) ja vauvat

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Noniin nyt on raskaus takana. Ja parit salikerrat vedetty jo. Tyttö on 5 viikon ikäinen ja mamma kovasti odottaa liikkumaan pääsyä.
Oon synnäriltä asti vahvistanu syviä lihaksia ihan vain vetämällä sisään ja tekemällä hooveria. Nyt oon ottanu lisäksi voimapyörän. Salilla oon tehny koko kropan vähän kevyemmin, eli kyykyt, maastavedot ym pelkällä tangolla ja tuntuu jo seki aika raskaalta, huh huh. kauanha menee päästä entisiin painoihin. Penkki oli melkein entisensä sentään. Haukkarit, ojentajat ym on kans aikalailla samassa kuosissa. Mutta just varmaan tuo vatsalihasten kärsiminen on aiheuttanut sen, että kyykyt ym on vaikeita.
Pikkuhiljaa...
Kolme viikkoa niin alkais jumpat, pilatesta alkuun ja sen jälkeen zumbaa ja kahvakuulaa.

Jospa sitä joulun maissa olis jo entisessä kunnossa. =)

- - - Updated - - -

Plussasin eilen :) ja olen ajatellut jatkaa l-tyrosiinin käyttöä, koska purkissa ei sitä kielletä enkä löytänyt netistäkään mitään kieltoja. Treeniä aion löystää vain siten, että jätän vatsalihasliikkeet ohjelmasta pois, kun saavat riittävästi treeniä muiden liikkeiden ohessa. Siis 1-jakoisella 3 krt/vk on tarkoitus jatkaa, mutta tietysti olotilan ehdoilla. Pahoinvointi on ollut toistaiseksi hyvin lievää, kahvinjuontia pitää vähän vähentää, vaikka väsymys saattaa lisääntyä.

Suosittelen lopettamaan kahvijuonnin kokonaan. Itse en juonut raskauden aikana sitten ollenkaan, kun näin ultrassa miten vauva reagoi kahviin. Mulla huomas heti muutenkin vauvan liikkeistä milloin on juonu kahvia, oli ihan hirvee, tuntu että tulee kyljistä läpi. Ja ultrassa veti kauheeta ympyrää. Loppuraskauden aikana en juonu ollenkaa kahvia, ja vauvakin oli rauhallinen mahassa. Hyvä ku liikkeitä tuntu. :D Ja niin on nyt synnyttyyänkin, enkä siis juo imettäessäkään. Kofeiiniahan menee äidinmaitoon. Ja monelle aikuisellekkaan se ei oo hyväksi, niin en usko että lapsellekkaan.=) Lääkärissä meinasivat että hyvin on voinut vaikuttaa kahvittomuus vauvan rauhallisuuteen. Ja kyllähän tuon huomas itekkin. Jos vaan pystyy oleen juomatta, niin suosittelen.

^Niinpä, paras olisi lopettaa kofeiinin käyttö kokonaan, mutta mun tapauksessa jo pelkkä ajatuskin kahvittomuudesta alkaa masentaa, sen luokan addiktiosta on kyse :wtf: Olen kaksi kertaa elämässäni yrittänyt lopettaa ja lopputulos on ollut aivotoiminnan pysähtyminen :zzzz:

Mutta siihen viralliseen suositukseen eli kolmeen pieneen kuppiin /pv pitää kyllä kyetä, vaikka sekin on vaikeaa. Mua olis ahdistanut ainakin esikoisen kohdalla, jos vauva ei olisi liikkunut etenkin loppuvaiheessa paljon - tiesinpä ainakin että on hengissä! Mutten tietenkään siksi juonut kahvia.

L-tyrosiinin lopetin sittenkin, kun muutenkin tuntuu aineenvaihdunta vilkastuneen entisestään ja yöunet kärsivät vessassa ravaamisesta. Salilla ei enää uskalla mitään enkkoja tavoitella enkä varmaan edes painojen lisäystä ja olen lisäksi jo hieman lyhentänyt treeniohjelmaa (8 liikettä per treeni alkuperäisen 11 sijaan), kun meinaa välillä heikottaa nyt just rv 6 saavutettu.

Jos jaksan ja pystyn kuitenkin mahdolisimman pitkälle 3 krt viikossa n. 40 min punttaamaan, olen erittäin tyytyväinen mitä treenitavoitteisiin tulee.

Meinaan jemmy että ei sun vatsalihakset nytkään heikot voi olla, jos pystyt voimapyörällä vetelemään! Mä en hallitse sitä härveliä lainkaan edelleenkään.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Hei

Missä vaiheessa olette päässeet/pystyneet liikkumaan? Käymään salillla ja lenkkeilemään, entäs juoksemaan? Entä kuinka pitkään pystyitte raskauden aikana liikkumaan? Tässä ollaan viidennellä kuulla menossa ja vielä on lähes kaikkea pystynyt tekemään, lukuunottamatta kontaktia matsauksessa, maastavetoja ja kyykkyjä.

"
Meinaan jemmy että ei sun vatsalihakset nytkään heikot voi olla, jos pystyt voimapyörällä vetelemään! Mä en hallitse sitä härveliä lainkaan edelleenkään."

Mää huomasin muutoksen siinä ku pystyin tekemään punnerruksia, nii alko sujumaan voimapyöräkin. Oli varmaan tekniikasta kiinni ja siitä kuinka paljon jännittää keskivartaloa. =) Ennen en pystynyt kyllä ollenkaa, lysähdin vaa heti maahan.Mutta heti ku punnerrukset alko sujuun nii sujuu voimapyöräkin.

Nyt on pitkästä aikaa vähän sellainen fiilis että kaikki tympii, olen nukkunut edelleen huonohkosti ja sitä rataa... ja hormonimuutoksiin liittyvä mielialojen vaihtelu rasittaa myös :face: Piti mennä salille töiden jälkeen, mutta kun myöhästyin minuutilla bussista ja jouduin kokomustissa vaatteissa ja kumisaappaissa (aamulla oli kaatosade) odottamaan bussia suorassa auringonpaahteessa 20 min, meni hermo ja tuli huono olo -> jäi sali väliin. Mietin sitten sen seurauksena, että kokonaisjaksamiseni kannalta lienee paras tiputtaa salikerrat kahteen toistaiseksi. Pysyn siis jälleen tukevasti mukavuusalueellani, kuten tapana on ollut tähänkin asti :rolleyes:

Hei

Missä vaiheessa olette päässeet/pystyneet liikkumaan? Käymään salillla ja lenkkeilemään, entäs juoksemaan? Entä kuinka pitkään pystyitte raskauden aikana liikkumaan? Tässä ollaan viidennellä kuulla menossa ja vielä on lähes kaikkea pystynyt tekemään, lukuunottamatta kontaktia matsauksessa, maastavetoja ja kyykkyjä.

Mun oli tarkotus raskaana jatkaa salia niinkö ennenki 4krt viikko ja jumppia siinä sivussa. No kuinkas kävikään. Alkuun 2kk pahoinvointia yötäpäivää ja oksentelua niin, että olin sairaslomalla ensimmäiset 2kk. Sen jälkeen syke pysy edelleen ihan tajuttoman korkealla noin 100 leposyke, ja jos vähänkää liikku nii oli heti 150. Huomasin ihan alkuun ennenkö tiesin olevani edes raskaana tuon sykkeen nousun, ja ihmettelin, että mistä johtuu... no syykin löytyi. :D Sitten kasvoi maha, ja pitkä tauko oli tehnyt tehtävänsä. Joten kävin salilla vain kerran raskausaikana 30 viikolla ja aiheutti semmoset supistukset, että jätin suosiolla pois. :D

^voi kauheaa :( mutta onneksi väliaikaista :) on se jännä miten erilailla jokaisen kroppa raskauteen reagoi ja samakin kroppa mahdollisesti eri raskauksissa. Mulla myös syke on ehkä kohonnut, mutta se kohoilee aina muutenkin välillä rajusti niin en varmaksi oireeksi osaa sanoa. Vähän tuntuu nyt lössykältä himmata treenejä jo näin alkumetreillä, mutta kai se tosiaan on parempi treenata 2 kertaa viikossa kunnolla kuin 3 heikosti? Ja kevyttä lenkkeilyä vois nyt kyllä lisätä vastapainoksi, koska se virkistää ja toisaalta parantaa unenlaatua.

No niin, tällä viikolla olo on ollut entistä ryytyneempi ja puntti typistynyt sen myötä yhteen vaivaiseen kertaan. Sen lisäksi olen käynyt pari kertaa pyöräilemässä. Jos joudun jossain kohtaa salitreenistä kokonaan luopumaan, mulla ei liene tänne enää asiaa...

Eilinen meni lisäksi ahmiessa pitsaa ja jäätelöä - ei todellakaan ollut fiksu veto pahoinvoinninhallinnankaan kannalta, mutta kun oli olevinaan niin nälkä. Lihomisen pelko nostaa taas päätään, kun treenitavat muuttuvat. Pakko yrittää nyt tosissaan välttää epäterveellisiä mättöjä.

Mä tossa huomasin yks päivä et heraa mitä oon juonut muutaman viikon (jotta sais edes jotenkin proteiinia) niin pussin kyljessä lukeepi ettei suositella raskauden ja imetyksen aikana (?????) Miksi? onko kukaan selvittänyt. Kyseessä siis maustamaton hera

Tuosta vatsasta. Mulla on kaksi lasta ja nuorin on 2- vuotias. Olen 167/66 ja salitreeniä takana jo pari vuotta eli jopa jotain lihasta tarttunut :D. Vaatekokoni on S.
Mulla on vatsalihakset jopa ihan hyvässä kunnossa, mutta silti mun maha ei ole mitään kaunista katseltavaa, iho on löysää, sellainen pussukka ja navasta alaspäin tosi arpista, sellaista pientä mutta kun niitä on paljon niin ei ole iho pystynyt enää palautumaan. Olen hyväksynyt asian ettei siitä ilman leikkausta enää sellainen nätti tule, mutta silti tuppaa ärsyttämään sellainen jatkuva syyllistäminen. Jos maha ei ole kuin 20-vuotiaana niin kysymyshän on aina laiskuudesta, toisethan palautuu entiselleen ja varsinkin näiden on jotenkin vaikea käsittää että vaikka päälläni seisoisin niin se löysä nahka ja arvet ei katoa vaikka asuisin salilla (mitä teenkin) ja dieettaisin itteni hengiltä.

No, mulla on tossa pussi Leaderin Hera+:aa, jossa moista kieltoa ei ole. Lisäravinteista piti jättää yli puolet pois käytöstä (luontaistuotteet) :( mikä ärsyttää etenkin siksi, että nykyään kaikki kielletään varmuuden vuoksi, ilman oikeita perusteluita.

Tähän on tultu, etten oksettavan olon sekä heikotuksen takia jaksa /pysty kuntoilemaan ollenkaan :(
Viimeksi liikuin maininnan arvoisesti viime sunnuntaina, kun kävin parin tunnin sauvakävelylenkillä. Syönyt olen silti PALJON, joten lihominen lienee ollut väistämätöntä. Ellen nyt onnistu saamaan edes syömistä johonkin kuriin. Treenitauko kun voi pahimmillaan kestää viikkoja ja toki jos kaikkein huonoin säkä käy, kuukausia!!

^älä stressaa, se pahoinvointi ja väsymys menee ohi josain vaiheessa :) sit kuntoilee oman jaksamisen mukaan. Mä olen raskauden aikana pystynyt vaan tekemään kävelylenkkejä, uimaan ja treenaamaan kevyemmillä painoilla(taisi olla 8-9kg käsipainot).

^haha, 8-9kg käppärit on mulle isot painot....! Väkisinkin stressaan, toki miljoonaa muutakin asiaa kuin plösähtämistä, mutta kuitenkin - vaikka toki se on tyhmää. Ja itsepähän liikaa syön jos syön, ei se niinkään raskaudesta johdu vaan siitä, etten ikinä ole kyennyt hillitsemään itseäni, jos olo on millään lailla huono/kipeä /väsynyt. Mutta tosiaan, paras olisi nyt lopettaa treenaamisen ajatteleminenkin toistaiseksi, alkaa vain ärsyttää /lannistaa.

Itekki aluksi stressasin hulluna, että pääsenkö salille ymym. Mutta oikeesti se raskausaika kestää vain noin 40 viikkoa. Se on lyhyt aika elämässä. Ja kannattaa oman jaksamisen rajoissa tehdä. Ite tosiaan kans vaan uin ja kävelin ja salilla kävin pari kertaa raskauden aikana. =) Ja nyt jo 4 sali kerralla alkaa painot olla samat ku aiemminki.

Tänään kun olo on ollut parempi kuin viikkoon, kävin pyöräilemässä (7 km). Ja nyt kun oireet ovat lievittyneet, ajattelen tietysti että keskenmenoko sieltä on tulossa :wtf: Jotenkin tää on nyt tämmöstä että ikinä ei ole hyvin, siis sen jälkeen kun mieliala kääntyi voinnin ohessa jyrkkään laskuun viikko sitten. Elämänhallinnan tunnun palauttamiseksi keksin alkaa herkkujen ostolakkoon. Ehkä jo sillä ehkäisen turhan lihomisen :confused:

^mulla on muuten aina ollut alkuraskaudessa järkyttävää turvotusta, ja sekin saattaa tuoda sellasen olon, että on lihonut ihan järjettömästi, onneksi turvotuskin tasaantuu josain vaiheessa, kunnes se taas iskee loppuraskaudessa :D Saas nähdä koska mulla on noi ihanuudet taas edessä, kun ollaan hiukan suunniteltu et kakkoselle ja kolmoselle tulis n. 3vuotta ikäeroa, joka ollaan koettu erittäin toimivaksi. ananas auttaa hyvin siihen turvotukseen, mä vetelin raskausaikana ihan sairaasti tuoretta ananasta, se on vaan niin herkkua!

Sori vaan että tungen tänne naisseuraan pyytämättä ja yllättäen, mutta jos vaan löytyy riittävästi kiinnostuneita niin minun kautta voi saada halpoja vaippoja työpaikanni kautta. Asun tässä Turun ja Helsingin puolivälin tuntumassa, enkä enkä mielelläni lähtisi sitä kauemmas tuomaan. Kokoja löytyy Midi (4-8kg), Maxi (7-15kg) ja Junior (10-20kg) teippivaipoissa ja Maxi (7 - 15kg), Junior(10-20kg) ja Extra Large (15-25kg) housuvaipoissa. Yhdessä säkissä on noin 3kg vaippoja eli karkeasti arvioiden 70kpl. YV:tä tulemaan jos kiinnostaa, katsotaan tuleeko porukkaa sen verran että takakontin täyttäminen kannattaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom