Ja mun mielestä se ero ei kuitenkaan ole niin iso. Treenitavat toki ovat täysin erilaisia, mutta ulkoiset tulokset ei niin hirveästi kuitenkaan. Tottakai kehonrakentajilla on isommat kädet, mutta niinkuin sanoitkin, ei ne voimanostajillakaan pienimmästä päästä ole. Ja tuossa aikaisemmassa esimerkissäni mainitsin painonnostajat siksi, että ne eivät nyt ainakaan hauiksia treenaa suoraan, mutta monella huippunostajalla on siltikin isot kädet.
Monet menestyneet kehonrakentajatkin ovat muuten aloittaneet voimapuolen treenaamisella, esimerkkinä nyt vaikka Arnold Schwarzenegger. Äijä kilpaili voimanostossa, painonnostossa ja ainakin yhdessä voimamieskisassa ennen kuin alkoi kilpailemaan kehonrakennuksessa. Toinen esimerkki on Ronnie Coleman, joka myöskin aloitti voimanostajana. Jotkut kehonrakentajathan kilpailevat samaa aikaa voimanostossa ja kehonrakennuksessa, ja toisinpäinkin, voimanostajat kisailevat välillä kehonrakennuksessa, esimerkkinä vaikka Matt Kroczaleski, joka voitti Mr. Michiganin raskaansarjan.
Pointti oli siis se että voiman treenaamisella ne lihakset kasvaa erittäin hyvinkin. Mitä vahvempi lihas, sen isompi lihas. Varsinkin naturaalitreenaajilla.
Pistetään vielä linkki Bill Starrin artikkeliin nimenomaan isojen käsien kasvattamisesta: http://www.elitefitness.com/forum/weight-training-weight-lifting/bill-starr-getting-bigger-arms-647791.html (Josset tyyppiä tiedä, niin heikosti menee)
Menetät vain hermosi jos minun kanssa väittämään rupeat, koska mitään todellista faktaahan en omista ja nämä ovat vain omia mutu näkemyksiäni. Mutta yritetään nyt pysyä väittelyssä kuitenkin mukana ;)
Mitään kehonrakentajia tai voimanostajia en tunne, koska en pahemmin seuraa tai mielenkiinto ei sinne asti ylety. Kuitenkin Arskat ja Colemanit ovat tuttuja, mutta mielestäni on vähän hassua alkaa heitä vertaamaan yhtään mihinkään. Ovat kuitenkin aivan eri svääreissä ne kaverit, kuin mitä minä taikka sinä tulemme yhdessäkään koskaa olemaan.
Ulkoisesti mielestäni ero on TODELLA suuri, vaikka erimieltä olitkin. Okei onhan ne kädet isot voimamiehelläkin en sitä kiellä, mutta en vertaisi kyllä kropallisesti heitä kehonrakentajan kanssa keskenään, en vieläkään..
Jos nyt ihan normaalia Petteriä aletaan neuvomaan kohti kehonrakentajan kroppaa niin en mä sille heti ekana tempauksen tekniikkaa tai mitään lyhyitä ''voima'' sarjoja lähtisi ehdottelemaan vaan lähinnä kehonrakentajan treeniä, johon myös hauikset kuuluvat!
En ole koskaan nähnyt isoa ja lihaksikasta kaveria, joka penkkaisi huonosti, mutta narun rimpulan olen nähnyt, joka penkkaa helvetin kovaa! Ei se voima aina lihaksia tuo, mutta lihakset tuovat myös sitä voimaa mukana, tämä on mielipiteeni.
Salillani voimanostajat kyykkäävät toistasataa, kuten myös penkkaavat, vetävät maasta ja huutavat kuin vietävät, mutta ikinä en ole nähnyt näiden ''kehonrakentajien'' tekevän edes kyykkyä saatika sitten penkkiä..
Meni nyt vähä ohi väittelyaiheen, mutta tämä voisi olla hyvä lopetus tälle..
Btw. Heikosti taitaa mennä, koska Bill Starrinilla voisin heittää vesilintua, koska kaverin nimi ei sano itselleni mitään. ;)