Treenaan kuin raivohärkä, mutta ulkomuoto muistuttaa kesyä lammasta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Melkoista rautalanka matikkaa ja oikomista tämä. :D Asian vois muotoilla myös näin: Matti on fiksu kaveri ja ymmärtää antaa lihasryhmälle hyvin aikaa palautua ennen seuraavaa rasitusta. Näin Matti pystyy myös pitämään lihakselle treenikerralla kohdistuvan kertarasituksen moninkertaisena Pekkaan verrattuna ja itseasiassa vuoden tarkastelujakson aikana Matti jopa pystyy rasittamaan suoralla ärsykkeellä lihaksiaan huomattavasti enemmän kuin Pekka, vaikka Matti määrällisesti treenaakin kroppaansa läpi harvemmin vuoden aikana.

:piis:

Siis tottakai tuossa yksinkertaisuudessa oiotaan mutkia suoriksi, mutta alussa se on noin yksinkertaista, koitetaan saada voimaa ja tekniikat kuntoon jne.. Mutta kuten toistan itseäni, riippuu suoranaisesti tavoitteista. Tunnen enemmän voimailijoita, jotka vannovat harvajakoisen nimeen. Olen silti samaa mieltä kanssasi siitä, että fiksusti jaetulla 4-jakoisella on selkeät etunsa esimerkiksi yksijakoiseen. Koska lihas palautuu sen 48-96 tuntia, on tietyn pisteen jälkeen lihakselle ehkä jopa parempi, että sitä hakataan kerran-kaksi viikossa kunnolla, jotta saataisiin lihas rikki ja kaikkein paras kasvuärsyke aikaiseksi. Ja varmasti olet itse äärimmäisen hyvä esimerkki monijakoisen ohjelman tehosta, kilpailua alla ja muuta. Mutta tekstieni pointti nojaa siihen, ettei jakauduttaisi pelkästään yhteen koulukuntaan, vaan nähtäisiin asioiden hyvät puolet ja hyväksikäytettäisiin niitä kohti tavoitteessa lihaksikasta ja vahvaa kroppaa. :piis:

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Käsi on vaatimattomat 37cm, joten avoin olen ehdotuksille, koska tuskin sitä alamäkeen mennään.

Täytyy sanoa, että ymmärrän sun turhautumisen ja hyvin oudolta kyllä kuullostaa. Itellä pituutta 190cm painoa nyt vaatteet päällä 78kg ja kädet on tuon 37cm ja jopa mullakin on kädet aika narut. Mutta niinku joku sano, se massa vaan pakkaa tarttumaan rinta/selkä akselille. Toivottavasti saadaan vielä kaikki joskus kunnon kädet.

edit: en tajunnut, että tää on näin vanha ketju :D joo no, päivitystä ois kiva kuulla.

Mutta niinku joku sano, se massa vaan pakkaa tarttumaan rinta/selkä akselille. Toivottavasti saadaan vielä kaikki joskus kunnon kädet.

Usko pois, ne kädet kasvaa oikeasti parhaiten penkillä. Kun penkkaat jo edes 100kgx6, niin sulla on aika varmasti 40cm kädet.

Usko pois, ne kädet kasvaa oikeasti parhaiten penkillä. Kun penkkaat jo edes 100kgx6, niin sulla on aika varmasti 40cm kädet.

Edellyttäen että on suureksi osaksi ojentaja penkkaaja.

Ei edes monilla 200kg raakapenkkajilla ole mitään 50cm hanskoja. Kapea penkki, lattiapenkki ja loppuojennukset raskaiila painoilla kasvattavat enemmän hanskoja kuin tavallinen penkki.

Olisi hauska tietää, paljonko penkistä nousisi tällä hetkellä, JOS olkapää ei olisi schaissena. Kuitenkin kroppa vaakatasoon tehdyssä kulmasoudussa meni just toi 100kgx6, mikä olisi aika eeppistä nostaa myös penkistä. Ainakin ennen kulmiksen ja penkin sarjapainot ovat mulla olleet lähes yksi yhteen.

Harmi vaan, mutta käytännössä todellisuus on toinen. Kun yritin otta kapeasta penkistä 70kgx3, kolmannen toiston jälkeen olkapäästä loppui kokonaan pito, ja tangon toinen puoli meinasi tippua naamalle. Koominen tilanne, varsinkin kun olin just sanonut kaverille "ei tarvi varmistaa, tää on vain 70 kiloa".

Edellyttäen että on suureksi osaksi ojentaja penkkaaja.

Ei edes monilla 200kg raakapenkkajilla ole mitään 50cm hanskoja. Kapea penkki, lattiapenkki ja loppuojennukset raskaiila painoilla kasvattavat enemmän hanskoja kuin tavallinen penkki.

En tosin maininnutkaan että on tietyt sentit tietyn kilomäärän kohdalla. Pointtina oli kuitenkin se että ojentajat kasvaa penkatessa. Mulla on noussut ranskalainen punnerrus, dippi ym ojentajaliikkeet vain saamalla penkkiin lisää rautaa. Ojentajat aktivoituvat penkissä hyvin, mutta vaaditaanko siihen kasvuun muka oikeesti joku 90% aktivaatioprosentti? Flyessi esimerkiksi rasittaa rintaa enemmän kuin penkki, ja silti moni vaan tekee penkkiä, ja omaa isot rinnat. Olisiko ne sitten flyesseillä isommat? Myös jos en tekisi ollenkaan ojentajaliikkeitä, vain penkkiä, niin mun kapee penkki nousis siinä ohessa. Kuitenkin oman kokemuksen mukaan, tähän asti, penkki on ollut paras liike niin ojentajalle kuin rinnalle. Ylempänä onkin hyvä postaus Airwalkilta
Itsellä ainakin penkki/kyykky/mave on liikkeet jossa haetaan progressiota, jos niissä kehittyy voi olla varma että voimaa tulee lisää koko kroppaan.

Joo ei ole näin. Varsinkaan pitkä kätisellä jolla on muutenkin hanskat kainaloissa.

Kyllä kuitenkin uskon suurimmassa tapauksessa olevan noin. Tottakai se käsien pituus ym. rakenne on tärkeä, mutta uskon silti että suurimmalta osalta löytyy jo tuon penkin kohdalta se legendaarinen 40cm hanska.

Vanha threadi, mutta kiinnostaa tietää, kasvoiko patti?

Ehkä kasvoi, ehkä ei. Mistäs sen tietää, jos asianomainen ei tule ja kerro? No siitä, että katsoo ohjelmaa, jonka hän esitti täällä. En toki väitä että se olisi huono, mutta parin kolmen vuoden kokemuksella ehkä pikkuisen liian intensiivinen. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä perusongelman kanssa, siis sen ettei patti treenistä huolimatta kasva. Asianomaista näkemättä ja laveasti yleistäen väitän, että syy on se sama vanha, eli tekniikka kusee. Valtaosa treenaajista treenaa habat aivan väärin, koska noudattavat yleisesti selkäytimeen hakattuja neuvoja. Paljon rautaa ja cheattia jos ei muuten nouse. Tuohan on sinällään oikein, mutta perusajatus on unohtunut. Ongelma on se, että saliemme pikku piipertäjät menevät pystymetsästä kiinni tankoon, ja vääntävät pro-ukkojen esimerkin mukaisesti täysin ylenkatsoen suoritustekniikan. Tälläkin hetkellä lukijoista osa kerää verenpainetta pohtien jotta mitä vittua, mikä vitun suoritustekniikka ja kuka vittu sitä kaipaa. No, pohtikaapa huviksenne vaikka tätä. Seisot selkä suorana levytangon kanssa, tanko reisiä vasten, ja olet aloittamassa sarjan ensimmäisen hauiskäännön. Miksi tanko on niin vaikea saada liikkeelle tästä asennosta, ja yleensäkin asennosta, jossa käsivarsi on suorana? Siksi, että kyynerpään taivutuksen ensimmäisiin kymmeneen asteeseen ei riitä sama voima, joka riittää koukistamaan loppuvedon. Se tarkoittaa että lihas on tuolla tavoin ojentuneena liian heikko taivuttamaan kyynervartta ilman alkuvauhtia, eikö totta. Siksi käytetään pientä alkuvauhtia, jolla saadaan tanko liikkeelle ja käsi koukkuun. Ongelma tässä on se, että liikeradan heikoimmassa osassa on luonnollisesti kaikkein eniten kehityspotentiaalia, joka näkyy käsivarressa lihaksen kasvuna. Tämä potentiaali hukataan täydellisesti käyttämällä liian suuria vastuksia, ja alkuvauhtia sen sijaan, että totutettaisiin lihas käyttämään voimaa noiden ensimmäisten asteiden voittamiseen, alkuvauhdin tilalla. Ero näkyy myös lihaksen muodossa, sillä kuten Arnold ja nykyisistä esim. Kai Greene omaavat hauiksen joka pullistuu suoraan kyynertaipeesta, kun monilla on ensin tyhjä pätkä, ja itse lihas pallona lähellä olkaniveltä kuten King Kamalilla. Nyt kuoro huutaa täyteen ääneen että genetiikka sen tekee!!. Aivan totta, niin tekee. Se tekee vain harvoista ihmisistä kyllin älykkäitä treenaamaan oikein.. :D

Ehkä kasvoi, ehkä ei. Mistäs sen tietää, jos asianomainen ei tule ja kerro? No siitä, että katsoo ohjelmaa, jonka hän esitti täällä. En toki väitä että se olisi huono, mutta parin kolmen vuoden kokemuksella ehkä pikkuisen liian intensiivinen. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä perusongelman kanssa, siis sen ettei patti treenistä huolimatta kasva. Asianomaista näkemättä ja laveasti yleistäen väitän, että syy on se sama vanha, eli tekniikka kusee. Valtaosa treenaajista treenaa habat aivan väärin, koska noudattavat yleisesti selkäytimeen hakattuja neuvoja. Paljon rautaa ja cheattia jos ei muuten nouse. Tuohan on sinällään oikein, mutta perusajatus on unohtunut. Ongelma on se, että saliemme pikku piipertäjät menevät pystymetsästä kiinni tankoon, ja vääntävät pro-ukkojen esimerkin mukaisesti täysin ylenkatsoen suoritustekniikan. Tälläkin hetkellä lukijoista osa kerää verenpainetta pohtien jotta mitä vittua, mikä vitun suoritustekniikka ja kuka vittu sitä kaipaa. No, pohtikaapa huviksenne vaikka tätä. Seisot selkä suorana levytangon kanssa, tanko reisiä vasten, ja olet aloittamassa sarjan ensimmäisen hauiskäännön. Miksi tanko on niin vaikea saada liikkeelle tästä asennosta, ja yleensäkin asennosta, jossa käsivarsi on suorana? Siksi, että kyynerpään taivutuksen ensimmäisiin kymmeneen asteeseen ei riitä sama voima, joka riittää koukistamaan loppuvedon. Se tarkoittaa että lihas on tuolla tavoin ojentuneena liian heikko taivuttamaan kyynervartta ilman alkuvauhtia, eikö totta. Siksi käytetään pientä alkuvauhtia, jolla saadaan tanko liikkeelle ja käsi koukkuun. Ongelma tässä on se, että liikeradan heikoimmassa osassa on luonnollisesti kaikkein eniten kehityspotentiaalia, joka näkyy käsivarressa lihaksen kasvuna. Tämä potentiaali hukataan täydellisesti käyttämällä liian suuria vastuksia, ja alkuvauhtia sen sijaan, että totutettaisiin lihas käyttämään voimaa noiden ensimmäisten asteiden voittamiseen, alkuvauhdin tilalla. Ero näkyy myös lihaksen muodossa, sillä kuten Arnold ja nykyisistä esim. Kai Greene omaavat hauiksen joka pullistuu suoraan kyynertaipeesta, kun monilla on ensin tyhjä pätkä, ja itse lihas pallona lähellä olkaniveltä kuten King Kamalilla. Nyt kuoro huutaa täyteen ääneen että genetiikka sen tekee!!. Aivan totta, niin tekee. Se tekee vain harvoista ihmisistä kyllin älykkäitä treenaamaan oikein.. :D

Voi vittu,

Tiiätkö mitä. Salilla ollaan treenaamassa lihasta eikä liikettä.

ja PS. "cheating" hauiskääntö tangolla oli yksi Arskan lempiliikkeistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voi vittu,

Juuri näin, siksi pelkkä liikkeessä kaytettävä iso kuorma ei olekkaan pääasia, vaan vain yksi lihaskasvun komponenteista.

Yli isoja painoja ja vauhdillista hauiskääntöä, jossa kuitenkin aina hidas negatiivinen, voi ruveta treenaamaan kun ensin on opittu hermottamaan lihas niin ettei ohiteta niillä isoillakaan painoilla lihassupistusta/jännitystä vippaamalla.

Yli isoja painoja ja vauhdillista hauiskääntöä, jossa kuitenkin aina hidas negatiivinen, voi ruveta treenaamaan kun ensin on opittu hermottamaan lihas niin ettei ohiteta niillä isoillakaan painoilla lihassupistusta/jännitystä vippaamalla.

juu juu,

mutta lähinnä ärsytti tuo "raflaava" - tyyli tuossa postauksessa. Kyllä tekniikka pitää ensin olla hallussa, että pystyy edes treenaamaan, mutta ei se selitä jonkun kehittymättömyyttä.

edit: muokkasit postia, ollaan siis samaa mieltä :D

Ite oon reippaassa vuodessa kasvattanu habaa 35 sentistä 46 senttiin aikalailla heijarihauiksella. Kuitenkin kyseessä on hallittu tekniikka jossa mies vie rautaa, eikä niin että ladataan romut tankoon ja pamautetaan yläasennosta tanko polville negatiivisessa vaiheessa. Omalla kohalla oon huomannu että mulle skulaa paremmin tollanen raskaampi tyyli ku pumppireeni käsille. Oikee oppinen heijaaminen on helvetin tehokasta ku pidetään negatiiviset vaiheet siinä 3-5 sekunnissa ja raudat hallinnassa. Hauista voi rasittaa aika suurillakin kuormilla kun tietää mitä tekee, ja jos tangolla ähisee kunnolla ni eipä mulle voi perustella oikeen muitten liikkeiden käyttöä sen jälkeen enää samassa reenissä paitsi myötäotekääntöä lopuksi.

Ite oon reippaassa vuodessa kasvattanu habaa 35 sentistä 46 senttiin aikalailla heijarihauiksella. Kuitenkin kyseessä on hallittu tekniikka jossa mies vie rautaa, eikä niin että ladataan romut tankoon ja pamautetaan yläasennosta tanko polville negatiivisessa vaiheessa. Omalla kohalla oon huomannu että mulle skulaa paremmin tollanen raskaampi tyyli ku pumppireeni käsille. Oikee oppinen heijaaminen on helvetin tehokasta ku pidetään negatiiviset vaiheet siinä 3-5 sekunnissa ja raudat hallinnassa. Hauista voi rasittaa aika suurillakin kuormilla kun tietää mitä tekee, ja jos tangolla ähisee kunnolla ni eipä mulle voi perustella oikeen muitten liikkeiden käyttöä sen jälkeen enää samassa reenissä paitsi myötäotekääntöä lopuksi.

Vuodessa kasvanut 11 senttii :wtf: ?

Onko rasvat noussu kovasti tuona aikana vai onko pysynyt samassa :)

Joku kirjoitteli että pitkillä ei ole isoja käsiä niin kyllä ne on ihan yhtä isoja kuin pätkilläkin, mutta eihän ne näytä pitkillä miltään.

Voi vittu,

Ja mites se Arska itse neuvoi sitä käyttämään? Ei jokaisessa sarjassa ja jokaisessa toistossa, todellakaan, vaan sarjan päätteeksi viimeisissä toistoissa jos rauta ei muuten kulje. Se on aivan vitun eri asia kuin se, mitä voidaan pitää salivakiona. Jannut joilla on lihaa enemmän kielessä kuin käsivarressa, kääntää hauiskääntöjä juoksuvauhdin kanssa. Mikä siinä on että parhaatkin neuvot joita on teille nillittäjille koskaan annettu, vesitetään sillä että ne ymmärretään tahallaan väärin, kuten tuo. Ja joo, jos otetaan kaksi jamppaa joilla kummallakin on hauiskäännössä ykkösmaksimi tasan sata kiloa, mutta toinen saa tangon liikkeelle paikaltaan ja toinen heijauksen kanssa, niin sanohan kummalla on parempi haba? Ja tämähän oli Arskan pointti, ja juuri siksi hän hypetti kaiken maailman arm-blastereita jne. joilla saatiin eliminoiduksi heijausta, ja käytti niitä itse omassa treenissään.

Voi vittu,

Ja mites se Arska itse neuvoi sitä käyttämään? Ei jokaisessa sarjassa ja jokaisessa toistossa, todellakaan, vaan sarjan päätteeksi viimeisissä toistoissa jos rauta ei muuten kulje. Se on aivan vitun eri asia kuin se, mitä voidaan pitää salivakiona. Jannut joilla on lihaa enemmän kielessä kuin käsivarressa, kääntää hauiskääntöjä juoksuvauhdin kanssa. Mikä siinä on että parhaatkin neuvot joita on teille nillittäjille koskaan annettu, vesitetään sillä että ne ymmärretään tahallaan väärin, kuten tuo. Ja joo, jos otetaan kaksi jamppaa joilla kummallakin on hauiskäännössä ykkösmaksimi tasan sata kiloa, mutta toinen saa tangon liikkeelle paikaltaan ja toinen heijauksen kanssa, niin sanohan kummalla on parempi haba? Ja tämähän oli Arskan pointti, ja juuri siksi hän hypetti kaiken maailman arm-blastereita jne. joilla saatiin eliminoiduksi heijausta, ja käytti niitä itse omassa treenissään.

Miksi ihmiset puhuvat koko ajan haban koosta, kun kyse oli kuitenkin alunperin koko käsivarren ympärysmitasta? Ketjun aloittajalla oli mitat omien sanojensa mukaan 192cm, 100kg, 37cm käsivarsi ja 110kg x 8 penkki. Olen itse teoriassa aika lailla samoissa mitoissa, kuin op. 190cm, 97kg ja 37cm käsi. Mutta mun penkki on parhaimmillaan ollut vain 97,5kg x 5.

Eli mulla ei ole ojentajia, mutta haba on kasvanut käytännössä melkein pelkästään vetämällä tosi paljon leukoja. Lisäpainoilla, kehonpainolla, failureen, ei-failureen, puhtaalla tekniikalla, rumalla tekniikalla etc. Ainoa vakio on ollut täysi liikerata joka toistossa.

Hauiskääntö yläselkä ja perse seinää vasten tuettuna oli parhaimmillaan 50kg x6, pienellä cheatilla ilman seinää 50 kg x 8. Ei mitään erikoista, mutta pointti oli, että täydellä liikeradalla ilman cheattia tehty hauiskääntö korreloi tosi voimaakkaasti täydellä liikeradalla tehdyn leuanvedon kanssa.

Mikä pointti tällä avautumisella oli, muuten kuin leijua mun hausikääntö tuloksista? Ei mikään, paitsi ääneen ihmetellä ihmisten erilaisuutta. Toi op:n 110kg x 8 pena on esimerkiksi jotain sellaista, mistä voin vain haaveilla, mutta silti käsi on mittojen mukaan saman kokoinen. Voi tietty olla, että mittasin väärin... pari ylimääräistä cm.. hehhe

Miksi ihmiset puhuvat koko ajan haban koosta, kun kyse oli kuitenkin alunperin koko käsivarren ympärysmitasta? Ketjun aloittajalla oli mitat omien sanojensa mukaan 192cm, 100kg, 37cm käsivarsi ja 110kg x 8 penkki. Olen itse teoriassa aika lailla samoissa mitoissa, kuin op. 190cm, 97kg ja 37cm käsi. Mutta mun penkki on parhaimmillaan ollut vain 97,5kg x 5.

Olet varmaan sivuttanut tohtorimme viimeisimmän artikkelin lihaskoon ja voiman tiimoilta? Voimakas ilman suurta massaa tai lihaksia. Miten se on mahdollista? Hulmi ja Rytkönen | Lihastohtori

Olet varmaan sivuttanut tohtorimme viimeisimmän artikkelin lihaskoon ja voiman tiimoilta? Voimakas ilman suurta massaa tai lihaksia. Miten se on mahdollista? Hulmi ja Rytkönen | Lihastohtori

Joo, olen kyllä lukenut tän. Suuri osa artikkelissa mainituista urheilijoista on kyllä varmaan luonnostaan tosi räjähtäviä, eli heillä on synnyinlahjana saatu irtiottokyky, joka on ihan eri luokkaa, kuin suurimmalla osalla "tavis" salitreenaajista. Mutta onhan noita eroja ääripäidenkin välissä vaikka kuinka paljon, ei siinä mitään.

Ja op:lla toi 110kgx8 pena pisti sillä tavalla silmään, että tulokset kyykyssä (140kgx10) ja vedossa (200kgx1) eivät olleet omasta mielestä ihan samaa luokkaa. Eli niistä voisi päätellä, että mistään hermosto-koneesta ei ole kysymys, joten luulisi penkinkin ihan perus "hitaalla" lihas-voimalla nousseen. Siitä siis hämmästelyt, kun käsi on "vain" saman kokoinen, kuin itsellä.

Back
Ylös Bottom