Treenaamattoman penkkitulos

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
JPK sanoi:
Mä nostin treenaamattomana 5*90. Raksalla oon töissä.

Haluaisin tosiaan nähä tämän reenaamattoman raksamiehen tekniikan :D

Måpå sanoi:
Haluaisin tosiaan nähä tämän reenaamattoman raksamiehen tekniikan :D

:) Sehän oli erinomainen. Mitäs vaikeeta siinä on senkun nostaa vaan painot ylös, sen jälkeen kun vetovoima on huolehtinut ne alas.

PS. Nostot oli kyl varmaan melkoista vatkausta.

Äkkiseltään tulis mieleen semmonen runkkupomppu. Ei sitä voimaa osaa ohjata siihen penkkaamiseen jos ei oo ennen penkannu ja nostot tosiaan on hitaita ja epävarmoja :D

Itse olen käynyt punttiksella viimeksi kun olin 16v, sillon meni 80kg penkistä.

Nyt on ikää 26v, painoa 100kg ja kun kävin kokeilemassa niin nousi 100kg.

Treenannut olen kyllä kovaa kokoajan, kamppailulajeja, sählyä, lenkkeilyä, rappusten juoksua, spinningiä jne.

Pyranha sanoi:
Tosiaan, pitäisikö sitä itsekin painua lääkäriin kun sitä ikää tosiaan on jo 25,5 eikä partaa näy eikä kuulu :eek:
Mullakaan ei kasva parta mutta oisin vaan ilonen jos parta ei kasvas vielä 25 vuotiaanakaan. Ja ei se parran kasvamattomuus mitään meinaa, että testosteronin eritys ois vähästä, jos muuten on normaalisti kehittyny. Sehän tarkottaa vaan sitä, että se alue, minne sitä partaa pitäs kasvaa ei vaan pysty vastaanottamaan testosteronia niin hyvin, eikö?

neutraali sanoi:
se että raksamiehet ja metsurit on riskejä lähinnä huvittaa mua. ne ovat riskejä kantamis hommissa, mutta siihen se jää
Kädenväännössä metsurit on ihan ässiä vaikkeivat lajia harrastaisikaan.

Oma penkki oli reenaamatta 1x32,5kg (viime vuonna).

ihan ekalla kerralla jotai 50 kiloa seiskalla viime vuonna ja siitä heti perään noin kuukauden säännölliset treenit ja innokasta pakkiksen luentaa ja maksimi johonkin 65. sitte punttis jäi siihen kun salille pääsy muuttui mahdottomaksi ja nyt taas aloitettaessa reippaan vuoden jälkeen maksimi suunnilleen 80 kiloa.. on se vaan hauskaa kun tässä iässä kehittyy treenaamattakin :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
RRKalle sanoi:
Voi sanoa tai ei niin toi miken tulos on täyttä paskaa.

Murtomäki: Kovaa painitreeniä, ja luultavasti aika paljon sitä "ei-treeniä" eli kotona/kavereilla penkkiä ja yleisliikkeitä 0-3 kertaa viikossa vaikka kuinka kauan. Sitten salille ja treenaamatta 145.:rolleyes:

joopajoo
Painiaikoina kävin punttisalilla yhteensä n. 10-20 kertaa. Ja painin treenaaminen minun osalta ei tainnut kovin kovaa olla kun oli vähän sitä motivaation puutetta. n. 16 vuotiaana jäi kaikenlainen urheilu kokonaan pois n. pariksi vuodeksi. Ja sen parin vuoden touhut oli kaukana urheilusta... Sen jälkeen penkki oli kun kokeilin niin 145. Ennen tätä oli penkistä kokemusta joskus yläasteen liikuntatunnilla ja näinä 10-20 kertana mitä tuli käytyä. Yläasteella sain 125 kg muistaakseni. Uskokoon ken tahtoo. Itse ainakin tiedän asian todellisen laidan.

Oma penkkimaksimi oli aloittaessa 45kg. Tähän hurjaan tulokseen pääsin rajulla tupakoinnilla ja kiljunjuonnilla. Tuli myös syötyä melkein joka päivä.

Toiset on luonnostaan vahvempia kuin toiset ja penkkitekniikka saattaa mennä tuurilla edes vähän oikein. Mikähän siinä joidenkin mielestä on niin uskomatonta?

Ei noi vahvat raksajässikät yleensä mitään penkkipunnertajia tosiaankaan ole. Mut eteenkin jollain vanhemmilla kirvesmiehillä on sellaiset puristus voimat käsissään et varmaan pesee 99% pakkiksen lukijoista. Ei se penkki tulos raksalla kehity kun ei siellä tule rintalihaksilla mitään suurta voimatreeniä tehtyä. Käsivoimat yleisesti on ihan kohdallaan tällä alalla, niillä miehillä ketkä tekee töitä, erikseen on se skeidanjauhajien porukka ketkä on sitä mieltä ettei töissä saa hiki tulla.
Itel meni hauis käännössä 30 käsipainolla ykkönen kun kokeilin ja mavee lähemmäs 200

vmv sanoi:
Toiset on luonnostaan vahvempia kuin toiset ja penkkitekniikka saattaa mennä tuurilla edes vähän oikein. Mikähän siinä joidenkin mielestä on niin uskomatonta?

raakaa voimaa siinä pitää olla niin perskeleesti. alottelijan koordinaatiot liikkeessä kusee, hermotukset on sarjanostoihinkin ihan kamalat. saatikka kun sinne se "maksimi" paino kolautetaan.

JOHTOPÄÄTÖS: lailla nikke knattertonin: jos ET OIKEASTI ole koskaan penkkiä tehnyt, niin pitää olla helvetisti raakaa voimaa, jos sen 100 kg meinaa nostaa.

bustedi sanoi:
jos ET OIKEASTI ole koskaan penkkiä tehnyt...

Tuosta tulikin mieleen se kun en ollut ennen tehnyt penkkiä ja sain 50kg penkistä, ihan normaali tulos, paitsi että kun tarkemmin muistelee, niin olinkin tehnyt eräällä kuntolaitteella muutamia kertoja penkkiä vastaavaa liikettä ja varmasti ilman näitä harjoituksia olis 40kg jääny rinnalle...

Maastavedosta sen verran että eka yrittämällä ei sormivoimat loppunu, mutta kissaselällä nousi 2 kertaa enempi kuin oikealla tekniikallla, onneksi kaveri tarkisti tekniikan.

Mutta on kyllä tosi hyvin toi 6 x 90kg penkistä.

Mulla oli ykkönen ilman tekniikkaa 77.5kg 17 vuotiaana ja viikon päästä vähän paremmalla tekniikalla 85kg. Ei urheilutaustaa, mitä nyt pyöräillyt joka paikkaan aika pitkän aikaa. Taisin olla vajaa 190 pitkä ja n. 90kg painoa. Silti siihen 100kg ykköseen sai jo reenata ihan kunnolla. Paras ykkönen on nyt 157.5kg ja maanantaina toivottavasti 160.

Uskon kyllä että noita 100kg "reenaamattomia" ykkösiä löytyy, mutta yleensä jotain urheilua tai raskasta fyysistä työtä taustalla. Aika paljon geeneistä ja ruumiinrakenteesta kiinni.

Kun alotin käymään 2 vuotta sitten pajalla, niin 60 kg nousi ja nykyään 110 kg :) Mutta onhan sitä tultu harrastettua kaiken näkösiä kamppailulajeja, niin sekin auttoi ensi tuloksissa.

Ite nostin ensimmäisen kerran treenamattomana 7 luokalla, 12 tai 13-vuotiaana 40kg penkistä, ite painoin sillon 40-50kg. Myös pari parikymppistä kaveria olivat treenaamattomia ja kokeiltiin salilla penkkimaksimit, niin molemmat sai 65kg, omapainoilla n. 90kg

Voi sanoa tai ei niin toi miken tulos on täyttä paskaa.

Murtomäki: Kovaa painitreeniä, ja luultavasti aika paljon sitä "ei-treeniä" eli kotona/kavereilla penkkiä ja yleisliikkeitä 0-3 kertaa viikossa vaikka kuinka kauan. Sitten salille ja treenaamatta 145.:rolleyes:

joopajoo

Sen verran tiedän ihan varmana tietona, että painin Sm-hopean jälkeen ei Jani enää kovaa treeniä painissa juurikaan ottanut. Ensimmäisessä voimanostokisassa Murtomäki teki kyykyssä 260kg penkki 180kg ja veto 230kg alle puolen vuoden treenillä. Olen nähnyt videon tästä kisasta. Muutama kuukausi tämän jälkeen Jani nosti junioreiden penkkipunnerruksen sm-kultaa sarjassa alle 125kg tuloksella 202.5kg. Painoa oli murtomäellä noin 111-112kg tuossa kisassa. Tästä reilu pari vuotta ja sitten nousi jo 300kg ja taas pari treenivuotta lisää ja 400kg. Olen lukenut melko paljon voimanostoaiheisia kirjoja, ja muutamissa artikkeleissa on todettu, että toistaiseksi kaikki 300kg raw penkkipunnerruksen tehneet ovat nostaneet ensiyrittämällä yli 100kg penkiltä.

Naisnäkökulmaa väliin. Alkuun reenasin salilla jossa ei ollut kunnon penkkausmahdollisuutta ja treeni oli muutenkin ties mitä. Sen muistan et jollain kiinteella 15 kilon tangolla jumppailin ja jossain vaiheessa kalautin itteeni päähän 12,5 kilon käsipainolla kun oli liian painava :D tääl on mainostettu naistenkin nostaneen jotain 60 kiloa; no mie en nostanu, siihen tulokseen jo sai ihan töekeesti tehdä töitä ja varsinkin siitä yli pääseminen oli työn, tuskan ja nippelöinnin takana.

Lahjaton mikä lahjaton.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom