Treenaamattoman penkkitulos

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itellä meni ensimmäinen setti joskus nuorena kollina 3x8x40 kg, nyt onneks hiukan enemmän. Mutta isäni se on metka kaveri: maatalon isäntä, pituutta about 180 cm, painoa 110 kg, hartiat helvetin leveet ja kädet kuin leipälapiot. Ei koskaan salia, vaan kovaa työtä. Tuli jokunen vuosi sitten morjestamaan salille ja olin juuri tehnyt penkkiä about satasella ja ukko tuli mun jälkeen penkille ja kylmiltään riuhto 6 toistoo. Sen jälkeen ihmetteli että mitäs tekis muuta. Meni alataljan luo, laittoi pakkaan noin 110 kg, veteli sitä muutaman kerran, kunnes sattui kuin tilauksesta pieni onnettomuus: vaijeri irtosi kahvan juuresta ja ukko lensi selälleen takaraivon lyöden lattiaan. Nousi ylös ja sanoi tyyliin "eihän näillä muuta tee kuin särkee ittensä" ja painui pois. Ei oo sen koommin miestä salilla näkynyt, tosin kuittailee siitä hurjasta voiman määrästä joka särkee salin laitteet. Ja ihmettelen edelleen noita "aloittelijan" painoja penkissä...

Pliis, ei sit mitää esson snägäri legendoja threadiin (yllä olevaan viitaten)... Muutenkin saa lukea niitä ihan riittävästi.

Hei, mulle tuli mieleen yks hyvä naisesimerkki. Mun sisko koetti silloisen poikaystävänsä luona mitä nousee penkistä ja nousi 60kg. :rock: On mua vajaa 20cm lyhyempi ja painaa joku 60kg. :D Jätkä oli katsonut suu auki, vaikka oli itsekkin yli satasen penkkaaja.

SS-Adler sanoi:
Isäntä alko jälleen 12vuoden jälkeen nosteleen puntteja, ja on tehnyt ruumiillista työtä vaahtosammuttimen kokoisesta pojasta asti, niin se sai nyt aloituspainona 97kg.

miten penkin saa 97kg??

Kaveri otti ilman treeniä joskus 15-16 vuotiaana 3 x 90 kg. Se oli mielestäni tosi hyvin, sillä on kyllä ideaali ruumiinrakenne punnerrusliikkeisiin, tanakka, tynnyririnta ja lyhyet raajat.

VelttoV sanoi:
Hei, mulle tuli mieleen yks hyvä naisesimerkki. Mun sisko koetti silloisen poikaystävänsä luona mitä nousee penkistä ja nousi 60kg. :rock: On mua vajaa 20cm lyhyempi ja painaa joku 60kg. :D Jätkä oli katsonut suu auki, vaikka oli itsekkin yli satasen penkkaaja.
Toi on jo oikeesti kova.:eek:

VelttoV sanoi:

Hirmunen. Epäilen kotipainojen paikkaansapitävyyttä ja aiheestakin. Mutta jos epäilyni vääriä ovat, melkonen täti. :kuvia:

Kaminari sanoi:
Hirmunen. Epäilen kotipainojen paikkaansapitävyyttä ja aiheestakin. Mutta jos epäilyni vääriä ovat, melkonen täti. :kuvia:

Ei ole mikään karju. Mutta vihjeeksi, että liikerata nostossa fysiikan vuoksi ehkä normia lyhyempi... Ei tuu kuvia, on kyllä jo yläasteajoista saakka pyydetty. :jahas: En tiedä siten noista kotipainoista. Tuskinpa sentään mitään 50% heittää. 40kg olisi jo kova tulos sekin.

Karvainen sanoi:
Pliis, ei sit mitää esson snägäri legendoja threadiin (yllä olevaan viitaten)... Muutenkin saa lukea niitä ihan riittävästi.

Ei ole muuten legendaa! Itse koettua ja nähtyä.

Muuten, tuleppas itse maatalon hommiin kevätkylvön aikaan, saatanasti 50 kg säkkejä (apulanta, siemenet yms. yms.) ja tiedät tehnees hommia...

mxu sanoi:
Mitä olen lukenut joidenkin huippujen haastatteluista. (jotka tällä hetkellä nostaa sellasen 300 kiloa varustetuloksena) Niin väittävät nostaneensa ensimmäisellä kerralla 100 kiloa ja ylikin.

Juu, yksi tällekin palstalle kirjoittava nykyisin yli 300kg paitapenkkaaja sanoi 110kg nostaneensa ensimmäisellä kerralla. Voisi tuon uskoakin, sen verran lahjakas kaveri kyseessä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
näitä kun täällä puidaan että on tehnyt työtä ja ollut maalla ja vaikka mitä metsuria..

niin mitä ite oon aikuisia ukkoja nähny jotka ei penkkiä oo iki päivinä nostellu niin ne tekniikat on kyllä semmosia että pitää raakaa voimaa olla niin helvatasti että sen markan saa ees jonnekki liikkumaa!

Daydream sanoi:
.

Muuten, tuleppas itse maatalon hommiin kevätkylvön aikaan, saatanasti 50 kg säkkejä (apulanta, siemenet yms. yms.) ja tiedät tehnees hommia...

eipä se säkkien nostelu penkkitulosta paranna paskaakaa, vaikka raskasta onkin. kyllähän sen jo MAALAISjärki:whip: sanoo, että eri lihakset hommissa.

total13 sanoi:
eipä se säkkien nostelu penkkitulosta paranna paskaakaa, vaikka raskasta onkin. kyllähän sen jo MAALAISjärki:whip: sanoo, että eri lihakset hommissa.

jeps! ne maalaisukot voi olla kovia esim mavessa ilma tekniikkaaki ku ne tekee aina kaikkea. mut ei siinä hirveesti oo penkin kanssa muuta tekemistä ku että leveä selkää ni pysyypä ainaki penkillä.

Kyllä tuo satanen varmaan aika monella voi nousta ilman treeniäki. Ite olin semmonen laiska paska, joka saatto liikkua korkeintaan koneen ja jääkaapin välillä, nii 70kg nous, sitten luin netistä penkkitekniikasta ja heti seuraavassa reenissä nous 80kg :D Nii ja ite painoin sillon 85kg ja ikää oli 16vee.

No okei tunnustetaan, että olin treenannu muutaman kk, mut penkki ei ollu kehittyny se oli aina se 70kg , mikä just ja just nous, kunnes sitten tuo tekniikkajuttu. Ja penkkiä en siis tehny aiemmin, saatoin kokeilla sen 70kg*1 silloin tällöin.

ikalevio sanoi:
Aloitin juuri voimaharjoittelun kypsässä 40-vuoden iässä ja minua ihmetyttää eräs seikka. Itse (187cm/92kg) en aikaisemmin salilla ole käynyt ja kun nyt vihdoin aloitin niin teen esim. penkkiä 3 sarjaa - 6 toistoa a'90kg.
Salilla käymättömät duunikaverini naureskelevat tälle ja väittävät joka mies pystyvänsä yli sadan kilon toistoihin. Sit kuulee näitä urbaanilegendoja kevereista jotka ilman mitään treeniä nostaa 150-200kg.
Täytyypä tunnustaa että jos olisit työkaverini ja kertoisit tuon jutun niin saattaisin itsekin väittää nostavani 200 koska A) epäilisin että valehtelet tai B) olisin kateellinen lahjakkuudestasi. ;)

Nostin itse aloittaessani n. 18 v pelkkänä nörttinä 50 kg (omat mitat 172/65)ja parin vuoden treenin jälkeen maksimi asettui tuonne yli 100 kilon tasolle. Nykyisin tietokonenörttinä liki 30 v. treenin jälkeen penkkimaksimi vaihtelee edelleen yleensä tuossa 100-120 välillä (riippuu vähän siitä miten innokkaasti on tullut treenattua ja välillä ilmeisesti tähtien tai kuun asennosta) ja 3x6x90 jää tekemättä jos välissä on muutamakin kuukausi taukoa. Olen tosin onnistunut välttelemään ruumiillista työtä jo parikymmentä vuotta. :D

Nuorempana olin ihan oikeissakin töissä ja työmaakämpälle toi kerran joku penkin ja 90 kiloa painoja. Kukaan n. 10 työkavereistani ei nostanut sillä edes ykköstä kylmiltään (minä en tullut silloin kokeilleeksi kun olin totaalikyllästynyt treenaamiseen ja pitänyt pari vuotta takoa raudoista, lenkkeilin vaan melkein päivittäin, oma paino oli tuolloin jotain 70).
Muutaman kuukauden treenin jälkeen porukka sitten uhosi minulle kun tulin lenkiltä että yksi isompi kaveri oli vihdoin tuon 90 nostanut. Tästä sitten sisuunnuin sen verran että nostin samalla painolla helpon kolmosen että sain kaverit hiljaisiksi. :D olisi mennyt pari enemmänkin mutta ajattelin että helppo kolmonen on vakuuttavampi kuin hikinen vitonen. :D

Kukaan ei tuonut lisää painoja ja lopulta kaikki taisivat saada ykkösen sillä 90 kilolla ja sen jälkeen alkoi muut jutut kiinnostaa.

Henkilökohtaisesti pidän melkein uskottavampana esim. metsurin 200 mavea kuin 100 penkkiä treenaamatta koska on vaikea kuvitella työtä jossa penkkitulos treenautuisi työn ohessa. En kuitenkaan väitä ketään valehtelijaksi koska ihmisten rakenteet ja muut lahjat on joka tapauksessa monellakin tavalla niin hirveän erilaisia. Joka tapauksessa ikalevion 3x6x90 on siis huippukova tulos aloittelijalle ja kova tulos pitempään treenanneelle kuntoilijallekin.

Tulipa pitkä mutta tylsä sepustus, tätä normaalia veteraanin horinaa. :D

Mulla meni säännöllistä treeniä aloittaessa jotain 70 kg, mutta sitä ennen olin sattunnaisesti vuodenaikana hinkannut sellaista painopakallista konepenkkiä ja pari kertaa testannut oikeatakin penkkiä 50-60kg eli virallinen eka nosto paljon pienempi.
Aikoinaan kun kotona oli sellainen vinyylipainosetti ja tietysti kaikki kiekot tangossa (vissiin liki 50kg) annoin tyttöystävän kokeilla ja irvistäen tuli ykkönen pirtinpenkillä maaten ,enää en antaisi tuollaista kylmiltään kokeilla -onneksi ei hajonnut mitään. Tajusin tuon suorituksen kovuuden ja riskialttiuden vasta kun kaverini (mies) jäi 40 kg tangon alle, kun oli mukanani ensimmäistä kertaa salilla.

Kovaa fyysistä työtä tekevillä yleensä selkävoimat kehittyy ja joku maastaveto voi olla ekaa kertaa kokeillessa suht hyväkin.Penkki on kuitenkin koordinaation puolesta vaikeampi liike ja normaaleissa töissä ei työntölihakset rasitu kuten vetolihakset joilla kannetaan ja nostetaan..

rhp sanoi:
Kyllä tuo satanen varmaan aika monella voi nousta ilman treeniäki. Ite olin semmonen laiska paska, joka saatto liikkua korkeintaan koneen ja jääkaapin välillä, nii 70kg nous, sitten luin netistä penkkitekniikasta ja heti seuraavassa reenissä nous 80kg

*SNAP*

No okei tunnustetaan, että olin treenannu muutaman kk, mut.......

Noniin, eipä tuo liity siis mitenkään itse aiheeseen. Kyllä se satku ilman treeniä on edelleen yhtä harvinaista. :rolleyes:

edit: Ja 80kg on vielä "pikkaisen" eri juttu kuin satku penkistä....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom