Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
laiskaluu sanoi:Henkilökohtaisesti pidän melkein uskottavampana esim. metsurin 200 mavea kuin 100 penkkiä treenaamatta koska on vaikea kuvitella työtä jossa penkkitulos treenautuisi työn ohessa.
Ok, vaikka käytännössä tuo työntäminen varmaan tapahtuu etunojassa jolloin lihasten asento vastaa paremmin vinopenkkiä tai jopa pystypunnerrusta vai mitä? Joka tapauksessa varmaan antaa hyvän treenin tasapenkkiäkin ajatellen josta oma tuloksesi on kyllä hyvä esimerkki (vaikka toisaalta vahvistaa myös minun väitettäni että 100 kg penkkiä on vaikea tehdä pelkällä työkokemuksella).Kaminari sanoi:Siinä nyt joitain esimerkkejä menneestä elämästäni ja työntöpainoisesta duunista. Salilla ei jaksanut siinä kestäneenä 3 vuotena oikein käydä, mutta penkistä muistaakseni lähti se 90 kg.
laiskaluu sanoi:Ok, vaikka käytännössä tuo työntäminen varmaan tapahtuu etunojassa jolloin lihasten asento vastaa paremmin vinopenkkiä tai jopa pystypunnerrusta vai mitä? Joka tapauksessa varmaan antaa hyvän treenin tasapenkkiäkin ajatellen josta oma tuloksesi on kyllä hyvä esimerkki (vaikka toisaalta vahvistaa myös minun väitettäni että 100 kg penkkiä on vaikea tehdä pelkällä työkokemuksella).
Kuli sanoi:Ei joku kymmenen vuotta treenannut urjeilija ole "treenaamaton".Asiaan, Peter Heller kertoo kirjassaan että 13-vuotias Mike Tyson teki valmentaja Bobby Stewartin testissä penkistä 10 toistoa 250 paunalla.Mike oli tuolloin 172,7 pitkä ja painoi jonkiverran yli 90kg.
250paunaa=113,5kg
mxu sanoi:x10
Vai että 10x113,5 kg 13 vuotiaana!
Uskoisin jos olisi edes 15 vuotiaana, mutta kun 13 vuotiaana ei lihakset voi olla vielä nuin kehittyneet!
Kaminari sanoi:Lihavalmistetehdas:
Täydet nakettipuolen vaunut, paino muistaakseni 300-500 kg
-Työnnettiin savustusuuniin
-Työnnettiin jäähdytystiloihin savustusuunista
-Työnnettiin jäähdyttämöstä pakkaustilohin.
Täydet grillimakkara/lenkki/muovikuoriset makkaravaunut, paino 150 - 200 kg
-Työnnettiin rummun/putken eteen
-Työnnettiin savustusuuniin
-Työnnettiin jäähdytystiloihin savustusuunista
Täysi lavallinnen lenkkiä noin 25 kg/laatikko, lavalla 25 - 30 laatikkoa, paino muistaakseni n 600 kg
-Vedettiin/työnnettiin pumpulla jos ei trukkimiestä ilmaantunut ajoissa.
Lihaleikkaamo, liharookit ja sammiot paino 100 - 600 kg,
-Siirreltiin työntäen tai pumpulla vetäen/työntäen
Siinä nyt joitain esimerkkejä menneestä elämästäni ja työntöpainoisesta duunista. Salilla ei jaksanut siinä kestäneenä 3 vuotena oikein käydä, mutta penkistä muistaakseni lähti se 90 kg.
edit: Pistää miettimään mitä ne ikänsä niitä vaunuja tökkineet äijät sitten työntää. Tai naiset (eivät saaneet liikuteltua kuin grillimakkaravaunuja).
Kun Stewart vei Miken D`Amaton nähtäväksi tämä eikä hänen apulaisensa Teddy Atlas ja Kevin Rooney eivät uskoneet että kaveri voi olla kolmetoista vuotias.Syntymätodistus todisti iän.mxu sanoi:x10
Vai että 10x113,5 kg 13 vuotiaana!
Uskoisin jos olisi edes 15 vuotiaana, mutta kun 13 vuotiaana ei lihakset voi olla vielä nuin kehittyneet!
Nikakiller sanoi:Onhan se ihmeellistä,että 13 vuotias pukkaa penkistä sarjoja 113kg, mutta ei se mitään yliluonnollista ole. Itse olen nähny kuinka 10 vuotiaalla tytöllä on jo aikuisen naisen keho ja kuinka 5 luokkalaisella pojalla 12 v kasvaa parta yms.
Pyranha sanoi:Aloitetaan siitä että 5. luokkalainen on normaalisti 10-11 vuotias
Ja mitä tulee parrankasvuun ja penkkituloksen yhteyteen niin minä en sellaista kyllä näe
Olihan noita kavereita muutama omassakin koulussa jolla ne haivenet leuassa 12 vuotiaana kasvoivat, mutta reilusti toistasataa kiloa ne ei olis saanu maastakaan ilmaan kuin kahden kaverin kanssa.
Jos meinaat että 13 vuotiaalla saattaa olla jo vuosi takana testosteronin virtausta veressä, niin aika mahoton mutaatio saa olla jos lapsen kehosta kasvattaa vuodessa lihasmassan jota eittämättä tarvitaan sarjojen tekemiseen 113 kilolla penkissä.
ps. Minä olen 25v, eikä mulla kasva parta vieläkään ja silti mä teen sarjaa penkissä tuolla painolla
Nikakiller sanoi:Hmm, sanoin ehkä vähän huonosti, mutta tarkotin sitä, että joillain ihmisellä alkaa murrosikä hyvin paljon normaalia aikaisemmin ja joskus kyseessä saattaa vielä olla yksilö jolla on lahjoja esim. voimapainotteiseen urheiluun. Toinen juttu tosta parraskasvusta, että se on ainakin osittain yhteydessä testosteronin määrän kehossa. Mikäli aikuisella miehellä on normaalia heikompi eritys, niin parrankasvu on melko olematonta.
Tämän selittää kyllä Tysonin valmentajan metodit. Valmentajan sanoin "Mikellä on hiukan eriväriset murot kulhossa kuin muilla".Kuli sanoi:Ei joku kymmenen vuotta treenannut urjeilija ole "treenaamaton".Asiaan, Peter Heller kertoo kirjassaan että 13-vuotias Mike Tyson teki valmentaja Bobby Stewartin testissä penkistä 10 toistoa 250 paunalla.Mike oli tuolloin 172,7 pitkä ja painoi jonkiverran yli 90kg.
250paunaa=113,5kg
Tämä Bobby Stewart oli entinen ammattinyrkkeilijä joka työskenteli opinto-ohjaajana Tryon School for boys nimisessä laitoksessa.Mike Tyson tuomittiin 12vuotiaana kyseiseen laitokseen,en oikein usko että hän olisi siinä vaiheessa alkanut Mikelle syöttää erikoispuuroa.Vartijoiden arvion mukaan Mike oli jo valmiiksi huippuvaarallinen eläin.eddy sanoi:Tämän selittää kyllä Tysonin valmentajan metodit. Valmentajan sanoin "Mikellä on hiukan eriväriset murot kulhossa kuin muilla".