Treenaamattoman penkkitulos

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mun eno sai 100 kg penkistä ilman minkäälaista punttia. mut toki urheilu lapuudesta asti ja on raksalla töissä. olin ite varmistamassa silloin :rock:

ja ikää enolla on 42

Tuo 3x6x90kg on vähä rajamailla että kuittaanko sen paskapuheeksi ;) On hyvinhyvinhyvin epätodennäköistä, että kukaan ottas tuon ekoissa treeneissään. Maksimi ois hyvin yli 100kg.

Ei sitä voimaa osaa myöskään kohdistaa siihen tankoon jos ei oo ennen penkannut. Hirveellä runkulla saattaa paino vähä nousta.

No oikeastaan toi 6*90kg:lla on jo helvetin hyvin, jos et koskaan oo penkkiä jyystänyt...

Ja vaikka olis kuinka raksamiäs tai metsuri, niin se työnteossa tullut voima on erilaista... kutsuisin sitä ehkä yleisvoimaksi.. Lähempänä noita raaka rinnalleveto ja tempaisu -tyylistä voimaa...

60 kg on sellanen keskiverto tulos mun kokemuksien mukaan ekalla kerralla penkistä. Siis miehellä. ei nuorilla.

Mulla meni 19 vuotiaana treenaamatta intissä muistaakseni kuutisen toistoa 80kg painolla. Eli käytiin jollakin liikuntatunnilla salilla. Vajaa 10 vuotta myöhemmin ei mennyt kuin 80kg kerran. Mutta olin pari vuotta ollut syrjässä kovemmasta duunista ja nivelet ihan paskana. Olkapää vieläkin kolisee niveltulehdusten jäljiltä. Aika äkkiä se nousi kyllä siihen 100kg paikkeille, kun alkoi tekniikka ja nivelet olemaan kunnossa.

Normi jässikkä aika harvoin kyllä vetää 100kg penkistä treenamatta. Kovempaa duunia tehnyt ehkä 60-90kg, riippuen tyypin koosta. Mutta ei se mahdotonta mielestäni ole.

Rommi sanoi:
It-nörtit sen 30-50kg ja raksamiehet sen satskun varmasti ottaavat, mutta toi on helvetin hyvä sarja jo aloittelijalle. Mitä teet päivätöinä? Kovasti vaan treeniä niin mammakin tykkää :)

Kateellisia ovat kaverit ku eivät jaksa itse treenata...

Melkein 24 vuotta olen nyt työelämässä ollut ja ainakin toistaiseksi kirjoituspöytähommat onnistunut laistamaan. Raakaa ruumiillista työtä, välillä todella raskastakin. Siinä mielessä ihan kylmiltään en noilla painoilla kokeillut että kuukauden kävin kolme kertaa viikossa salilla ja treenasin aina koko kropan ihan minimipainoilla jotta lihakset tottuisivat uusiin liikeratoihin ja liikkeisiin. Sen verran on jo tuota ikää kertynyt etten enää haaveile mistään ennätysmaksimeista. Päätin jo nyt aloittaessa että esim penkin maksimi toistossa saa jäädä sataan kiloon, alan sit vaan kasvattamaan toistojen määrää ja kestävyyttä. Muutenkin yritän vaihdella liikkeitä melkein joka kerta jotta tulisi treeniin vaihtelua eikä iskisi kyllästyminen.
Kiitokset kaverit kannustuksesta, nyt jaksaa jatkaa kun tietää ettei sitä ihan nolla ole.:kippis1:

Kummisetä 42v, ajanut kutakuinkin 20v rekkaa lähinnä jakeluajossa, eli pyöritellyt pumppukärryjä kilometrin jos toisenkin, ei muuta "voimaharjoittelua": Penkkasi viime talvena 50kg.

Ehdotan ihan oikeesti,että otat kamut mukaan salille ja 100 tankoon ja loput kirjeessä,jätä tanko rinnalle ni saa hävetä juttujaan.

ps:on kyllä vaikee uskoa suoki,että treenaamattomalla ois penkki maximi yli 100.:worship:

On vaikea uskoa, että normijässikkä joka ei ole koskaan puntannut (eikä systemaattisesti punnerrellut kotona lisäpaino selässä) ottaisi hyväksyttyä ykköstä 90kg:lla saati sitten satkulla. Uskon kyllä, että runkkupenkkaavia satkun saavia voi hyvinkin olla olemassa, mutta jos perse ei saa nousta penkistä ja rauta työnnetään ylös vasta merkistä, niin harvassa ovat neitseelliset satkun penkkaajat. Periaatteessa, jos on isokokoinen ja ikänsä tehnyt etunojapunnerruksia joka aamu putkeen tyyliin 50-100 toistoa, satku voisi hyvinkin tulla.

Penkki on mielestäni sellainen liike ettei sitä oikein voi tietyn pisteen(esim. 80-100kg) jälkeen millään muulla tavalla kuin treenaamalla kehittää. Liike ja liikerata on harvinainen käytännön elämässä ja töissä. Tietenkin perusvahva kaveri, vaikka se metsuri sitten, voi isoja rautoja nostaa, mutta sataan kiloon vetäisin jonkinlaisen ylärajan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Isäntä alko jälleen 12vuoden jälkeen nosteleen puntteja, ja on tehnyt ruumiillista työtä vaahtosammuttimen kokoisesta pojasta asti, niin se sai nyt aloituspainona 97kg.

Joo, en mä sanonutkaan että ne 3x6x90 olis mitenkään helposti menneet ja tyylistäkään ei varmaan löydy mitään muuta kuin virheitä mutta tuon verran kiloja nousi.
Todennäköisesti aika runkkutyylillä (mitä se sitten onkaan) ja ei missään nimessä hyväksyttävästi.
No pääasia että jäis nyt sali tavaksi, vaikka ehkä olen "perusvahva" kaveri mutta iästä johtuen alkaa pikkuhiljaa kroppa pettää mikäli siitä ei pidä huolta.

Isäntä on 46 vuotta, viimeks lukiossa penkannu, ja sillon 110kg. Käytiin viime viikolla salilla ja 95kilolla kolmonen. Olin ihan ihmeissäni :O Elopainoa saman verran ku mulla, eli siinä 100kg tai vähän alle, pitutta 190cm. Työkseen istuu tietokoneen ääressä ja matkustaa. Mää en oikeen voi ymmärtää miten tämä on mahollista :D vituttaa ko ihte reenannu kuukausia että nousi sama.

EDIT: Itellä nousi 65kg reenaamattomana 100kilosena ja pitutta 188cm

Itse voisin antaa myös näkökantani tähän kysymykseen :)
Vaikka en olekkaan mikään expertti.. niin kuitenkin olen aina ollut "liian" kiinnostunu juuri noista penkkituloksista, sekä treenaavien että treenaamattomien :D

Olen pistänyt monia treenaamattomia kavereitani kokeilemaan penkkiä. (minulla on myös kotona penkki) Ja sanon että kovin oli faijan tekemä 2x85 kiloa. Ja isällä on massaa about reilu 80 kiloa. Väitti ainakin ettei ole mitään treenannut :D Pikkuveli 18 v/65 kg nosti muistaakseni n. 40 kiloa. Toinen samankokoinen kaveri nosti myös suurinpiirtein saman verran. Eräs naispuolinen kaveri joka on aika riski naiseksi, nosti 40+ kiloa penkistä.
90 kiloinen kaverini pukkasi 60-65 kiloa penkiltä. Nämä siis kaikki on treenaamattomien tuloksia, tai sellaisten jotka on pari kertaa elämänsä aikana koskenut tankoon.

Mitä olen lukenut joidenkin huippujen haastatteluista. (jotka tällä hetkellä nostaa sellasen 300 kiloa varustetuloksena) Niin väittävät nostaneensa ensimmäisellä kerralla 100 kiloa ja ylikin.

Intissä 110 kiloinen tupakaverini sanoi että on pukannut penkistä oman painonsa ilman treeniä. Tiedä sitten häntä. :rolleyes:

Paras minkä tiedän on 100 kg n.85 kg kaverilta.

Kovin mitä mä tiedän ja ollu jopa todistamassa niin kaverin isoveli otti 8*100kg.
Tämän hän otti siis noin vuosi sitten ja onhan hän joskus reenannu jopa 3kk. Näiden välissä on aikaa noin 7v, mutta toisaalta en ihmettele kun on luonnostaan vahva ja tekniikka muistissa. Kokoakin hänellä on +190cm ja painoa 105-110kg ja hänen pikkuveljensä on kanssa kova nostaan, mutta hän on reenannut. Ne geenit on vaan toisilla kovat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom