Treenaajien rippituoli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja El Mako
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noh, aloitin mielestäni melko fiksusti Arnoldin Golden sixsillä siirtyen noin puolen vuoden jälkeen 2-jakoiseen ja edelleen 3-jakoiseen. Nyttemmin on käyty läpi uudestaan pieni setti arskaa ja jälleen 3-jakoista. Treeniuraa takana jotakuinkin 2,5 v. Alussa tuli nosteltua tekniikaltaan vähän miten sattuu ja näin jälkikäteen ajateltuna en varmasti tehnyt 100% teholla; enemmänkin periaatteena, että kaikki ohjelman liikkeet oli vain vedettävä salilla läpi. Viimeisimmän vuoden aikana on sitten oppinut entistä paremmin hakemaan tuntumaa lihakseen ja keskittymään treeniin ja yksittäiseen sarjaan ja liikeeseen. Treenien tehokkuus on kasvanut varmasti alkuun verrattuna.

Joskus myös välillä hirvittää itseäkin kun tulee pienessä flunssassa mentyä salille... mitään vakavaa siitä ei toistaiseksi ole seurannut. Tähän samaan liittyen on muutenkin pieni stressi treenien väliin jäämisestä ja treenitauoista. Noudatan ohjelmia vähän liiankin tarkasti.

Suurimpana ongelmana lienee lihomisen ja rasvan kertymisen pelko. Siitä kertoo se, että 2,5 vuotisen treeniuran aikana paino on tullut lukemasta 69kg -> 75kg maksimien ollessa jossain 78-79kg tienoilla. Pituutta 184cm... Alkuaikoina ravintopuoli oli kyllä terveellistä, mutta rasvaa ja hiilareita liian vähän. Nykyään ravintopuoli kunnossa mutta kai sitä pitäisi uskaltaa syödä ihan reilusti enemmän ja vähän lihoakkin siinä samalla välittämättä niin paljoa siitä peilikuvasta.

Eipä nyt mitään hirveitä tyhmyyksiä ole tullut tehtyä. Nuorena kyllä treenasin liikaa failureen ja sarjamäärät oli liian pieniä. Nousihan ne sarjapainot, mutta järkevällä treenillä ois noussut paljon helpommin ja ois välttänyt kaikki turhat oksentelut, pyörtyilyt sun muut. Kiertäjäkalvosimia ei myöskään tullut tehtyä ollenkaan alkuvuosina. Niin ja penkkiä tuli tehtyä vain kerran viikkoon, mistä syystä se junnasi aina.

Eipä nyt mitään hirveitä tyhmyyksiä ole tullut tehtyä. Nuorena kyllä treenasin liikaa failureen ja sarjamäärät oli liian pieniä. Nousihan ne sarjapainot, mutta järkevällä treenillä ois noussut paljon helpommin ja ois välttänyt kaikki turhat oksentelut, pyörtyilyt sun muut. Kiertäjäkalvosimia ei myöskään tullut tehtyä ollenkaan alkuvuosina. Niin ja penkkiä tuli tehtyä vain kerran viikkoon, mistä syystä se junnasi aina.
En ole koskaan treenannut noita kalvosimia :confused: onkos se nyt niin tarpeellista?

Hauiksia ainakin tuli alkuun rääkättyä todella kovilla seteillä kun niihin tietysti halusi saada mahd. nopeasti lisää kokoa, ja ei mennyt aikaakaan kun ne sitten tulehtui ja oli kipeet pitkän aikaa.

Jos nyt aloittaisin salihommat alusta:

-En pitäisi pitkiä taukoja, tekisin edes jotain ylläpitävää
-Unohtaisin kaikki-nyt-heti -ajattelun
-Pysyttelisin jatkuvasti kireähkössä kunnossa
-Kiinnittäisin (enemmän) huolta lihashuoltoon
-Opettelisin painonnostoliikkeet heti alussa
-Opettelisin ravintopuolen asiat oikeasti kunnolla, enkä pintapuolisesti
-Olisin vähän kriittisempi brosciencen suhteen ;)

Käyn salilla oikeastaan ulkonäkösyistä, enkä sen takia, että se olisi erityisen kivaa. Tänäänkin menisin mielummin töiden jälkeen sohvalle syömään sipsejä kuin kyykkäämään.

Treenamisesta, laiminlyön usein lihashuollon minkä takia paikat hajoilevat jatkuvasti.

Treenasin ekat 6kk melkeimpä ainoastaan rintaa ja käsiä:face:

Sama vika. Silloin 15 kesäisenä kun sain penkin, levytangon ja käsipainot, tein melkein vuoden silloin tällöin pari sarjaa penkkiä, heijarihauista perään 3x10 ja ensin tein pitkään 5 kilolla, kunnes luin jostain että kehittyäkseen treenissä täytyy olla progressiota, niimpä nostin painot 7,5 kiloon ja tein varmaan puoli vuotta niillä. :face: Sitten tein kolmijakoisen ohjelman muka viisaana ja aloin treenata muutakin kuin rintaa ja hauista. Luojan kiitos "eksyin" tänne Pakkikselle ja laitoin sen ohjelman näytille tänne. Sainkin palautetta ja suositukset aloittaa Arskan kuutosella. Siitä lähtikin oikeaoppinen treeni liikkeelle. Siitä vielä myöhemmin aloin venyttelemäänkin (huhhuh!!).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
- Mun kyykyt on korkeita
- Penkit on pahimpia runkkupenkkejä ikinä
- Vedot tulee tehtyä selkä täysin mutkalla

Noi on varmaan ne mitä muuttaisin jos alottaisin treenaamisen nyt. Kun tässä nyt on painettu kohta 10 vuotta samoilla paskoilla tekniikoilla niin eipä noita enää jaksa muuttaa. Muuten en paljoakaan muuttaisi, ohjelmat on ollut kunnossa oikeastaan aina. Paljon apua on tullut täältä Pakkikselta. Vähän kriittinen täällä kuitenkin kannattaa olla, tuntuu että ihmiset joilla on parin kuukauden salikokemus ovat neuvomassa joka threadissa. Maailmassa on muutakin kun Golden Six, +6 ateriaa päivässä ja vitusti unta ettei vaan tuu ylikuntoa.

Käyn salilla oikeastaan ulkonäkösyistä, enkä sen takia, että se olisi erityisen kivaa. Tänäänkin menisin mielummin töiden jälkeen sohvalle syömään sipsejä kuin kyykkäämään.

Treenamisesta, laiminlyön usein lihashuollon minkä takia paikat hajoilevat jatkuvasti.
Ei lisättävää.
E: Oikeestaan tää pätee vaan dietillä, offilla taas ulkonäkö on niin paska et pakko siit reenaamisesta on tykätä, ja miksei tykkäis kun kulukee.

En tehny hauiksia moneen vuoteen ja sitten tajusin, että en oo saanu moneen vuoteen.

Mulla on muuten oikeestaan ihan sama. Onneks nyt taas vuoden vaihtuessa alotin. Toivottavasti siitä on jotain hyötyä.

Mä oon treenannu heti alusta lähtien suht järkevästi. Toki aluks oli ehkä vähän liikaa laitteita, mut kuitenki koko kroppaa tasasesti. Oikeesti kovaa oon oppinu treenaamaan vasta ihan viimeaikoina. Nyt pitäis vielä oppia treenaamaan silleen sopivan kovaa (lähinnä jalkatreeneissä, koska oksennuksen pidätteleminenkään ei oo kivaa).

Sellanen juttu mun on tunnustettava, että tiedän maitotuotteiden poistamisen ruokavaliosta mahdollisesti parantavan selän aknen, mutta en viitsi edes kokeilla maitotuotteiden poistamista, koska ruokavaliooni kuuluu hyvin paljon maitotuotteita. Toisaalta, ei se välttämättä edes auttais.

Ai niin, alussa olis ehdottomasti pitänyt syödä paaljon enemmän. Tiesin kyllä, että pitää syödä paljon, mut mun silloinen käsitys paljosta oli aika vähän oikeesti.

Vuoden asepalveluksen aikana salikäynnit laskettavissa kahden käden sormilla. Vituttaa suunnattomasti jälkeenpäin, kun olisi voinut hyödyntääkin niitä iltavapaita siellä.

Osittain sama. Kyllä mä hiihtämässä ja lenkillä metsässä tykkään käydä ihan vaan sen takia, että se on kivaa, mutta en mä salilla mitään painoja käy nostelemassa hauskuuden ja mukavuuden takia ;) Jos pysyis tässä kunnossa sohvalla makaamalla ja syömällä, niin sitä varmaan harrastaisin. Hahhah.

Ja tunnustetaan: mä kyylään salilla hyvännäköisiä miehiä :pano: Enkä edes tunne huonoa omaatuntoa siitä. Saa tulla sanomaan, jos häiritsee ;)

Mä oon tähän ketjuun jo vastannut, mutta täydennetäänpä vähäsen. Oon monen monta kertaa kironnut itseäni, että miksimiksimiksi en tajunnut aloittaa treenaamista 10 vuotta aikaisemmin enkä vasta 24-vuotiaana. Silmää miellyttävällä ulkomuodolla olisi voinut olla vaikutusta naisen saantiinkin parhaina nuoren miehen vuosina. :rolleyes: Jälkiviisaus on parasta viisautta, kun silloin huomaa oman tyhmyytensä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom