Treenaajien rippituoli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja El Mako
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
^ OT

Öööö...sähän oot vasta tulossa parhaimpaan ikään ja kovimpia nussimaan on ne hintelät hienhajuiset hiiret joilla on pääkopassa muutakin kuin kaksi eri rataa pyörivää hernettä.

T. Ikäloppu kynis

Treenasin alkuun 2-3h kerralla 5-6 kertaa viikossa. Jalkojan niin isoilla painoilla kun vain sain liikkeelle ja käsiä sellaisilla mukavan pienillä. Mistähän johtuis epätasaisesti kehittyneet voimat nykyään... Toki pitää muistaa että treeniin ei käytännössä kuulunut selkää ollenkaan koska tein kaikki selkäliikkeet väärin. Nii ja melkein paras unohtui, treenailin 1-jakoisella.

-Failuren välttäminen
-Ykkösten välttäminen
-Liika ohjelmilla kikkailu
-Kehonhuollon laiminlyönti
-Ahnehtiminen
-Yksin treenaaminen

Viiminen kohta pätee vieläkin.

kipujen kanssa treenaaminen. eli joku paikka kipuilee kroppa koittaa siis varotella. treeniä vaan ja sitten kun ei muuten pystyny särkylääkettä efeä kofeiinia naamaan ja treeniin.
oikeastaan kaikki vittuilleet paikat on koittanu varoitella kuukausia etukäteen. olis pitäny vaan kuunnella.

ai niin ja naisten säälittävä kuvottava kyylääminen salilla. pyydän anteeksi kaikilta. olette vaan niin pantavia.

agfadfgadg

Melkeen puol vuotta treenasin keskittyen liikaa liikkeiden puhtauteen. Ei juuri treenipainot nousseet tuona aikana. Toinen mikä vituttaa ni on se, että olen liian laiska venyttelemään tai lenkkeilemään.:dance::pano::wtf::fuckyeah::hyper:

Niin ja penkkiä tuli tehtyä vain kerran viikkoon, mistä syystä se junnasi aina.
Riippuu tietenkin siitä millainen ohjelma on. Mutta itse en ainakaan pidä penkkitulosta minään, jos joku kertoo että on kova tulos. Tai toki onhan se saavutus, mutta se kertoo aina sen, että henkilö on sitten tehnyt sitä penkkiä vaan kunnolla. Sama pätee kaikkiin muihinkin liikkeisiin. Toki jos jokaisessa liikkeessä liikkuu hurjat raudat, niin hieno homma. Pelkkä penkkitulos harvoin kiinnostaa itseäni. No mutta eipä ole oma penkkituloskaan mikään suuri, tai en tiedä paljonko se edes on. Teen se vaan yhtenä pääliikkeenä rinnalle, kuten teen vaikka joku toinen päivä käsipainoillakin.

Voimailussa sitten taas eri asia, mutta sillon saa olla kyykky ja mavekin kova.

Sellanen juttu mun on tunnustettava, että tiedän maitotuotteiden poistamisen ruokavaliosta mahdollisesti parantavan selän aknen, mutta en viitsi edes kokeilla maitotuotteiden poistamista, koska ruokavaliooni kuuluu hyvin paljon maitotuotteita. Toisaalta, ei se välttämättä edes auttais.
Tai sitten meet ihotautilääkärille ja se määrää sulle kuurin aknea vastaan? Pääset eroon aknesta ja saat syödä rahkaa.

Mitä pahaa tuossa on? Yksin treeni kulkee paljon paremmin.

Suoranainen failuren pelko, hermostosi räjähtää jos sarja jää kesken ;) Tulihan sitä failureenkin joskus vedettyä, mutta tietyissä liikkeissä olis saanu hakea enemmän omia rajojaan. Yksin treenaaminen muuten hyvä, mut toinen silmäpari näkee tekniikan paremmin kuin itse peilistä. Plus olis aina se varmistaja.

-Liian usein treenaaminen, liika katabolia
-Vajaat toistot, huono tekniikka, liian isot painot
-Oman kropan kuuntelematta jättäminen
-Kehonhuollon laiminlyönti

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
"Virheiden" teko on pakollista, jotta voi oppia lisää ja parantaa kurssia kohti oikeaan suuntaa. Vaikeahan se olis etukäteen kaikki asiat tietää ilman kokeiluita juuri itellä.

Oon tehnyt kaikki väärin aina. Teen yhä. Treenaan laiskasti enkä suunnittele mittään. Ruuassa ei ole mitään suunnitelmallisuutta. Olen sunnuntaibodailija vaikka välillä haluaisin ottaa totisemminkin homman

13-vuotiaana salillaravaamisen aloitettuani söin kaksi kertaa päivässä ja treensain 4 tuntia päivässä. Tein salilla koko arnoldin treenin (tietenkin ilman jalkoja). tein suurimman osan liikkeistä päin vittua ja ajattelin että kyllä varmaan toi rintakone on ihan yhtä tehokas kuin penkki ja yms.

Liika painoihin keskittyminen. Jos alusta asti olisi osannut treenata järkevästi, eikä rykiä max kolmosia, niin progressio olisi paljon parempi nykypäivänä.

Tollaset sairaalakeikat on kyllä ekana listalla jota kannattaa välttää. Moni ei sitä sairaana kelaa, mutta yskänuhaflunssakuumeessa kun kovaa treenataan niin aina on vaara, että pumppu kärsii. En halua edes kuvitella miltä jotkut maksimimavekolmoset tuntuu kipeenä.:D Moni tän tiedostaa, että kipeenä ei salille, mutta silti siellä kipeenä riehutaan. No ehkä se joku kerta asian laita teho-osastolla valkenee sitten.

Kaveri kuoli kun kuumeessa treenas :( (R.I.P.) Oon sen jälkeen kaikille kipeenä urheilemaan halajaville tolkuttanu ettei puol kuntosena mennä harkkoihin, treeneihin, tanssitunnille tai mihinkää mikä rasittaa fyysisesti!

Mutta omat viat on siinä että venyttelyt jää mullakin liian vähäsiks ja toinen on tuo ruokapuoli. Koska ei kiinnostas vittujakaa kattoo kaloreita mutta jos meinasin kesään mennessä saada ees vähän lihastakin näkyviin nii pitäs sitä ravintoa olla enemmän. Eli ruoka-treeni määrän suhteuttamis ongelmaa vielä.
Muuten aika hyvin, body pumpissa kun tulee niin monta lihasryhmää kerralla ja jos joka toinen päivä tunnin verran nii hyvä alku lienee..

lisäys: voisin olla vähän armollisempikin itselleni, jos tuota selän vaivaa ei olisi, niin asia ois toinen

Jaa että mitä tyhmää tullut tehtyä? Listasta tulisi aika pitkä, mutta koitetaan tiivistää. Ensinnäkin ekat treenikuukaudet meni hukkaan treenatessa vaan laitteissa kaikennäköstä turhaa. Ensimmäiset 1,5 vuotta eli suurimman osan treeniajastani oon treenannu 2-jakoisella ohjelmalla 4 kertaa viikkoon. Tässä ei tietenkään itsessään ole mitään väärää, mutta olen aina tehnyt kaikki sarjat loppuun asti ja sarjojakin ollut ihan kohtalaisesti:D . On vissiinkin kerrassaan ihme ettei ylikunto kuitenkaan ole ilmeisesti iskenyt, vaikka jatkuvaa pientä ylirasitusta (yllätys yllätys) , on ollut havaittavissa. Tuohon yhteen ja puoleen vuoteen mahtuu lyhyt dieettikokeilu, jonka aikana tietysti silloinkin treenattiin sarjat loppuun asti:face: .

Listaan pitänee lisätä kova salitreeni flunssan aikana, jonka seurauksena flunssa kesti jotain 6 viikkoa :dance:. Lisäksi olen myös juoussut flunssassa, ja lienee sanomattakin selvää että flunssa kestikin sitten aika pitkään.

Eli melkoinen Pohjattoman viisauden ylitsevuotava lähde olen ollut. Helkkarin onnekas kuitenkin olen varmaan ollut, kun ei mitään varsinaisen ylikunnon oireita ole koskaan ollut, enkä kovasta yrityksestä huolimatta saanut edes sydänlihastulehdusta. No vähitellen oppii aina uutta, ja toivottavasti ei tule enää tehtyä näin tyhmiä asioita.

Luulen, että tästä omasta listasta löytyy kaikki ne perinteiset mistä ainakin johonkin jokainen treenaaja on syyllistynyt:

Liikaa treenaaminen. Tämä oli tyypillinen aloittelijavirhe, treenit saattoi kestää kolmekin tuntia ja hauksille, rinnalle ja ojentajille paukutettiin 6 eri liikettä jokaiselle. Jaloille tehtiin sitten lopuksi muutama sarja reidenojennusta jos sitäkään.

Ylivedetty bulkki. Yhtäkkiä huomasi, että vaaka näyttää kolminumeroisia lukuja. Alkuun tuntui että oli helvetin iso ja lihaksikas, kunnes ne lasit sitten tippuivat ja tajusi, että on yksinkertaisesti läski.

Treeniohjelmaan jämähtäminen. Kun löytyi se mukava treeniohjelma jolla tuloksiakin tuli aluksi, (1-jakoinen) niin sillä sitten veivattiin vuosikaudet ilman minkäänlaista progressiota. Tuloksena useampi vuosi hukkaan heitettyä treeniä.

Maven ja kyykyn välttely kaikenlaisin tekosyin. Ylipäätään kaikkien vapailla painoilla tehtävien liikkeiden korvaaminen koneilla.

Liika liikkeiden vaihtelu. Jatkuvasti piti kokeilla kaikkea uutta, lopputuloksena missään liikkeessä ei tullut kehitystä sarjapainoissa tahi määrissä.

Olisihan näitä lisääkin.

Suositut

Back
Ylös Bottom