Treenaajien rippituoli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja El Mako
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä oon treenannu aina suht järkevästi (siis koko kroppaa) ja aloittaessakin laitoin rohkeasti painoja enkä mamoillut naisille yleiseen tapaan, mutta syömisethän on olleet aikalailla päin vittua vuosikausia. Onneksi sitä on ajan kanssa järkevöitynyt.

Eipä mitään mokia ole tultu tehtyä, ei edes aloittaessa koska luin kuukausitolkulla treeniasiaa enneku menin salille. Tuloksena se, että ei tehty penkkiä ja käsiä jokapäivä, tietää miten kroppa toimii, mitä tehdä mitenkin jne. Ainoa on että ruokailut ei voi koskaan olla liian hyvin, itellä se että herkkuja menee liikaa joskus, eli ruokavalio on se meitsin akilleenkantapää. Joskus menee monta viikkoa hyvin ja sit turhan paljo shittisafkoja.

Kun aloitin treenaamaan koitin syödä paremmin ja fiksummin, niinpä söin monesti päivässä riisimuroja ja jogurttia :). Sitä mistä tämän olin oppinut en muista...

Muutaman kuukauden treenattuani sattui käsiini joku artikkeli, missä kerrottiin riisimurojen olevan kehonrakentajalle yhtä tärkeitä kuin diesel Ferrarille. Enpä ole paljon riisimuroihin koskenut sen jälkeen...

Haluan kaiken heti eli todennäköisesti treenaan liikaa. En myöskään huolla lihaksiani. Syön edelleen liian vähän. En tarkalleen ottaen edes tiedä, mitkä tavoitteet minulla treenin suhteen on. Treenit tai niiden ajatteleminen/suunnitteleminen vievät suurimman osan vapaa-ajastani ja tunnen itseni todella luuseriksi jos joku treeni jää väliin. Vietän liikaa ajastani Pakkiksella.

Haluan kaiken heti eli todennäköisesti treenaan liikaa. En myöskään huolla lihaksiani. Syön edelleen liian vähän. En tarkalleen ottaen edes tiedä, mitkä tavoitteet minulla treenin suhteen on. Treenit tai niiden ajatteleminen/suunnitteleminen vievät suurimman osan vapaa-ajastani ja tunnen itseni todella luuseriksi jos joku treeni jää väliin. Vietän liikaa ajastani Pakkiksella.

Osa noista osu kyllä niin nappiin omalla kohdalla.

Et ole yksin..

:D

Itseä harmittaa lähinnä se että lopetin voimaharjoittelun aina kun tulokset alkoivat hyytyä eli treenipainot pysivät pitkään samoissa tai jos loukkasin olkapään tms. en muka voinut tehdä enää mitään. Viina vei myös parhaimmat treenivuodet.

Alussa en tajunnut myöskään treenata järkevästi lihastasapainoa silmällä pitäen vaan selän treenaus oli selän treenausta, takaolkapäistä ei tietoa tai epäkkäiden keski ja alaosista. Leveyttä tuli selkään mukavasti mutta ei paksuutta. Takareidetkin oli lihasryhmä jota en pahemmin ajatellut.

Eihän tästä ole, kuin pari vuotta. Liikaa treeniä (lähinnä aerobista) ja liian vähän hiilareita. Ei mitään järkeä. Ekoista treenivuosista en edes viitsi mainita mitään...

Halusin vain isot kädet kun aloitin treenaamaan.

Kädet on koko treeniuran pysyneet itsellä lähes samanlaisina, mitä nyt kämmen ehkä ihan pikkasen paksuuntunut, sen sijaan ojentaja ja hauis on saanut massaa hyvin. :)

images

Hehe hauska ketju.

Ite tuli vedettyä ekana vuonna pelkkää rintaa vatsaa ja käsiä, kun penkki ei kulkenut vedettii haukkarit kovampaa ja kun habat ei kulkenu penkkiä kovempaa. Vatsat pumpattii joka kerta siinä toivossa, että palikat tulis joskus näkyviin. Lämmitelty ei koskaan eikä venetelty. Ravinnosta ei ollut mitään hajua, mutta kaiken maailman lisäravinteita mitä vaan tarjolla oli kiskottiin naamaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä sain muistaakseni penkin kotiin syntymäpäivälahjaksi vuonna 2003, siihen 100kg painoja ja treenien raamatuksi Tony Halmeen Viikingin voimaoppaan. Sen avulla sitten treenit rakennettiin ja ihan fiksusti tuli treenattua koko kroppaa ja ruokavalioon tuli lisättyä vanhempien kauhuksi ruokavalioon protskuja ja varsinkin rahka oli heille kauhistus. Kuitenkin joitakin omituisia piirteitä treenissä oli. Ensinnäkin treenasin yleensä parin kaverin kanssa meidän varastossa, jossa ei ollut lämmitystä, joten yleensä päällä oli toppatakit ja kunnolliset nahkatumput talvisin. Sitten yleensä liikkeiden välissä oli hyvä pitää tupakkitauko, että sai seuraavaan liikkeeseen taas kaiken irti.
Muistan kanssa kun olin samoihin aikoihin myös ensimmäistä kertaa oikealla punttisalilla ja tietenkin penkkiä oli pakko päästä tekemään ensimmäisenä. Treenailtiin rintaa ja tehtiin päälle apuliikkeitä ojentajille ja kaikkea mahdollista mitä ikinä keksiikin, mutta treeni oli hyvä lopettaa sillä millä oli aloitettukin. Muistan vieläkin sen syvän häpen tunteen kun menin kysymään joltakin jannulta, joka tekin penkkiä, että voinko tehdä välissä ja tangossa taisi olla n. 50kg, enkä saanut sitä rinnalta liikahtamaankaan ja jouduin huutelemaan apua. Ei ollut siinä vaiheessa kyllä pienintäkään käryä omista voimista tai siitä, että kuinka voimat vähenee kohti treenin loppua.

En ole kyllä oikeastaan tehnyt mitään virheitä treeniurallani. Aikoinaan tuli treenattua paljon aerobista ja jos olisi treenannut enemmän olisi voinut saavuttaa jotain kilpailullisia tuloksia mutta toisaalta kovaa treenanneet kaverit ovat lähes kaikki lopettaneet. Tietysti jos punttiin olisi panostanut nuorena, voisi nyt olla tulokset aivan erit mutta siinäkin tuntuu kaikilla ikäisilläni olevan leikattuja olkapäitä ja korvaushoitoa, no thank you.

Neljäkymmentä mittarissa ja hakkaan kaikki nuoruuden tulokset paitsi juoksussa mutta juoksu nyt ei enää kiinnostakkaan. Ja treenit on nousujohteisia niin puntin kuin kestävyysurheilun puolella. Olen siis täydellinen :D

e: viestin pointti on se että teini-iästä asti on kuntoilu ja urheilu ollut enemmän tai vähemmän mukana aina elämässä ja into sen kun iän myötä kasvaa joten eihän tästä voi olla kuin tyytyväinen. Kai mäkin oon jotain pikku virheitä treenauksessa tehnyt mutta koko elämän skaalassa niillä ei ole mitään merkitystä :)

. Vietän liikaa ajastani Pakkiksella.

Täysin sama täällä, aina pitää kiertää se vakio kierros eli aiheet jotka kiinnostaa, vähintään 2 kertaa päivässä läpi.
Monesti jopa neljä viis kertaakin, elikkäs aikaa kuluu sen 1-4h päivässä täällä. Vaikka pitäisi mennä nukkumaan niin sitä kierrosta ei voi millään jättää kesken kun ei malta.
Vaikka se joskus tuntuu pakkopullalta kiertää kierros vaan se on pakko! :D

Täysin sama täällä, aina pitää kiertää se vakio kierros eli aiheet jotka kiinnostaa, vähintään 2 kertaa päivässä läpi.
Monesti jopa neljä viis kertaakin, elikkäs aikaa kuluu sen 1-4h päivässä täällä. Vaikka pitäisi mennä nukkumaan niin sitä kierrosta ei voi millään jättää kesken kun ei malta.
Vaikka se joskus tuntuu pakkopullalta kiertää kierros vaan se on pakko! :D
:offtopic: Täällä tulee vietettyy aika paljon aikaa, selaako joku muukin pakkista kännykällä samaan aikaan kun käy paskalla?

Alussa puutteelliset tekniikat ja ravinto vähän pielessä. Eipä oikein muuta. Opiskellut asioita ja kun tuttavapiiristä löytyy personal trainereita niin apu on ollut aina lähellä :)

Alussa puutteelliset tekniikat ja ravinto vähän pielessä.

Täällä yli kaksi vuotta säännöllistä treeniä takana ja nyt vasta isojen liikkeiden tekniikat alkavat löytyä kunnolla. Samoin ruokapuoli. Kyllä sitä on tullut kaiken maailman oppaita luettua, mutta loppujen lopuksi ne liikkeiden niksit täytyy itse tajuta. Voimaa ei kyllä ole vieläkään nimeksikään. Naurattaa vähän nämä Pakkotoiston "kaveri treenannut jo kaksi vuotta eikä sillä nouse edes satanen penkistä"-kommentit, kun itselläni nousee hädin tuskin joku 80 kiloa.

Perussetti - ravinto, liikkeiden tekniikat ja lepo olivat aivan vitusta ja perkeleestä...ovat myös edelleen. 2 ensimmäistä vuotta salilla olivat lähinnä aerobisia, vaikka toistoja oli per sarja 4-6. :jahas:
No, ei siinä vielä mitään, mutta kun aloitin pakkiksen lukemisen niin aloin siinä samassa seurustella! :david:
Peilin kanssa siis.

Kun aloitin bodauksen pari vuotta sitten, söin terveellisesti mutta aivan liian vähän. Treeninikin olivat aikalailla tavoitteetonta heilumista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom