Trapsit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pöllö
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli ongelma olisi trapsit. Niiden yläosat ovat kehittyneet hyvin, mutta keski- ja alaosa eivät niinkään. :(

Olen treenannut epäkkäät lähinnä olankohautuksilla käsipainoilla tehtynä tai/ja sitten tangolla erilaisilla kulmilla. Sarjoja olen tehnyt 3:sta 6:een. Siltikin ala- ja keskiosat trapseista ovat jääneet jälkeen, joka näkyy sekä selän muodossa, varsinkin kun latseja levittelee. Löytyiskö mitään hyviä vinkkejä trapsien keski- alaosien treenaamiseen..?

Kyllä mä saan ottaan alataljan (Tomin ohjeilla) trapsien keski-ja alaosaan helvetin hyvin latsien ohella. En tiä teenkö sitä sit oiken, mutta kyllä se helvetin hyvin niihinkin ottaa. Polte on ainakin sanoin kuvailematon.

Ainakin itselläni maastavedon eri variaatiot tuntuu mukavasti koko trapsien alueella.

Kulmasoutu tangolla tai käsipainoilla on vastaus ongelmaasi. Ainankin minulla kulmasoutu tangolla ottaa niin pirusti trapseihin, että pahaa tekee.

Mavella saa kyllä helvetin poltteen kun supistaa trapseja kunnolla ja sama juttu kulmasoudussa, etenkin kulmasoutu taljassa V-kahvalla.

Kiitti vinkeistä. Itselläkin nuo mavet tuntuu aina silloin tällöin trapseissa, kun tekee pitkää sarjaa. Muulloin polte jää pois. Erilaisissa maveissa tulee kyllä melko harvoin tehtyä pitkiä sarjoja, jo pelkästään loukkaantumisriskin vuoksi.

Alataljaa tehdessä latsit tuntuvat ottavan melkeinpä koko painot itselleen, ja tällöin tuntuma häviää tyystin trapseista. Sama homma on myöskin KP-, tanko ja T-tankosouduissa. Onko tekniikassa vikaa? Pikaisesti katsoessa treenaan suurinpiirtein kuin tomi ohjeissaan selittää. JA POLTE ON IHAN HIRVEÄ LATSEISSA!

Pitää ilmeisesti tahkota ensin latsit samalla tasolle trapsien kanssa, jotta liikkeen voisi suorittaa kunnolla loppuun asti. Muuten rasitusta siirtyy mielestäni liikaa käsille, jos pitää lavat kiinni pidemmän aikaa liikkeen lopussa. Tämä päätee erityisesti ala- ja ylätaljassa. Tietysti voisi koittaa etukäteisväsytyksenä staattista pitoa keskittyen pitämään painot trapseilla.

Kulmasoutu taljassa V-kahvalla? Neverhööd, kuvaa siis.

pollo sanoi:
Kiitti vinkeistä. Itselläkin nuo mavet tuntuu aina silloin tällöin trapseissa, kun tekee pitkää sarjaa. Muulloin polte jää pois. Erilaisissa maveissa tulee kyllä melko harvoin tehtyä pitkiä sarjoja, jo pelkästään loukkaantumisriskin vuoksi.

Alataljaa tehdessä latsit tuntuvat ottavan melkeinpä koko painot itselleen, ja tällöin tuntuma häviää tyystin trapseista. Sama homma on myöskin KP-, tanko ja T-tankosouduissa. Onko tekniikassa vikaa? Pikaisesti katsoessa treenaan suurinpiirtein kuin tomi ohjeissaan selittää. JA POLTE ON IHAN HIRVEÄ LATSEISSA!

Pitää ilmeisesti tahkota ensin latsit samalla tasolle trapsien kanssa, jotta liikkeen voisi suorittaa kunnolla loppuun asti. Muuten rasitusta siirtyy mielestäni liikaa käsille, jos pitää lavat kiinni pidemmän aikaa liikkeen lopussa. Tämä päätee erityisesti ala- ja ylätaljassa. Tietysti voisi koittaa etukäteisväsytyksenä staattista pitoa keskittyen pitämään painot trapseilla.

Kulmasoutu taljassa V-kahvalla? Neverhööd, kuvaa siis.
Ei taida kuvaa olla, eli ihan ristikkäistaljaan alas normi kapea v-kahva ja siinä sit kulmasoutua sillä, loistava liike. Tosin vaan usein loppuu taljoista painot kesken, mutta viimeseks pumppailu liikkeeks vitun hyvä.

Tylerd sanoi:
Ei taida kuvaa olla, eli ihan ristikkäistaljaan alas normi kapea v-kahva ja siinä sit kulmasoutua sillä, loistava liike. Tosin vaan usein loppuu taljoista painot kesken, mutta viimeseks pumppailu liikkeeks vitun hyvä.
Alataljassa ei luulis painojen ainakaan ihan heti loppuvan?

Tylerd sanoi:
Kiitoksia vinkistä,tuota pitää heti huomenna selkäpäivänä kokeilla :kippis1:

tikkuniska sanoi:
Alataljassa ei luulis painojen ainakaan ihan heti loppuvan?
No kyllä alataljassa riittää, ongelma on siinä että niissä on usein lähtö liian korkealla tai sitten on niitä uusia "Hi-Tech" alataljoja joissa ei edes pysty moista liikettä tekeen, koska ei niissä pääse edes oikealle paikalle oikeaan asentoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pollo sanoi:

Alataljassa se viimeinen puristus ottaa trapseihin, alku tulee latseille. Eli joko lopetat liikkeen liian aikaisin, tai niissä latseissa tosiaan on liian vähä voimaa.

Onko kukaan kokeillut sellaista trap baria? Siis sellaista missä seistään niinkuin siellä tangon keskellä. Vois olla kokeilemisen arvoinen vehje.

Tylerd sanoi:
No kyllä alataljassa riittää, ongelma on siinä että niissä on usein lähtö liian korkealla tai sitten on niitä uusia "Hi-Tech" alataljoja joissa ei edes pysty moista liikettä tekeen, koska ei niissä pääse edes oikealle paikalle oikeaan asentoon.

Näin on asia valitettavasti, me tästä jo kuvapuolella jauhettiinkin. Ja tio t-tankosoutu voisi sitten olla ratkaisu tähän. Jos ei ole sitä härveliä niin tangon pää vaan nurkkaan ja toiseen päähän painoa ja v-kahva tangon alle ja siitä soutamaan. Toimii niinkin!

Mä suosittelisin koittamaan jotain rintatuellista liikettä jossa nimenomaan keskityt näihin osiin trapseista.

Timppa sanoi:
Mä suosittelisin koittamaan jotain rintatuellista liikettä jossa nimenomaan keskityt näihin osiin trapseista.

Totta tämäkin, itellä tulee tehtyä tätä yleensä viimeisenä liikkeenä ja hyvin saa kyllä lihat kipeiksi.

Timba79 sanoi:
Totta tämäkin, itellä tulee tehtyä tätä yleensä viimeisenä liikkeenä ja hyvin saa kyllä lihat kipeiksi.
Toi tanko nurkkaa tsydeemi onkin aikas hyvä :) Nyt vasta tajusin mitä sillä tarkoitit :nolo:

Tylerd sanoi:
Toi tanko nurkkaa tsydeemi onkin aikas hyvä :) Nyt vasta tajusin mitä sillä tarkoitit :nolo:

Jep, mutta älä kokeile tehdä millään "normaalia tankoa" lyhyemmällä tangolla. Minä tein sillä kun pitkä oli varattu ja pikkusen korjasin asentoa ja se nurkassa oleva pää nousi ilmaan ja sitten kuului rytinä ja kolina... :nolo:

Timba79 sanoi:
Jep, mutta älä kokeile tehdä millään "normaalia tankoa" lyhyemmällä tangolla. Minä tein sillä kun pitkä oli varattu ja pikkusen korjasin asentoa ja se nurkassa oleva pää nousi ilmaan ja sitten kuului rytinä ja kolina... :nolo:
:lol2: :lol2: Mä tässä työn ohessa kävin testaan pitkällä tangolla ja bueno, ei oo vaan täällä salilla "hyvää nurkkaa" sitä varten joten tarvii pyytää kaveria seisoon toiseen päähän ja pitään tankoo paikallaan.

Tylerd sanoi:
:lol2: :lol2: Mä tässä työn ohessa kävin testaan pitkällä tangolla ja bueno, ei oo vaan täällä salilla "hyvää nurkkaa" sitä varten joten tarvii pyytää kaveria seisoon toiseen päähän ja pitään tankoo paikallaan.

On tähänkin ratkaisu jos vaan löytyy pätkä vapaata suoraa seinää. Ota salin suurin käsipaino, laita se seinää päin ja tue se tangon toinenpää tän alle, pitäis pysyä siinäkin käsipainon mallita tietenkin vähän riippuen.

Quadzilla sanoi:
Onko kukaan kokeillut sellaista trap baria? Siis sellaista missä seistään niinkuin siellä tangon keskellä. Vois olla kokeilemisen arvoinen vehje.

Cutler vääntää uusimmassa videossaan just tollasella. Eipä oo missään salilla tollasta näkyny mut vois olla iha kova laite.

Suositut

Back
Ylös Bottom