BB Tommi Heinonen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tossa alkuvuodesta liikkui suuria määriä feikattua jasminriisiä Viron suunnalta Suomeen. Piti muka olla Pirkan jasminriisiä, mutta olikin alitehoista Euroshopperin basmatia. Kuukauden ihmettelin annoskokoa 80 grammasta 160 grammaan nostaen, että missä pumpit, kunnes tajusin googlettaa eränumeron perusteella suoraan valmistajan sivulta ja raaputtaa todentamistunnukset esiin. "Your batch number does NOT exist." :wall:

Onko noin..? Riisiäkin väärennetään.. Fan. Mihinkään ei voi luottaa enään.. Käy Tomi hakemassa hyvää thaikku-riisiä thai-kaupasta.. Se on hyvää.

Ja aitoa..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No jos sä mun neuvojenkin jälkeen vielä jatkat kypsyn riisin punnitsemista niin silloin sulle nauraa harakatkin, ei pelkästään minä. Miten jästipää pitää olla tässä asiassa? Se riisin paino kuules vaihtelee aivan saatanasti. Esimerkki. Laita kupillinen (100g) riisiä riisikeittimeen, lisää sinne vettä 2dl. Se riisi painaa kypsänä x-määrän (spekuloidaan että vaikka 200g). Laita jälleen riisiä kupillinen ja lisää nyt sinne vettä vaikka 6dl. Muuttuuko paino? Kyllä (veikataan että varmuudella enemmän on painoa kuin 200g! Pysyykö riisin arvot samana? Kyllä, koska sama määrä riisiä meni molemmilla kerroilla.

Tehdään tästä vieläkin vammasempaa. Laitat kattilaan vettä 2 litraa ja kaadat riisiä sinne ihan summissa. Keität nyt riisiä x-minuuttia ja koko sen ajan riisi kypsyy ja imee itseensä moninkertaisesti vettä. Sulla ei ole harmainta haisua paljonko kuivapainona riisiä meni kattilaan eilä sulla ole hajuakaan paljonko se imi vettä itseensä.

Siinähan sitten punnitsen kypsän riisisi. [emoji1] Olisiko yhtään helpompaa punnita se kuivariiso ennen kattilaan laittamista? Hmmm? Ehkä, mutta munakas ei sitä tee kun ollaanhan sitä aina näinkin menty! Hyvä hyvä!! [emoji23]

Ei taida tuon osaajan kanssa väitellä.. Hassu poika on. Suorastaanhassun hauska poika on hän

No jos sä mun neuvojenkin jälkeen vielä jatkat kypsyn riisin punnitsemista niin silloin sulle nauraa harakatkin, ei pelkästään minä. Miten jästipää pitää olla tässä asiassa? Se riisin paino kuules vaihtelee aivan saatanasti. Esimerkki. Laita kupillinen (100g) riisiä riisikeittimeen, lisää sinne vettä 2dl. Se riisi painaa kypsänä x-määrän (spekuloidaan että vaikka 200g). Laita jälleen riisiä kupillinen ja lisää nyt sinne vettä vaikka 6dl. Muuttuuko paino? Kyllä (veikataan että varmuudella enemmän on painoa kuin 200g! Pysyykö riisin arvot samana? Kyllä, koska sama määrä riisiä meni molemmilla kerroilla.

Senkun nauravat.
Jästipää hyvinkin, enkä tietääkseni väittänytkään, että paino olisi sama eri vesimäärillä. Mutta kuinka paljon eroa loppujen lopuksi tulee. En usko, että kovinkaan paljoa. Valutan ja huudon muuten riisin myös keiton jälkeen.

Nyt, kun aloin ajattelemaan asiaa tarkemmin, niin tuohan onkin toisaalta ihan hyvä, että painoa riisille tulisikin enemmän. Eipähän tule jatkossakaan vedettyä pluskaloreita ihan överiksi.

Siispä, lorautankin huomenna hippasen enemmän sitä vettä, kun ei ole hiilarirajoitteinen päivä.

Vedessä ei laskurin mukaan pitäisi nimittäin olla kaloreita ellei siihen sitten ole suodattunut putkistosta jotain mielenkiintoista.

Zone-sarja -42%
Tossa alkuvuodesta liikkui suuria määriä feikattua jasminriisiä Viron suunnalta Suomeen. Piti muka olla Pirkan jasminriisiä, mutta olikin alitehoista Euroshopperin basmatia. Kuukauden ihmettelin annoskokoa 80 grammasta 160 grammaan nostaen, että missä pumpit, kunnes tajusin googlettaa eränumeron perusteella suoraan valmistajan sivulta ja raaputtaa todentamistunnukset esiin. "Your batch number does NOT exist." :wall:

Ai nytte parinviikon sisään vai puhutaanko viimevuodesta?

Senkun nauravat.
Jästipää hyvinkin, enkä tietääkseni väittänytkään, että paino olisi sama eri vesimäärillä. Mutta kuinka paljon eroa loppujen lopuksi tulee. En usko, että kovinkaan paljoa. Valutan ja huudon muuten riisin myös keiton jälkeen.

Nyt, kun aloin ajattelemaan asiaa tarkemmin, niin tuohan onkin toisaalta ihan hyvä, että painoa riisille tulisikin enemmän. Eipähän tule jatkossakaan vedettyä pluskaloreita ihan överiksi.

Siispä, lorautankin huomenna hippasen enemmän sitä vettä, kun ei ole hiilarirajoitteinen päivä.

Vedessä ei laskurin mukaan pitäisi nimittäin olla kaloreita ellei siihen sitten ole suodattunut putkistosta jotain mielenkiintoista.

Niin, ei vedessä ole kaloreita ei, mutta sinä näytät punnitsevan myös sitä veden painoa siinä kypsässä riisissäsi ja lasket kaloreita sen mukaan. [emoji23] Eli syöt paljon vähemmän todellisuudessa hiilaria sekä kaloreita kun punnitset sitä vettä siinä.

Et taida olla se kanootin terävin kynä? [emoji23] No, eipä siinä, anna mennä vaan! Kiree sä ainakin oot ja veikkaampa että varmaan juuri siksi kun vedät todellisuudessa niin matalilla hiilareilla kun puntaroit sitä vettä riisinä! Lol! [emoji23]

No okei.. Onko 100g:ssa keitettyä riisiä 380 kcal? Vai paljonko?

137 kcal / 100 g kypsää, oletuksena keitetty sen tavallisimman ohjeen mukaan (1 dl riisi / 2 dl vettä), lähde Riisi, keitetty, suolaa - Fineli

Jos haluaa käyttää vettä enemmän, niin ei vaadi yo-tason matikkaa punnita se satsi keittämisen jälkeen ja laskea siitä ne arvot per 100 g.

Ilmeisesti tosiharrastajat keittävät riisinsä yms. aina vain itselleen joko ateria kerrallaan tai sitten joutuvat kuitenkin punnitsemaan ne kypsät muoviaskeihinsa. Perheellisen ihmisen nyt ei ainakaan ole mitään helvetin järkeä alkaa keittelemään riisejä ensin itselleen ja sitten sama muulle perheelle, jos ne samat arvot omaan annokseensa saa kerran mitattua kypsästäkin. Vai mitkä ne veden kalorit ja makrot olivat?

Ite teen silleesä että jos teen vaikka 5 päivän safkat kerralla punnitsen 600g kuivapainona riisiä ja keitän ne. Sen jälkeen punnitsen kaikki mitä oon keittäny isoon kulhoon jokaista murua myöten ja jaan sen x määrän viidellä nii saan keitettynä painona sen yhden riisiannoksen määrän. Näin se on pakko tehdä jos haluaa tehdä monen päocän safkat samalla määrällä ja valmiiks pakkaseen.

Et taida olla se kanootin terävin kynä? [emoji23] No, eipä siinä, anna mennä vaan! Kiree sä ainakin oot ja veikkaampa että varmaan juuri siksi kun vedät todellisuudessa niin matalilla hiilareilla kun puntaroit sitä vettä riisinä! Lol! [emoji23]

Juu en, kiitos vain kysymästä. Mukavaa nähdä, että saat tästä noin paljon hilpeyttä osaksesi.

Ihan hyvä vain, että menee jatkossa sitten vähän yläkanttiin ne hiilarit, niin ei tosiaan ole niin radikaalit ne "surplus" kalorit.
Ero, kun ei kovin suuri kuitenkaan ole.
Ne määrät mitä viime aikoina olen keittänyt, niin silmämääräisesti satsit ovat olleet aikalailla samaa kokoluokkaa.

Todellinen kireys nähdään vasta lavavaloissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tää on ihan basic juttuja ja ihmettelen suuresti että on ihmisiä jotka leikkivät bodareita, laskevat kaloreitaan ja sit tekevät sen tyhmimmän virheen ja punnitsevat kypsiä ruokia!! Voiko asiat enää tehdä vaikeammin? [emoji23] [ehrmannit nenästä lentäen]

No jos sä mun neuvojenkin jälkeen vielä jatkat kypsyn riisin punnitsemista niin silloin sulle nauraa harakatkin, ei pelkästään minä. Miten jästipää pitää olla tässä asiassa?

Et taida olla se kanootin terävin kynä?

Hieno mies. Oliko se nyt niin, että sinua ollaan aina vaan provosoimassa?

Itseäkin pisti vähän mietityttämään, miksi moinen sävy vastauksissa.

Miten sä näet sävyjä kirjoituksessa? Mä laitoin paljon hymiöitä joka paikkaan. Mun leegot vaan loisti kun hymyilin kirjoittaessani sulle. [emoji1][emoji1][emoji1][emoji1]

Mä vain yritän neuvoa sua. Älä vedä herneitä pyllyyn sen takia. Mä teidän etten ole Mike, sun Jumalas, mut kyl mä nää perusasiat tiedän aika hyvin ja PT hommia tehnyt kohta 10 vuotta.

Harmi että sä et ota kuuleviin korviinkaan mun neuvoja. Tsemppiä kuitenkin kisoihin!

Hetkonen, mistä lähtien Mike on ollut mun Jumala?
Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut?

Jotain henkilökohtaista siis taustalla ilmeisesti?

Ja tiedostan vallan hyvin, että sulla on varsin kattava tietämys näistä kehonrakennusasioista, enkä ole missään vaiheessa osaamistasi tietääkseni väheksynytkään?
Mä tekisin IHAN MITÄ TAHANSA, jos voisin joskus näyttää samalta kuin sinä, että ihan näin sivuhuomiona.

Viimeksi muokattu:
Entäpä jos porukka punnitsee paistetut/kypsennetyt/keitetyt ruoat, eivätkä he laskekkaan kaloreita vaan ruoan määriä grammoina..

Älä sinäkään mika sit suutu/loukkaannu jos sua provosoidaan ja laitetaan miljoona hymiötä perään

[emoji1] Olenko joskus suuttunut? Käy ihmeessä kattomass IN DA HOUSE ketjussa miten mulle puhutaan. [emoji23] Siellä ei paljoa hymiöitä näkyny ku arvosteltiin mun treenejä yms. Mua nyt ei saa provosoitumaan internet. Mutta kyllä mä aikanaan ihan kiltisti kuuntelin kun Mähönen opetti miten makrot lasketaan ja miten oikeaoppisesti dieetit viedään läpi.

Hetkonen, mistä lähtien Mike on ollut mun Jumala?
Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut?

Jotain henkilökohtaista siis taustalla ilmeisesti?

Ja tiedostan vallan hyvin, että sulla on varsin kattava tietämys näistä kehonrakennusasioista, enkä ole missään vaiheessa osaamistasi tietääkseni väheksynytkään?
Mä tekisin IHAN MITÄ TAHANSA, jos voisin joskus näyttää samalta kuin sinä, että ihan näin sivuhuomiona.

Ja opettele nyt ottamaan krittiikki kritiikkinä. Mä neuvon sua että älä laske ruokias muutoin ku raakapainoista.

Sä kuitenkin haluut tehdä asiat oikein niin tee nyt herranjumala kaikki asiat oikein eikä sinne päin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom