BB Tommi Heinonen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei ole olemassa yhtä oikeaa ruuanpunnitsemismetodia. Ainoa oikea metodi ruuan punnitsemisessa on se, että onnistuu löytämään itselleen oikean tavan punnita.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllähän tuo on pitkän kisauran kannalta aivan ideaalitilanne, että kropan saa pyörimään tuollaisilla kalorimäärillä. Etenkin jos niitä kisoja haluaa käydä usein. Noissa kaloreissa pienet liikkeet ruuan tai liikunnan (Tommin taktiikka) määrässä saavat aikaan isoja muutoksia kunnossa. Ja kuten Tommi sanoi, ei tarvitse edes laskea mitään. Matkahan noihin kalorimääriin ottaa vuosia, koska sinne pitää mennä rasvattomana. Tommi on kova syömään varmasti luonnostaankin, mutta onpa noita muitakin vastaavia Suomessa, mm. Jiipee Pulkkinen, joka kertoi syöneensä parhaimmillaan 8000-10000 kcal päivässä.

Viimeksi muokattu:
Miten se tänne liittyminen vaikuttaa siihen, että ravinto lasketaan kypsänä :confused:
Ja eikö tässä nimenomaan ollut puhetta siitä, että tuo ei nimenomaan ole sitä OIKEAOPPISTA punnitsemista...

Eikä tässä olla ketään käännyttämässä eri menetelmiin. Sanotaan se nyt vielä kerran, että noin olen tehnyt alusta alkaen ja tulen jatkosssakin tekemään.
Jos se ei sulle sovi, niin älä tee niin. Pysy siinä systeemissä, joka TOIMII JUURI SINULLE.

Kerro nyt mulle että paljonko hiilaria on kypsässä riisissä? [emoji23] miten sä sen lasket jos esim lätkäset kourakaupalla riisiä veteen ilman että punnitset sitä riisiä?? Haloo, valoja nyt päälle! [emoji23]

Onko tosiaan näin 100g kaurahiutaleita vs 100 kypsää puuroa same same???? Tai riisiä? jauhelihaa? Etc... Olen turhaan nähnyt vaivaa..

- - - Updated - - -

Juurikin näin mitä Mika N. tuossa sanoi...

Kyllä tuo munkin mielestä aika erikoiselta tuntuu punnita arvot kypsennetystä safkasta. Yksinasuvana ei tarvitse muita miettiä ja ei tulisi mieleenkään tehdä asioita vaikeimman kautta. Punnitsen 200g riisiä ja saan siitä 160g hiilaria painoi toi satsi keittämisen jälkeen sitten vaikka kaksi kiloa, helppoa. Mutta kukin tyylillään kuten aina :D

Kerro nyt mulle että paljonko hiilaria on kypsässä riisissä? [emoji23] miten sä sen lasket jos esim lätkäset kourakaupalla riisiä veteen ilman että punnitset sitä riisiä?? Haloo, valoja nyt päälle! [emoji23]

Mitä sää nyt vauhkoat.
Paljon hiilaria on kypsässä riisissä?

Ensin pitää tietää, minkä tyyppinen riisi ja mikä riisin valmistaja on kyseessä.
Kenties olet tietoinen, että hiilarimäärät eivät ole samat kaikissa riiseissä?

Edit. Edelleenkään sun ei tarvi tehdä mun tavalla :D

Nää pojat on vähän hassuja täällä... Metodi ja systeemi syömistä.

Ja hassummaksi menee.. Mitäs väliä riisin valmistajalla on?? Eikö Basmati ole Basmatia kaikilla vai muuttuuko kenties Jasmin riisiksi...? Onko UB jasmin basmatia???

Onko tosiaan näin 100g kaurahiutaleita vs 100 kypsää puuroa same same???? Tai riisiä? jauhelihaa? Etc... Olen turhaan nähnyt vaivaa..

- - - Updated - - -

Juurikin näin mitä Mika N. tuossa sanoi...

Ei ole, enkös minä tämän jo sanonut?
Minä katson kalorit sen kypsän mukaan, jos kypsänä punnitsen. Piste.

- - - Updated - - -

Ei ole olemassa yhtä oikeaa ruuanpunnitsemismetodia. Ainoa oikea metodi ruuan punnitsemisessa on se, että onnistuu löytämään itselleen oikean tavan punnita.

Päivän piristys. Kiitos tästä.

- - - Updated - - -

On nämä poikkeavat metodit vain kova pala purtavaksi näin kirjaimellisesti :D

Mitä sää nyt vauhkoat.
Paljon hiilaria on kypsässä riisissä?

Ensin pitää tietää, minkä tyyppinen riisi ja mikä riisin valmistaja on kyseessä.
Kenties olet tietoinen, että hiilarimäärät eivät ole samat kaikissa riiseissä?

No ethän sä pystykään laskemaan koska se riisi imee NESTETTÄ itseensä juuri niin paljon/ kauan ku sä haudutat sitä.

Mä tarkoitan tällä "vauhkoamisella" että nimenoman kuivapainosta lasketut ravintoarvot ovat niitä oikeita arvoja koska se on vakio. Kypsyys vaihtelee ja paino sen mukaan. Tää on ihan basic juttuja ja ihmettelen suuresti että on ihmisiä jotka leikkivät bodareita, laskevat kaloreitaan ja sit tekevät sen tyhmimmän virheen ja punnitsevat kypsiä ruokia!! Voiko asiat enää tehdä vaikeammin? [emoji23] [ehrmannit nenästä lentäen] [emoji23][emoji23][emoji23]

Mut joo, unohdetaan koko juttu, tehkää miten haluutte! [emoji23]

No okei.. Onko 100g:ssa keitettyä riisiä 380 kcal? Vai paljonko?

Mika N. jälleen kerran oikeassa.

Hassut pojat näpyttelee tietokonetta ja ukkelit lähtee reenaan..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Kaikki ruuat lasketaa aina ja vaan kuivapainoina, ei kypsentämisvaiheen jälkeen, sillä tiedolla ei tee mitään, ja homma on huomattavasti helpompikin näin.

Onkin odotellut että joku alkaa neuvomaan Nyyssistä kalorien laskemisessa, mies on kuitenkin tehnyt hommaa yli? 20 vuotta ja aina kireä kisoissa..

No ethän sä pystykään laskemaan koska se riisi imee NESTETTÄ itseensä juuri niin paljon/ kauan ku sä haudutat sitä.

Mä tarkoitan tällä "vauhkoamisella" että nimenoman kuivapainosta lasketut ravintoarvot ovat niitä oikeita arvoja koska se on vakio. Kypsyys vaihtelee ja paino sen mukaan. Tää on ihan basic juttuja ja ihmettelen suuresti että on ihmisiä jotka leikkivät bodareita, laskevat kaloreitaan ja sit tekevät sen tyhmimmän virheen ja punnitsevat kypsiä ruokia!! Voiko asiat enää tehdä vaikeammin? [emoji23] [ehrmannit nenästä lentäen] [emoji23][emoji23][emoji23]

Ei se riisi sitä nestettä loputtomiin ime. Muutenhan ne paisuisi loputtomiin :D
Pientä heittoa varmaan on, mutta tuskin kovin suurta.
Ja tiedoksi sulle, että en tässä mitään bodaria leiki, enkä siltä näytäkään.
Mun kohdalla tuo on tähän asti toiminut, enkä ymmärrä miksi se on noin vaikea asia sulattaa?

Mutta joo, jatka sinä asioiden tekemistä omalla tavallasi, koska kehitystä näyttää sillä tulevan ja jatka nauramista minunlaisilleni urveloille, jotka tekevät kaiken väärin ja näyttävät vuodesta toiseen samalta.

Hassut pojat näpyttelee tietokonetta ja ukkelit lähtee reenaan..

Kyllä sitä täälläkin treenataan, vaikka välillä näpytelläänkin.

Sanoin jo, että näin tein alusta lähtien (mistä syystä? en tiedä), ja näin tulen vastaisuudessakin tekeen. Deal with it.
Eiköhän se vaaka ja peilikuva kuitenkin viime kädessä kerro mihin suuntaan ollaan menossa...

Tuo nyt on totaalisen idioottimainen metodi, jopa pakkiksen standardeilla. Lopeta heti ennenkuin teet itsestäsi täyden klovnin. "on toiminut mulla" voi vittu nyt. :D

Kukas sä olet sanomaan, mikä toimii kenelläkin?
Varsinainen oraakkeli taidat olla.

Edit. Ja tätä juttua on tehty "hieman"pidempään kuin muutama hassu kuukausi...

Tuo nyt on totaalisen idioottimainen metodi, jopa pakkiksen standardeilla. Lopeta heti ennenkuin teet itsestäsi täyden klovnin. "on toiminut mulla" voi vittu nyt. :D

Nyt täytyy kyllä sanoa että käy tsekkaamassa Munakkaan kuvat vippipuolelta niin voit itsekin todeta että on toiminut, vaikkei olisikaan edes järkevä systeemi.

Nää pojat on vähän hassuja täällä... Metodi ja systeemi syömistä.

Ja hassummaksi menee.. Mitäs väliä riisin valmistajalla on?? Eikö Basmati ole Basmatia kaikilla vai muuttuuko kenties Jasmin riisiksi...? Onko UB jasmin basmatia???

Tossa alkuvuodesta liikkui suuria määriä feikattua jasminriisiä Viron suunnalta Suomeen. Piti muka olla Pirkan jasminriisiä, mutta olikin alitehoista Euroshopperin basmatia. Kuukauden ihmettelin annoskokoa 80 grammasta 160 grammaan nostaen, että missä pumpit, kunnes tajusin googlettaa eränumeron perusteella suoraan valmistajan sivulta ja raaputtaa todentamistunnukset esiin. "Your batch number does NOT exist." :wall:

Ei se riisi sitä nestettä loputtomiin ime. Muutenhan ne paisuisi loputtomiin :D
Pientä heittoa varmaan on, mutta tuskin kovin suurta.
Ja tiedoksi sulle, että en tässä mitään bodaria leiki, enkä siltä näytäkään.
Mun kohdalla tuo on tähän asti toiminut, enkä ymmärrä miksi se on noin vaikea asia sulattaa?

Mutta joo, jatka sinä asioiden tekemistä omalla tavallasi, koska kehitystä näyttää sillä tulevan ja jatka nauramista minunlaisilleni urveloille, jotka tekevät kaiken väärin ja näyttävät vuodesta toiseen samalta.

No jos sä mun neuvojenkin jälkeen vielä jatkat kypsyn riisin punnitsemista niin silloin sulle nauraa harakatkin, ei pelkästään minä. Miten jästipää pitää olla tässä asiassa? Se riisin paino kuules vaihtelee aivan saatanasti. Esimerkki. Laita kupillinen (100g) riisiä riisikeittimeen, lisää sinne vettä 2dl. Se riisi painaa kypsänä x-määrän (spekuloidaan että vaikka 200g). Laita jälleen riisiä kupillinen ja lisää nyt sinne vettä vaikka 6dl. Muuttuuko paino? Kyllä (veikataan että varmuudella enemmän on painoa kuin 200g! Pysyykö riisin arvot samana? Kyllä, koska sama määrä riisiä meni molemmilla kerroilla.

Tehdään tästä vieläkin vammasempaa. Laitat kattilaan vettä 2 litraa ja kaadat riisiä sinne ihan summissa. Keität nyt riisiä x-minuuttia ja koko sen ajan riisi kypsyy ja imee itseensä moninkertaisesti vettä. Sulla ei ole harmainta haisua paljonko kuivapainona riisiä meni kattilaan eilä sulla ole hajuakaan paljonko se imi vettä itseensä.

Siinähan sitten punnitsen kypsän riisisi. [emoji1] Olisiko yhtään helpompaa punnita se kuivariiso ennen kattilaan laittamista? Hmmm? Ehkä, mutta munakas ei sitä tee kun ollaanhan sitä aina näinkin menty! Hyvä hyvä!! [emoji23]

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom