BB PRO Tom Platz

Kestävyyslajeissa surkeita geenejä on helpompi kompensoida kuin naturaalibodauksessa, koska niissä pätee pitkälti määrän laki. Kun joku 50km viikossa juokseva vähitellen tuplaa tai triplaa kilometrit, tulokset todennäköisesti parantuvat reilusti.
Jos taas salijamppa, joka on treenannut 4krt/vko, alkaa käydä salilla 8 tai 12 kertaa viikossa, tuleeko massaa?
Mitä olen huippujen ohjelmia nähnyt, niin aika samanlaista treeniä se on kuin taviksilla paitsi tietysti isommilla rojuilla ja lääkkeitten avulla voi treenata useammin. Okei, Nubret teki joka aamu 2000 vatsaliikettä ja Platz kammottavia jalkatreenejä, mutta ne oli poikkeuksia.
Kun täällä sanotaan, että pitäisi treenata paremmin, olisi kiva tietää miten paremmin.
Monella kokeneellakin konkarilla saadaan vielä kehitystä kun jätetään roskavolyymi pois ja tehdään ne vähäiset sarjat järkyttävän kovalla intensiteetillä.

Eli tietyllä tavalla tehdään päinvastoin kuin sinun juoksuesimerkissä. Määrä korvataan laadulla. Ei hinkata hauista samasta kulmasta useammalla eri liikkeellä tai tehdään vain yksi ylätaljan variaatio yhdessä treenissä jne.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sisälukutaito sulla ainakin on hukassa, tai sitten olet vaan niin tyhmä, ettet usko mitään ellei joku julkkis sitä sano. Sä siis oikeasti uskot, että geenit määrittää lähinnä sen, että paljonko voi roinata ja reagoida roiniin? Tarkoittaisi silloin sitä, että natikkana kaikki on samalla viivalla. Kehorakennus kilpatasolla perustuu tuohon rajoitusten ylittämiseen, mutta oikeastiko selität esimerkiksi Rühlin tai Colemanin massat vain sillä, että regoi paremmin aineisiin/veti enemmän kuin muut ja treenasi paremmin? Hienosti muuten skippasit sen pohjevertauksen, oli vissiin vaikea selittää.

Tässä voit hyvin katsoa peiliin. Voit kiihdyttää kehitystäsi ihan niin paljon kuin vaan haluat, silti jossain kohtaa tulee seinä vastaan. Joku muu voi mennä siitäkin vielä pidemmälle. Miksi? Geenit.

Hyvä se on nimimerkin takaa huudella. Omalta kohdaltani voin lyödä mistä vaan vetoa, että ainakin olen harkinnut eli vedä pääsi pois perseestä. Sulla on vissiin hemmetisti kokoa ja rasvaprosenttikin varmaan miinuksella, kun kerran noin hyvin on hommat hallussa? Vai eikö ole edes tavoitteena?
Sisälukutaito = uskoo velitieteen nimissä esitettyy paskaan oikean tieteen sijasta? En minä ole väittänyt mitään, toistan lähinnä sitä, mitä kokeneet alan ammattilaiset jne. ovat kirjoittaneet suunnilleen sieltä asti, kun roinaaminen keksittiin. Ainoa jossain määrin oma väite on se, että ne geenit ovat sellainen köyhän pojan tekosyy sille, miksi lihas ei kasva vaikka treenaa niin paskasti kuin on inhimillisesti mahdollista.

Tämä luonnollisesti nostaa karvat pystyyn velitieteilijöiltäå, koska kaikkihan treenaa oikein, kovaa ja oikein kovaa koko ajan, eikä sitä saa arvostella. Toisaalta, sitten jos otetaan noin mikä tahansa treenivideo netistä ja analysoidaan sitä, niin aivan vitun harvoin niissä näkee mitään, millä olisi mitään tekemistä tarkoituksenmukaisen treenin kanssa. Tässä on se ongelma: jotta sinä voisit saarnata niistä geeneistä ja niiden suunnattomasta merkityksestä, sinulla tulisi olla mahdollisuus sulkea pois kaikki muut asiaan liittyvät muuttujat, joita on kymmeniä, satoja, osa yleisiä, osa yksilöllisiä muuttujia. Oletko tehnyt niin? Se mitä sinä teet, on se sama kuten muutkin: hölö hölö geenit hölö hölö hölö, ja aivokäyrä on kuin viivaimella vedetty.

Toistan edelleen: jos siellä salilla kaikki treenaa kovaa, oikeilla liikeradoilla ja tehokkaasti, miksi sitä ei siellä koskaan näe? Miksi saliviikkoon mahtuu monta sataa ihmistä, mutta joukossa on vain muutama, nekin naisia, jotka treenaa suunnilleen tarkoituksenmukaisesti? Se johtuu siitä, että egotreeni on naisille melko tuntematon laji, koska naisten kesken ei spennailla sillä, kenellä on isoin kuorma.

Hyvähän se on nimimerkin takaa huudella, kuten esim. sinä teet? Sinähän itse vingut sieltä nimimerkin takaa kuin mikä tahansa uhriutuva hiivapillu, ja luulet että tuollainen lapsellinen lällätys tekee sinusta miehen? Jos et pidä siitä mitä sinulle kerron, niin älä vitussa mene lukemaan sitä, mitä kirjoitan? Et itse älynnyt?? :ROFLMAO:
 
Toisesta langasta selvinny että pituutta 178cm ja rasvaton kehonmassa 96kg. Vielä arvostettavampi suoritus kun natuna sen tehny
Aivan, ja tämä on monille niin suuri ihme, että oli mahdotonta ymmärtää, että se on fakta. Avataanko vielä? Armeijan jälkeen saman mittaisena kehon paino 56 kiloa, eli selkeästi alipainoinen, ja rasvaprosentti alhaalla, jos verisuonet näkyy sixpackissa. Siihen 30 vuodessa ~40 kiloa lisää lihasmassaa = ihmeteko, vaikka siitäkin hyvä osa oli sen alipainon kompensointia. Liian vaikeaa matematiikkaa monille, on kuulemma enemmän massaa kuin Colemanilla, vaikka kyse on aivan erilaisesta rakenteesta, aivan erilaisesta lihaskudoksesta, erilaisesta treenistä jne. Jos tekee 30 vuotta sellaista voimahakuista treeniä, mikähän on sen lihaksen koostumus suhteessa siihen, jos tekee 30 vuotta treeniä pelkästään tehdäkseen lihaksista suuremmat? 6-12 toiston sarjat vs 12-25 toiston sarjat? Voimamiestreeni vs kehonrakennustreeni? Liikaa peltojuntin ymmärtää, ei voi mitään..:ROFLMAO:
 
Kyllä sulla hyviä pointtejä on treenien suhteen ei siinä mitään haukuttavaa ole mutta kyllä jokanen joka on vähänkää bodaillu ja dieetannu joskus rasvat kympin tienoille niin tajuaa kuinka absurdi ajatus on että natuna vois olla ~108kg kympin rasvoissa 178cm pitusena. Enempi sitä vain haluan tuoda ilmi ettei kukaan alottelija pistä ittelleen epärealistisia tavotteita ja sitä kautta sitten treeni-into lopu lyhyeen.
Lisättäköön sen verran et jos se elopaino vaikka pyörii 120kg paikkeilla ja jollain inbodylla otettu kehonkoostumus niin en ihan hirveesti painoarvoa sille mittaukselle antais. Helpoitenhan se selviää kun rasvat vetää tarpeeks alas että paljonko se todellinen rasvaton massa on.
 
Sisälukutaito = uskoo velitieteen nimissä esitettyy paskaan oikean tieteen sijasta? En minä ole väittänyt mitään, toistan lähinnä sitä, mitä kokeneet alan ammattilaiset jne. ovat kirjoittaneet suunnilleen sieltä asti, kun roinaaminen keksittiin. Ainoa jossain määrin oma väite on se, että ne geenit ovat sellainen köyhän pojan tekosyy sille, miksi lihas ei kasva vaikka treenaa niin paskasti kuin on inhimillisesti mahdollista.

Tämä luonnollisesti nostaa karvat pystyyn velitieteilijöiltäå, koska kaikkihan treenaa oikein, kovaa ja oikein kovaa koko ajan, eikä sitä saa arvostella. Toisaalta, sitten jos otetaan noin mikä tahansa treenivideo netistä ja analysoidaan sitä, niin aivan vitun harvoin niissä näkee mitään, millä olisi mitään tekemistä tarkoituksenmukaisen treenin kanssa. Tässä on se ongelma: jotta sinä voisit saarnata niistä geeneistä ja niiden suunnattomasta merkityksestä, sinulla tulisi olla mahdollisuus sulkea pois kaikki muut asiaan liittyvät muuttujat, joita on kymmeniä, satoja, osa yleisiä, osa yksilöllisiä muuttujia. Oletko tehnyt niin? Se mitä sinä teet, on se sama kuten muutkin: hölö hölö geenit hölö hölö hölö, ja aivokäyrä on kuin viivaimella vedetty.

Toistan edelleen: jos siellä salilla kaikki treenaa kovaa, oikeilla liikeradoilla ja tehokkaasti, miksi sitä ei siellä koskaan näe? Miksi saliviikkoon mahtuu monta sataa ihmistä, mutta joukossa on vain muutama, nekin naisia, jotka treenaa suunnilleen tarkoituksenmukaisesti? Se johtuu siitä, että egotreeni on naisille melko tuntematon laji, koska naisten kesken ei spennailla sillä, kenellä on isoin kuorma.

Hyvähän se on nimimerkin takaa huudella, kuten esim. sinä teet? Sinähän itse vingut sieltä nimimerkin takaa kuin mikä tahansa uhriutuva hiivapillu, ja luulet että tuollainen lapsellinen lällätys tekee sinusta miehen? Jos et pidä siitä mitä sinulle kerron, niin älä vitussa mene lukemaan sitä, mitä kirjoitan? Et itse älynnyt?? :ROFLMAO:
Voi raukkaa, menikö tunteisiin? Noin se vaan tuppaa menemään teillä hippiäisillä, että kun joku ei ole samaa mieltä ja oikeasti koittaa jotain perustellakin, niin mennään henkilökohtaisuuksiin. Kai se sitten antaa sulle miehekkään olon, mutta kun ei ole kuin lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatiakaan. No itke sinä pahaa oloasi vapaasti.
 
Monella kokeneellakin konkarilla saadaan vielä kehitystä kun jätetään roskavolyymi pois ja tehdään ne vähäiset sarjat järkyttävän kovalla intensiteetillä.

Eli tietyllä tavalla tehdään päinvastoin kuin sinun juoksuesimerkissä. Määrä korvataan laadulla. Ei hinkata hauista samasta kulmasta useammalla eri liikkeellä tai tehdään vain yksi ylätaljan variaatio yhdessä treenissä jne.
Puhut, kuin tämä olisi joku fakta, mutta tietääkseni HIT:n paikkansa pitävyyttä ei ole missään todennettu. Päinvastoin. Volyymi on kuningas kaikissa tutkimuksissa ainakin minun tietämykseni perusteella.
 
Puhut, kuin tämä olisi joku fakta, mutta tietääkseni HIT:n paikkansa pitävyyttä ei ole missään todennettu. Päinvastoin. Volyymi on kuningas kaikissa tutkimuksissa ainakin minun tietämykseni perusteella.
Syvät pahoittelut, ei ollut 100% faktaa vaan käytännön puolta kun puhutaan +10v treenitaustan omaavista treenaajista.

Tutkimuksia luen aivan liian vähän mutta ne somessa vaikuttavat henkilöt (joukossa on myös natuja) joita itse seuraan, puhuvat paljon juurikin volyymin vähentämisestä.

Mutta ylipäänsä, tutkimuksia löydät puolesta ja vastaan aiheesta kuin aiheesta, sieltä vaan poimii oman kannan ja liputtaa sen puolesta.
Kokenut treenaaja itse huomaa kyllä että onko suurempi volyymi parempaa vai vähemmän. Eli antaa jokaisen valita sen oman tavan kehittyä 😊👍
 
Syvät pahoittelut, ei ollut 100% faktaa vaan käytännön puolta kun puhutaan +10v treenitaustan omaavista treenaajista.

Tutkimuksia luen aivan liian vähän mutta ne somessa vaikuttavat henkilöt (joukossa on myös natuja) joita itse seuraan, puhuvat paljon juurikin volyymin vähentämisestä.

Mutta ylipäänsä, tutkimuksia löydät puolesta ja vastaan aiheesta kuin aiheesta, sieltä vaan poimii oman kannan ja liputtaa sen puolesta.
Kokenut treenaaja itse huomaa kyllä että onko suurempi volyymi parempaa vai vähemmän. Eli antaa jokaisen valita sen oman tavan kehittyä 😊👍
Sulla on sama kanta, kun kaikilla, jotka ei tajua tutkimuksista mitään. Niitä on eri arvoisia ja se on aika helppoa poimia ne laadukkaasti tehdyt huonojen joukosta. Myös metatulokset liputtavat vahvasti volyymin puolesta. Joten ei se nyt ihan niin mene, että otat vain kannan ja liputat sen puolesta. Tai voihan niin aina tehdä, mutta se olisi melkein sama, kun sanoisit, että maapallo on littana. Löydät senkin puolesta puhujia.

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että jokaiselle on se oma tapa miten kehittyä ja joillekin se varmasti on HIT. Outliereitä löytyy aina. Mutta se, että sanot, että se olisi kaikille +10 vuotta treenanneille hyvä tapa kehittyä ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Itsekin olen huomannut, että aina, kun lisään volyymiä niin tulokset myös paranevat. Mulla on myös se +10 treenivuotta takana ilman taukoja.
 
tom-platz-workout-plan-2-1024x931.png
tom-platz-leg-workout-2-1024x881.jpg
tom-platz-workout-routine-2.jpg
tom-platz-leg-workout.jpg
 
Sulla on sama kanta, kun kaikilla, jotka ei tajua tutkimuksista mitään. Niitä on eri arvoisia ja se on aika helppoa poimia ne laadukkaasti tehdyt huonojen joukosta. Myös metatulokset liputtavat vahvasti volyymin puolesta. Joten ei se nyt ihan niin mene, että otat vain kannan ja liputat sen puolesta. Tai voihan niin aina tehdä, mutta se olisi melkein sama, kun sanoisit, että maapallo on littana. Löydät senkin puolesta puhujia.

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että jokaiselle on se oma tapa miten kehittyä ja joillekin se varmasti on HIT. Outliereitä löytyy aina. Mutta se, että sanot, että se olisi kaikille +10 vuotta treenanneille hyvä tapa kehittyä ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Itsekin olen huomannut, että aina, kun lisään volyymiä niin tulokset myös paranevat. Mulla on myös se +10 treenivuotta takana ilman taukoja.
Eka mun viesti johon viittasit, sisälsi sanan "monella". Ei "kaikilla".

Jos noin yksinkertaisen viestin ymmärrät sillä että puhuin kaikista niin en halua edes tietää miten valitset ja luet näitä tutkimuksiasi.
 
Oot ihan oikeassa. Mutta todellisuus on kuitenkin se, että valtaosa ihmisistä hyötyy siitä volyymin lisäämisestä. Ei sen vähentämisestä. Mutta joo, jotkut yksilöt saattavat hyötyä sen vähentämisestä.
Joo uskon tähän ja luulen että olet perehtynyt aiheeseen hyvin.

Miten noissa tutkimuksissa sit on toteutettu se volyymin lisääminen? Koska totta kai jos tehdään 10 sarjaa 70% teholla vaikka selkää viikossa niin nostamalla pelkästään sarjamäärä 15, kehitystä varmasti tapahtuu.
 
Toistan edelleen: jos siellä salilla kaikki treenaa kovaa, oikeilla liikeradoilla ja tehokkaasti, miksi sitä ei siellä koskaan näe?
No huipuilla näkee hyvin monenlaista liikerataa. Esimerkiksi Cutler treenasi nypyttämällä hyvin vajailla liikeradoilla ja muutenkin tavoilla, jota ei yleisesti suositella eikä se kovuuskaan ole kaikilla sata lasissa.
Normisalijampan huono kehitys ei yleensä johdu treenin kehnoudesta, vaan perimästä, joka ei tarkoita ainoastaan, että lihas ei tartu vaan palautumista ja kehittymistä rajoittavat erilaiset kehon säätelyjärjestelmien, sidekudosten ja hermoston heikkoudet. Se on tyypillinen ektomorfien rajoite.
 
Joo uskon tähän ja luulen että olet perehtynyt aiheeseen hyvin.

Miten noissa tutkimuksissa sit on toteutettu se volyymin lisääminen? Koska totta kai jos tehdään 10 sarjaa 70% teholla vaikka selkää viikossa niin nostamalla pelkästään sarjamäärä 15, kehitystä varmasti tapahtuu.

Just niin, ja minkä tasoisia treenaajia, löytyykö riittävää irtiottokykyä hit treeniin. Hit vaatii myös kokemusta liikkeiden osalta että saadaan se pieni volyymi tehtyä laadukkaasti lihaksella ja kovaa. Näissä tutkimuksissa on niin paljon ongelmia, että enemmän luotan käytännön kokemukseen kun siihen että on jotain random treenaajia laitettu tekemään 5x10 vs 2x10.
 
Platz kertoi aikoinaan kokeilleensa Arnoldin esimerkin mukaista 20 sarjaa per lihasryhmä 2 x viikossa volyymitreeniä, mutta sanoi siitä vain kutistuneensa. Parhaiten Tomppa koki kroppansa reagoivan hyvin intensiiviseen ja harvoin suoritettuun treeniin, lepoa saattoi olla 7-10 vrk ennen saman lihasryhmän treenaamista. Teki yleensä vain pari liikettä per lihasryhmä, mutta lypsi niistä kaiken irti. Tavoitteena oli survoa kohdelihakset treenissä niin paskaksi, kuin ikinä mahdollista ja sitten palautua ja kasvaa.

Itse uskon, että kaikki treenityylit voivat toimia ainakin jonkin aikaa, mutta pitemmän päälle intensiteetti on tärkeämpi tekijä kuin volyymi, josta voi äkkiä olla haittaakin liiallisuuksiin vietynä. Sekin tietysti merkkaa, mihin kroppansa totuttaa ja palautuminenkin kehittyy treenin myötä ainakin jossain määrin.

artworks-8TLhqJKuC4ttV4wy-v5UnWw-t500x500.jpg
 
Sisälukutaito = uskoo velitieteen nimissä esitettyy paskaan oikean tieteen sijasta? En minä ole väittänyt mitään, toistan lähinnä sitä, mitä kokeneet alan ammattilaiset jne. ovat kirjoittaneet suunnilleen sieltä asti, kun roinaaminen keksittiin. Ainoa jossain määrin oma väite on se, että ne geenit ovat sellainen köyhän pojan tekosyy sille, miksi lihas ei kasva vaikka treenaa niin paskasti kuin on inhimillisesti mahdollista.

Tämä luonnollisesti nostaa karvat pystyyn velitieteilijöiltäå, koska kaikkihan treenaa oikein, kovaa ja oikein kovaa koko ajan, eikä sitä saa arvostella. Toisaalta, sitten jos otetaan noin mikä tahansa treenivideo netistä ja analysoidaan sitä, niin aivan vitun harvoin niissä näkee mitään, millä olisi mitään tekemistä tarkoituksenmukaisen treenin kanssa. Tässä on se ongelma: jotta sinä voisit saarnata niistä geeneistä ja niiden suunnattomasta merkityksestä, sinulla tulisi olla mahdollisuus sulkea pois kaikki muut asiaan liittyvät muuttujat, joita on kymmeniä, satoja, osa yleisiä, osa yksilöllisiä muuttujia. Oletko tehnyt niin? Se mitä sinä teet, on se sama kuten muutkin: hölö hölö geenit hölö hölö hölö, ja aivokäyrä on kuin viivaimella vedetty.

Toistan edelleen: jos siellä salilla kaikki treenaa kovaa, oikeilla liikeradoilla ja tehokkaasti, miksi sitä ei siellä koskaan näe? Miksi saliviikkoon mahtuu monta sataa ihmistä, mutta joukossa on vain muutama, nekin naisia, jotka treenaa suunnilleen tarkoituksenmukaisesti? Se johtuu siitä, että egotreeni on naisille melko tuntematon laji, koska naisten kesken ei spennailla sillä, kenellä on isoin kuorma.

Hyvähän se on nimimerkin takaa huudella, kuten esim. sinä teet? Sinähän itse vingut sieltä nimimerkin takaa kuin mikä tahansa uhriutuva hiivapillu, ja luulet että tuollainen lapsellinen lällätys tekee sinusta miehen? Jos et pidä siitä mitä sinulle kerron, niin älä vitussa mene lukemaan sitä, mitä kirjoitan? Et itse älynnyt?? :ROFLMAO:
Mee nyt oikeasti muualle selittämää, korre ketjusta katos kun ei ollutkaan tappava tauti, sitä ennen haukuit kaikki jotka ei käyttäny maskia. Täällä korostaa omaa tietämystä ja kovaa kuntoa, ja sitä kuvaa ei edelleenkään kunnosta ole näkynyt vaikka sitä muutama tyyppi pyytäny.

Suuri suu ei mitää muuta
 
Joo uskon tähän ja luulen että olet perehtynyt aiheeseen hyvin.

Miten noissa tutkimuksissa sit on toteutettu se volyymin lisääminen? Koska totta kai jos tehdään 10 sarjaa 70% teholla vaikka selkää viikossa niin nostamalla pelkästään sarjamäärä 15, kehitystä varmasti tapahtuu.
Niitä tutkimuksia on lukuisia, mutta yleensä se toteutetaan aika simppelisti eli viikkotasolla on tyyliin vaikka jotain 8, 16, 24 työsettiä kohdelihakselle ja sitten katsotaan, että mikä kasvattaa lihasta parhaiten. Osassa on treenattu failureen ja osassa ei. Miltei aina lopputulos on kuitenkin se, että enemmän volyymiä=parempi lihaksen kasvu. Tämä ei kuitenkaan tietysti ole lineaarista, vaan mitä korkeampi volyymi niin sitä vähemmän siitä saa hyötyä suhteessa treenimäärään. Ymmärtääkseni myös mitä lähemmäksi mennään failurea niin sitä vähemmän lisävolyymistä on hyötyä. Siitä kuitenki on hyötyä.

Vaikka liputankin itse korkean volyymin puolesta niin olen myös korkean intensiteetin puolesta liputtaja. Olen aina ollut. Treenaan itse aina failureen, sen yli, tai todella lähelle sitä kaikki työsettini. Intensiteetti on minunkin mielestäni yksi isoimpia tekijöitä miksi perus salijampat ei kasva. Ei vaan tehdä tarpeeksi lujaa töitä.

Mutta en missään nimessä liputa HIT:n puolesta. Siinä ei mielestäni tehdä tarpeeksi korkealla frekvenssillä Ja volyymilla duunia ja jätetetään gainsseja pöydälle. Itse siis treenaan korkealla intensiteetillä JA korkealla volyymilla. Nössöt sanoo, että se on mahotonta, mutta mun kokemuksen mukaan kroppa tottuu rääkkiin, jos sitä rääkkää. 😁
 
Niitä tutkimuksia on lukuisia, mutta yleensä se toteutetaan aika simppelisti eli viikkotasolla on tyyliin vaikka jotain 8, 16, 24 työsettiä kohdelihakselle ja sitten katsotaan, että mikä kasvattaa lihasta parhaiten. Osassa on treenattu failureen ja osassa ei. Miltei aina lopputulos on kuitenkin se, että enemmän volyymiä=parempi lihaksen kasvu. Tämä ei kuitenkaan tietysti ole lineaarista, vaan mitä korkeampi volyymi niin sitä vähemmän siitä saa hyötyä suhteessa treenimäärään. Ymmärtääkseni myös mitä lähemmäksi mennään failurea niin sitä vähemmän lisävolyymistä on hyötyä. Siitä kuitenki on hyötyä.

Vaikka liputankin itse korkean volyymin puolesta niin olen myös korkean intensiteetin puolesta liputtaja. Olen aina ollut. Treenaan itse aina failureen, sen yli, tai todella lähelle sitä kaikki työsettini. Intensiteetti on minunkin mielestäni yksi isoimpia tekijöitä miksi perus salijampat ei kasva. Ei vaan tehdä tarpeeksi lujaa töitä.

Mutta en missään nimessä liputa HIT:n puolesta. Siinä ei mielestäni tehdä tarpeeksi korkealla frekvenssillä Ja volyymilla duunia ja jätetetään gainsseja pöydälle. Itse siis treenaan korkealla intensiteetillä JA korkealla volyymilla. Nössöt sanoo, että se on mahotonta, mutta mun kokemuksen mukaan kroppa tottuu rääkkiin, jos sitä rääkkää. 😁
Mega duty oli heavy dutya eli HIT: iä mukaileva versio erona juurikin tiheämpi frekvenssi ja hiukan isompi volyymi. Lisäksi siinä käytettiin pudotussarjoja, joita Mentzer ei suositellut. Ainakin itse menin tosi nopeasti aivan tukkoon siitä. Dropeilla varmaan toimisi, mutta aika poikkeuksellinen natu, joka tosiaan treenaa volyymia ja kovaa. Mm Yates ja Platz sanoneet sitä mahdottomaksi.
 
Mega duty oli heavy dutya eli HIT: iä mukaileva versio erona juurikin tiheämpi frekvenssi ja hiukan isompi volyymi. Lisäksi siinä käytettiin pudotussarjoja, joita Mentzer ei suositellut. Ainakin itse menin tosi nopeasti aivan tukkoon siitä. Dropeilla varmaan toimisi, mutta aika poikkeuksellinen natu, joka tosiaan treenaa volyymia ja kovaa. Mm Yates ja Platz sanoneet sitä mahdottomaksi.
Korkea intensiteetti on myös mun mielestä vähän tapauskohtainen tietyllä tavalla. Ei siihen ole absoluuttista pistettä (huom. minun mielestäni)

Jokainen määrittelee sen hieman eri tavalla.
 
Back
Ylös Bottom