Pahoittelen jos loukkasin, ei ollut tarkoitus. Ei ollut kohdistettu sinuun, vaan minä kirjoitan aina yleistäen: Pointti on silti se, että jokainen meistä osaa kyykätä ja tekee sen mielestään oikein, treenaa mielestään kovaa jne. mutta kun pojan kanssa aikoinaan ryhdyttiin kokeilemaan tuota Platzin tekniikkaa, niin kävi hyvin nopeasti ilmi, ettei niitä jalkoja oltu treenattu koskaan aikaisemmin ns. oikeasti kovaa. Sama ilmiö löytyy myös sen RP-youtubekanavan hypertrofian maksimointiin perustuvasta treenistä, eli kun sen liikkeen tekee satujumppapainolla mutta oikein, niin se lihas vastaa siihen sellaisella tuskalla, ettet muista kokeneesi. Se johtuu siitä, että se perustreeni ei stimuloi sitä lihasta kunnolla, kun siitä on tullut sitä rutiinijyystämistä, mitä se monille on. Entäs sitten?Arvaa paljonko mä kyykkään ja koitan jalkoja kasvattaa? Ja ootko katsonut mitä tapahtuu Pakkotoistolla kun mä alan puhumaan kyykystä, kaikki tulee vittuilemaan, se ei ole laisinkaan enää hyvä liike kun mä alan siitä puhumaan. Koitan kaivaa tänään sulle irvokkaita esimerkkejä.
Kun sanon, että Plazin reidet omaa varsin edulliset geenit, syy onkin treenissä, kun mä taas itse kerron, että kyykky on etureisille melkolailla kuningasliike, alkaa kauhee selitys miten ja se pro teki prässiä ja kyykky on turhaa.
Jos on kaksi tapaa kyykätä, toinen stimuloi 100% lihaksesta ja toinen 70%, niin eikö olisi tarkoituksenmukaista käyttää tekniikkaa, joka mahdollistaa sen 100% mieluummin kuin 70% Jos verrataan vaikka voimanosto- kyykkyä Platz- kyykkyyn, niin se Platz -versio stimuloi sen etureiden aivan vitun hyvin, kun voimanostokyykky käyttää voimanlähteenä gluteusta jne. ja vähemmän etureittä. Ts. kaikki kyykkääminen jossa keho painuu kumaraan, ovat gluteusliikkeitä, koska se alaselkä perse-akselin ei kuulu kyykyssä liikkua, jos tehdään lihaa etureiteen. Se eliminoidaan kantakorokkeilla, nostokengillä jne. jotta saadaan vipukulmat suosimaan etureiden rasittamista ja pystyä asentoa.
Sitä ihmettelen, miksi näistä pitää väitellä, kun jokainen voi mennä ja kokeilla, vaikka kuukausi uudella metodilla, mitä siinä menettää? Ne gainit, joiden niukkuutta itkee täällä tai ylilaudalla silmät turvoksissa? Jotenkin vaikea tajuta. miksi pitää kirjoittaa kaikki siihen vtun kivitauluun, kun dynaaminen harjoittelu olisi parempi?