BB PRO Tom Platz

Niin kuin tuossa jo kompattiinkin, niin vaikuttaa nyt vain siltä, että sun ymmärryskyky ei vaan riitä normaalin keskustelun ylläpitämiseksi. Yritin kyllä aika asiakohtaisesti tehdä sulle selväksi montakin asiaa, mutta et pysty ottamaan kantaa niistä mihinkään. Mutta ei se mitään. Kuten sanoin, jätetään tämä tähän.

Ihan pikku vinkki tähän loppuun vielä: jätä noi nauruhymiöt, ne ei enää teini-iän jälkeen tee muuta kuin haittaa sun argumentointiasi.
Eli oli liikaa vaadittu? Miksihän tiesin sen jo etukäteen..:david::ROFLMAO:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voisko olla että saat laiteharjoittelusta nyt enemmän irti kun on vankka pohja vapaista painoista?
Sitähän sanotaan että pitäis vaihdella treeniä mutta sulla on tullu tossa perustavanlainen muutos luontaisesti?
Vankka pohja ja vammautumiset vapaista painoista = laitteilla harjottelu pakottaa lähes oikeisiin liikeratoihin = on hyvä tuntuma lihakseen? Voi tätä ihmettä suurta ja merkillistä, ei voi ihminen tällaista käsittää?? Käytännössä, kun treenataan hyvällä tekniikalla ja hyvällä liikeradalla, syntyy pakostikin hyvä tuntuma siihen lihakseen. Jos treenataan paskalla tekniikalla ja paskalla liikeradalla, täytyy tyytyä illuusioon siitä tuntumasta, uskotella itselleen, että se kipu ylikuormaamisesta on oikeasti pumppia. Sitten kun sen pumpin tekee em. hyvällä tekniikalla ja liikeradalla, se tuntuukin aivan muulta.:unsure:
 
Laitteilla treenaa usein väärät ihmiset. Tavikset, joiden tavoite ei ole kehonrakennus ja jotka hyötyisivät enemmän lihasten yhteistoimintaa vaativista liikkeistä, jotka muistuttavat enemmän arjen vaatimuksia.
Jos taas tavoitteena on ainoastaan kehonrakentajan kroppa, laitteilla saa eristettyä tietyn lihaksen ja puristettua siitä kaiken irti. Esimerkiksi kulmasoudussa levytangolla en ikinä saanut sellaista tuntuumaa kuin laitteilla. Tai pystäreitä luulin tekeväni tangolla tiukkoja sarjoja kunnes vasta laitteella tajusin mitä on puristaa kaikki olkapäästä irti. Ja erikoistekniikoita on laitteilla helpompi käyttää kuin vapailla painoilla.
Levytanko on tietenkin paras harjoitusväline kehittämään painon- ja voimanostotuloksia. Kehonrakennukseen se ei ole mitenkään välttämätön.
Tästä voisi kirjoittaa kirjahyllyllisen kirjoja, mutta joo. olet oikeilla jäljillä. Se mihin olet pyrkimässä on se ikävä totuus, että vain hyvin harva osaa tai edes yrittää treenata tarkoituksenmukaisesti. Useimmat yrittävät vain täyttää lääkärin asettaman velvollisuuden, mahtua mielessään olevaan kuvaan hyvästä kunnosta, täyttää odotuksensa valtavista voimistaan tms. toisarvoista. Hyvin harva treenaa realistisin, harkituin tavoittein tehdäkseen sen, mitä lihaskasvu vaatii. Useimmat treenaa liikaa, liian huonolla tekniikalla, tajuamatta lainkaan mitä ovat oikeasti tekemässä. Ts. kaikki välineet on hyviä, JOS NIITÄ OSAA KÄYTTÄÄ. Toisin päin, kaikki välineet ovat huonoja, jos niitä ei osaa käyttää. Koska 100% kehonrakennuksen mestareista jälkeen 70-luvun käyttävät treeneissään laitteita, ja 0% käyttää pelkästään vapaita painoja, on turhaa väitellä keinojen hyvydestä. On vain hyviä keinoja, ja joukoittain huonoja treenaajia..
 
Eli oli liikaa vaadittu? Miksihän tiesin sen jo etukäteen..:david::ROFLMAO:
Jos et selvää suomen kieltä ymmärrä niin en tiedä miten saisin sen laitettua sinulle ymmärrettävään muotoon. Luulisi, että jos ihmisellä on edes peruskoulupohja niin tuon tekstin ymmärrys ei pitäisi olla vaikeata. Ehkä pitäisi tehdä koko teksti pelikkä hymiöillä, että tajuaisit?:unsure::ROFLMAO:(y):censored:
 
Jos et selvää suomen kieltä ymmärrä niin en tiedä miten saisin sen laitettua sinulle ymmärrettävään muotoon. Luulisi, että jos ihmisellä on edes peruskoulupohja niin tuon tekstin ymmärrys ei pitäisi olla vaikeata. Ehkä pitäisi tehdä koko teksti pelikkä hymiöillä, että tajuaisit?:unsure::ROFLMAO:(y):censored:
Auttaisi jo paljon, jos et luulisi tietäväsi, ja hölöttäisi koko ajan niin, että on puurot ja vellit sekaisin. Ts. jossain kohtaa mainittiin Mike Israetel, missään ei väitetty, että hän treenaa heavy duty metodilla, ainoastaan, että hänen metodinsa on järkeistetty, tieteen tukema versio siitä, mitä Menzer aikoinaan aloitti. Menzerillä meni pieleen siinä, että treenataan vähin mahdollinen = käytetään mahdollisimman suurta kuormaa tehden treeneistä lyhyitä ja raskaita; oikeasti tehokkaampi tapa on pidentää "time under tension" käyttämällä hitaita negatiivisia, käyttää venytystä kiihdytttämään lihaskasvua, käyttää kunnollisia pitkiä liikeratoja jne. ja treenata kevyemmällä kuormalla lihas uuvuksiin, vähentäen liikkeitä ja sarjamäärää. Ts. kun se perusbodari tekee hauikselle 12 eri liikettä ja 8 toistoa jokaiseen, vähintään yhteensä sata toistoa, niin tällä metodilla riittää neljä liikettä, tehdään silti lähes sama määrä toistoja, ja saadaan parempi kasvuärsyke kokonaisuutena em. erikoistekniikoilla. Voit itkeä, voit huutaa, voit paukuttaa päätäsi seinään, mutta näin se menee nykytiedon mukaan..:david::ROFLMAO:(y)
 
Ts. jossain kohtaa mainittiin Mike Israetel, missään ei väitetty, että hän treenaa heavy duty metodilla, ainoastaan, että hänen metodinsa on järkeistetty, tieteen tukema versio siitä, mitä Menzer aikoinaan aloitti.
Yhä edelleen, Mike Israetel ei treenaa mitenkään niin kuin Mentzer treenasi. Ainoa asia mikä heidän treeneissään on ehkä etäisesti samaa on kokonainen ja hallittu liikerata, mikä ei itsessään ole millään tavalla erikoista, tai ainutlaatuista. Mentzerillä meni vielä intensiteetti ohi täydellisen hallitun liikeradan toisin, kuin Israetelilla, joten siinäkään mielessä heidän metodinsa ei kauheasti loppujen lopuksi muistuttanut toisiaan. Miksi edes verrata heitä, kun ne metodit ei juurikaan voisi olla kauempana toisistaan.
oikeasti tehokkaampi tapa on pidentää "time under tension" käyttämällä hitaita negatiivisia, käyttää venytystä kiihdytttämään lihaskasvua, käyttää kunnollisia pitkiä liikeratoja jne. ja treenata kevyemmällä kuormalla lihas uuvuksiin, vähentäen liikkeitä ja sarjamäärää.
Puhut tieteestä, mutta et näytä tietävän tutkimustuloksista yhtään mitään. Hitailla negatiivisilla ei nykytutkimusten mukaan ole juuri mitään saavutettavaa hyötyä, kunhan ei heittele painoja miten sattuu. 2-8 sekunnin toistokestot ovat olleet tukimuksissa täysin saman arvoisia keskenään ja tuosta hitaammat toistot ovat olleet heikompia saavuttamaan lihaskasvua. Se ei tee mitään, että mehustelet negatiivista vaihetta ylimääräistä, saat vain vähemmän lopullisia toistoja joka tuo sen "time under tensionin" samalle viivalle teit sitten todella hitaita negatiivisia tai vähän nopeampia.

Veynytys tensiossa on nykykäsityksen mukaan todella tärkeä osa lihaksen optimaalista kasvua, siinä ollaan samaa mieltä. Mutta tutkimuksissa on havaittu lenghten partialien olevan jopa parempi tapa treenaata verrattuna täysiin liikeratoihin, joten siinäkään mielessä sinun tapasi ei perustu tieteeseen. Tuo on kuitenkin aihe, mistä riittää tutkittavaa. Mutta se on varmaa, että se venytys on todella tärkeä osa liikkeestä.
Ts. kun se perusbodari tekee hauikselle 12 eri liikettä ja 8 toistoa jokaiseen, vähintään yhteensä sata toistoa, niin tällä metodilla riittää neljä liikettä, tehdään silti lähes sama määrä toistoja, ja saadaan parempi kasvuärsyke kokonaisuutena em. erikoistekniikoilla.
En tiedä ketään kuka tekisi 12 eri liikettä hauksille yhdessä treenissä. Ja jos joku tekee niin hän ei varmasti ole se perusbodari. Ja tekeekö hän kenties vain yhden sarja jokaista liikettä, vai miksi noista 12 eri liikkeestä tulee vain 100 toistoa yhteensä?

En muutenkaan ymmärrä mitä yrität tässä sanoa. Jos sillä perusbodarilla on sulla on sama volyymi, koska teillä on lähes sama määrä toistoja niin miten sä samaan aikaan yrität sanoa, että sulla on vähemmän volyymiä siihen perusbodariin verrattuna? Tehän teette saman verran sitä volyymia. Kokonaisvolyymi on havaittu tutkimuksissa olevan kuningas lihaskasvatuksessa valtaosalla väestöä, niin kuin olen jo monestikin sanonut.

Jännä nähdä ymmärrätkö taaskaan mitään lukemaasi, vai tuleeko sieltä vastaukseksi vaan taas noita samoja hymiönaamoja? Mulla on vinkki sulle: ota aikasi ja lue rauhassa ennen, kun alat kirjottamaan vastausta ettei taas jää suurin osa lukematta. Voit vaikka jakaa tämän tehtävän useammalle illalle iltalukemiseksi, jos se helpottaa.
 
Yhä edelleen, Mike Israetel ei treenaa mitenkään niin kuin Mentzer treenasi. Ainoa asia mikä heidän treeneissään on ehkä etäisesti samaa on kokonainen ja hallittu liikerata, mikä ei itsessään ole millään tavalla erikoista, tai ainutlaatuista. Mentzerillä meni vielä intensiteetti ohi täydellisen hallitun liikeradan toisin, kuin Israetelilla, joten siinäkään mielessä heidän metodinsa ei kauheasti loppujen lopuksi muistuttanut toisiaan. Miksi edes verrata heitä, kun ne metodit ei juurikaan voisi olla kauempana toisistaan.

Puhut tieteestä, mutta et näytä tietävän tutkimustuloksista yhtään mitään. Hitailla negatiivisilla ei nykytutkimusten mukaan ole juuri mitään saavutettavaa hyötyä, kunhan ei heittele painoja miten sattuu. 2-8 sekunnin toistokestot ovat olleet tukimuksissa täysin saman arvoisia keskenään ja tuosta hitaammat toistot ovat olleet heikompia saavuttamaan lihaskasvua. Se ei tee mitään, että mehustelet negatiivista vaihetta ylimääräistä, saat vain vähemmän lopullisia toistoja joka tuo sen "time under tensionin" samalle viivalle teit sitten todella hitaita negatiivisia tai vähän nopeampia.

Veynytys tensiossa on nykykäsityksen mukaan todella tärkeä osa lihaksen optimaalista kasvua, siinä ollaan samaa mieltä. Mutta tutkimuksissa on havaittu lenghten partialien olevan jopa parempi tapa treenaata verrattuna täysiin liikeratoihin, joten siinäkään mielessä sinun tapasi ei perustu tieteeseen. Tuo on kuitenkin aihe, mistä riittää tutkittavaa. Mutta se on varmaa, että se venytys on todella tärkeä osa liikkeestä.

En tiedä ketään kuka tekisi 12 eri liikettä hauksille yhdessä treenissä. Ja jos joku tekee niin hän ei varmasti ole se perusbodari. Ja tekeekö hän kenties vain yhden sarja jokaista liikettä, vai miksi noista 12 eri liikkeestä tulee vain 100 toistoa yhteensä?

En muutenkaan ymmärrä mitä yrität tässä sanoa. Jos sillä perusbodarilla on sulla on sama volyymi, koska teillä on lähes sama määrä toistoja niin miten sä samaan aikaan yrität sanoa, että sulla on vähemmän volyymiä siihen perusbodariin verrattuna? Tehän teette saman verran sitä volyymia. Kokonaisvolyymi on havaittu tutkimuksissa olevan kuningas lihaskasvatuksessa valtaosalla väestöä, niin kuin olen jo monestikin sanonut.

Jännä nähdä ymmärrätkö taaskaan mitään lukemaasi, vai tuleeko sieltä vastaukseksi vaan taas noita samoja hymiönaamoja? Mulla on vinkki sulle: ota aikasi ja lue rauhassa ennen, kun alat kirjottamaan vastausta ettei taas jää suurin osa lukematta. Voit vaikka jakaa tämän tehtävän useammalle illalle iltalukemiseksi, jos se helpottaa.
Ja sitten vaan linkki siihen päivättyyn tutkimukseen, joka todistaa sen mitä väität, arvon Menzer-asiantuntija. Tokihan tästä on jossain mustaa valkoisella, jos on ihan tutkittu. Ainakin em. Israetel viittaa aina tiettyihin tutkimuksiin, joiden perusteella hän johtopäätöksensä tekee. Hänellä on tohtorin tutkinto, sinulla idiootin itsepäisyys, arvaa kumpi voittaa? Veikkaisin, että jos kumpikin teistä lukee saman tutkimuksen, niin hänen näkemyksensä sen tuloksista ovat objektiivisempia, koska häntä ei ohjaa ennakkoluulot, ei kuvitelmat suuresta älykkyydestä; hänellä on näyttö joka sinulta puuttuu kokonaan.
 
Joko et taaskaan kyennyt lukemaan koko postausta, tai sitten tahallisesti jätit suurimman osa huomioimatta, koska et osaa vastata aiheisiin. Mutta mennään nyt taas näillä valikoiduilla epäkohdilla eteenpäin.

Ja sitten vaan linkki siihen päivättyyn tutkimukseen, joka todistaa sen mitä väität, arvon Menzer-asiantuntija.
En tiedä mistä väittämästäni tarkoitat, mutta tässä olisi esim. hyvä video juurikin Miken kanavalta, jonka pitäisi vähän antaa osviittaa tuohon toistonopeuteen.

View: https://youtu.be/g1aC--eB45U?si=1VwkDo_NLhLYBldO



Tässä pari tutkimusta partial range of motionista.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37015016/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33977835/

Molemmista aiheista löytyy paljon tietoa, jos vain itse viitsisit yhtään nähdä mitään vaivaa itse aiheesta tutkimiseen mistä väittelet täällä. Mutta et pysty edes lukemaan postauksianikaan kokonaan niin ei tule suurena yllätyksenä, että pystyisit siihenkään. Miken kanavallakin käsitellään molemmista aiheista esim. experttien haastattelujen muodossa niinkuin varmasti tuon linkkaamani videonkin perusteella näät. Huomaa kyllä, että vaikka siitä tieteestä puhut niin et oikeasti ole perillä yhtään asioista. Kattelet Miken kanavavalta harvat valikoidut videot ja teet asioista vaillinaisia johtopäätöksiä millä ei ole tutkimusten kanssa juurikaan tekemistä.

Ainakin em. Israetel viittaa aina tiettyihin tutkimuksiin, joiden perusteella hän johtopäätöksensä tekee. Hänellä on tohtorin tutkinto, sinulla idiootin itsepäisyys, arvaa kumpi voittaa? Veikkaisin, että jos kumpikin teistä lukee saman tutkimuksen, niin hänen näkemyksensä sen tuloksista ovat objektiivisempia, koska häntä ei ohjaa ennakkoluulot, ei kuvitelmat suuresta älykkyydestä; hänellä on näyttö joka sinulta puuttuu kokonaan.
Olet nyt jotenkin saanut väärän käsityksen, että tässä olisi minä vs Mike Israetel. Niin asia ei todellakaan ole. Minulla ei ole mitään Mikeä, tai hänen treenimetodejaan vastaan. Sanoin, että hänellä ja Mentzerillä on eri treenimetodit mikä pitää paikkansa. Israetelilla on todella paljon hyvää matskua kehonrakennukseen liittyen. SINÄ olet täällä väittänyt asioita mistä minä olen ollut eri mieltä. Nyt yrität ulkoistaa sinun osuuden tästä väittelystä korkeammalle taholle, koska et pysty käymään keskustelua omin avuin. Säälittävää. Olet myös vaihtanut mielipidettäsi treenimetodeistasi tässä matkan varrella. Ensin treenasit Mentzerin tyyliin HIT-treeniä, nyt treenaatkin yhtäkkiä korkeammalla volyymillä Israetelin tyyliin. Koita päättää miten treenaat. Vai tiedätkö itsekään?
 
Joko et taaskaan kyennyt lukemaan koko postausta, tai sitten tahallisesti jätit suurimman osa huomioimatta, koska et osaa vastata aiheisiin. Mutta mennään nyt taas näillä valikoiduilla epäkohdilla eteenpäin.


En tiedä mistä väittämästäni tarkoitat, mutta tässä olisi esim. hyvä video juurikin Miken kanavalta, jonka pitäisi vähän antaa osviittaa tuohon toistonopeuteen.

View: https://youtu.be/g1aC--eB45U?si=1VwkDo_NLhLYBldO



Tässä pari tutkimusta partial range of motionista.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37015016/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33977835/

Molemmista aiheista löytyy paljon tietoa, jos vain itse viitsisit yhtään nähdä mitään vaivaa itse aiheesta tutkimiseen mistä väittelet täällä. Mutta et pysty edes lukemaan postauksianikaan kokonaan niin ei tule suurena yllätyksenä, että pystyisit siihenkään. Miken kanavallakin käsitellään molemmista aiheista esim. experttien haastattelujen muodossa niinkuin varmasti tuon linkkaamani videonkin perusteella näät. Huomaa kyllä, että vaikka siitä tieteestä puhut niin et oikeasti ole perillä yhtään asioista. Kattelet Miken kanavavalta harvat valikoidut videot ja teet asioista vaillinaisia johtopäätöksiä millä ei ole tutkimusten kanssa juurikaan tekemistä.


Olet nyt jotenkin saanut väärän käsityksen, että tässä olisi minä vs Mike Israetel. Niin asia ei todellakaan ole. Minulla ei ole mitään Mikeä, tai hänen treenimetodejaan vastaan. Sanoin, että hänellä ja Mentzerillä on eri treenimetodit mikä pitää paikkansa. Israetelilla on todella paljon hyvää matskua kehonrakennukseen liittyen. SINÄ olet täällä väittänyt asioita mistä minä olen ollut eri mieltä. Nyt yrität ulkoistaa sinun osuuden tästä väittelystä korkeammalle taholle, koska et pysty käymään keskustelua omin avuin. Säälittävää. Olet myös vaihtanut mielipidettäsi treenimetodeistasi tässä matkan varrella. Ensin treenasit Mentzerin tyyliin HIT-treeniä, nyt treenaatkin yhtäkkiä korkeammalla volyymillä Israetelin tyyliin. Koita päättää miten treenaat. Vai tiedätkö itsekään?

Turha tuon Roboz-kaverin kanssa on väitellä. On näitä ihmisiä, joiden mielestä lähes kukaan muu ei osa treenata kuin itse, vain itsellä on ”päätä” treenata oikealla tekniikalla, tarpeeksi kovaa, ottaa kaikki irti joka toistosta ja sarjasta jne. Vetoavat välillä satunnaisesti omaan kokemukseen ja välillä taas johonki tutkimukseen minkä sattuvat löytämään. Ihan sama mitä meta-analyysejä tai oikeasti pätevien valmentajien juttuja näille linkkaa, se yksi itse löydetty tutkimus kumoaa nämä kaikki. Sitäkään tosin ei yleensä osata tulkita kun ei ole mitään koulutusta asiaan.

Ei esim oikea ammattilainen JTO puhu tuolla bodaustakaan koskien pidennetystä negatiivista ja lihaksen uuvuttamisesta kevyemmillä painoilla, vaan enemmän pitkän ajan kuorma- ja määräprogressiosta hyvällä tekniikalla.
 
Turha tuon Roboz-kaverin kanssa on väitellä. On näitä ihmisiä, joiden mielestä lähes kukaan muu ei osa treenata kuin itse, vain itsellä on ”päätä” treenata oikealla tekniikalla, tarpeeksi kovaa, ottaa kaikki irti joka toistosta ja sarjasta jne. Vetoavat välillä satunnaisesti omaan kokemukseen ja välillä taas johonki tutkimukseen minkä sattuvat löytämään. Ihan sama mitä meta-analyysejä tai oikeasti pätevien valmentajien juttuja näille linkkaa, se yksi itse löydetty tutkimus kumoaa nämä kaikki. Sitäkään tosin ei yleensä osata tulkita kun ei ole mitään koulutusta asiaan.

Ei esim oikea ammattilainen JTO puhu tuolla bodaustakaan koskien pidennetystä negatiivista ja lihaksen uuvuttamisesta kevyemmillä painoilla, vaan enemmän pitkän ajan kuorma- ja määräprogressiosta hyvällä tekniikalla.
Siltähän se alkaa vähän tuntumaan.
 
Ei tietoa, mutta veikkaan että enemmän kuin kuvauksessa ollut 315 paunaa. Veikkaan siksi, että minäkin olen tehnyt 145 kilolla 20 toiston atg-sarjan, enkä (valitettavasti) ole maailman kovimmista reisistä tunnettu kehonrakennuksen legenda.

Joo, samaten minä olen tehnyt 20×140kg atg-sarjan porkkana jaloilla😃
 
Back
Ylös Bottom