toinen käsi jäljessä..

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Itellä oli kans "eripari kädet", mutta molempia käsiä samaan tapaan rasittamalla ne oon saanu aikalailla tasoihin. Eli, penkkiä, hauiskääntöö yms. tangolla..

:offtopic: mutta itselläni vasen hauis on isompi kuin oikean käen hauis :( vaikka olen oikeakätinen, enkä osaa tehdä vasemmalla käellä oikein mitään :eek:

Kukaan ei ole täysin symmetrinen, kovaa reeniä vaan niin se ero tasottuu...turha murehtia tommosta.

onko toi vasen vaan heikonpi ku tulee esim penkkiä tehtäes pikkuusen perässä?
vai oiskohan tekniikassa vika?

noi jutut on aika pienestä kiinni. hienoiset korjaukset asentoon voi auttaa, samaten sulla voi olla esim. olkapää jumissa jne.

suosittelen tekemään semmosilla painoilla, että saat nostettua tangon hallitusti hyvässä asennossa. siitä se sitten alkaa kehittymään mukavasti ja tasapainoisesti.

Isellä samaa ongelmaa ja yritän rasittaa heikompaa puolta vähintään yhtä paljon, kuin vahvempaa. Käsipainot käyvät tähän mainiosti.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Sun kannattaa siirtää molempien käsien otetta sentin verran heikomman käden puolelle,niin eiköhän tanko jo kulje suorassa.

en tiedä sanotko tosissasi tuon, mutta tredin aloittaja älä kuuntele tällaista skeidaa. ei missään nimessä näin.

Mulla on asiat vielä oudommin. vasen hauis on isompi mutta en osaa tehdä sillä yksin mitään. Esim hauiskääntö käsipainolla on helppo liike mutta ei vasurilla!!

en tiedä sanotko tosissasi tuon, mutta tredin aloittaja älä kuuntele tällaista skeidaa. ei missään nimessä näin.

Mitään mieltä en itse asiasta ole kun en penkkipunnerruksesta kuitenkaan mitään tiedä kauemmin treenanneihin verrattuna mutta:

Usein täällä pakkiksella on kehuttu Ari Pehkosen penkkipunnerrustekniikasta kertovia sivuja. Taitavat olla oikein FAQ -kamaa. Suora lainaus sieltä:

"Nostaja itse voi kertoa noston eri vaiheista seuraavaa: raskas, kevyt, helppo. Näillä kommenteilla muutetaan harjoitusohjelman painopistettä.

Jos kommentit ovat nopea kevyt helppo, rautaa on liian vähän testin suorittamiseen

Jos kommenti on eriaikainen ojentuminen, esim oikea käsi jäljessä, siirrä oikeaa kättä 1 cm levyihin päin ja vasenta kättä tangon keskikohtaan päin 1 cm.

Jos kommenti on eriaikainen ojentuminen, esim vasen käsi jäljessä, siirrä vasenta kättä 1 cm levyihin päin ja oikeaa kättä tangon keskikohtaan päin 1 cm. Jos nostelet niin että aina tapahtuu eriaikainen ojentuminen, ojentajat kehittyy eritavalla (toisesta tulee pienempi)."

Eikös tuo ole juuri se ohje jonka aarnold sanoi? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn koska oon tähän asti uskonu Pehkosen penkkiohjeisiin ja neuvoihin. :(

EDIT: Syy miksi Pehkosta puolustan on se, että hänen sivujensa ohjeilla kiinnitin ekan kerran huomiota olkapäävaivojen ja paskan penkkitekniikan yhteyteen.... ja joka sana tuosta aiheesta oli totta.

pehkonen on niin sekaisin kuin olla ja voi. hänhän suosii mm 5kertaa viikossa penkkiä jossa aina mennään maksimiin asti. hänen oma "uransa" loppui olkapää vaivoihin. enkä pätkääkään ihmettele noilla hänen metodeillaan että niin on käynyt kun ukon neuvoja katselee. epätasapainoinen ote tangosta on totaalista myrkkyä olkapäille. toki jos haluaa punnerrukset lopettaa jo heti kättelyssä ennen kuin ne ovat ehtineet edes kunnolla alkaakaan, niin ei muuta kuin epätasapainoista otetta tangosta vaan ja 5kertaa viikossa aina maksimeihin :);)

Ok. No toi 5x viikossa maksimeihin on kyllä munkin korvaan jo melkoista shittiä. :)

mulla kans vasen hauis vähän oikean jäljes.

korjaantuu kun esim seuraavan kerran habaa tehdessä alotat vasemmalla kädellä työn, esim kp hauiskääntöjä niin jos norm aloitat oikealla niin nyt vedätkin vasurilla. Hommaa voi vielä nopeuttaa tekemällä heikommalla kädellä yhden sarjan enemmän.

Suositut

Back
Ylös Bottom