Tuota, pieni tarkennus (etten vaan itsekään ole ymmärtänyt väärin).
Olet oikeassa, näinhän se on virallisesti laitettuna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuota, pieni tarkennus (etten vaan itsekään ole ymmärtänyt väärin).
Ei välttämättä, mulla tuli tälle vuodelle joka kuukaudelle ennakot.K Ennakkoverot maksetaan joka toinen kuukausi btw.
Miten hoidetaan laskutus kun ei olla alv-rekisterissä? Laskutusohjelmassani ei saa alvia piiloon eli oon siihen sit lyöny 0% Menikö pieleen?
Verottajan ohjeet laskulle, kohdasta 11;Miten hoidetaan laskutus kun ei olla alv-rekisterissä? Laskutusohjelmassani ei saa alvia piiloon eli oon siihen sit lyöny 0% Menikö pieleen?
Mulla oli vielä niinkin hassusti että parilla kuukaudella ei vain ollut veroja. Eikä se ollut minkään järjen mukaan jaoteltu.Ei välttämättä, mulla tuli tälle vuodelle joka kuukaudelle ennakot.
Kai ne laput pamahtaa sitten kohta, ellei tänään. Yleensä vain ollu eräpäivä just sen about 20. päivän paikkeilla, joten kiire vois olla jo.Ne vetäisee automaattisesti sulle ennakot viime vuoden perusteella, sun ei tartte tehdä mitään.
Toinen kysymys, kun nyt on harkinnassa siirtyä normaaliin palkkatyöhön päätoimisesti. Olisi kiva säilyttää toiminimi jotta voi tehdä omiakin keikkoja jos tulee vastaan. Eli käsitin itse että toiminimi muutetaan sivutoimiseksi, ja verot menee henkilökohtaisten tulojen päälle...? Ymmärsin jotenkin vielä että sivutoiminen toiminimi ei mene sivutulo veron mukaan... vaan päätulon vero lasketaan ottaen huomioon toiminimen verot... ?
Dodi.Toiminimestä ja palkkatyöstä saamaasi tuloa verotetaan samalla tavalla eli on SUHT (sana on tässä siksi, että joissain vähennyksissä on pientä eroa) samantekevää jos henkilö on tienannut vaikka sitten 40 000 e, että onko se kaikki saatu palkkatyöstä, toimimestä vai esim. puolet ja puolet.
Verottajan ohjeet laskulle, kohdasta 11;
"Nollaverokannan alainen myynti ilmaistaan merkinnällä ”Alv 0 %”. Laskuun merkitään lisäksi, minkä hyödykkeen myynnistä on kysymys, esimerkiksi ”Tilattu sanomalehti” tai laskussa mainitaan se arvonlisäverolain säännös, johon verottomuus perustuu esim. ”AVL 55 §”. "
http://www.vero.fi/?article=2423&domain=VERO_MAIN&path=5,40,87&language=FIN