Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
"Matematiikassa suunnat ja ulottuvuudet ovat sisällöllisesti merkityksellisiä. Lukujärjestelmä perustuu paikka-arvoihin ja paikka tarkoittaa lukujen sijaintia suhteessa toisiinsa. Hahmottamisen vaikeudet voivat aiheuttaa ongelmia käsitellä mielessä asioiden sijainteja ja suhteita toisiinsa, jolloin on vaikeampaa oppia ajattelemaan luvuilla sekä hahmottamaan lukujen suhteita ja suuruusluokkia. Oppimisesta tulee pintaoppimista, ja numerot ovat vain sanoja ilman sisältöä."

Tätä vaan ei tunnistettu minun peruskouluvuosina. Lukiossa olin jo täysin pudonnut kärryistä. Ainoa poikkeus oli geometria ja jostain syystä myös kemian laskut, mutta kemian opettaja olikin tosi hyvä.

Nehän on monesti todella yksinäisiä jotka noihin rakkaushuijauksiin lähtee. Osa haastattelujen perusteella tiedostaakin, että taitaa olla huijaus mutta jatkavat silti koska saavat huomiota ja kivoja tekstareita. Onhan se surullista pohjimmiltaan.

Surullista kyllä. Ihmisen kyky huijata itseään on iso. Tuohon varmaan liittyy myös häpeä. Häpeää siitä, että oli niin huiputettava eikä sitä tunnetta sitten jaksa kohdata ja käsitellä, joten vaan jatkaa ja toivoo jotain ihmeellistä tapahtuvaksi. Totuus kirpaisee. Älyttömiä rahamääriä ihmiset menettävät.

"Matematiikassa suunnat ja ulottuvuudet ovat sisällöllisesti merkityksellisiä. Lukujärjestelmä perustuu paikka-arvoihin ja paikka tarkoittaa lukujen sijaintia suhteessa toisiinsa. Hahmottamisen vaikeudet voivat aiheuttaa ongelmia käsitellä mielessä asioiden sijainteja ja suhteita toisiinsa, jolloin on vaikeampaa oppia ajattelemaan luvuilla sekä hahmottamaan lukujen suhteita ja suuruusluokkia. Oppimisesta tulee pintaoppimista, ja numerot ovat vain sanoja ilman sisältöä."

Tätä vaan ei tunnistettu minun peruskouluvuosina. Lukiossa olin jo täysin pudonnut kärryistä. Ainoa poikkeus oli geometria ja jostain syystä myös kemian laskut, mutta kemian opettaja olikin tosi hyvä.
Hyvä opettaja saa huonommankin oppilaan oppimaan. Itse muistan myös matematiikan opettajan joka pystyi selittämään asioita "luovasti", eikä vaan pelkästään tuputtamaan asioita yhdellä tavalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Surullista kyllä. Ihmisen kyky huijata itseään on iso. Tuohon varmaan liittyy myös häpeä. Häpeää siitä, että oli niin huiputettava eikä sitä tunnetta sitten jaksa kohdata ja käsitellä, joten vaan jatkaa ja toivoo jotain ihmeellistä tapahtuvaksi. Totuus kirpaisee. Älyttömiä rahamääriä ihmiset menettävät.
Varmasti voi olla häpeääkin seassa. Jossain kotimaisessa ohjelmassa haastateltiin poliisia joka oli paljon noita tutkinut, ja hänen mukaan moni tosiaan jatkaa senkin jälkeen kun hälytyskellot on soinu 😅 Kai siitä fantasiasta vaan haluaa pitää kiinni, että jossain on joku jota kiinnostaa mitä minulle kuuluu.

Hyvä opettaja saa huonommankin oppilaan oppimaan.

Riippuu kyllä myös asiasta. Ihmisillä on vahvuutensa ja myös heikkoutensa ja joskus muuten yleisfiksuillakin ihmisillä on juttuja, joissa aivot menevät luonnostaan oikosulkuun vaikka niitä yrittäisi käsitellä miten. Silloin olisi jopa fiksumpaa tunnistaa tämä ja keskittyä korostetusti etsimään niitä vahvuuksia eikä yrittää väkisin syöttää vaikka matematiikkaa numerosokeudesta kärsivälle ihmiselle.

Tohtori ei varmaankaan etes voi hukkua :unsure:
1736957597384.webp

Suositut

Back
Ylös Bottom