toimiiko tää kehonrakennus menetelmä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arnold1
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mitä mieltä ootte et onko kehonrakennuksessa pakko käyttää näit bulkkaus, kiinteytys vaiheit erikseen? ku ite on nyt jokin aika sitten siirtyny noin 7-8 kk voimaharjoittelun jälkeen kehonrakennukseen ja tarkotus olis kasvaa isommaksi ja kiinteemmäksi, ja oon muuttanut ruokavalioo siten et oon jättäny hiilarit vähemmäl ja lisänny hyvät rasvat ruokavalioon mukaan ja kaloreit saan luonnollisesti vähemmän mitä ennen et semmottis n+ 200kcal yli kulutuksen nykyään. Ni toimiiks tää systeemi et vois saada suhkot kiinteet lihasmassa aikaseks täl systeemillä?? TReenipuoli on kunnossa!!

Ei se kait teoriassa mahdotonta ole, mutta käytännössä ainakin todella hankalaa jos ei muuta. Mistä voit tietää tarkalleen päivän kulutuksesi?? liikutko aina päiväsä täsmälleen saman verran ja jos et, niin mistä tiedät paljonko kaloreita kuluu jos vaikka oot muutaman tunnin ylitöissä?

Ennemmin suosittelisin kokeilemaan tota energiasyklitystä. Syöta vaikka 2 viikkoa reilummin yli kulutuksen 500-1000kcal ja sitten viikon 500 kcal miinuksella ja kattelet miten alkaa rasvat käyttäytymään. Sitten vaan 2 viikon miinuskalorijaksot viikon sijasta jos alkaa läskiä pukkaamaan, tai vähemmän plussaa plussaviikoilla.

Muistakaa ne nopeat hiilarit (tai siis unohtakaa ne). Pois kaikki pullat, taikinat, sokerit ja mielellään riisistäkin hitaasti imeytyvää mallia. Samoin pasta keitettynä niin, että on vielä suht kovaa ym. :arvi:

EDIT: perunakin on epäortodoksista jos haluaa laihtua

Samoin pasta keitettynä niin, että on vielä suht kovaa ym?

Mitä tuo tarkoittaa? Pitäisikö pasta syödä hieman raakana vai miten?

H0J sanoi:

Meinaakohan, että hiilarit muuttuvat nopeammiksi jos keittää pitempään? Aika marginaaliselta kuulostais.

Weeboomi sanoi:
Meinaakohan, että hiilarit muuttuvat nopeammiksi jos keittää pitempään? Aika marginaaliselta kuulostais.

No ainakin jos ne kovia on niin enemmän työtä sulattelussa...

No joo, :lol2:

H0J sanoi:

Ihan turhaa leikkimistä tuollainen. Vaihtaa vain sen valkoisen pastan, kaurapastaan tai tummaan pastaan, joissa on enemmän kuituja.

TIMBA! onko sillä kauheesti merkitystä että mistä tuolloin esim: kahen viikon bulkkijaksolla ottaa kalorit?En tarkoita kuitenkaan pullaa tai suklaata.

En ole timba, mutta toki hitaista hiilareista mieluummin nii ei mene läskiksi niin paljoa?

Ja muutenkin turhia insuliinipiikkejä hyvä välttää.

arnold1 sanoi:
TIMBA! onko sillä kauheesti merkitystä että mistä tuolloin esim: kahen viikon bulkkijaksolla ottaa kalorit?En tarkoita kuitenkaan pullaa tai suklaata.

Just noin kun ljm sanoi. Itse oon yrittänyt syödä "laadukasta" sapuskaa myös bulkkjaksolla. Aamupalalla hiilarit lähinnä kaurahiutaleista. Töissä on sitten perunaa ja ruisleipää noin pääsääntöisesti. Välipaloilla hiilarit ruisleivästä. Ja kotona tulee vielä treenin jälkeisen aterian hiilarit yleensä riisistä. Paskahiilareita en siis juurikaan käytä. Proteiinia sitten tietenkin riittävästi ja hyviä rasvoja. Niitä huonompia rasvoja nyt tulee syötyä jonkin verran ilman yrittämistäkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli tässä mieleen samalla kysyä, että käykö toi täysjyväleipä ton ruisleivän tilalla, kun on paljon paremman makuista...

voiko joku vielä sitten sanoa että jos aikoo bulkkijaksolla syödä laadukasta, "terveellistä" sapuskaa niin mistä niitä kaloreita oikein voi saada tarpeeksi ku ite just ajattelin et sit bulkil vetäis noit vähä epäterveellisiäkin ruokia just et sais tarpeeks kaloreit kasvamiseen??

Rasvat mukaan niin kaloreita on helppo saada. Tällä tarkoitan siis hyviä, eli tyydyttymättömiä ja monityydyttymättömiä rasvoja. Oliiviöljy, rypsiöljy ja kalaöljy soveltuvat mainiosti. Kannattaa selailla pakkista ja käyttää searchia, öljyistä on threadeja paljon.

siis käytän toki kylmäp. rypsiöljyä 2 isoa ruokalusikallista päivittäin mut tuskin niist kyl kauheesti mitään kaloreit saa eli jotain muuta...

No rasvathan on helppo ottaa vaikka rypsi-, oliivi ja kalaöljystä.
Proteiinit maidosta, rahkasta, raejuustosta, juustosta, muista maitotuotteista, kananmunasta, kanasta, tonnikalasta ja muista kaloista, lihasta, proteiinijauheista.
Vitamiinit ja hivenaineet tulee bulkilla varmaan aika helposti täyteen muutenkin koska syödään paljon, mutta tarvittaessa sitten vitamiinipillereitä.
Hiilihydraatit varmaan on se kaikkein vaikein asia tässä sitten. No, mitä niitä nyt on...

Puurohiutaleita, kokojyväleipää, maidossa tulee mukana laktoosia, tumma riisi, ruispasta, keitetyt perunat, jne...

arnold1 sanoi:
siis käytän toki kylmäp. rypsiöljyä 2 isoa ruokalusikallista päivittäin mut tuskin niist kyl kauheesti mitään kaloreit saa eli jotain muuta...

No syö enemmän sitä :) Voit mennä vaikka johonki yhteen desilitraan asti, ei pitäisi tulla yliannostusta (e-vitamiini 300% päivän suosituksesta), mutta kalaöljyä olisi hyvä ottaa jotta omega-suhteet menisi kohdalleen.

Ja ei sitä sit tarvi kaikkea ihan paljaalteen vetää jos puulta maistuu.
Ite oon sekoittanut mm. aamupuuroon (korvaa sen perinteisen voisilmän, puuro maistuu paremmalta kuin ilman), sitten sekoittanut öljyä ja sipulisilppua keskenään ja laittanut sitä leivän päälle (herkkua kun laittaa vielä kinkkua ja juustoo ja kurkkua). Salaattiin sitä voi hyvin sekottaa kans, ja vaikka mihin mitä vaan satut keksimään.

aamul ei kyl kannattais noit rasvoi syödä mut kyl vois sitä käyttöä ehkä sit vähän muun ruoan yhteydes nauttia enemmän vaik luulis kyl et johonkin desi päiväs käyttöön alkais ihokin jo reagoimaan aika negatiivisesti!

Voi reagoida positiivisestikin. Yleensä just nopeat hiilarit aiheuttaa finnejä sun muuta. Noi hyvät rasvat pitäs vaikuttaa ihoon positiivisesti.

olen joskus jotain tollast itsekin kuullut mut sehän selvii vain kokeilemalla. Tosin mulla kun ton ryps. käytön aloitin niin vähä alko norm enemmän naama kukkimaan mut nyt n:2 viikon jälkeen käytön aloittamisesta näyttää paremmalta eli jos sil positiivinen vaikutus on niin mun kohalla se ainakin tulee sit jälkivaikutuksena ja sehän nähdään!

ljm sanoi:
Voi reagoida positiivisestikin. Yleensä just nopeat hiilarit aiheuttaa finnejä sun muuta. Noi hyvät rasvat pitäs vaikuttaa ihoon positiivisesti.

Ei ole finnejä näkynyt sen jälkeen, kun nostin rasvojensaantia ja rajoitin hilareita. Tosin eipä mulla niintä finnejä koskaan erityisemmin ole ollut, pikemminkin kuiva iho.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom