The Game Changers (kasvisruokavalio)

No ihan samalla tavalla löytyy tutkimuksia missä näillä eläin peräisillä ravintoaineilla on terveydelle haitallisia vaikutuksia.

Prosessoiduilla jalosteilla lähinnä haittavaikutukset.

Mutta se että kasvisruokavaliota demonisoidaan ja sanotaan että kehitykselle haitallista

Ihan aiheesta kritisoidaan, koska sillä on todella vaikea täyttää kasvavan lapsen ravintotarpeet.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta jos kasvavalle lapselle syöttää pelkkää lihaa, niin saa Donalta peukkua. :LOL:

Puhut paskaa taas. Kyse oli tästä lapsesta, joka saa kyllä hemmetin monipuolista ja todella ravintorikasta ravintoa eikä pelkkää lihaa. Ja minä sanoin että tuosta tulee varmasti terve lapsi, ja ihan varmasti tuleeki. Tossa on kunnon superfoodia.



View: https://www.instagram.com/p/BtjH1F0lJm_/



View: https://www.instagram.com/p/BteJzfzlox_/



View: https://www.instagram.com/p/BtoZlsFFBck/



View: https://www.instagram.com/p/Bu3GuGyl1wF/



View: https://www.instagram.com/p/BwMwUFql8Jo/
 
Puhut paskaa taas. Kyse oli tästä lapsesta, joka saa kyllä hemmetin monipuolista ja todella ravintorikasta ravintoa eikä pelkkää lihaa. Ja minä sanoin että tuosta tulee varmasti terve lapsi, ja ihan varmasti tuleeki. Tossa on kunnon superfoodia.
Vielä kerran yhteenvetona.

A mum who was a vegan for years now refuses to give her toddler son any vegetables and instead feeds him nothing but meat and animal products.
Dona: Veikkaan että tästä kasvaa ainakin todella terve lapsi.

Myös Dona: Ihan aiheesta kritisoidaan (kasvisruokavaliota), koska sillä on todella vaikea täyttää kasvavan lapsen ravintotarpeet.


Hyppää ny järveen. :LOL:
 
Vielä kerran yhteenvetona.


Dona: Veikkaan että tästä kasvaa ainakin todella terve lapsi.

Myös Dona: Ihan aiheesta kritisoidaan (kasvisruokavaliota), koska sillä on todella vaikea täyttää kasvavan lapsen ravintotarpeet.


Hyppää ny järveen. :LOL:

Eli ei saa pelkkää lihaa, olit siis väärässä. Saa myös vähän kasvia ja hedelmää, joten lainaamasi juttukin on virheellinen.

Minä pysyn edelleen mielipiteeni takana. Harva lapsi saa noin ravintorikasta safkaa. Toi on onnekas skidi.

Illalla hyppään kyllä avantoon👍
 
Eli ei saa pelkkää lihaa, olit siis väärässä. Saa myös vähän kasvia ja hedelmää, joten lainaamasi juttukin on virheellinen.

Minä pysyn edelleen mielipiteeni takana. Harva lapsi saa noin ravintorikasta safkaa. Toi on onnekas skidi.

Illalla hyppään kyllä avantoon👍
Jep jep, tuttua peruuttelua Donalta, kun vähän joku kyselee. 😂
Olisko sun kenties pitänyt silloin juttua linkittäessä jo todeta, että "btw tämä lapsi syö myös kasviksia, joten siksi tätä stooria peukutan"?

"Ai miten niin hehkutin carnivoren sopivuutta lapselle?"
"Ai miten niin kuvittelin, että tuomioistuimet hommaavat Trumpille vielä jatkokauden?"

Koita löytää selkäranka sieltä avannosta while you're at it.
 
Vaikee sanoa, voi johtua varmaan monestakin asiasta, kun puutoksia tulee melkeen kaikesta mikä on tärkeää kasvulle ja kehitykselle.

Nyt tuli tämmöinen julkaisu juuri:

High omega-3 intake from fish was associated with a 51% reduction in asthma risk in children that have a variation in a gene that makes them poor converters of the plant omega-3 ALA into the marine omega-3s EPA and DHA.
A common variant in the fatty acid desaturase (FADS) gene is associated with lower levels of omega-3 fatty acids in the blood. This variant is found in almost half of the population. In children with this variant, a higher dietary intake of omega-3 fatty acids from fish was associated with a lower risk of asthma.

Niin eikös se ollut vanha tieto, että japanissa väestö alkoi kasvaa, kun alkoivat syödä nautaa sotien jälkeen. Kalaa olivat sitä ennen kyllä syöneet paljon.
 
Mä en kyllä löytänyt tosta uutisesta mitään vaarallista. Ei se kasvisten lisääminen haittaa tee ja varmasti jatkossakin lihaa on tarpeeksi ruokavaliossa vaikka sitä joka aterialla ei olisikaan.
 
Vai pitää jauhelihaakin vähentää kastikkeesta.🤦‍♂️ Mitenkä musta tuntuu, että tässä mennään nyt viherkiima ja raha edellä eikä lasten terveys. Vielä kun just tuli dataasiitä, että kasvisravinto tuo omat haasteensa ravinteiden saannissa.

Kas, sattupa sopivasti. Tuttu proffa höpisemässä aiheesta. Muutamaan minuuttiin saadaan tutut lihan demonisoinnit mukaan. Liha-> T2D ja ylipaino🤦‍♂️. Lisäksi loppuun lihan vertaus tupakkaan🤦‍♂️ V..tu mikä riman alitus.
 
Mä en kyllä löytänyt tosta uutisesta mitään vaarallista. Ei se kasvisten lisääminen haittaa tee ja varmasti jatkossakin lihaa on tarpeeksi ruokavaliossa vaikka sitä joka aterialla ei olisikaan.

En minäkään siitä mitään vaarallista löytänyt. Ihmettelen vaan, että sisältääkö se päiväkodin ruoka muka nyt terveydelle haitalliset määrät lihaa tai maitoa, ja onko tuo oikesti tarpeellinen muutos, jos lasten terveyttä ajatellaan. :unsure:
 
En minäkään siitä mitään vaarallista löytänyt. Ihmettelen vaan, että sisältääkö se päiväkodin ruoka muka nyt terveydelle haitalliset määrät lihaa tai maitoa, ja onko tuo oikesti tarpeellinen muutos, jos lasten terveyttä ajatellaan. :unsure:
Tarvis varmaan nähdä se koko menu, että vois kommentoida. Lähinnä nyt tuli mieleen, että onko tässä vastaanvanlainen paljon meluatyhjästä tapaus kuin se varusmiehille yksi kasvisateria juttu.
Jotenkin voisin kuvitella, että menu pitää sisällään sen WHO:n eettisesti kestävän 3 annosta lihaa, oliko 2 annosta kalaa viikossa ja mitähän muuta siinä nyt olikaan?? No vegaani tai kasvisruokavalio se nyt kuitenkaan ei ole.
 
Itse olen urheillut koko ikäni ja ollut lihan syöjä. Urheilen viikottaina vähintään sen 3x. Yleensä vedän 3 salia viikossa, 1-2 kahvakuulatreeniä ja muut urheilut päälle. Painoin tuossa reilu vuosi sitten noi. 77kg ja olen 176 pitkä.
Olen kokeillut elämäni aikana melkein kaikki nämä yleiset dietit ja ruokavaliot, pulkannut jne. Kokeillut ketogeenisen ruokavalion, vähähiilihydraattista vedin vuosia ja poistanut ruokavaliosta eri ruoka-aineita jne. Olen myös opisekellut alaa ja lukenut tutkimuksia melko paljon. Voisin sanoa, että oma ymmärrykseni ruokailuun on keskimääräistä parempi, kuin 99,9% suomalaisista keskimäärin. Tälläinen oma arvio. :D
Tuossa noin vuosi sitten sain ideaksi kokeilla 95% vegaanista ruokavaliota, eli jätin noin 5% eläinkunnan tuotteille tilaa. Ajatukseni oli todistaa, että tälläinen ruokavalio on täysin huuhaata ja tuhoaa urheilutulokset täysin. No kun olin vetänyt testiä 2kk huomasin, että en enää väsynyt ruuasta kuten ennen ruokailun jälkeen, yleisvointini parani tosi paljon, vaikka se oli sitä ennenkin hyvä, vatsani alkoi toimi vuosiin paremmin. Ei mm. Jäänyt wc-paperiin mitään. :D myös iho parani mielestäni. Suurin yllätys oli kuitenkin se, että urheilutulokseni paranivat! Pohdittiin kaveriporukalla, että tän ei pitäisi mennä näin. Myös kaverini alkoivat sanoa, että olen tosi energinen ja huomasin tämän itsekin. Mm. Urheilusuorituksen jälkeen palauduin huimaa vauhtia ja olisin voinut vetää uuden treenin päälle.
No jatkoin testiä ja oli kulunut puolivuotta ja kaverit kysyivät miten on lähtenyt. Kaikki nämä edellä mainitut asiat olivat edelleen totta, mutta oli tullut yksi uusi asia. Olin lahtunut about 7kg!!! Rasvaprosentti oli painunut johonkin 10% pintaan. Mutta samaan aikaa tulokset olivat silti parantuneet. Kestokunto oli parempi ja salilla tulokse olivat parantuneet merkittävästi. Pojat kysyi mitä aijon tehdä. Totesin. Taidan jäädä tälle loppuelämäksi.
nyt kulunut vuosi ja paino tippui aluksi tuohon 67kg ja nyt noussut 68kg. Rasvaprosenttini on jotain 8% pintaa ja olen ollut yhtä atleettinen ja lihaksikkaan näköinen viimeksi varmaan 20-vuotiaana. Mulla on parempi kroppa kuin ikinä elämän aikana. Salilla tulokset ovat pantuneet vuoden aikana tosi paljon ja työnnän penkistä enemmän kuin koskaan elämäni aikana. Tää on ihan sekoa. Naisetkin naureskelleet tälle mun fit kropalle. En siis ole mikään luuranko vaan ennemminkin atleettisen näköinen ja lihaksikas tällä hetkellä, mutta rasvat loistaa poissaolollaan.
Halusin kertoa tämän miten oma testink meni ja miten se päättyi koomisesti. En enää ikinä palaa takaisin samaan dietti yms. Kulttuuriin, vasn jään tälle elämäntapa muutokselle loppuelämäksi. Oon siis aivan tosi onnellinen tästä.
Olen siis keski-ikäinen mies.
 
Back
Ylös Bottom