Testosteroni nousuun

Moi,

Ei o värähtänytkään vähään aikaan aamulla (paitsi darrassa) ja libido ollut alhaalla jne. No kävin verinäytteessä ja ottivat
kaiken näköisiä arvoja, tosin veri näyte joudutaan ottamaan uudelleen ensiviikolla koska näyte otettiin iltapäivällä (näyte pitää kuulemma ottaa aamulla).

Jotatapauksessa heti lääkäri sanoi että testosteroni taso alarajalla:
"Testosterone 7.65"

En näistä arvoista oikein ymmärrä onko tuo nyt hälyttävän alhaalla ja joutuuko tässä kohta johonkin TRT kuurille?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moi,

Ei o värähtänytkään vähään aikaan aamulla (paitsi darrassa) ja libido ollut alhaalla jne. No kävin verinäytteessä ja ottivat
kaiken näköisiä arvoja, tosin veri näyte joudutaan ottamaan uudelleen ensiviikolla koska näyte otettiin iltapäivällä (näyte pitää kuulemma ottaa aamulla).

Jotatapauksessa heti lääkäri sanoi että testosteroni taso alarajalla:
"Testosterone 7.65"

En näistä arvoista oikein ymmärrä onko tuo nyt hälyttävän alhaalla ja joutuuko tässä kohta johonkin TRT kuurille?

Kyllä tuo on jo alhainen lukema, että ei ihmekkään jos ei homma toimi. Mulla on itsellä ollut myös 7 luokkaa testot, ja olo myös todella vetämätön/paska. Siitä ovat kyllä nousseet, 16.5 oli kun viimeksi mitattiin (n. vuosi sitten kylläkin), mutta siis on kyllä alhaiset, tosin se tosiaan tulisi mitata aamulla. Älä vielä ala panikoimaan siis, ennenkuin oot mitauttanut uudestaan aamulla.

Kyllä tuo on jo alhainen lukema, että ei ihmekkään jos ei homma toimi. Mulla on itsellä ollut myös 7 luokkaa testot, ja olo myös todella vetämätön/paska. Siitä ovat kyllä nousseet, 16.5 oli kun viimeksi mitattiin (n. vuosi sitten kylläkin), mutta siis on kyllä alhaiset, tosin se tosiaan tulisi mitata aamulla. Älä vielä ala panikoimaan siis, ennenkuin oot mitauttanut uudestaan aamulla.

Onko nuo nouseet sinulla automaattisesti tuonne 16.5 vai lääkityshoidolla?

Tosiaan ensiviikolla uudet testit heti aamusta.

Onko nuo nouseet sinulla automaattisesti tuonne 16.5 vai lääkityshoidolla?

Tosiaan ensiviikolla uudet testit heti aamusta.

Ihan itsellään, olivat alhaalla, koska mulla on ollut syömishäiriötä. Sitten kun mätti ruokaa vaan naamaariin ja paino alkoi nousta, niin tasot myös nousivat. Mulle urologi suositteli kananmunia kovasti, mm. kolesterolin takia, sillä siitä testosteroni pääosin valmistetaan. Myös yleinen riittävä rasvansaanti ruokavaliosta vaikuttaa. Mulla kananmunat ovatkin aikalailla pääosassa päivän rasvatarpeen tyydyttämisessä. Ovat vielä pirun hyviäkin. :)

Yksi suurin ongelma punttien kanssa treenaavilla on kokonaiskuormitukseltaan liian raskaat treenit.

Kannattais ottaa mallia muiden lajien urheilijoista. Ei maksimitreeniä sais tehdä kuin kerran tai kaks kuukaudessa tms... punttien kanssa treenaavilla on hyvin yleisesti käsitys että pitää treenata ihan täysillä, joka treeni täysiä...niin sillon pakotetaan lihakset/voimat kasvamaan...hah..

Kuka tahansa vajaaälyinen osaa treenata kokonaiskuormitukseltaan maksimi treenejä... siihen ei tarvita mitään erityistä taivaan lahjaa.

Se kuka osaa treenata intensiivisiä treenejä joissa annetaan treenattavalle lihasryhmälle riittävän kova ärsyke pystyy kehittymään hyvin ja maksimoimaan testotasonsa.

Kannattaa muistaa että juoksutreenissä vedot ja spurtit nostaa tasoja...ja taasen liian pitkät juoksulenkit joista ääripää on maraton laskevat tasoja.

Mä väitän että viikosta toiseen jatkuvat 1,5 tunnin rajut punttitreenit laskee tasoja ja on kaikinpuolin tulppana niin voimien kuin lihasten kehittymiselle. Esim 1/2 tunnin intensiivinen ajatuksella ja oikealla asenteella tehty treeni on täysin riittävä...ja ikinä ei sais salilla mennä punttien parissa yli 45 minuuttia.

Porukka vaan liikaa lukee pro bodareiden kirjotuksia että miten pitää treenata hurjan paljon ja hurjan kovaa. Se on surullista.

Suurimman hyödyn douoppauksesta saa just ne liian kuormittavasti treenaavat henkilöt...joita on todella paljon...ehkä suurin osa, siis jos jätetään pois laskuista ne jotka käy vaan istuskelemassa ja ihmettelemässä salilla.. Heidän saamansa hyöty johtuu just siitä että liian kovasta treenistä ei pysty palautua omien tasojen turvin..ollaan jatkuvassa "oravanpyörässä" kun yritetään pakottaa liha kasvuun..ja sit kun lyödään ulkopuolista testoa kehiin niin tasot on väkisin kokoajan korkealla ja näennäistä kehitystä tulee. Jos malttaa treenata älykkäästi niin ei oo niin suuri houkutus vippaskonsteihin koska kehitystä tulee muutenkin hyvin..sekä lihan että voimien suhteen..

Edit:

Ehkä paras mittari oikeaan treeniin pituuteen on se että kun lähtee salilta on vahvasti sellanen olo että haluis ja vois treenata lisää.. eli on erittäin hyvä fiilis, energiaa hyvin..ei väsytä.. lihaksissa tuntuu pumppi,,muttei oo yhtään puuromainen hyytynyt fiilis lihaksissa..

nostetaas vuoden 2008 ajatuksia :)
Hyvä postaus, mutta kannattaa kuitenkin muistaa että ei se ihan noin mustavalkoista ole. Joku aloittelija voi saada tosta semmosen käsityksen, että se on automaattisesti huono treeni jos treeni kestää esim. tunnin (muistan lukeneeni jostain että tunnin treenin jälkeen lähtee testot laskuun, tiedä sitten onko kvasitiedettä). Tai jos treenin jälkeen kotiin kävellessä on paikat kipeenä niin on reenannut liian kovaa.

Itse pidän tossa tärkeämpänä mm. sitä, että maksimitreeniä ei tehdä kuin silloin tällöin, ja erikoistekniikat ovat nimen omaan erikoistekniikoita joten niitä ei tehdä aina, esim. jaksottaminen on kova sana.

Maltti on valttia - intensiteetti, tuntuma, ja "less is more" lienevät hyviä avainkäsitteitä. Mulla nyt ei ole mitään hajua mitä tekemistä tekstilläni on otsikon kanssa, kunhan vastailin Kaljulle.

PS. Itse laitoin tänään sekuntikellon käymään ennen ekaa penkkisarjaa ja pysäytin vikan viparisarjan jälkeen, mittarissa oli silloin 1.01 ja oli muuten helvetin hyvä setti!

Nonii, viime viikolla kävin veritesteissä uudelleen heti aamusta ja nyt uusi tulos:
Testosterone 10.29

Mitä tuon nyt sitten tarkottaakaan mutta libido alhaalla, vasymysta ja ei aamuseisokkeja enään (tai todella harvassa) :( ikää 31v. Lekuri sano että on
normaali, mutta ois kiva kyllä tajuta mistä nää oireet sitten johtuu ja onko toi testosteroni arvo nyt normaali oikeesti vai ei. Onhan toi nyt paljon alhaisempi
verrattuna esim. tohon sun 16.5.

Nonii, viime viikolla kävin veritesteissä uudelleen heti aamusta ja nyt uusi tulos:
Testosterone 10.29

Mitä tuon nyt sitten tarkottaakaan mutta libido alhaalla, vasymysta ja ei aamuseisokkeja enään (tai todella harvassa) :( ikää 31v. Lekuri sano että on
normaali, mutta ois kiva kyllä tajuta mistä nää oireet sitten johtuu ja onko toi testosteroni arvo nyt normaali oikeesti vai ei. Onhan toi nyt paljon alhaisempi

Pakko sanoa, että paska lekuri on ollut. Toi on normaali viitearvojen sisällä oleva arvo kyllä, mutta noi arvot ylttää 80v asti, jolla kyseinen arvo voi ollakkin normaali. En voi muutakuin suositella yksityiselle urologille menoa, maksaahan tuo, mutta saapahan spua, ainakin itse sain neuvoja ja tietoa asioista sitä kautta. Pitäisi käydä itsekkin mitauttamassa nyt arvot. Olisi ihan kiva tietää missä mennään.

Pakko sanoa, että paska lekuri on ollut. Toi on normaali viitearvojen sisällä oleva arvo kyllä, mutta noi arvot ylttää 80v asti, jolla kyseinen arvo voi ollakkin normaali. En voi muutakuin suositella yksityiselle urologille menoa, maksaahan tuo, mutta saapahan spua, ainakin itse sain neuvoja ja tietoa asioista sitä kautta. Pitäisi käydä itsekkin mitauttamassa nyt arvot. Olisi ihan kiva tietää missä mennään.

Millaisia neuvoja sait?

Olisi aina mielenkiintoista tietää, miten alhaisten arvojen omistaja treenaa ja miten on treenannut. Jotkut vetävät itsensä treenillä suohon.

nostetaas vuoden 2008 ajatuksia :)

Kaljun tekstissä asiaa.

Muistan kun taannoin M&F -lehti mainosti joka paikassa: "No pain, no gain" oli artikkeleja, T-paitoja tolla logolla... ja sen mukaan treenattiin sitten saleilla. Aina täysillä, koska muuten ei kasva. Ja päin helvettiä mentiin.

- - - Updated - - -

Testosterone 10.29

Paljonko testotesti maksoi?

Ympäristöstä saatavat kemikaalit kuten muovien BPA ja ftalaatit saattaa vetää testoja vituilleen. Kannattaa ainakin kaikki lämmitys ja lämmin ruoka/juoma pitää erillään muoveista.

"No pain, no gain" oli artikkeleja, T-paitoja tolla logolla... ja sen mukaan treenattiin sitten saleilla. Aina täysillä, koska muuten ei kasva. Ja päin helvettiä mentiin.

Voi jösses, kun itsellekin joku olisi aikanaan takonut järkeä päähän treenatessa.
Nuorempana sitä aina luuli, että kehityksen esteenä on liian vähä tai liian löysä treenaaminen. Varmaankin ikäväli 15-23 oli salitreenissä itsellä aina sellaista kroonisen ylikunnon aikaa. Aina vedettiin tiputussarjoja, pakkotoistoja, negatiivisia yms. paskaa... Yllättäen sairastelu toi sitten aina lepotaukoja treeniin ja pääsi edes vähän kroppa palautumaan.:face:

Valitettavasti aivan samaa ajatusmallia ja käyttäytymistä näkee nykyäänkin salilla nuorilla jampoilla. Haukkareita tai mitä tahansa lihasryhmää tahkotaan toista tuntia ja toivotaan hurjaa kehitystä. Toiminee jos on kova lääkitys päällä, mutta tuskinpa kovin pitkään luomumiehillä/pojilla.

Lopulta eräänlaiset "HST" kokeilut avasi silmäni, että ei se määrä tai intensiteetti ole pääasia treenissä. Mutta nyt on jo muutenkin liian myöhäistä, kroppa reistailee muutoin ja työt haittaa pahasti harrastuksia:(

Eli ei kannata hajoittaa kroppaansa ja vetää kunnon ylikuntoa päälle. Lunkimpaa treeniä ja elämää, niin varmaan monella ne testotkin ovat eri lukemissa.

Lopulta eräänlaiset "HST" kokeilut avasi silmäni, että ei se määrä tai intensiteetti ole pääasia treenissä. Mutta nyt on jo muutenkin liian myöhäistä, kroppa reistailee muutoin ja työt haittaa pahasti harrastuksia:(.

Koskaan ei ole liian myöhäistä ja levolla saa korjattua noita ylirasitustiloja, saattaa vaatia tilanteen mukaan viikkoja tai kuukausia mutta turha kuvitella että voit laittaa hanskat tiskiin ja pistää lappua luukulle.

Koskaan ei ole liian myöhäistä ja levolla saa korjattua noita ylirasitustiloja, saattaa vaatia tilanteen mukaan viikkoja tai kuukausia mutta turha kuvitella että voit laittaa hanskat tiskiin ja pistää lappua luukulle.

Ei toki! Treeni jatkuu työn sallimissa puitteissa ja nyt on ollut järkeä päässä jo lähemmäs vuosikymmenen ajan ;)
Samat asiat kun olisi vaan ymmärtänyt jo alle parikymppisenä, niin olisi ollut kehitys paljon parempaa ja helpompaa.

Millaisia neuvoja sait?

Kolesterolia ruoan mukana olisi hyvä saada, esim. kananmunat aivan loistava. Pyrinkin syömään 2-3 kananmunaa päivässä, ja ne keltuaiset nimenomaan! Katkaravut myös hyvä lähde kolesterolille, koska kolesteroli on todella tärkeässä asemassa, kun keho valmistaa testosteronia. Myös sinkkiä pitää saada tarpeeksi. Yleensäkin ruokavaliosta riittävästi rasvaa, tyydyttynyttä ei pidä karttaa, mutta ei myöskään pelkästää sitä. Omegat kuntoon.
Sitten Lepo olisi todella tärkeää, kunnon yöunet ja ei stressiä yms. Pakko myöntää, että tässä meen itse ihan suohon, oon huono nukkumaan ja pientä ylirasitusta on päällä vähän koko ajan, kun ei millään malttaisi olla paikallaan, vaikka keho kyllä huutaisi lepoa, eri näköisten kipujen, kolotteluiden ja unien menetyksen muodossa, sekä tempperamenttisuus kasvaa todella paljon, eli pinna kiristyy aika paljon.
Tiivistettynä siis, syö kunnolla, pidä hauskaa, koita tehdä asiota mitä nautit --> Testosteroni nousee sen minkä on noustakseen. Itse olen ainakin tähän asti välttänyt korvaushoidon tarpeen, mutta voi hyvinkin olla että kun ikää tulee, niin siihen joutuu turvautumaan, mitä vähän pelkään, koska se olisi ihan hanurista...

Toivottavasti jotain sait irti, en oo mikään paras kirjoittaja...

Otinpa ko. lekuriin uudelleen yhteyttä ilmoittaen tiedustellen onko 110% varma että arvot ovat ikäiselleni kohdillaan, totesi vain että ovat. Totesin ok en lähde kiistämään sun ammattitaitoa mutta jotain on tehtävä tavalla tai toisella koska näin ei voi jatkua, kirjoitti sitten lähetteen "Endocrinology" erikoislääkärille. Kallista puuhaahän tämä on mutta terveydestä mieluusti maksaakin jos ratkaisu löytyis, katsotaan toinen kierros.

Otinpa ko. lekuriin uudelleen yhteyttä ilmoittaen tiedustellen onko 110% varma että arvot ovat ikäiselleni kohdillaan, totesi vain että ovat. Totesin ok en lähde kiistämään sun ammattitaitoa mutta jotain on tehtävä tavalla tai toisella koska näin ei voi jatkua, kirjoitti sitten lähetteen "Endocrinology" erikoislääkärille. Kallista puuhaahän tämä on mutta terveydestä mieluusti maksaakin jos ratkaisu löytyis, katsotaan toinen kierros.

Mulla oli myös oireita, väsymystä, vätämättömyyttä, alakuloa ym. ja epäilin testoa. No, oli 34nmol. Stressistä ja päästä se johtui.
Ota nyt LH ja testo niin saat mielenrauhan asian suhteen sitten.

Elä vitti missään nimessä lähe ton firman kusetuksiin mukaan! melkein mahdotonta saada noi postitukset loppumaan. lähettäävät tuotteen aina kotiin ja lasku mukana... taistelin niitten kalaöljyjen kanssa 6kk.... muija oli menny tilaamaan mulle "ilmaset" oilit...
6kk ne väkisin niitä mulle lähetteli. Kunnes lakimies soitti sinne nii sit loppu se paska.

- - - Updated - - -

joka kuukaus tuli pieni paketti mini kapseleita ja hinta vain 29.99+postikulut........ kalliit öljyt...

Suositut

Back
Ylös Bottom