Testosteroni nousuun

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
google on ystäväsi ...
flags_0.jpg
Ei ole. Jos jotain väitetään, niin ne todisteet sen väitteen tueksi etsitään etsi, ja esitetään muille. Ei ole muiden tehtävä etsiä todisteita sinun väitteillesi. Ihan näin tiedoksi, jos olet uusi internetin ihmeellisessä maailmassa.

Ei tutkimustulokset ole absoluuttinen totuus, myös ihmisten yksilöllinen käytännön kokemus on ihan yhtä pätevä todiste. Ihan hyvin mä voin tehdä "nettitutkimuksen" mikä todistaa sen että kuu on juustoo!

Toinen juttu on se, että yksi asia voi toisilla toimia, toisilla ei.

Ei tutkimustulokset ole absoluuttinen totuus, myös ihmisten yksilöllinen käytännön kokemus on ihan yhtä pätevä todiste. Ihan hyvin mä voin tehdä "nettitutkimuksen" mikä todistaa sen että kuu on juustoo!

Ehkä yksilöllinen käytännön kokemus on toimiva sellaisella "joo tein 5x5, toimii paremmin ku 3x10 penatuloksen nostoon" -tasolla, mutta kun mennään esimerkiksi hormooni tasolle, niin todellakin ne tutkimustulokset on pätevämpiä kuin joku "musta tuntuu" -keskustelu.
Sulla on myös ehkä vähän väärä kuva "nettitutkimuksista". Ei niitä tutkimuksia tee joku jamppa mututuntumalla omassa komerossa. Ne on oikeita tutkijoiden tekemiä tutkimuksia, jotka on yleensä julkaistu jossain alan arvostetussa julkaisussa, ei ensimmäiseksi internetissä. Ei niitä kovin helposti voi tehtailla, vaikka puhutaankin "nettitutkimuksista".

P.S. Poltan röökiä joskus. Tutkimusten mukaan tupakan poltto aiheuttaa syöpää. Mulla ei oo syöpää. Eli tutkimukset on kusetusta, koska yksilöllinen käytännön kokemus on yhtä pätevä todiste.

See what I did there?

No yritäppäs tehdä tuollainen tutkimus ja saada se julkaistuksi jossakin tiedejulkaisussa. Huomaat että et voikkaan tehdä sitä ihan hyvin.

Onko tämän palstan ihmisillä tietoa, miten hyvin testosteroni-tasot palautuvat syömishäiriön jälkeen? Itselläni todettiin alhaiset testot, 7.9, kun viitearvot ikäiselleni (n.19v) ovat kait luokkaa 10-32. Kortisoli oli myöskin aika korkea kait, 521. Olen nyt parin kuukauden ajan nostanut painoa ja käynyt salilla, ja tuloksia on jonkin verran tullutkin, esim paino 51kg->53kg. Salilla myös sarjapainot ovat nousseet, kyykky 3x10x30kg -> 4x6x60kg tai 4x10x55kg, penkki 3x10x30kg -> 5x5x40kg. leuat 5,4,2 -> 10,7,5. Hauis scotissa 3x10x15 ->3x10x20kg. jne. Itseäni lähinnä mietityttää nyt tuossa painon nostamisessa, että kun on alhaiset testot, niin tuleeko paljonkin rasvaa lihaksen sijaan, että onko ihan hukkaan heitettyä, vai tuleeko se ihan lihaksena ja nousevatko testo-tasot painon myötä? Tänä perjantaina olisi tarkoitus nähdä urologia asian tiimoilta ja kysellä myös häneltä, että mitä voisi asialle tehdä.

Pahoittelen mahdollisesti sekavaa tekstiä, mutta asia on nyt kovasti askarruttanut mieltäni pari päivää, kun tulokset sain kuulla.

Olen nyt parin kuukauden ajan nostanut painoa ja käynyt salilla, ja tuloksia on jonkin verran tullutkin, esim paino 51kg->53kg. Salilla myös sarjapainot ovat nousseet, kyykky 3x10x30kg -> 4x6x60kg tai 4x10x55kg, penkki 3x10x30kg -> 5x5x40kg. leuat 5,4,2 -> 10,7,5. Hauis scotissa 3x10x15 ->3x10x20kg. jne. Itseäni lähinnä mietityttää nyt tuossa painon nostamisessa, että kun on alhaiset testot, niin tuleeko paljonkin rasvaa lihaksen sijaan, että onko ihan hukkaan heitettyä, vai tuleeko se ihan lihaksena ja nousevatko testo-tasot painon myötä?

Ei ole kokemusta syömishäiriöistä. Mutta mitä kerroit tuossa treeneistä niin voimaa on tullut hyvin lisää, joten on varmasti myös lihastakin kasvanut. Ei ole hukkaan heitettyjä ollut sinun treenit. Mitä tulee testojen nousuun niin liika vähäinen syönti laskee testoja ja kun sinulla on paino maltillisesti noussut, niin voi päätellä että testotkin on paranemaan päin.

Urologi tietää varmasti paremmin, älä sitä odotellessa liikoja mieti. Stressaaminen laskee testoja. ;)

Kananmunia ja rasvaa yleensäkin olen nyt pyrkinyt lisäämään ruokavalioon reippaasti enemmän. Ohjelmana toimii G6, johon olen tehnyt kerran viikossa kyykyn tilalle maven. Eipä auta kuin toivoa, että testot normalisoituisivat joskus, eipä kai sitä n.3 vuoden aikana tapahtunutta vahinkoa korjata ihan parissa kuukaudessa, lähinnä arvelluttaa tuo rasvan määrä verrattuna lihaksen määrään kertyneestä painosta, näillä testoilla. Mutta ei kai auta kuin ruokaa naamaan ja salille. :puntti:

Kananmunia ja rasvaa yleensäkin olen nyt pyrkinyt lisäämään ruokavalioon reippaasti enemmän. Ohjelmana toimii G6, johon olen tehnyt kerran viikossa kyykyn tilalle maven. Eipä auta kuin toivoa, että testot normalisoituisivat joskus, eipä kai sitä n.3 vuoden aikana tapahtunutta vahinkoa korjata ihan parissa kuukaudessa, lähinnä arvelluttaa tuo rasvan määrä verrattuna lihaksen määrään kertyneestä painosta, näillä testoilla. Mutta ei kai auta kuin ruokaa naamaan ja salille. :puntti:

Kortisoli voi olla korkealla stressin takia. Myöskin testotasot voi olla matalalla stressin/masennuksen takia, sekä liian kovan treenaamisen takia. Runsaasti vaan ravintoa mm. juurikin kananmunista, koska kolesteroli on hormonien rakennusainetta. Lisäravinteista ottaisin ainakin sinkkiä sekä E- ja D-vitamiinia. E-vitamiinia voi ottaa reippaamminkin, jolla muistaakseni voi olla jotain positiivisia vaikutuksia mataliin testoihin. Sitten vaan kontrollikäyntejä missä mitatataan tasoja. Ei mitenkään epänormaalia että nykyään noinkin nuori joutuisi testosteronin korvaushoitoon. Doping-osiolla korvaushoidosta aika paljon enemmän juttua

Mites sitten tälläinen tuote kuin Duxicon?

"UZIXON on niin tehokas, että jo yksi sen sisältämistä aineista nostaa testosteronitasoa 42 prosentilla ja luteinisoivan hormonin määrää (LH) 33 prosentilla. Tämä on todettu kliinisessä testissä, jolloin testattiin nuoria terveitä miehiä.
DUZIXON on BMR Sport Nutritionin ja Harvardin ja MIT:n tutkijoiden yhteistyön tulos."

Ainakin eräs pakkislegenda suosittelee(http://www.mikanyyssola.fi/?p=3307). Tarkoitus ei ole mainostaa, vaan kysyä, että voiko tuo muka pitää paikkansa?

Hohhoijaa.. Jälleen kerran, kyseinen pakkislegenda saa palkkaa siitä, että kehuu sponsorinsa tuotteita sivuillaan joten kannttaa noiden lisäravinnesuositusten suhteen muistaa lähdekritiikki. En ole kyseistä tuotetta kokeillut, mutta suhtaudun sen "testotasoja 42% nostattavaan" vaikutukseen hyvin skeptisesti.

Mites sitten tälläinen tuote kuin Duxicon?

"UZIXON on niin tehokas, että jo yksi sen sisältämistä aineista nostaa testosteronitasoa 42 prosentilla ja luteinisoivan hormonin määrää (LH) 33 prosentilla. Tämä on todettu kliinisessä testissä, jolloin testattiin nuoria terveitä miehiä.
DUZIXON on BMR Sport Nutritionin ja Harvardin ja MIT:n tutkijoiden yhteistyön tulos."

Ainakin eräs pakkislegenda suosittelee(http://www.mikanyyssola.fi/?p=3307). Tarkoitus ei ole mainostaa, vaan kysyä, että voiko tuo muka pitää paikkansa?
DAA/tribulus :D/sinkki-valmiste.Ihan peruskamaa.

Ja jostain olen kuullut, että vaikka DAA nostaisi testosteronia 40% prosentilla, niin se on kuitenkin ihmiskropassa niin vähän, että ei vaikuta lihaskasvuun juurikaan. Onko tässä mitään perää?

DAA/tribulus :D/sinkki-valmiste.Ihan peruskamaa.

Ja jostain olen kuullut, että vaikka DAA nostaisi testosteronia 40% prosentilla, niin se on kuitenkin ihmiskropassa niin vähän, että ei vaikuta lihaskasvuun juurikaan. Onko tässä mitään perää?

No ei ole kyllä mitään perää. Kyllä näkyis aika sievoisesti 40% korkempi leveli treenissä. Ja joo tiedän että 40% ei ole mitään siihen verrattuna että lyödään 750mg kankkuun. Mutta pitkässä juoksussa, pitkässä juoksussa.

Nämä testosteronin prosentit ovat kyllä hyvin henkilökohtaisia, mutta epäilen silti tuloksia. Sanotaan kuitenkin näin, että vapaan testosteronin viitearvot terveellä miehellä ovat hieman lähteestä riippuen noin 200 - 800 pmol/l. Mieti kun kaveri tuolla skaalan alkupäässä nostaa arvojaan 40 prosentilla, niin eipä se heilahdus tunnu missään. Luonnollinen päivän aikana tapahtuva heiluminenkin voi olla suurempaa.

Polta rasvaa ja nussi kuin eläin. Miehille lisänä voisin suositella 30min päivässä fitnestyttöjen perseiden tuijotteluja. Toivottavasti helppas.
8432400180_ef89c50b6b_o.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom