Terveys ja pitkäaikanen e-pillerien käyttö?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rouskis
  • Aloitettu Aloitettu
ja mua kyllä stressaa pelkkä ajatuskin että pitäisi muistaa ottaa ne pillerit.

Siinähän ne menevät joka aamuisen tablettirykäyksen jatkona, vitamiinit ja pillerit samalla kulauksella. Ja jos joskus unohtaa, ei se oo edes vaarallista.

mä olen ainakin hyvilläni siitä, että nykyisin e-pillereiden sivuvaikutuksista oikeasti jo puhutaan.

Joo, se on harmi ettei lääkärit taida paljon sivareita mainostaa. Tää on mielenkiintoinen keskustelu senkin takia, että kuukautiskierto hormoniheittelyineenhän kuuluu meidän elämään joka tapauksessa. Tottakai pillerit sotkevat kuvioita, mutta mä en osaa edes kuvitella elämääni ilman. Kai mä olen tosi mukavuudenhaluinen, kun pillerit tekevät elämästä vaan ah niin helppoa. En ole näiden kymmenen vuoden aikana koskaan edes harkinnut lopettamista... Lähinnä olen kauhulla laskenut vuosia siihen päivään, kun lekuri ei enää uusikaan reseptiä iän takia. :rolleyes:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niitä kehiteltiin vuosia, mutta projekti lopetettiin, kun ei siitä tullut mitään. :curs:

Täh?! ai lopetettu...eikö tulekkaan miesten e-pillereitä :eek: ? :evil: varmasti joku taho maksanut että tutkinnat keskeytetään... tää on niiiin miesten maailma :itku:
 
Täh?! ai lopetettu...eikö tulekkaan miesten e-pillereitä :eek: ? :evil: varmasti joku taho maksanut että tutkinnat keskeytetään... tää on niiiin miesten maailma :itku:

Yksi merkittävä asia, joka vaikuttaa miesten e-pillerin kehittämiseen on se, että naisilla pitää estää yhden munasolun kypsyminen/irtoaminen, miehillä sen sijaan pitäisi eliminoida miljoonittain siittiöitä. Se on ainakin yksi syy, miksi tuossa kehittelyssä ei ole onnistuttu eli teho ei ole ollut kovin kummoinen.

Olishan se hienoa, jos miehille saataisiin yhtä varma pilleri kuin naisille, mutta kuinka moni meistä luottaisi siihen ukkokultaan, että se muistaa varmasti popsia pillerinsä? :rolleyes:
 
Kyllä tosiaan pillerit ovat monella hyvin toimiva ratkaisu, ystäväpiirissäni useimmat ovat ihan tyytyväisiä. Kun vielä söin pillereitä, vähättelin itsekin muiden "oireita" (vaikka olen edelleen sitä mieltä, että esim.10kg lihominen ei kyllä vaan millään johdu e-pillereistä :rolleyes:), enkä todellakaan edes itse tajunnut kärsiväni mistään negatiivisista vaikutuksista, joista olin kuullut. Kuitenkin kun lopetin pillerit niin huomasin kyllä suht nopeasti etten ollut ollut oma itseni pillereitä syödessäni.

Nyt täytyy kyllä postata tuohon lihomiseen, että itse ajattelin ennen aivan samalla tapaa. Kunnes nyt alotin pillerit taas uudestaan kun menkkoja ei kuulunut yli puoleen vuoteen ja lääkäri määräsi ne sitten siihen. Tuloksena oli _järkyttävä_ nälkä, kylläsyyden tunne katos ja makeanhimo oli ihan käsittämätön. Eli siis juu periaatteessa lihominen tuli syömisestä, mutta mielihalut ja kropan toiminta oli sitä luokkaa että vaikka mielestäni olen aina aiemmin omistanut kohtuullisen hyvän itsehillinnän niin ei.. Tuloksena kahdessa viikossa +10kiloa painoa josta nestettä tietysti suurin osa. kaks kuukautta mennyt tuosta mutta paino ei ole tullut alaspäin. Viikossa liikuntaa tulee kuitenkin koko ajan n. 10 tuntia. Kahdet menkat on nyt tulleet ja ruokahalu palaa menkkojen aikaan n. viikoksi normaaliin (siihen mitä oli ennen) ja sitten tuntuis nousevan taas. Soitin lääkäriin kun painoa tuli tuo kymmenen kiloa ja sieltä totesivat vaan että lopeta pillerit ja antoivat renkaan tilalle. Paino ei ole noussut renkaan oton jälkeen enää.

Odottelen että oma tilanne tasaantuisi taas. Aiemmin kun aloitin pillerit lihoin 12 kiloa ja puoli vuotta meni että ne hävis. Puhumattakaan muuten mm. kahden päivän itkukohtauksesta jonka nuo aiheutti ja helvetillisistä yöhikoiluista millon sai herätä lakanat litimärkänä joka yö. Että näin mulla.. Kesäkunto katos kyllä täysin.
 
Täytyy kans kommentoida tota lihomisjuttua e-pillerien syönnin yhteydessä. Itse olin myös sitä mieltä ettei e-pillerit lihota, itse sitä mättää sohvalla pullaa poskeen jos kerran paino nousee- kunnes:
Lääkäri määräsi "tavallisten" pillerien tilalle Cerazettet, eli minipillerit. Jestas mikä muutos :eek:!!
Nälkä oli jatkuva seuralainen, eikä kyse siis ollut mistään -tekis-mieli-vähän-jotain-hyvää-taas- vaan vatsaa korventava kuuluvasti kurniva NÄLKÄ! Mies pelokkaana seurasi vierestä jääkaapilla ravaamista tai vastaavasti vielä enemmän kauhuissaan kuunteli juuri hetki sitten erittäin hyvin syöneen naisensa vatsan kurinaa :)
Kun siihen vielä yhdistyi etova pahanolon tunne aamuisin, ellei kunnon satsia ruokaa ollut nenän edessä alta aikayksikön, tein raskaustestin. Testi oli negatiivinen ja kaikki oireet tosiaan johtuivat pillereistä. Mikä helpotus kun nyt pillerit lopetettuani tunnen olevani kylläinen ruuan jälkeen, eikä nälkä vaivaa enää 24/7 :dance:
 
Minäkin allekirjoitan tuon syömishimon pillereiden kanssa....se MAKEANHIMO kierron puolivälistä loppuun asti on aika järkyttävä.Todella makealla rahkalla koitan sitä tyydyttää,mutta tiukkaa tekee välillä kun joka välissä tekee mieli sokeria:curs:
 
N. puoli vuotta menty nyt ilman pillereitä enkä enää ikinä suostu mokomia syömään! Mulle ei kyllä sattunut mitään järkyttävää 10 kilon lihomista kuten Dharmille mutta tuntui että olo oli jatkuvasti vähän pöhöttynyt ja teki mieli hiilaria. Puhumattakaan siitä mikä pms-friikki mahdoin olla niihin aikoihin....

Tuntuu vähän tyhmältä että minkä takia niitä pillereitä edes syödään väen väkisin? Loppujen lopuksi kondomi ei ole kovin suuri vaiva käyttää, kun ottaa huomioon mitä hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa herkälle kropalle.
 
Itse lopetin pilsut (Mercilon) tossa heinäkuun alkupuolella. Mitään vaikutuksia en oo havainnut, paitsi menkkojen poisjäänti.

Seksihaluihin lopetus ei ole vaikuttanut kuin korkeintaan negatiivisesti (ei suoranaisesti haluihin, mutta kortsun kanssa seksi on niin.. no... ei se oikein kivaa ole). Mielialatkin on minun mielestä ihan entisellään, puolisolla tosin voisi olla siihen ihan oma näkemyksensä. Mutta toisaalta olen dietillä tällähetkellä eli kroppa, hormonitoiminta ja aivot ovat muutenkin ihan sekaisin.

Mutta jos mitään järisyttävää muutosta ei tule niin aloitan kyllä pilsut uudestaan syksyllä jos/kun luomumenkat suvaitsevat joskus alkaa.
 
Tuntuu vähän tyhmältä että minkä takia niitä pillereitä edes syödään väen väkisin? Loppujen lopuksi kondomi ei ole kovin suuri vaiva käyttää, kun ottaa huomioon mitä hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa herkälle kropalle.

Mä haluaisin lopettaa (tai ainakin kokeilla) noi ehkäisylaastarit ihan vaan sen takia, että olen nyt kuullut niin monien puhuvan lopettamisen puolesta ja sen hyvistä seurauksista varsinkin mielialaan jne. Kondomin käyttö ei tosiaan ole suuri vaiva, mutta mä en kerta kaikkiian voi luottaa siihen niin että pitäisin sitä ainoana ehkäisynä. Niin monelle on käynyt moka sen kanssa... Senpä takia oon tyytynyt vain käyttämään noita laastareita. Vaikka ei ne onneksi ole suuremmin olleet haitaksikaan.
 
Näyttää olevan toooooosi yksilöllistä mitä kellekin tulee. Tajusin nimittäin juuri, että taannoiseen (viime kevät) pillerien aloittamiseen ajoittuu myös ruokahalun huomattava huononeminen. Välillä menee pitkiä, pitkiä aikoja, etten tunne nälkää, välillä on nälkäkin, muttei vaan yhtään haluta syödä. Ja mieliteot ovat kadonneet: ärsyttävää, kun mikään, mikä ennen oli suurta herkkua (salmiakkisuklaa, jäätelö) ei tee enää suurta vaikutusta.

Olen suuri ruoka- ja ruuanlaittofani, ja oikein harmittaa, kun se elämänalue tuntuu tyystin kadonneen! Reseptit ja keittokirjat ei kiinnosta kuten ennen :( Katotaan nyt sinnillä kuitenkin vielä muutama laatta, kun ne on muuten niin pirun kätevät.
 
Mä haluaisin lopettaa (tai ainakin kokeilla) noi ehkäisylaastarit ihan vaan sen takia, että olen nyt kuullut niin monien puhuvan lopettamisen puolesta ja sen hyvistä seurauksista varsinkin mielialaan jne. Kondomin käyttö ei tosiaan ole suuri vaiva, mutta mä en kerta kaikkiian voi luottaa siihen niin että pitäisin sitä ainoana ehkäisynä. Niin monelle on käynyt moka sen kanssa... Senpä takia oon tyytynyt vain käyttämään noita laastareita. Vaikka ei ne onneksi ole suuremmin olleet haitaksikaan.

Kauanko olet käyttänyt? Niin ja minkälaisia oireita sulle tulee (tai tuosta vikasta lauseesta voisi päätellä, ettei minkäänlaisia..)?
 
Kauanko olet käyttänyt? Niin ja minkälaisia oireita sulle tulee (tai tuosta vikasta lauseesta voisi päätellä, ettei minkäänlaisia..)?

Evraa 2,5v, sitä ennen Yasmin-pillereitä 1v. Sehän siinä just on, kun on niin vaikea sanoa, onko noista mulle edes mitään haittaa kun olen niitä niin kauan käyttänyt. Muistan vaan sen, että ennen pillereiden aloittamista olin jotenkin "tasapainoisempi" :D Pillereistä en tykännyt - ne aiheutti mulle pöhötystä ja mielialat heitteli laidasta laitaan. Laastareiden kanssa ei oo ollut juuri mitään ongelmia, joten kait mun on turha edes miettiä niiden lopettamista. Kiinnostaa vaan, kun niin moni on puhunut lopettamisen puolesta ja siitä, että on jotenkin taas "oma itsensä" ilman hormoniehkäisyä.
 
Tiedän,että tästä on jo varmaan puhuttu ja koitin etsiäkin tästä jotain juttua tästä ketjusta,mutta en saanut vastausta kysymykseeni vielä...

Eli ehkäisyrenkaasta kaksi yksinkertaista kysymystä:Tuntuuko seksin aikana kummallakaan tai vähentääkö tuntoherkkyyttä(etenkin naisen?) Ja tuosta tuntumasta,että vaikka sinne tunkis mitä niin, että minä tai toinen ei sitä tunne(kö?)

Muutenhan tästä taitaa löytyä ihan yhtä paljon puolesta kuin vastaan puhujia.Nyt käytössä Minulet merkkiset yhdistelmäpillerit enkä pidä niistä.Liian paljon vaihteluita milessä,kropassa,nälässä...kaikessa...(huokaus)
 
Tiedän,että tästä on jo varmaan puhuttu ja koitin etsiäkin tästä jotain juttua tästä ketjusta,mutta en saanut vastausta kysymykseeni vielä...

Eli ehkäisyrenkaasta kaksi yksinkertaista kysymystä:Tuntuuko seksin aikana kummallakaan tai vähentääkö tuntoherkkyyttä(etenkin naisen?) Ja tuosta tuntumasta,että vaikka sinne tunkis mitä niin, että minä tai toinen ei sitä tunne(kö?)

Muutenhan tästä taitaa löytyä ihan yhtä paljon puolesta kuin vastaan puhujia.Nyt käytössä Minulet merkkiset yhdistelmäpillerit enkä pidä niistä.Liian paljon vaihteluita milessä,kropassa,nälässä...kaikessa...(huokaus)

Ei pitäisi tuntua seksin aikana, eikä muutoinkaan se rengas jos on oikein asetettu= tarpeeksi syvällä.
Mies ei tunne rengasta seksin aikana, eikä se vaikuta mitenkään kummankaan tuntoherkkyyteen.
Tietystikkin jos tunkee sormat sinne, niin sillä tavalla sen voi kumpikin osapuoli tuntea :D
rekaan voi ottaa pois seksin ajakis jos häirisee ja kunhan muistaa laittaa sen takas...oletetaan kuitenkin, että sessio ei kestä kolmea tuntia kauenpaa, koska sitten alkaa teho heiketä.
 
Ei pitäisi tuntua seksin aikana, eikä muutoinkaan se rengas jos on oikein asetettu= tarpeeksi syvällä.
Mies ei tunne rengasta seksin aikana, eikä se vaikuta mitenkään kummankaan tuntoherkkyyteen.

Niin no, toiset eivät tunne. :rolleyes: Meillä se kyllä on otettu aina pois, eikä sekään mikään iso vaiva ole.
 
Niin no, toiset eivät tunne. :rolleyes: Meillä se kyllä on otettu aina pois, eikä sekään mikään iso vaiva ole.

Meillä taas niin päin, että vituttaa alkaa sitä rengasta sorkkimaan siletä kesken kaiken pois ja on kuulemma turn off...mutta näköjään tapauskohtaista tämäkin ja kyllähän siinä ohjevihkosessa on muistaakseni manininta että se tosiaan voi tuntua joillakin.
 
Meillä taas niin päin, että vituttaa alkaa sitä rengasta sorkkimaan siletä kesken kaiken pois ja on kuulemma turn off...mutta näköjään tapauskohtaista tämäkin ja kyllähän siinä ohjevihkosessa on muistaakseni manininta että se tosiaan voi tuntua joillakin.

Totta, mutta ehkä niihin edellisiin kokemuksiin e-pillereiden aiheuttamasta totaalisesta haluttomuudesta ja sen kumin kanssa värkkäämiseen verrattuna tuo ei sitten tunnu enää kovin isolta jutulta. Ja mainittakoon, ettei se tuntuminen pelkästään ole ongelma, vaan renkaan ajelehtiminen minne sattuu kesken kaiken asetteluista riippumatta (olen varmaan anatomisesti sitten jotenkin poikkeava).
 
Totta, mutta ehkä niihin edellisiin kokemuksiin e-pillereiden aiheuttamasta totaalisesta haluttomuudesta ja sen kumin kanssa värkkäämiseen verrattuna tuo ei sitten tunnu enää kovin isolta jutulta. Ja mainittakoon, ettei se tuntuminen pelkästään ole ongelma, vaan renkaan ajelehtiminen minne sattuu kesken kaiken asetteluista riippumatta (olen varmaan anatomisesti sitten jotenkin poikkeava).

Ymmärrän...paitsi en sitä, että miten niin rengas ajelehtii minne sattuu? syvemmäksihän se ei voi mennä kuin mitä on, jolloin on ihan oikeassa paikassa...ellei sitten tuppaa tulemaan ulos?
sekin on ihan mahdollista, tosin ei kovin yleistä. jos jälkimmäinen on se ongelma niin jostain luin, että hammaslangalla kun solmii siitä keskeltä sen renkaan kahdeksikoksi niin kuulemma pysyy paremmin :D kröhöm, ei vissiin kannata kokeilla...nimittäin juttu jatkui niin, että oli sitten lanka hukkunut ties minne siinne ja tulehdushan siitä sitten oli seuraus :D
 
Itse lopetin pillerit toukokuussa, ja vieläkin hormonit ihan sekasin. Menkat tullut vaan kerran ja lisäksi ajoittain alavatsakipuja, lääkäri totesi myös että on laiskat munasarjat jotka todennäköisesti johtuvat 4 vuoden tauottomasta pillereitten syömisestä. Seuraavaksi ajattelin kokeilla Nuvaringia koska siinä vähemmän hormonia ja hormonit tulevat tasaisemmin kuin pillereissä (renkaassa 3 tunnin välein kun pillereissä kerran päivässä koko hormonisatsi). Pillereistä sivuvaikutuksena haluttomuus, mielalavaihtelut, tissien kasvu (ainut positiivinen ;) )... Mutta jos olisi parempia vaihtoehtoja (kuten miesten e-pilleri) en varmasti tunkisi kehooni mitään keinotekoisa hormoneja!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom