Itsellä kans tuo haluttomuus on suuri ongelma tällä hetkellä. Ja kun muitakin ongelmia (pms, rintojen turvotus ja hirveä arkuus) on, niin olen päättänyt lopettaa pilerit kokonaan. Mulla on aurallinen migreeni ja lähisuvussa sydän- ja verisuonisairauksia, siltikin mulla on ollut jo monta vuotta yhdistelmäehkäisypillerit eli lisääntynyt aivohalvaus yms.riskit.. huoh. Tällä hetkellä siis Harmonetit ja kokeillut olen mm. Yasminelleä ja joitain minipillereitä. Minipillerit aiheutti vuotoa noin 15 pvänä kuusta, joten heti vaihettiin yhdistelmäpillereihin, joita en kaiken järjen mukaan edes saisi käyttää..
Nyt mietityttää kuitenkin, josko ytittäisin vielä jotain toista merkkiä minipillereitä. Tuntuu vaan että ei enään jaksais jos ne ei sopiskaan ja jos tää haluttomuus ei helpottaiskaan ollenkaan..
Jos taas lopettaisin pillerit niin kuitenkin epäilyttää, että miten parisuhteessa pärjää ilman hormonaalista ehkäisyä. Ja ennen hormoneja mulla oli tosi runsaat menkat, en kyllä niitäkään jaksaisi enää..
Lääkäri käski vain punnita vaihtoehtoja ennen kuin päätän, mutta minusta tuntuu kuin pitäisi valita kahdesta pahasta se vähemmän pahempi vaihtoehto.....
Pientä päivitystä..
Olin puolitoista kuukautta ilman hormonaalista ehkäisyä. Mutta kun koko ajan mielessä pyöri raskaaksi tulemisen pelko, piti lähteä taas gynelle. Sinällään aika ilman hormoneja oli ihanaa. Kaikki jotenkin tuntuikin voimakkaammin ja olo oli kevyt, sekä henkisesti että fyysisesti. Menkatkin tulivat heti ajallaan.
Migreenin takia en saanut yhdistelmäpilsuja enää, en ois kyllä halunnutkaan. Nyt on käytössä Cerazette. Älyttömän kallis, mutta hyvänä puolena se, ettei tarvitse ottaa niin kellon tarkasti, kuin muita minipillereitä. Ensimmäinen kuukausi meni ihan hyvin, pientä tiputtelu vuotoa vain. Ekat menkat tuli ajallaan, mutta kestivät 10 päivää. sitten oli noin viisi vuodotonta päivää (pientä tiputtelua) ja taas noin 10 päivää menkkoja. Soitin lääkärille ja hän käski koittaa jaksaa vielä jonkin aikaa jos mitenkään mahdollista. No minähän jatkoin näiden pilsujen syömistä ja kaksi kuukautta oli koko ajan jotain vuotoa. Sitten se loppui kuin seinään kolmannen liuskan jälkeen. Eikä ole sen koommin menkkoja näkynyt. Näissä pilsuissahan on mahdollisena sivuvaikutuksena menkkojen poisjäänti. Koska gyne sanoi, että siitä ei ole mitään haittaa, niin näillä mennään.
Vaikka olo ei ole niin autuas kuin luomuna, voittaa tämä yhdistelmäpillerit mennen tullen. Halutkin on osaksi tulleet takaisin, vaikka huomattavasti hillitympänä kuin ilman pilsuja. Ja sellainen yleinen pehmeys on vartalosta lähtenyt ja lihakset piirtyvät selvemmin.
Kannatti siis kestää pari kuukautta helvettiä, kun nyt on niin paljon parempi olla. Toivotaan, että tämä jatkuu yhtä positiivisena.:thumbs: