Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitenkä pitkä on mennyt teillä muilla hormonitoiminnan normalisoitumiseen? Viimeiset pillerit söin vuodenvaihteessa ja viimenen vuoto oli 4.1.
Kuten sanottua: rinnat eivät ole enää turvoksissa (eli ovat pienemmän), mutta eivät myöskään kipeät. Eli muutoksia on.Tämä menee nyt varmaan jo vähän liian henkilökohtaiselle linjalle, mutta oletteko muut hormoniehkäisyn poisjättäneet huomanneet rinnoissa mitään negatiivissävytteistä muutosta?
Vaihdoin tällä viikolla yhdistelmäpillereistä minipillereihin pahentuneen migreenin takia. Saa nähdä, miten elämä lähtee sujumaan noiden kanssa. Jos ovat ok, vois harkita kapselia jossain vaiheessa.
Kunpa kaikki olisi aina noin yksinkertaista. Olemme kuitenkin kovin erilaisia...Viimeksi käydessäni gynellä uusi lääkäri ihmetteli että miksi ihmeessä migreenipotilaalle on alun alkaenkaan määrätty estrogeeniä sisältäviä yhdistelmäpillereitä. Kuulemma pahentaa migreeniä. Suututti kun en moista tiennyt, mutta miten olisinkaan voinut tetää, luotin lääkäreihin.
Minipillerit eivät nimittäin pitäneet hormonaalista migreeniäni enää poissa -olinhan käyttänyt niitä noin 4,5 vuotta.
Kääk, nyt alkoi pelottaa. Minullakin on just hormonaalinen migreeni.
Mulla luultiin aluksi että migreenini on auraton, mutta viime lääkärikerralla selvisi että mulla onkin auroja. En ollut vaan ajatellut että ne on oikeasti auroja koska muilla aurallisen migreenin omaavilla on aina niin selkeät oireet = näkö oireilee, sahalaitaa yms. Itselläni on vaan hillitöntä haukottelua ja väsymystä sekä näen pari "vesipisaraa" tippuvan silmäkulmassa.
Mulla on pilleritöntä aikaa takana nyt muutama viikko ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Migreenikohtauksia on ollut nolla (yleensä ainakin yksi / viikko), vaikka olen tehnyt raskaitakin aerobisia, joiden jälkeen kohtaus on siis yleensä iskenyt. Vatsapalatkin alkoivat pilkottaa aivan uudella tavalla heti parin päivän jälkeen ja sehän on aina ihan tervetullutta vaihtelua :D
Tämä menee nyt varmaan jo vähän liian henkilökohtaiselle linjalle, mutta oletteko muut hormoniehkäisyn poisjättäneet huomanneet rinnoissa mitään negatiivissävytteistä muutosta?
Mulle määrättiin menkkakipuihin Litalginia, kannattaa kysästä lääkäriltä. Sitä kun ottaa yhdessä särkylääkkeen kanssa niin ei tarvitse täristä. Se ei ole kipulääke, vaan rentouttaa kouristelevaa sileää lihaskudosta, jota kohtukin siis on.Mä jätän kans yhdistelmäpillerit nyt taakseni hetkeks.. Poikaystävän kans on tullu aivan liikaa ongelmia:hän ei ymmärrä haluttomuuteni, kiukkuisuuteni jne johtuvan pillereistä. En ole kovin kauaa syönyt, parisen vuotta vasta. Merkkiä vaihdoin Yasmineista Harmoneteihin, mutta ei toivottua muutosta, haluttomuus vain pahentui.
Kärsin kuitenkin sairaan kivuliaista vuodoista: ennen pillereiden syöntiä kärsin pyörtyilystä, puolen tunnin jaksoissa tärisin kivusta ja en pystynyt kuin makaamaan lattialla, yöunet jäivät vähiin.. Sain toki vahvoja särkylääkkeitä, joista ei ollut toivottavaa apua ja mulle määrättiin pillerit. Niiden kanssa kivut ovat helpottaneet, mutta muuten elämä alkanut olemaa yhtä helvettiä. Nyt sitten kokeillaan ilman, jospa nuo kivut eivät olisi enää noin pahat... Alan olemaan aika epätoivoinen tilanteen suhteen.
Vaihdoin viikko sitten yhdistelmäpillerit mineihin häiritsevän haluttomuuden takia ja kyllä kannatti -hienoa olla taas oma aktiivinen itsensä :thumbs:!...
Voiko vaikutukset näkyä jo noinkin lyhyen ajan jälkeen?
Voi. Joskus muinoin käytin pillereitä pari vuotta (Femoden). Turvotus kertyi pikku hiljaa, eniten juuri rintoihin ja vatsaan, mutta todellakin, se hävisi viikossa parissa! Ekat päivät pillereiden lopettamisen jälkeen sai rampata pissalla ihan koko ajan, ja sinne meni turvotukset, vessasta alas!
.