Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tässähän alkaa ihan itsekin tosissaan miettiä pitäisikö itsekin lopettaa renkaan käyttö. Oletko Faidra, siirtynyt käyttämään pillereitä vai pelkän kumin avulla etiepäin?
Mulle on muutaman kerran tullut mieleen, että onko olemassa sellaista riskiä, että raskaaksi tuleminen vaikeutuisi tai olisi mahdotonta tulevaisuudessa, jos on käyttänyt vuosikausia hormonaalista ehkäisyä? Kun joskus oon kuullut puhuttavan, että sellainen riski on olemassa... Mutta mitään todisteita en oo tuollaiselle väittämälle saanut...
Hei mimmit... tää mun kysymys tais jäädä tuonne muiden asioiden jalkoihin :D Kiinnostais oikeesti saada tähän jotakin näkökulmaa
Hei mimmit... tää mun kysymys tais jäädä tuonne muiden asioiden jalkoihin :D Kiinnostais oikeesti saada tähän jotakin näkökulmaa
Omalla kohdalla ei ainakaan vaikeuttanut raskaaksi tuloa. 10 vuotta tauotta söin pillereitä, ja kun lopetin, niin heti pärähti plussa testitikkuun.
Minun gynekologini mukaan pillerit eivät aiheuta ainakaan hedelmällisyyden heikentymistä. Nythän on niin, että naisella on kaikki munasoluaihiot munasarjoissaan syntymästään lähtien, ja ne irtoavat sieltä yksi kerrallaan kunnes varastot tyhjenevät. Hormoniehkäisy vähentää ovulaatioiden määrää, joten siinä mielessä potentiaalisia hedelmöittyviä munasoluja säilyy paremmin. Kyllä tuo hedelmällisyyden säilyminen tuntuu olevan sen verran toivottu ja tärkeä asia, että sen lääkefirmat ovat huolella sen joutuneet tutkimaan ennen kuin ovat päässeet markkinoille.
Ei nyt pidä etsimällä etsiä itselleen teoreettisia huolia ja ongelmia, eihän?
Itse en pillereitä edes aloita ihan vaan siitä syystä, että tollanen hormonilisä kasvattaa rintasyöpäriskiä aika tehokkaasti.. Jos suvussa syöpää niin kannattaa tosiaan miettiä tuota pillerien napsimista.