Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuinkahan moni muu tyttö on samassa tilanteessa, mutta ei vaan ymmärrä että sillä jokapäiväisellä pillerillä, ehkäisyrenkaalla tmv. voi oikeasti olla isoja vaikutuksia päivittäiseen elämään? ... Ja Venlan teksti
Suosittelen kuparikierukkaa.
Jee. Onneksi tätä joku sentään suositteleekin.
Eikö ne lekurit enää anna reseptiä noihin minipillereihinkään? Oon kyllä itsekin huomannut, että uusi lääkäri lähes poikkeuksetta kysyy, onko mulla jokin erityinen syy niitten käyttöön, mutta selitykseksi on ainakin toistaiseksi riittänyt se, että sanoo tavallisten olleen itselle sopimattomia ja kokeilleen niistä jo tarpeeksi montaa eri merkkiä.Ilmeisesti ei-hormonaalisten ehkäisykeinojen - paitsi kondomin - käyttämisestä on tehty jotenkin aivan jumalattoman vaikeata. Mielialan heittelyihin vetoaminen lääkärillä ei ilmeisesti ole pätevä syy lopettaa ehkäisyrenkaan tai vastaavan käyttöä. (Varsinkaan, kun jo ennestään löytyy merkintöjä masennuslääkkeiden käytöstä, olkoonkin, että jopa psykiatri on epäillyt e-pillereitä masennuksen merkittäväksi syyksi.) Ehkäisyvaahdosta ei apteekissa oltu kuultukaan, jostain ehkäisypuikoista löytyi juttua, mutta sellainen kapine maksaa 10-15 euroa kappale. Miehellä alkaa kiinnostus loppua koko tähän säätämiseen tai siltä se ainakin tuntuu. Se on sitten persepanoa ja pihtaamista tästä lähin, en tota vitun rengasta enää käytä.
Eikö ne lekurit enää anna reseptiä noihin minipillereihinkään?
...paitsi että semmoistapa ei saakaan. Ei ainakaan minun tapaamaltani lääkäriltä.
Ilmeisesti ei-hormonaalisten ehkäisykeinojen - paitsi kondomin - käyttämisestä on tehty jotenkin aivan jumalattoman vaikeata. Mielialan heittelyihin vetoaminen lääkärillä ei ilmeisesti ole pätevä syy lopettaa ehkäisyrenkaan tai vastaavan käyttöä. (Varsinkaan, kun jo ennestään löytyy merkintöjä masennuslääkkeiden käytöstä, olkoonkin, että jopa psykiatri on epäillyt e-pillereitä masennuksen merkittäväksi syyksi.) Ehkäisyvaahdosta ei apteekissa oltu kuultukaan, jostain ehkäisypuikoista löytyi juttua, mutta sellainen kapine maksaa 10-15 euroa kappale. Miehellä alkaa kiinnostus loppua koko tähän säätämiseen tai siltä se ainakin tuntuu. Se on sitten persepanoa ja pihtaamista tästä lähin, en tota vitun rengasta enää käytä.
Patentex Oval on sen ehkäisyvaahtotuotteen nimi, maksaa jotain 12 € paketti ja siinä taitaa olla just se 12 kpl. Voipi käyttää yhdessä kondomin kanssa tai ilman. Hyvin pärjää ilman hormoniehkäisyäkin :thumbs:
Ahaa! Sain sitten ihan väärän käsityksen tuosta hinnasta. Mies kyllä kiukuttelee asian suhteen, koska epäilee kovasti sanaa "vaahto". Olisiko kertoa jotain lisää tästä tuotteesta? Kyllähän tuollaistakin kokeilla voisi. En nyt oikein tiiä että mihin tässä ryhtyisi, minipillereihin olisi resepti mutta vituttaa kaikki. Ei mulle tosin mitään kullia enää annetakaan joten sama kai se.
Hmm, mietin sitäkin, miksi pillerit lihottaisivat? Tavallaanhan niiden pitäisi sitten hidastaa aineenvaihduntaa ja vähentää energiankulutusta. Ruokahalu/ruoanhimo voi tietysti lisääntyä, mutta periaatteessa, voiko pillerit vaikuttaa nälkäsignaaliin jotenkin. Ääh, mietin liikaa. ;)
Hormonit voivat lisätä nimenomaan ruokahalua, jolloin syömällä enemmän (ruokahalujen kasvaessa) lihoo. Tämä ei siis ole mitenkään automaattista tietyllä tavalla harkittu päätös (syökö vaiko eikö haluihin ja himoihin). Toisekseen pillerit voivat kerätä nestettä elimistöön, joka siis turvottaa ja paisuttaa ja saattaa näkyä vaa´assakan ja epäilemättä olotilassa. Näin ei tietenkään kaikille käy ja muutaman käyttökuukauden jälkeen oireet voivat kadota. Kolmanneksi myös pillerimerkillä on väliä, toiset sopivat huonommin kuin toiset.
Mulla on ollut käytössä Yasminit parisen vuotta...ei juuri mitään sivuoireita ole ollut, paino ei ole noussut ja halut eivät ole kadonnneet mihinkään:D Alussa oli rintojen arkuutta, mutta se loppui ajan kanssa...niin ja menkat ovat niukat, eikä kipuja enää oleMinä aloitin e-pillerit eilen. Oikeastaan piti aloittaa aikaisemmin, kun menkkoja ei kuulunut, mutta lopulta ne tulivatkin luonnollisesti. Ihan kiva, että sain aloitettua "oikein" pillerit ensimmäisenä vuotopäivänä.
Minulla on käytössä Yasmin-merkkiset pillerit. Jännitän sivuoireita, mutta ei ainakaan yksi pilleri vielä maata kaatanut. Ilmeisesti vasta viikkojen, kenties kuukausien, näkee, tuleeko niitä.
Olen tässä pohtinut pillereiden lihottavuutta, kun tästäkin on ties millaista arviota. Nettipalstojen perusteella kaikista uusimmat Yasmin-pillerit ovat aika kehittyneitä ja niillä on suht' vähän sivuvaikutuksia. Lisäksi monet ovat sitä mieltä, että on vain helppo syyttää pillereiden lihottavan. Jotkut sanovat näiden jopa poistavan nestettä.
Hmm, mietin sitäkin, miksi pillerit lihottaisivat? Tavallaanhan niiden pitäisi sitten hidastaa aineenvaihduntaa ja vähentää energiankulutusta. Ruokahalu/ruoanhimo voi tietysti lisääntyä, mutta periaatteessa, voiko pillerit vaikuttaa nälkäsignaaliin jotenkin. Ääh, mietin liikaa. ;)
Onko muuten pillerit vaikuttaneet jotenkin treenin sujuvuuteen tai lihaksistoon? Mielenkiinnosta kyselen.
Minulla on käytössä Yasmin-merkkiset pillerit. Jännitän sivuoireita, mutta ei ainakaan yksi pilleri vielä maata kaatanut. Ilmeisesti vasta viikkojen, kenties kuukausien, näkee, tuleeko niitä.
Onko muuten pillerit vaikuttaneet jotenkin treenin sujuvuuteen tai lihaksistoon? Mielenkiinnosta kyselen.