Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mulle laitettiin käsivarteen sellaset muoviset implantti-ehkäisykapselit (sellaiset ohuet putket 2kpl), kun ne sanoi heti et ei mulle mitään pillereitä kun olin niin pienikokoinen... hyvin on toimineet (ne kestää 5v.) eikä ole tullut mitään sivuoireita...ihmeellistä tää nykylääketiede!:D suosittelen kaikille!!! jättäkää ne pillerit, eihän niistä tunnu olevan kuin riesaa kaikkine oireineen...
Eiköhän noistakin liukene hormoneja kehoon? vai mihin ajattelit ehkäisytehon perustuvan? Muistaakseni pakkiksella oli jo juttua näistä, kenties tässä ketjussa? Käsittääkseni noita kapseleita ei laiteta ihan jokaselle helppoa ehkäsyä haluavalle..
Nyt on kaksi kuukautta rinkulan kokeilua takana, ja ei ole olo muuttunut millään lailla pillereihin verrattuna. Vähän olen kahden vaiheilla, jatkanko rinkuloilla vai palaanko pilleriin. Toisaalta on tosi mukavaa, kun ei tarvitse joka päivä muistaa pilleriä. Toisaalta rinkulaakin joutuu vekslaamaan pois ja takaisin kun tuntuu poikakaverin mielestä ikävältä puuhastellessa.Niin, onko jollekulle tullut ehkäisyrenkaasta parin kuukauden käytön jälkeen ihan valtavat mielialavaihtelut vai onko meikä ainoa?
Nyt on kaksi kuukautta rinkulan kokeilua takana, ja ei ole olo muuttunut millään lailla pillereihin verrattuna. Vähän olen kahden vaiheilla, jatkanko rinkuloilla vai palaanko pilleriin. Toisaalta on tosi mukavaa, kun ei tarvitse joka päivä muistaa pilleriä. Toisaalta rinkulaakin joutuu vekslaamaan pois ja takaisin kun tuntuu poikakaverin mielestä ikävältä puuhastellessa.
No etpä ole ainoa. Itse jouduin lopettamaan 6kk käytön jälkeen kun pää hajoili suuntaan jos toiseenkin. Toisille ne hormonivalmisteet ei vaan sovi.Niin, onko jollekulle tullut ehkäisyrenkaasta parin kuukauden käytön jälkeen ihan valtavat mielialavaihtelut vai onko meikä ainoa?
SUosittelen laastaria. Kolme kuukautta olen käyttänyt, ei mielialanvaihteluja.
Juu ei se minua häiritsekään, mutta poikakaverin mukaan hankaa ikävästi.Miten niin rinkula pitää ottaa pois?? Kyllä minä ainakin annoin sen olla siellä koko ajan. Ei se mitään häirinnyt...
Kuinkahan moni muu tyttö on samassa tilanteessa, mutta ei vaan ymmärrä että sillä jokapäiväisellä pillerillä, ehkäisyrenkaalla tmv. voi oikeasti olla isoja vaikutuksia päivittäiseen elämään?
Melkein kaikilla tuntemillani e-pilleristeillä on vähintäänkin tyypilliset sivuoireet: mielialan vaihteluita, ahistusta. Eihän se voi ihan järkevää olla, että kopeloidaan hormoneita. Ne vaikuttavat niin moneen asiaan. Kivaakaan se ei ole. Aika perseestä oikeastaan. Minulle tulee pillereiden syömisestä kummallinen olo. Siis jo ajatuksena. Siitä miten ne pyörittävät keinotekoisesti hormonitoimintaa, joka muuten olisi luonnollista ja normaalia. Kuukautisiakin kutsutaan pakkausselosteessa "tyhjennysvuodoksi". Hyh.
Ehkäisypillereitähän määrätään hyvin nuorillekin tytöille kuukautiskipuihin ja aknen hoitoon. Se on melko arvelluttavaa. Kun ei aikuinenkaan nainen aina tunnista pillereiden aiheuttamia oireita pillereiden aiheuttamiksi oireiksi, kuinka sitten teinityttö? Ne napit voivat ihan oikeasti pistää pään sekaisin, tekevät kärttyiseksi tai itkuisaksi ja muuttavat tavallaan persoonallisuuttakin, jos vähän kärjistetään. Siinä joutuu helposti parisuhdekin jo koetukselle. Blogissani kerroin siitäkin, että tiedän tapauksia joissa e-pillereiden aiheuttamiin ahistuksiin on määrätty masennuslääkettä. Siinä ne hormonit sitten hienosti jyllääkin, lääkkeiden voimin.
Jossain tutkimuksessa on muistaakseni sanottu siitäkin, että e-pilleristinaiset ovat humalassa aggressiivisia. En tiedä siitä, mutta olen huomannut että jokin vaikutus niillä tabuilla on humalatilaankin. Voi se tosin olla sitäkin, että ne noin ylipäänsä vaikuttavat mielialaan.
Nykyisin hormonitasot ovat pillereissä jo alhaisemmat. Kovasti ne niin ainakin kehuvat. Lisäksi on niitä ehkäisylaastareita ja ehkäisyrengas, joista ainakin jälkimmäisessä hormonitaso on alempi ja niissä on se etu, että hormonit virtaavat kroppaan tasaisesti, eivät piikkinä kuten pillereiden kanssa.
Tietääkö joku muuten tarkemmin siitä, että pillerit nostavat ruumiinlämpöä? Kuulemma samalla tavalla kuin raskaus. Nostavatko ne lämpöä pysyvästi vai vaihteleeko se kierron mukaan? Asia lievästi sanottuna kalvaa, ihan henkilökohtaisista syistä. Huono olo, lämpöily, päänsärky ja ahistus. Kaikki nämä voivat johtua pillereistä. Perkele kun ei enää tiedä mikä johtuu mistäkin.
Söin pillereitä ensimmäisen kerran joskus vuosia sitten. Puoli vuotta olin ihan sekaisin, enkä äkännyt heti syytä sille. Vaihdoin pillerimerkkiä ja olo helpottui hieman. Nyt koetan sitten jostain käsittämättömästä syystä taas sitä e-nappien vetämistä. Tiesin ensimmäisen tabun ottaessani että jotain oireita tulee varmasti. Niiden vahvuus hieman yllätti. Saatanasta!
Miksi niitä nappeja sitten vedellään, vaikka se on niin saatanasta? Ainakin seksi ilman kondomia on yksinkertaisesti kivempaa. Onhan niitä muitakin ehkäisykeinoja, mutta pillerit ovat olevinaan jotenkin helppo ratkaisu. Ainakin äkkiseltään ajateltuna. Tarkemmin ajateltuna ne eivät olekaan niin hyvä juttu. (Vittu kun eivät tee sterilointeja tämän ikäisille.)
Kuinkahan moni muu tyttö on samassa tilanteessa, mutta ei vaan ymmärrä että sillä jokapäiväisellä pillerillä, ehkäisyrenkaalla tmv. voi oikeasti olla isoja vaikutuksia päivittäiseen elämään?
Onneksi meikäläisellä tuo halukkuus on vähentyneenäkin enimmäkseen säilynyt. Äijä uhkaili, että alkaa pihdata (enemmän) jos tämä halukkuus vielä lisääntyy e-renkaan käytön lopettamisen jälkeen. Hehee.Olen itsekin nauranut puolileikillään että kyllähän pillerit on melko varma ehkäisykeino kun se sammuttaa tai hurjasti ainakin vähentää haluja.