Terveys ja pitkäaikanen e-pillerien käyttö?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rouskis
  • Aloitettu Aloitettu
Mullakin on Mäyräkoiran tavoin vaan hyvää sanottavaa pillereistä. Nyt oon lopettanut niiden syönnin, kun yritetään saada beibiä aikaiseksi. Sääli, ettei helppoja menkkoja yms pillereiden hyviä puolia voi säilyttää tjottailuaikana.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tiedä sitten mihin ehkäisyyn siirtyisi, tämän ikäinen ei kai vielä saa laittaa torvia kiinni? Lapsia tuskin tulen hankkimaan. Antaako tohtorit muuten oiekasti suorittaa naiselle, joka ei ole synnyttänyt ja joka ei tahdo lapsia, niin tuota operaattiota?
Niin, munhan tämä pitäisi tietää kun oon "alalla", ja vähän off topic, mutta onko kellään tietoa?
 
Cerazette Pillerit

hömppä sanoi:
Tuolla olikin jo muutamia kokemuksia Cerazette nimisistä pillereistä, mutta onkos kelläänt ämä kyseinen pilleri vaikttanut kuinka mielialaan ja tuohon viriilisyyteen petissä?

Minä olen vasta aloittanut Cerazette pillereiden käytön ja en ole huomannut ainakaan sen vaikuttavan mielialaan tai viriilisyyteen petissä. Mutta aika sen varmaan näyttää ja sehän tässä eniten ärsyttääkin että kaikki pitää koluta kantapään kautta ennen kuin sen tietää olevan hyvä tai erittäin huono.
 
hömppä sanoi:
Tiedä sitten mihin ehkäisyyn siirtyisi, tämän ikäinen ei kai vielä saa laittaa torvia kiinni? Lapsia tuskin tulen hankkimaan. Antaako tohtorit muuten oiekasti suorittaa naiselle, joka ei ole synnyttänyt ja joka ei tahdo lapsia, niin tuota operaattiota?
Niin, munhan tämä pitäisi tietää kun oon "alalla", ja vähän off topic, mutta onko kellään tietoa?
no eivät anna.
 
Aloitin pari kuukautta sitten Diane novaa vastaavat halvemmat Cypretyl tms.-merkkiset pillerit. Menkat on kestäneet nyt kuukauden (:curs: :itku: ), rinnat paisuneet yhdellä koolla ja finniä pukkaa kuin parhaassa murrosiässä. Toisin sanoen hormonit hyrrää ja vähän liikaa.. Toivottavasti tasoittuu pian, eihän tällaista kukaan normaali jaksa! Ihmettelin kamalaa väsymystä, mutta tajusin, että taitaa olla raudasta puutetta tätä menoa, kun liikun lähes joka päivä 1-2 h vielä kestomenkkojen lisäksi. Sain sitten onneksi rautavalmistetta, saa vähän kompensoitua..
 
Mä olen kanssa syönyt Mercilon-merkkisiä pillereitä kohta 10 vuotta. Aikaisemmin ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia, vuodot on vuosien saatossa pienentyneet. Nyt ihan viime aikoina on alkanut tulla taas kauheita menkkakipuja ja välivuotoja, voiko se johtua siitä, että pillereitä on syönyt noin monta vuotta?

Mercilonit on ensimmäiset, mitkä on mulle määrätty enkä ole niitä halunnut vaihtaa kun ne on olleet hyvät.
 
hömppä sanoi:
Antaako tohtorit muuten oiekasti suorittaa naiselle, joka ei ole synnyttänyt ja joka ei tahdo lapsia, niin tuota operaattiota?
Kai se yli kolmekymppisille onnistuu, ainakin laki sen sallii. Jos lääkäri kieltäytyy tekemästä sterilisaatiota kolmikymppiselle lapsettomalle, niin sitten pitää vain etsiä toinen lääkäri, jos kerran on päätöksestään varma.
 
Omat kokemukset e-pillereistä jäivät Diane Novaan, joita söin kolmisen vuotta: Paino nousi viisi kiloa, tuli selluliittia, jalat tuntuivat raskailta, mieliala oli masentunut, ailahteleva ja olin todella itkuherkkä. Pillereiden lopettamisen jälkeen sivuvaikutukset hävisivät parissa kuukaudessa, mutta samalla meinasi iskeä kunnon akne, joka saatiin hoidettua Roaccutanilla. Hormoniehkäisy jäi mulla siihen.:eek:
 
Pitääpä oikein tänne laittaa. Lopetin cerasette nimiset pillerit nyt kokonaan ja katson mikä vaikutus sillä on tähän yltiöpäiseen vitutukseen. Nyt ollut viikon syömättä ja tiputtelee jatkuvasti. Kuinkahan kauan kestää että hormonit jälleen pelaa normaalisti...Ilmeisesti pari kuukautta? Odotan jo kauhulla ekoja menkkoja (cerasettellä ne pysyi poissa..) ja sitä kipua...
Kun nimittäin aloin laskemaan koska tää vitutus on alkanut niin selvisi, että vitutus alkoi n. 2 kk pillerien aloituksesta...
Saas nähdä. Jos auttaa niin kyllä mietityttää seuraavien e-pillereiden aloitus...
 
Hohhoijaa. Rintojen ympärys tosiaan paisunut +9 cm, ja näin on ollut jo yli kuukauden. Ei siinä muuta, mutta samoin on käynyt myös alavatsalle. On pöhöttynyt, turvonnut olo jatkuvasti, eikä auta vesi eikä mikään. Aivan kuin vatsaan olisi ängetty ilmapallo. Ei auta puhdas ruokavalio, runsas vedenjuonti tai hikiliikunta. Tavallista huomattavasti isompi maha on ja pysyy. Farkkuja en kehtaa enää pitää. Reisiin on ilmaantunut enemmän sellua. Onko muilla pillerit pöhöttäneet koko olemuksen?
 
hömppä sanoi:
Tiedä sitten mihin ehkäisyyn siirtyisi, tämän ikäinen ei kai vielä saa laittaa torvia kiinni? Lapsia tuskin tulen hankkimaan. Antaako tohtorit muuten oiekasti suorittaa naiselle, joka ei ole synnyttänyt ja joka ei tahdo lapsia, niin tuota operaattiota?
Niin, munhan tämä pitäisi tietää kun oon "alalla", ja vähän off topic, mutta onko kellään tietoa?

Mun eräs tuttava on saanut lapsettomana ja alle 30v. Operaation aikana taisi ikää olla n. 26-27v. Onnistui, mutta ei heti ensimmäisellä pyytämisellä...
 
Säde sanoi:
Hohhoijaa. Rintojen ympärys tosiaan paisunut +9 cm, ja näin on ollut jo yli kuukauden. Ei siinä muuta, mutta samoin on käynyt myös alavatsalle. On pöhöttynyt, turvonnut olo jatkuvasti, eikä auta vesi eikä mikään. Aivan kuin vatsaan olisi ängetty ilmapallo. Ei auta puhdas ruokavalio, runsas vedenjuonti tai hikiliikunta. Tavallista huomattavasti isompi maha on ja pysyy. Farkkuja en kehtaa enää pitää. Reisiin on ilmaantunut enemmän sellua. Onko muilla pillerit pöhöttäneet koko olemuksen?

Mikähän merkki on kyseessä? Itse olen yasminia käyttänyt kolme levyä ja nyt jätän pillerit kokonaan pois (taas). Alkoi kyllästyttämään kuukautiskivut, näppylät iholla ja päänsäryt.. (nuo siis tuli pillereiden myötä) Mikähän siinä on, että mulla pillerit tuntuu aiheuttavan aivan päinvastaisia reaktioita, kuin mitä niiden pitäisi aiheuttaa? :rolleyes:
 
Mä oon popsinut pillereitä jotain kahdeksan vuotta, enkä kyllä keksi yhtään syytä lopettaa. Migreeniä pukkasi jossain vaiheessa, jolloin lekurin käskystä aloin syödä pari liuskaa aina putkeen ja eipä ole (hormonaalista) migreeniä enää näkynyt lähiaikoina. Menkat on olemattomat ja kestävät pari päivää (joskus yhden, joskus tosi harvoin jopa neljä!), kipuja ei ole koskaan ollut ja selluliittikin johtuu varmaan enemmän sokerista ku pillereistä. :D Joten ainoa mitä kiroan on pillereiden huima hinnannousu, muistan kun 3kk:n satsin sai alle satasella (markoilla siis) joskus tämän vuosituhannen puolella... Äksyilytkin loppuivat kun aloin mutustaa jotain epa-kalaöljykapseleita. Ei, mulla ei oo niin ensimmäistäkään syytä lopettaa.
 
Pitkän pohdinnan jälkeen,lähtee rengas vaihtoon!
Sinänsä siinä ei ole ollut mitään vikaa,veikeä kapistus ja helppo kuin mikä.
Kun kroppa ei toimi niin kuin pitäisi,eli menkkoja ei vain tule...
yms yms...ja tilalle on tullut aika ärsyttävä migreeni!
Eli ei vuotoa vaan migreeni,great!
:rolleyes: Alunperin otin renkaan juuri siksi käyttöön että saataisiin edes hieman niitä menkkoja esiin mutta ei niin ei.
(neljäs kk menossa ilman vuotoa)
Lääkäristä oli muutenkin aika outoa kun kerroin esim rintojen arkuudesta..
että sitä ei renkaan aikana pitäisi olla koska annos tulee tasaisesti ja hormoonitaso pitäisi pysyä tasaisena...
Mutta eiköhän kaikki ole mahdollista kun on naisena olo kyseessä.

Sain cerazette-ressun...sitä sitten lähden koittamaan. Tilannettani se ei tietenkään silleen muuta,menkkoja ei varmaan usein siltikään näy.
Mutta kokeillaan nyt kuitenkin.
Tulis edes sitten muutaman kerran vuodessa..ja kunhan saa tän migreenin pois ilman että täytyy siihen erikseen vetää lääkkeitä kippo kaupalla!
Kuten sanoin tohtorille,ei sillä vuodolla mitään väliä ole mutta mun pää!!!

Hiukan ehkä pelottaa vaihtaa ehkäisyä mutta ainahan sen saa lopetettua!!

Lääkäri totes vuonna 2002 että josko neiti haluaa vielä lapsia jo yhden olevan lisäksi,ois aika harkita...että kolmenkympin lähellä,tilanne alkaa olla aika mahdoton. Ja tässä sitä sitten ollaan...pian 30,eikä menkkoja.
minä taidan olla :wanha:
 
Maaru sanoi:
Lääkäristä oli muutenkin aika outoa kun kerroin esim rintojen arkuudesta..
että sitä ei renkaan aikana pitäisi olla koska annos tulee tasaisesti ja hormoonitaso pitäisi pysyä tasaisena...
Mutta eiköhän kaikki ole mahdollista kun on naisena olo kyseessä.

Mulla oli kans ihan mielettömän arat rinnat tuon renkaan käytön aikana - osaksi just sen takia lopetin käytön. Mun lääkäriksi valmistuva ystävä kertoi, että vaikka ehkäisyrenkaassa ja pillereissä onkin kutakuinkin sama määrä hormooneja, niiden suhde on erilainen. Eli renkaassa on enemmän toista hormoonia ja vastaavasti vähemmän toista kuin pillereissä. En nyt valitettavasti muista kumpaa oli enemmän (oiskohan ollut keltarauhashormoonia?), mutta tämä kuulemma selittää rintojen arkuuden renkaan käytön yhteydessä, mitä esim. mulla ei esiintynyt lainkaan kun söin pillereitä.
 
mites mistä mimmit hankkinut pillerinsä? ihan omalääkäriltäköko? olen kuullut juttua että ekat pillerit olisivat ilmaiset? pitääkö paikkansa "joka paikassa" vai vain esim.nuorten neuvonnassa?
 
*Hanna* sanoi:
mites mistä mimmit hankkinut pillerinsä? ihan omalääkäriltäköko? olen kuullut juttua että ekat pillerit olisivat ilmaiset? pitääkö paikkansa "joka paikassa" vai vain esim.nuorten neuvonnassa?

Taisin käydä gynellä jossain yksityisen sektorin lääkärikeskuksessa ja ainakin minä maksoin kiltisti pillereistäni. Ei siis mitään omalääkärikuvioita.
 
Olen syönyt Diane Nova -pillereitä nyt n. 7 vuotta (vikan vuoden halvempaa versiota nimeltä Cypretyl). Sain pillerit alkujaan aknen takia, mutta kun nykyään ei enää sitä ongelmaa ole niin tekisi mieli kokeilla miten kroppa reagoi olla ilman piltsuja.. Niiden vuosien aikana kun oon pillereitä syönyt selluliittia on kertynyt todella tuskastuttavan paljon (ei ehkä kuitenkaan kokonaan pillereiden takia, mutta kuka tietää..) ja tuntuu ettei veri kierrä jaloissa kunnolla. Tuntuu kuin ylä- ja alakroppa olis ihan eri paria kun katsoo peilistä :itku: Mulla on ainakin treeni-intoa vähentänyt ja ylipäätään masentanut tosi paljon se, että alakroppa tuntuu olevan niin "menetetty peli" ettei siihen enää mikään auta. Ilman sitä selluliittia tilanne olis aivan eri.

Nytpä siis pähkäilen josko uskaltais laittaa pillerit tauolle ja katsoa mitä tapahtuu.. eniten tässä pelkään sitä mitä moni muukin on kertonut käyneen pillereiden lopetamisen jälkeen, eli naaman kukkimista. :eek: Pakko olis myös sitten löytää jokin hyvä (ei-hormonaalinen) ehkäisykeino kun ei noita lapsukaisia tarttis vielä tulla. Kondomin käyttö tuntuu vähän liian epävarmalta..
 
Luppa sanoi:
Omat kokemukset e-pillereistä jäivät Diane Novaan, joita söin kolmisen vuotta: Paino nousi viisi kiloa, tuli selluliittia, jalat tuntuivat raskailta, mieliala oli masentunut, ailahteleva ja olin todella itkuherkkä. Pillereiden lopettamisen jälkeen sivuvaikutukset hävisivät parissa kuukaudessa, mutta samalla meinasi iskeä kunnon akne, joka saatiin hoidettua Roaccutanilla. Hormoniehkäisy jäi mulla siihen.:eek:

Unohdin äsken kysyä, että häviskö sulla siis selluliittikin Diane Novan lopettamisen jälkeen?
 
hömppä sanoi:
Tiedä sitten mihin ehkäisyyn siirtyisi, tämän ikäinen ei kai vielä saa laittaa torvia kiinni? Lapsia tuskin tulen hankkimaan. Antaako tohtorit muuten oiekasti suorittaa naiselle, joka ei ole synnyttänyt ja joka ei tahdo lapsia, niin tuota operaattiota?

Näin kertovat Perhesuunnittelun kotisivut:

1. Hakijalla on yksin tai yhdessä aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta
2. Hakija on täyttänyt 30 vuotta
3. Raskaus vaarantaisi hakijan hengen tai terveyden
4. Hakijan mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot
5. On syytä otaksua, että hakijan jälkeläisillä olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika
6. Hakijan sairaus tai muu siihen verrattava syy vakavasti rajoittaisi hänen kykyänsä hoitaa lapsia


On käynyt mielessä itsellänikin, kaksi lasta lisää ei houkuta, joten ei auta kuin odottaa kolmeakymppiä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom