Mulla on lähinnä vain huonoja kokemuksia kissoista. Kyllähän pienet kissanpennut on suloisia ja mukavia, aivan kuten monet muutkin eläimet, mutta olen joutunut useaan epämiellyttävään tilanteeseen, jotka ovat vaikuttaneet siihen, että ei kiitos kissaa minulle.
Ensinnäkin.. Mummolassani on jonkinsortin villikissan ja kesykissan sekoitus, joka näyttelee hampaitaan, murisee, marisee ja puree. On kuulemma vallan ihana lemmikki, muttei perin vieraanvarainen tapaus. Lisäksi muutama vuosi taaksepäin tällainen "puolivillikissa" tekaisi pennut meidän ulkorakennukseen -aivan, muuttivat sinne kysymättä lupaa-, ja sitten alkoivat liikuskella pihamailla murisemassa koirille, ja kaiken lisäksi niitä pentuja löytyi KUOLLEENA sieltä sun täältä! Alkoi hermo mennä, kun sai keräillä ja hautailla niitä raatoja harva se päivä. Tarkennan nyt vielä, ettei kukaan kissaihminen hyökkää kimppuun, olisin voinut kyllä hoitaa niitä pentuja. Olisin voinut ruokkia ja hankkia niille kaikki tarvittavat systeemit, etsiä koteja... Minulle vain tehtiin harvinaisen selväksi se, etteivät kaipaa apuani. Eräänä päivänä mieleni teki varovasti silittää nättiä pientä raidallista kissaa, mutta tämä päätti ottaa ja purra mua peukalon kynnestä läpi..! Jumaleissön, siihen loppui mun kissaintoilut... Kumma sinänsä, päästi lähelle, mutta päättikin purra. Kissa näytti samalle kun Shrek II "sotakissa", mikä se nyt oli
Olis vaan kiva tietää, mikäköhän niitäkin vaivasi, kun sillä lailla sitten lopulta kuolla kupsahtelivat. En kyllä asu enää kotipaikallani, mutta se on seutua missä noita kulkukissoja riittää. Lähellä asuu mies jolla on kissoja kymmenittäin pienessä aitassa, siellä se saattaa suku kiertää ympyrää ja syntyä vaikka sun minkälaisia mutaatioita.
Koira on siis mulle edelleen ykköslemmikki, ehkäpä mä sitten mummona hankin jonkun kivan kissan jota taluttelen hihnassa, kunhan lenkkien tempo riittävästi laskee..