Terrorismi Suomessa ja muualla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sulla ei vaan mene jakeluun. Kyllä, islaminuskoisissa on väkivaltaista porukkaa.
Senkin rasisti.
Varautuminen tähän aseistamalla kaikki kaltaisesi vain tulee tuottamaan pari kertaluokkaa isomman läjän ruumiita, kuin mitä edelleen todella harvinaisissa terrori-iskuissa mahdollisesti voisi säästyä.
Terrorismia voi myös olla muunlaistakin kuin islamistista. Kaltaiseni? Mielestä olen kyllä aika maltillinen kaveri, etkä voi varmasti tietää että varautuminen johtaa suurempiin määriin kuolemia. Nyt ei olla jenkeissä.
Tähän riittää kuvittelemaan normi lauantai ilta jossain sedulassa, missä joka jantteri kiskoo viinaa käsiase tai pari vyöllä.
Ja taas ne kauhukuvat mielessä. Minä taas kykenen ajattelemaan myös positiivisia puolia.
Mitä taas tulee linkkaamaasi videoon, niin eikö kertojaääni kerro, että aseistettu henkilö on poliisi?
Vaikka olisikin niin ei se tuota tilannetta näyttänyt ainakaan rauhoittavan. Kertoo jo siitä että tavis olisi ollut aika ahtaalla.

Vaikka olisikin niin ei se tuota tilannetta näyttänyt ainakaan rauhoittavan. Kertoo jo siitä että tavis olisi ollut aika ahtaalla.
Kukaan tuskin tässä ketjussa on vastustanut viranomaisten aseellista voimankäyttöä.
Ja taas ne kauhukuvat mielessä. Minä taas kykenen ajattelemaan myös positiivisia puolia.
Tämä on tullut selväksi - et muuta pysty ajattelemaankaan, kuin niitä positiivisia puolia. Minä koetan ajatella tätä (niinkuin melkein kaikkea) yksinkertaisena hyöty/hinta suhteena. USAssa on varsin vapaat aselait, ja täällä kuolee luotiin joka vuosi 10 kertaa enemmän ihmisiä, kuin mitä terrorismiin on kuollut viimeisen 20 vuoden aikana. Mikäli 9/11 jätetään laskuista, kuolee vuodessa jokaista terrismiuhria kohti 3500 muuta. Kuinka monta vähemmän noita terrorismin uhreja sitten on, koska ihmisillä on paljon käsiaseita? Mieleen ei tule yhtään terrorihyökkäystä, missä sivulliset olisivat ampuneet terrori-iskua yrittäneen. Näitäkin varmasti on, mutta varmasti niin vähän, että hinta edelleen painaa vähintään 100 kertaa enemmän kuin hyöty.

Vetoat siihen, että aseen käyttäjä on vastuussa. Hyvin harvalla on kuitenkaan varaa maksaa uhrien aiheuttamia kustannuksia. Suomessa yhteiskunta maksaa haavoittuneiden hoidon ja vammautuneiden sosiaaliturvan. Vapaat aselait räjäyttäisivät nämä kustannukset taivaisiin. Olisitko valmis siihen, että aseenkantoluvilla maksettaisiin 100% ampuma-aseiden yhteiskunnalle tuottamista kuluista?

Onko sinulla esittää mitään faktaa, minkä perusteella vapaat aselait Suomessa johtaisivat erilaiseen lopputulokseen? Kuinka monta henkeä vuodessa säästyisi, ja toisaalta mikä olisi "vapauden hinta", niinkuin NRA täällä tätä vuosittaista ruumisvuorta nimittää?

No mihin sä nyt sitten haluaisit varautua? Vaikka omat kokemukset on aika huono lähtökohta niin sanompa silti. Olen ystävieni kanssa riekkunut pitkin Suomalaisia ja ulkomaallaisia kaupunkeja viikonloput läpeensä aina tuonne +35 -ikävuoden tuntumille (ja kyllä minä kohtuullisen paljon nytkin yöllä kaupungissa liikun). Minä en ole ikinä ja alleviivaan IKINÄ ollut sellaisessa tilanteessa, enkä tiedä, että olisi kukaan minun ystäväpiiristäkään, jossa aseesta olisi ollut jotain hyötyä. Yhdessä kahakassa olen ollut mukana ja luoja sentään, että siellä kun olisi jollain ollut pyssy niin olisi tullut rumaa jälkeä.

Mä koen, että jos kantamalla asetta 20-vuotta vyöllä suurimpia vaaroja on, että joku sen varastaa, se häviää tai laukeaa vahingossa. Ihan jo näiden valossa en ole innokas löysentämään aselakeja.

Tuntuu olevan jotenkin tärkeintä että jos jotain sattuu, niin syyllinen löydetään. Uhri tai sen miksi tilanne on yleensä kehkeytynyt niin vakavaksi, että tuliaseita tarvitaan on sivuseikka.

Ja ei, minä en hyväksy edes rosvon ampumista, on se sen verran järeä voimakeino. Rahaa ja materiaalia saa uutta, henkeä ei.

Tämä on tullut selväksi - et muuta pysty ajattelemaankaan, kuin niitä positiivisia puolia. Minä koetan ajatella tätä (niinkuin melkein kaikkea) yksinkertaisena hyöty/hinta suhteena. USAssa on varsin vapaat aselait, ja täällä kuolee luotiin joka vuosi 10 kertaa enemmän ihmisiä, kuin mitä terrorismiin on kuollut viimeisen 20 vuoden aikana. Mikäli 9/11 jätetään laskuista, kuolee vuodessa jokaista terrismiuhria kohti 3500 muuta. Kuinka monta vähemmän noita terrorismin uhreja sitten on, koska ihmisillä on paljon käsiaseita? Mieleen ei tule yhtään terrorihyökkäystä, missä sivulliset olisivat ampuneet terrori-iskua yrittäneen. Näitäkin varmasti on, mutta varmasti niin vähän, että hinta edelleen painaa vähintään 100 kertaa enemmän kuin hyöty.
Tiedostan kyllä tämän asian varjopuolenkin, silti olen sitä mieltä että ihmisellä pitäisi olla oikeus päättää itsensä puolustamisesta aseellisesti. Mielestäni USAa ei voi millään verrata suomeen tässä asiassa. Siellä esim. jengi tilanne ja köyhyys on ihan eri tasolla kuin täällä, mikä varmasti vaikuttaa negatiivisesti henkirikoksiin.
Vetoat siihen, että aseen käyttäjä on vastuussa. Hyvin harvalla on kuitenkaan varaa maksaa uhrien aiheuttamia kustannuksia. Suomessa yhteiskunta maksaa haavoittuneiden hoidon ja vammautuneiden sosiaaliturvan. Vapaat aselait räjäyttäisivät nämä kustannukset taivaisiin.
Se se silti saisi olla osasyynä aselupien eväämiseen.
Olisitko valmis siihen, että aseenkantoluvilla maksettaisiin 100% ampuma-aseiden yhteiskunnalle tuottamista kuluista?
En olisi, missään päin maailmaa ei taida näin olla.
Onko sinulla esittää mitään faktaa, minkä perusteella vapaat aselait Suomessa johtaisivat erilaiseen lopputulokseen? Kuinka monta henkeä vuodessa säästyisi, ja toisaalta mikä olisi "vapauden hinta", niinkuin NRA täällä tätä vuosittaista ruumisvuorta nimittää?
Ei ole muuta kuin verrata naapurimaa viroon. Siellä itsepuolustukseen ja omaisuuden suojelemiseen saa luvan aseeseen, eikä se samanlainen ongelma siellä ole kuin jenkeissä.

No mihin sä nyt sitten haluaisit varautua? Vaikka omat kokemukset on aika huono lähtökohta niin sanompa silti. Olen ystävieni kanssa riekkunut pitkin Suomalaisia ja ulkomaallaisia kaupunkeja viikonloput läpeensä aina tuonne +35 -ikävuoden tuntumille (ja kyllä minä kohtuullisen paljon nytkin yöllä kaupungissa liikun). Minä en ole ikinä ja alleviivaan IKINÄ ollut sellaisessa tilanteessa, enkä tiedä, että olisi kukaan minun ystäväpiiristäkään, jossa aseesta olisi ollut jotain hyötyä. Yhdessä kahakassa olen ollut mukana ja luoja sentään, että siellä kun olisi jollain ollut pyssy niin olisi tullut rumaa jälkeä.
Tänäpäivänä syystä tai toisesta kohonneeseen terrorismi uhkaan. En ole onneksi ollut itsekään tilanteessa jossa olisi tarvinnut asetta. Olen myöskin ollut tilanteissa jossa ase olisi voinut johtaa jonkun kuolemaan, silti se ei saisi olla esteenä itsepuolustus käyttöön.
Ja ei, minä en hyväksy edes rosvon ampumista, on se sen verran järeä voimakeino. Rahaa ja materiaalia saa uutta, henkeä ei.
Kukapa toisen henkeä haluaa ottaa kevyin perustein, mutta ääritilanteessa jossa joko minä tai terroristi kuolee, valitsen itseni.

En olisi (valmis maksamaan vapaiden aselakien hintaa), missään päin maailmaa ei taida näin olla.
Tyypillinen suomalainen: "haluan lisää vapauksia, mutta joku muu kantakoon vapaudestani vastuun".

Tänäpäivänä syystä tai toisesta kohonneeseen terrorismi uhkaan.

Eli sinä olet valmis höllentämään terrorismin takia aselakeja, niin että meillä on kymmeniä- ellei jopa satojatuhansia aseistettuja ihmisiä kaduilla "torjumassa" todennäköisesti tulevaa terroritekoa?

Tässä menee kyllä nyt lapsi pesuveden mukana, mutta pidä tuo.

Kävin paikallisen duunikaverin kanssa syömässä ja treffien päätteeksi se kaivoi autonsa ovilokerosta pistoolin ja osoitti sillä leikillisesti minua todeteten, että on varautunut kaikkeen. Vittu että kuohahti. Harvoin tekee niin paljon mieli painaa turpaan ventovierasta ihmistä, joka on sikäli aivan täysjärkinen mallikansalainen, että oli Irakin sodan veteraani siisteissä white collar hommissa. Kaverilla ei kuulemma ollut kantolupaa ko. osavaltioon vaan viereiseen, mutta kukapa sellaisista pikkuasioista murehtii.

Saitko? Adrenaliinihöyryissä kuulemaa tulee niin että kivekset räjähtää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli sinä olet valmis höllentämään terrorismin takia aselakeja, niin että meillä on kymmeniä- ellei jopa satojatuhansia aseistettuja ihmisiä kaduilla "torjumassa" todennäköisesti tulevaa terroritekoa?
No ei sinne kaduille nyt partioimaan kuulu mennä, vaan toimitaan jos tilanne sen sallii.

Tiedostan kyllä tämän asian varjopuolenkin, silti olen sitä mieltä että ihmisellä pitäisi olla oikeus päättää itsensä puolustamisesta aseellisesti.

Ja muut on sitä mieltä että ei pitäisi olla oikeutta. Onneksi enemmistön mielipiteen mukaan mennään. Asiasta näyttää olevan turha jauhaa sen enempää.

Witt ja Kosnen. :hyper:

Marcohan oli Tiina Wiikin lähetyksessä vieraana aikoinaan. Myös Junes Lokka oli mukana:

View: https://youtu.be/dCTjmSvGFpQ?t=1h19m25s

(kohdasta 1h19m25s)

Missähän näiden poliittinen koti voi olla?

Hetken näitä seuranneena, onhan tämä ihan uudenlainen poliittinen suuntaus suomessa. Maahantuloa vastustetaan, mutta työhönperäistä maahanmuuttoa kannatetaan. Talous asioissa ovat samanlinjalla kun anarkisti-kommarit. Olisiko tämä porukka sitten oikeisto-anarkisteja?
Jokatapauksessa vasemmistoanarkistien päätä paijataan ja tämän porukan ei anneta edes istua penkillä rautatientorilla. Kyseessä kuintekin normaaleja harmittomia ihmisiä, mitkä eivät aiheuta väkivallan uhkaa kenellekkään. Ei vaikuta kovin tasavertaiselta kohtelulta. Mielenkiintoistä nähdä näin sivusta seuraajana mihin tämä kaikki johtaa ja kuinka pitkälle tässä mennään. Tämä alkaa olla parempaa viihdettä kuin mitä telkkarista löytyy parhaaseen katseluaikaan. 1.7. klo 18 taisi olla jokut kansallismielisten kaupunkikävelyilta Helsingin Rautatientorilla, mielenkiintoista nähdä mitä siellä tapahtuu. Tuleeko poliisi melakkavarusteissa poistamaan koko porukan vai saavatko ihmiset kävellä Rautatientorilla rauhassa?

On kyllä saatanasti poliiseja, muutamaa ihmistä kyttäämässä.

Ja muut on sitä mieltä että ei pitäisi olla oikeutta. Onneksi enemmistön mielipiteen mukaan mennään. Asiasta näyttää olevan turha jauhaa sen enempää.
No jos haluaa pitää tähän ketjuun vastanneita muutamaa ninmimerkkiä otantana, niin kyllä. Varmaksi voin silti sanoa etten ole yksin mielipiteineni.

@Kyrde
Et ole yksin, mutta kuulut hyvin pieneen vähemmistöön. Täysin järjetöntä ajatella, että aseistetaan kansalaiset, jos ja kun tapahtuu terroriteko. Siinä ei plussat ja miinukset kohtaa, ei edes sinnepäin.

Suomen NRA ukon (Runo Kurko tms.) horinoita kun kuuntelee, niin siitä saa sellaista pientä aavistusta mikä on marginaalia ja mikä ei.

@Kyrde
Et ole yksin, mutta kuulut hyvin pieneen vähemmistöön. Täysin järjetöntä ajatella, että aseistetaan kansalaiset, jos ja kun tapahtuu terroriteko. Siinä ei plussat ja miinukset kohtaa, ei edes sinnepäin.

Suomen NRA ukon (Runo Kurko tms.) horinoita kun kuuntelee, niin siitä saa sellaista pientä aavistusta mikä on marginaalia ja mikä ei.
Erään lähteen mukaan Virossa on kansalaisia 1.3 miljoonaa, aseluvan haltijoita n. 60 tuhatta, eikä siellä ole kantoaseet ongelma. Myöskin jos Suomessa sallittaisi aseen käyttö itsepuolustukseen, niin väittäisin että aika pieni osa sen hankkisi. Että toi ase kaikille tuskin tulisi edes tapahtumaan vaikka se mahdollista olisikin.

Suosittelen lukemaan Runon kirjoituksia, mies todellakin tietää mistä puhuu.

Olis kyllä kiva tietää millainen aselupakäsittely, jotta edes kohtuullisella prosentilla saataisiin luvat evättyä niiltä joille asetta ei voi luovuttaa. Kyllä siinä sais istua päivän pari haastattelussa ja silti valtaosa läpäisisi testit. Näin mutuna sanoisin, että aika harva lupaa hakisi ja ne jotka aseen haluaisi on sitä oman elämänsä Rambo -materiaalia, joille missään nimessä asetta ei passaa antaa.

"Kiristääkö vanne päätäsi " -tyyppinen monivalintakysely ei kyllä vakuuta ainakaan minua. Eikä vartin haastattelu lääkärin/psykologin kanssa.

Sveitsissähän on reserviläisillä rynnäkkökiväärit kotona. Siellä on tehty se, mitä dopeylaiset ja kyrdeläiset eivät kumpikaan tee eli annettu poliittinen vaikutusmahdollisuus samalla vapauden kanssa. Aseella muiden suuntaan sohiminen on politiikan jatketta.

Yksi ja sama kolikko tuo, että

- valitaan edustajavaaleilla päättäjät ja pannaan poliisimiehet valvomaan edustajien päätöksiä (johtaa luokkasotaan ja sitä kautta anarkiaan)

ja

- annetaan aseet kenelle tahansa, mutta lainsäädäntö pidetään edustajilla (yhtä aseellista vallankumousta ja käytännössä yhtä kuin anarkia)

Ja luokkasota on sosialistien polttoaine.

Hetken näitä seuranneena, onhan tämä ihan uudenlainen poliittinen suuntaus suomessa. Maahantuloa vastustetaan, mutta työhönperäistä maahanmuuttoa kannatetaan. Talous asioissa ovat samanlinjalla kun anarkisti-kommarit. Olisiko tämä porukka sitten oikeisto-anarkisteja?

Ei.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom